Jump to content
Guest Judyk

Duży pobór prądu w spoczynku

Recommended Posts

Guest Judyk

Witam

Szukałem na FAQ ale nie udało mi się znaleźć więc ośmielę się tutaj zapytać. Otóż mam następujący problem. Po dwóch dniach postoju (a zdaża mi się że nawet po jednym - raz przyjechałem do pracy a po pracy już nie odpaliłem) akumulator mi kompletnie pada. Akumulator jest nowy z 03.2006 na gwarancji Centra Futura 75Ah. Z początku myślałem ze to jest walnięty akumulator. Zaniosłem do serwisu reklamować. Ale oni stwerdzili, że jest tylko rozładowany. Nie wiedząc co dalej wpiąłem miernik szeregowo między kleme a akumulator i co się okazało? Auto podczas spoczynku pobiera prawie 2A prądu!!! Chcąc ustalić co tak żre postanowiłem wyciągać po kolei bezpieczniki i obserwować miernik. No i okazało się że 1,5A bierze układ elektronicznej regulacji szyb oraz centralnego zamka a 0,4A radioodbiornik (radio wyłączone i panel wyciągnięty - tyle powinno brać podczas grania z dźwiękiem w głośnikach). O ile jeszcze z radiem sobie jakoś poradzę - spróbuję inaczej podłączyć lub wymienić sprzęta, to z centralnym (szyby odpadają bo po wyciągnięciu bezpiecznika dalej się opuszczają natomiast miernik wykazuje 1,5A mniej poboru i nie działa centralny). Podejrzewam, że może to jeszcze być autoalarm, gdyż nie ma osobnego bezpiecznika do niego, a czytałem w interku, że często alarmy bywają dużym obciążeniem dla akumulatora.

Co byście poradzili? Jak rozwiązać problem? Jak się wyłącza sam alarm w aucie? W poprzednim aucie (Peugeot 306) alarm wyłączałem osobnym kluczykiem pod maską. A tu nie mam żadnego dodatkowego kluczyka. W tej sytuacji każdy akumulator zajeżdżę w parę dni.

Pozdrawiam

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMHO - moduł komfortu się sypie lub radio prąd kradnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne chodzi o moduł komfortu.

Tylko, że 1,5A daje nam 20Watt, a więc coś dobrze sie grzeje. Może zwarty jest mikrowyłącznik w zamku (chociaż wątpię w to)?

Proponuję namierzyć i sprawdzić moduł komfortu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Judyk

Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale dodam, że kluczykiem nie mogę mechanicznie otworzyć drzwi kierowcy, więc bez centralnego wogóle odpada zamykanie i otwieranie drzwi i mam możliwość tylko z pilota. Najprawdopodobniej jest walnięty zamek w drzwiach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mayaha

Ja w moim VW Golf miałem zasilacz z anteny podłączony "na stałe" do zasilania i po dłuższym postoju też akumulator padał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.Teraz ja się podczepię. Pobór prądu w spoczynku mam rzędu 0,8 A do ok 0,9A (szok) Po sprawdzeniu auto przez pierwsze sekundy pobiera większy prąd po czym prąd ten spada do 0,7A co i tak daje nam za dużo...Po sprawdzeniu bezpieczników piszę co następuje:Bezpiecznik nr 14 pobór 0,17A...Jest to sterownik urządzeń elektrycznych zwiększających komfort: regulacja lusterka, podnoszenie szyb, centralna blokada drzwi. Drzwi które były uszkodzone (centralny zimne luty mikrowyłączniki itp) mam obecnie rozbebeszone więc i wtyczek jakby w nim nie było bo nie ma urządzeń (wtyczki powypinane) Lusterka...nie działają maty grzewcze ale to nie ma wpływu.Nic więcej nie przychodzi mi do głowy więc co mi może pobierać w stanie spoczynku te 0,17A ??? Jedziemy dalej...Bezpiecznik nr 15 pobór 0,2A !!! Bezpiecznik odpowiedzialny za Zespół wskaźników, automatyczna skrzynka przekładniowa. Nie mam auta w automacie..Pozostaje więc zespół wskaźników -ale jakich??Nic się przecież nie pali w stanie spoczynku?? !! ?? <szok> Noi ostatnia sprawa....Bezpiecznik nr 18...Pobór 0,1A...Światło drogowe prawe...Tutaj nie mam pomysłu...Co do tego to wymieniałem manetkę bo poprzednia w ogóle nie załączała mi drogowych (musiałem trzymać by drogowe się paliły) ale co ma piernik do wiatraka ?By były załączone drogowe musi być przekręcony włącznik świateł na pozycję świateł mijania oraz przekręcony zapłon.... CHyba że przytrzymujemy na wyłączonych światłach mijania i wyłączonym zapłonie manetkę do siebie (chwilowe "długie") muszę to jeszcze sprawdzić czy aby nie ma przez to jakiegoś napięcia na prawej lampie przez ten włącznik...Co sądzicie o pozostałych rzeczach?? Dodam jeszcze że nie mam jakiejś kombinowanej instalacji, wszystko oryginał. Pomóżcie bo pomysły mi się skończyły....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze pytanie w jaki sposób sprawdzasz ten pobór prądu??

 

---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

 

bo to jest wazne dla pomiarów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobór prądu: miernik wpinałem w szereg między masę a zacisk aku. Za każdym pomiarem dokładałem jeden bezpiecznik.Jeśli się nie zmieniał pobór to zostawiałem.Jeśli się zmieniał to wyciągałem ten bezpiecznik, zapisywałem ile pobiera i wpinałem w kolejne gniazda bezpiecznik. Jeśli nie pobierał prądu to zostawiałem jeśli pobierał to zapisywałem jaki i wyjmowałem go itd. Jak po przerwie podłączałem miernik pobór (chyba normalny) był 0,23A po chwili 0,07A może 0,08A. Tak było zawsze.Problem stanowią bezpieczniki 14, 15 i 18 przez które po 2 dniach lub nawet nie auta nie mogę odpalić... Byłbym wdzięczny za porady ... <ok>

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,23 A to wiele za dużo.Powinno byc około 20mA.Zwróciłbym uwagę na radio.Niestety, na teraz nie mam w głowie, od czego wymienione przez Ciebie bezpieczniki,są.Ok ,już Wiem -nie czytałem Twojego pierwszego,postu.Mimo wszystko sprawdż radio,rzuć okiem tez na moduł komfortu(woda,wilgoć,zaśniedziałe kable)

Edited by tomnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mierzyłeś pobór prąd po całkowitym uspieniu komfortu?

 

---------- Post added at 22:06 ---------- Previous post was at 22:01 ----------

 

chodzi o to że moduł komfortu usypia się po 30 minutach minimum. wiec weź pozamykaj samochód na centralny zamek tak jakbyś go zostawiał na noc tylko ze wcześniej zostaw otworzona maskę i poluzowana jedna klema. potem po 30 minutach elektronika powinna być w stanie uśpienia wiec bierzesz sondy do reki jedna przystawiasz do klemy a druga do słupka aku a potem zdejmujesz klemę a obwód zostaje cały czas połączony i wtedy masz prawdziwy pomiar poboru prądu w twoim aucie

 

---------- Post added at 22:08 ---------- Previous post was at 22:06 ----------

 

tylko pobór prądu jest w normie jeśli utrzymuje się do pół godziny od 0.01 do 0.09A a po pół godziny ma pokazać 0.00 bądź 0.01 ale nie więcej

 

---------- Post added at 22:10 ---------- Previous post was at 22:08 ----------

 

mój Passat chodź stary ma w spoczynku pobór 0.08A i po 4 dniach nie palenia pali za pierwszym razem

 

---------- Post added at 22:18 ---------- Previous post was at 22:10 ----------

 

może być ze masz słaby aku już, bądź ładowanie tez by pasowało sprawdzić, i po kolei odpinać drzwi, radio i inne odbiorniki a także zobaczyć na komfort jak tam w nim piny się maja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za pomocne porady. Oczywiście punkty dla Was ;) Nie wiedziałbym gdzie szukać że np komfort bądź że moduł się usypia. Zmierzę to wszystko jak tylko poskładam drzwi albo raczej centralny lewy tył i prawy przód. Nie dawno co wyciągałem fotel kierowcy...znowu mnie to czeka.... ;p No ale cóż - życie.Chciałbym to przed zimą zrobić. Naprawiłem też matę grzewczą u kierowcy bo w ogóle nie działała a u pasażera tylko nie które opcje włącznika działały.Pewnie tranzystory w regulatorach padły ale to wsio powoli..Tak czy siak elektryka foteli na pewno nie kradnie prądu ;) Zastanawia mnie jeszcze czemu 18-stka pobiera 0,1A (światło drogowe prawe) Ale może jest uwalona manetka którą wymieniłem (zakup na allegro oryginał choć używka ;) ) Jeszcze raz dzięki wielkie ;) Pozdrowionka dla Was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Mam Passat'a B5 (3B) "97, moim problemem jest duży pobór prądu przez samochód w spoczynku. Zmierzyłem miernikiem i wyszło mi,że pobór prądu skacze z 0,34A do 0,42A. Sprawdziłem na bezpiecznikach które z urządzeń bierze tyle prądu i wyszło mi,że bezpiecznik nr 15 bierze 0,2A (kiedy go wyjmę to zegarek i licznik gaśnie,a doczytałem się,że ten bezpiecznik odpowiada za zapłon :zeco ?!) , poza tym jednym, nie mogę określić które z urządzeń coś pobiera, wszędzie indziej pobór wynosi 0,0A. Dodam,że mam instalację LPG z komputerem BRC i o dziwo przy wpięciu miernika pod jej bezpiecznik wskazuje mi 0,0A, a kiedy odepnę klemę "-" do której podpięty jest też kabel od instalacji i wepnę miernik pomiędzy akumulator i sam kabel (bez klemy) to wyświetla się 0,12A :zeco !?

Proszę poradźcie co jeszcze mogę sprawdzić lub zrobić w tej sprawie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie co jakis okres np co 3 miesiace cos zjada akumulator po podlaczeniu miernika pobor 0.03A  wiedz wszystko ok ale jak sie rozladuje i podlacze prostownik to juz mam spokuj nie raz nawet przez 6 miesiecy wiec miernik nic nie daje bo musial bym go codziennie podlaczac az trafic na ten dzien co cos chodzi i zje aku vag pokazuje takie bledy prosze o pomoc i opis 

Nowy dokument tekstowy (3).txt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z błędów wynika ze masz do wymiany przekaznik pompy paliwa. Mozliwe ze on moze byc winny za pobor, ale moze byc takze cos innego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam problem z moim autem. Otóż od pewnego czasu zalewalo mi Passata. Zdiagnozowalem prawdopodobnie że to przez filtr kabinowy. Więc dzisiaj rano przystąpiłem do wysuszania auta. Podniosłem wykładziny w celu wybrania wody. Przy okazji sprawdziłem wiąże koło drzwi czy z nią wszystko ok. Delikatnie tylko dotykając. Po 2h wróciłem do auta i auto już nie odpaliło.Akumulator padł. Sprawdziłem pomiar poboru prądu miernikiem pokazało wpierw 1.00 potem bo wyjęciu bezpiecznika od radia 0.29 i już nie chciało spaść. Wcześniej nie było żadnych problemów z odpalaniem do czasu jak nie dotknął em lekko wiązki. Możliwe że coś tam się wydarzyło?że przez to raptownie wylądowało mi akumulator? Dodam że tylko delikatnie dotknął em ja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich dołączę się do tematu.

Problemem z poborem prądu na postoju sprawdziłem moduł komfort wiązki elektryczne i nadal ma 0,09A więc zacząłem wyjmować bezpieczniki, udało się ustalić ze po wyciągnięciu bezpiecznika nr. 16 abs pobór spada do 0,05 wystarczy ze przejadę się autem i znów jest 0,09 błędów żadnych nie ma. Czyżby sterowniki robił zwarcie.

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Forumowiczów!

Od dwóch miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem VW Passata 1.9 TDI wersja sedan z 2000 roku. Któregoś dnia zostawiłem auto na niespełna 12 godzin pod pracą, a gdy chciałem po powrocie samochód odpalić, to już nie było jak, ponieważ akumulator był rozładowany. Akumulator został zmierzony i okazuje się być bez zarzutu. Następnie dokonałem pomiaru poboru prądu poprzez wyciąganie po kolei bezpieczników (na postoju samochód pobiera 0,09A). Przy zakresie pomiaru 10A na bezpieczniku ze świateł awaryjnych pobór prądu to 0,05A.

Zauważyłem, że mam poprzerywane przewody w klapie bagażnika, dokładnie pod peszelem. Czy owe przewody mogą mieć coś z tym wspólnego? Gdzie można kupić jakiś zamiennik albo używaną wiązkę? Co jeszcze może być przyczyną poboru?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam problem z dużym poborem prądu.. przy zamkniętych drzwiach i po około 15min pobór mam w granicach 0,08-0,09mA innym razem jak miałem otwarte drzwi kierowcy(bo chciałem wyciągać bezpieczniki) to pobór był około 0,40-0,60mA (mam światełko w drzwiach) i jak wyciąłem bezpiecznik nr14 (to spadło do około 0,30-0,20mA)jak dobrze pamiętam .. i teraz jak sprawdzić czy pobór spadnie jeśli nie mogę wyciągać bezpieczników skoro drzwi są zamknięte w uśpieniu... można wyciągnąć wtyczkę drzwi kierowcy żeby moduł myślał że są zamknięte lub w ogóle ich nie było.? lub czy jak wypnę wtyczki wszystkich drzwi i z pilota zarygluje to czy moduł myślał że samochód jest zamknięty ?bo jak mam uzyskać wynik ten co jest w uśpieniu i po kolei wyciągać bezpieczniki żeby zlokalizować winowajcę (nie wiem czy to jest zrozumiałem co napisałem ale jeśli tak to cieszył bym sie z jakiejś rady..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy