Qba168 Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2009 Witam jestem nowym użytkownikiem waszego forum z włocławka:) od paru dni jestem dumnym posiadaczem Passata B3 1.8 , którego czeka remont silnika Pierwszy problem polega na określeniu typu silnika wg dowodu rejestracyjnego ma 79KW po przeliczeniu wychodzi 107KM i według waszego forum jest to silnik typu PF lecz w książce którą mam nie ma takiego typu jest tam silnik 112KM o oznaczeniu PB i tu jest zagadka. Gdyż silniki te mają taki sam system wtryskowy o nazwie Digifant. Drugi problem ,Passat po odpaleniu i wyciągnięciu miarki oleju ma duże przedmuchy zmierzyłem ciśnienie sprężania na tłokach od lewej: 1cylinder 1,0MPa 2 cylinder 1,1Mpa 3 cylinder 1,1Mpa 4 cylinder 0,4 MPa zrobiłem próbę olejowa w 4 cylindrze i ciśnienie skoczyło do 1,4MPa również uszczelka pod głowica cieknie bo silnik jest zalany olejem . Moje pytanie brzmi czy ktoś robił już taki silnik i czego mogę się spodziewać silnik prawdo podobnie był przegrzany tak mówił poprzedni właściciel auto ,chodziło rok na gazie. Znajomi polecili mi pierścienie oraz uszczelkę firmy Goetze. Założyłem nowy temat gdyż nie znalazłem oczekującej odpowiedzi Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2009 Witam Moje pytanie brzmi czy ktoś robił już taki silnik i czego mogę się spodziewać Silnik jak silnik .. remont podobny jak w kazdym. Czego możesz sie spodziewac ?? Krzywej głowicy , docierania zaworów ( albo gorszych atrakcji) , wymiana pierscieni ( albo szlif i nadwymiarowe tłoki jak poprzycierane ) ... mozesz sie spodziewac calej masy różnych rzeczy - jak nie rozbierzesz to nikt Ci tego nie wywróży Goetze ok . Ale cos czuje ze na uszczelce i pierscieniach sie nie skonczy .. wiec szykuj troche wiecej pieniędzy. Oznaczenie silnika to piersze 2 literki z jego numeru, ktory wybity jest na bloku. pozdr. herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek35fh Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2009 wiesz Kolego.. same pierścienie nie bardzo pomogą. z czasem cylindry robią się owalne w środku więc szczerze polecam szlif całego bloku, sprawdzenie korbowodów, wymiana tłoków. pierścieni, zaworów, sprężyn,. wszystkich uszczelniaczy, panewek. sprawdzenie ciśni4nia smarowania, zajrzeć na panewki i możliwy szlif wału + nadwymiarowe panewki, sprawdzenie krzywek wałka rozrządu. może i wymianę, popychacze zaworów, czyli dużo duuużo robótki. i zastanowić się by można było czy nie poszukać może takiego silnika na chodzie, tak żeby samemu można by go sprawdzić odpalić, przejechać się. decyzja należy do Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #4 Napisano 5 Stycznia 2009 koło łodzi ma gość taki silnik do opylenia myślę ze za pare stówek by oddał bo skasował swojego paska ja kupiłem od niego całego digifanta przy mnie go odpalił zanim wyprółem mu flaki tu masz jego numer 605341999 jak by co to powiedz ze dostałeś ten num. od gościa który kupił digi tak sie z nim umawiałem. silnik 1,8 PF 107 kucy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qba168 Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2009 dzieki Grzegorz zaraz zadzwnie do tego goscia i moze w weekend bym po niego pojechał moze wyniesie tajniej niz remona Pozrdawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2009 Byłem z koxim silnik chodziłe idealnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qba168 Zgłoś #7 Napisano 6 Stycznia 2009 dzwonilem do kolesia sie juz znim umowilem w czawartek jade po silnik i weekend przekładka hehe bedzie smigał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek11229 Zgłoś #8 Napisano 11 Stycznia 2009 mam chyba pęknięty blok bo głowica była sprawdzana i planowana a płyn dalej wywala dodam że termostatu w ogóle niema, chłodnica ok więc raczej na pewno pęknięty. Mam więc pytanie czy jest sens kupować sam blok (a jeśli tak to skąd) czy należy szukać "nowego" silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 11 Stycznia 2009 Chyba będziesz miał problem z zakupem samego bloku silnika, pozostaje szukać całego motoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qba168 Zgłoś #10 Napisano 26 Stycznia 2009 I udało sie silnik został przeszczepiaony , zajeło to sporo czasu ale wszystko wyszło tak jak maiło wyjsc. Pasacik smiga jak nowy oto fota moich zmagan:)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e5d8ff1fef9141c.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach