Skocz do zawartości
Gość romper22

Jak naprawić nawiew?

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję kolego za szybka odpowiedź. Tylko, że ja już mam wszystko rozkręcone :(deska_3.jpg Jest jakiś sposób, żeby teraz sprawdzić co działa a co nie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W klimatroniku sterowanie klapami jest podciśnieniowe.

Na środku zdjęcia jest takie czerwone coś do którego dochodzą rurki, jest to zawór do sterowania klapami.

Odepnij rurki i podłącz podciśnienie do każdego i będziesz widział który wężyk jest od której klapy i czy siłowniki pracują.

Ewentualnie elektrycznie sprawdź na krótko czy na podpiętym podciśnieniu chodzi to co trzeba.

Zawór można wyczyścić, ewentualnie wymienić.

Jeżeli to nie zawór to tylko sterownik, bo nic tam po drodze nie ma.

Podciśnienie do testów można najprościej wytworzyć dużą strzykawką np. 160ml.

Z podpięciem elektrycznym zawory trzeba potestować, bo nigdzie nie ma schematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie kolego najpierw uruchomię strzykawkę i zobaczę czy klapy się otwierają:) Co do sprawdzenia na krótko to nie wiem czy dam rade ponieważ nie chcę dac napięcia nie tam gdzie trzeba i coś uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór to jest po prostu zestaw elektromagnesów. Kilka elektromagnesów z jedną wspólną końcówką.

Wystarczy podać 12V na dwa piny i zlokalizować który pin jest wspólny. A potem mając wspólny testować czy chodzą wszystkie elektromagnesy.

Z akumulatorem to bym nie testował. Najlepszy byłby zasilacz 12V z ograniczeniem prądowym.

W domowych warunkach można go zastapić zasilaczem od anteny telewizyjnej, ma on wydajność 0,1A co w zupełności wystarczy a w przypadku zwarcia widać jak gaśnie dioda w zasilaczu. Jak złożysz deskę to już nie będzie jak podejść do tego zaworu, bo jest za mało miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek sprawdziłem strzykawką tak jak mi doradziłeś i chodzą wszystkie klapy. Tylko nie ma reakcji jak podłączam ją do czarnego węża, ale on pewnie podaje ciśnienie z jakiejś pompy głównej do rozdzielacza. Są natomiast jeszcze 3 klapy- te największe, które nie są sterowane wężami podciśnienia tylko... właśnie nie mam pojęcia czym. Je podejrzewam o to, że nie leci powietrze na nogi ani na szybę bo one za to odpowiadają. Idę szukać zasilacza :) JAk zlokalizuję wspólny pin? Po czym to poznam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są natomiast jeszcze 3 klapy- te największe, które nie są sterowane wężami podciśnienia tylko... właśnie nie mam pojęcia czym.

są to klapy sterowane elektrycznie. dlatego pisałem o samodiagnozie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem przyczynę ;) Silniczek od sterowania klapą się popsuł. Nie wiecie, czy można taki dokupić w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ kuknij.

Ja bym rozebrał silniczek, ocenił stan ścieżek i jakoś je zregenerował, może klejem do regeneracji podgrzewania szyb lub czymś podobnym....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim bardzo za pomoc. Sam nie dałbym rady. Wczoraj kupiłem na allegro cały moduł z silniczkiem i tylko podmienię. Stary zostawię i w wolnym czasie wymienię silniczek na nowy.

 

Parę zdań na przyszłość dla osób, które będą zmagały się z tematem rozbioru deski rozdzielczej w celu naprawy układu ogrzewania.

 

Podsumowując jeżeli ma ktoś klimatronic i nie działa mu nadmuch na szyby i na nogi to jest to najprawdopodobniej związane z zepsutym silniczkiem elektrycznym od sterowania klapą lub zblokowaniem klapy (mało prawdopodobne- nie ma co jej zblokować). Jeżeli nie działa komuś rozdzielacz nawiewu szyby/nogi to będzie to związane z klapą która sterowana jest podciśnieniem wężem czarno-żółtym i czarno-zielonym z głównego rozdzielacza (możliwe, że spadł wężyk lub całkowicie padła pompa nic innego wg mnie nie ma do popsucia). Główna klapa zamykająca obieg w samochodzie na wewnętrzny jakby coś jest sterowana również podciśnieniem wężem czarno-białym, a za klapę sterującą powietrzem z nagrzewnicy i z dworu (ciepło/zimno) odpowiada drugi silniczek elektryczny.

To tyle z moich obserwacji. Z chęcią pomogę jak ktoś będzie miał podobną usterkę.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stiliusz

czasem tak sie dzieje jak opornik padnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czasem tak sie dzieje jak opornik padnie

może na przyszłość cytuj do czego pijesz... bo na pewno nie do ostatniego kotleta w tym wątku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mojemu Ojcu przestały dmuchać nawiewy  i mam problem ze zlokalizowaniem opornicy ,więc proszę o pomoc. Passat B4 kombi 1,9tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności