Skocz do zawartości
Gość d0minik001

dlaczego ABS po wymianie sterownika i czujnika dalej nie działa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość d0minik001

Witam, mam passata 1,9 TD variant,rocznik 93 a w nim problem z ABS. kilka miesięcy temu zaczęła się zapalać kontrolka- pojechałem do elektryka i stwierdził że winny jest czujnik lewy z przodu. został wymieniony na inny ale znowu zapaliła się kontrolka i tym razem powiedziano mi, że sterownik jest uszkodzony- znalazłem taki, założyłem i... znowu się zapala kontrolka. Elektryk mówi, że auto nie daje się zdiagnozować komputerowo i nie wie co to może być, naturalnie zaprosił mnie jeszcze raz:633:, żebym przyjechał to poszuka co dolega, ale to już trochę trwa a ABSu jak nie było tak nie ma.

Nie wiem czy to ma coś wspólego ale zauważyłem, że gdy po nocy wsiadam i zwalniam ręczny to kontrolka od ręcznego pali się jeszcze ok.15-20 sekund, poza tym w zbiorniczku płynu ham. jest trochę za dużo. Podczas jazdy zdażyło się że pedał ham. utwardził się kilka razy a czasami wyczuwalne były na nim takie drgania jakby zaczął działać ABS ale sytuacja w ogóle nie wskazywała, że powinien się włączyć tzn. nie było ślisko ani nie hamowałem gwałtownie i mocno.

Gdzie należałoby szukać przyczyny tej usterki?

Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez d0minik001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem tyle że w golfie III, u mnie zepsuty był przekażnik to był chyba od pompy ABSu, miał numer 79 po wymianie ABS działał normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość emil_acx

Miałem podobny problem w passacie 94r 1.8 Najpierw wymieniłem czujniki od ABS-u nic,póżniej został wymieniony sterownik i też nic.A na samym końcu podpieliśmy auto do komputera i zaczeliśmy rozłanczać po koleji czujniki od ABE-su.I co się okazało jak rozłączyliśmy przedni prawy wyświetlała się awaria tylniego prawego. I po długim szukaniu okazało się że w wiążce kabli przy samej wtyczce która łączy się z sterownikiem ( jest tam dużo cienkich kabelków ) było zrobione tzw. zmostkowanie.Jak wijeliśmy drucik wszystko wruciło do normy i do tej pory jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mrudnik3

panowie ja mam taki problem ze kontrolka błyskała 1233 czyli lewy przód wiec wymieniłem i dalej to samo wiec jak ktoś wie jak to ugryzć to proszę o pomoc no i z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TEN wątek poczytaj, a kody błyskowe ,hmm...mi nadal mruga jakiS błąd a ABSy działają rewelacyjnie.

Najszybciej to zrób tak...

czujniki w kołach muszą mieć oporność około 0,8 do 1,5 kilooma- sprawdzasz na wtyczce modułu (załącznik) lub bezpośrednio we wtyczkach pod maską i tylną kanapą

..będziesz pewny że czujniki sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo. Naprawa sterownika, rozpruty został też kabel pod kanapą laczacy czujnik i sterownik ponieważ był zżarty :) wstawiony został nowy przewód i hula :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności