Jump to content
przemek4net

przycisk ASR a EDS/EDL

Recommended Posts

Witam,

pasek przedliftingowy

w wyposazeniu jest to tak oznaczone

1AJ anti-spin regulation (ABS/ASR/EDL) with electronic differential lock (EDL)

Czy wylaczenie ASRa guzikiem wylacza takze EDS/EDL?

Przy ASR off ASR odcina paliwo czy zmniejsza ilosc paliwa?

Ktory system reaguje pierwszy? EDL a gdy ten nie daje rade obcina ASR czy jak to zgrali?

Pasek przedliftingowy

Pozdrawiam,

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie sprawdzałem, ale wyłącz ASR - pracę EDL będziesz słyszał. Elektryczna blokada dyferencjału działa na zasadzie odhamowania koła napędowego które traci przyczepność. ASR dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika, ponieważ EDL nie gwarantuje że samochód nie wpadnie w poślizg.

 

Jak to zgrali? Tak naprawdę to wszystko to jeden system. Cała "logika" która tym steruje siedzi w sterowniku pompy ABS. Ty przyciskiem wyłączasz tylko jedną funkcję systemu.

 

W Passacie (B5 3B) który posiada tylko ABS, aby móc cieszyć się ESP należy - wymienić pompę ABS, zamontować czujnik przeciążeń bocznych, wymienić servo hamulców oraz taśmę pod kierownicę która będzie odczytywała kąt skrętu kierownicą - wsio.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy sa wersje "z ASR" ale "bez EDL"?

W Passacie (B5 3B) który posiada tylko ABS, aby móc cieszyć się ESP należy - wymienić pompę ABS, zamontować czujnik przeciążeń bocznych, wymienić servo hamulców oraz taśmę pod kierownicę która będzie odczytywała kąt skrętu kierownicą - wsio.

raczej nie warte zachodu... ale pewny jestes ze pompe ABS? moze sama elektronike absu? Ktos to w praktyce przeprowadzil? (z ciekawosci)

Zauwazylem, ze przy nawrotach na recznym miga mi kontrolka od asr wiec sie tematem zainteresowalem

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie samą elektronikę. Serwo jest inne ponieważ przy ASR/ESP w układzie hamulcowym pojawia się ciśnienie w momencie kiedy nie naciskany jest pedał hamulca, nie wiem dokładnie na czym polega problem ale servo jest ciut inne. Podobnie kwestia "przyśpieszeń". ESP podobnie jak kierowca musi "czuć" samochód. Jednak tak jak napisałeś, taka modyfikacja jest nie warta zachodu.

 

ASR jest oparty na EDL, podobnie jak EDL na ABS. Kwestia tylko tego jak inżynierowie to zaprogramowali. Wyłączając ASR sterownik wie że masz uślizg kół, ale celowo na Twoje życzenie nie zareaguje. Jak to jest z EDL? Wyłącz ASR i rusz gwałtownie z miejsca na śliskiej nawierzchni. Jeżeli usłyszysz charakterystyczne chrobotanie z pod maski (czyli działająca pompę ABS i pracę elektrozaworów) to znaczy że odłączenie ASR nie dezaktywuje EDL. Nie jestem pewien, ale z tego co słyszałem EDL dezaktywuje się po przekroczeniu 40kmh/h.

 

Co do zaciągania ręcznego, to działa tutaj prosta zasada. Sterownik porównuje prędkość obrotową kół przednich oraz tylnych, biorąc pod uwagę kąt skrętu kierownicą. Jeżeli zablokujesz tylne koła, sterownik mylnie (to nie inteligentne urządzenie) stwierdza że stoisz w miejscu a przednie koła buksują i dlatego ASR wkracza do akcji.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej wszystkim. jestem nowy i pragne pozdrowic wszystkich forumowiczow.

 

A teraz do watku zagadnienia....

Czy moze miec wplyw roznica pomiedzy rozmiarem opon z przodu i z tylu zeby ASR zaczal sie nagle wlaczac podczas jazdy ??? opony przod 195/60R15 a tyl 195/65R15

2 dni temu mialem zalozone 4 jednakowe i nic sie nie dzialo

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak sam piszesz opona o profilu 60 i o profilu 65, czyli inne prędkości obrotowe kół podczas jazdy więc ASR ma prawo reagować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy mam paska 2000r 1,8t i mam pytanie :

Nie posiadam kontrolki od ASR a w kodach wyposażenia mam : 1AH - electronic differential lock (EDL)

 

1AH ABS/ASR -- Podobno to ten kod oznacza.

 

Co mnie teraz denerwuje bardzo TO to że kręcę kólkami co chwile, a wiem ze ASR fajnie te boxowanie trzyma w ryzach.

 

Co w ogóle daje mi ten 1AH - electronic differential lock (EDL)

 

 

prosze o info, dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy mam paska 2000r 1,8t i mam pytanie :

Nie posiadam kontrolki od ASR a w kodach wyposażenia mam : 1AH - electronic differential lock (EDL)

 

1AH ABS/ASR -- Podobno to ten kod oznacza.

 

Co mnie teraz denerwuje bardzo TO to że kręcę kólkami co chwile, a wiem ze ASR fajnie te boxowanie trzyma w ryzach.

 

Co w ogóle daje mi ten 1AH - electronic differential lock (EDL)

 

 

prosze o info, dzięki

 

1AH - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDL)

 

Przydatne na śliskiej nawierzchni, bo jeśli komputer wykryje uślizg jednego koła, to przy pomocy abs przyhamowuje to koło i siła napędowa przechodzi na drugie, które ma lepszą przyczepność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie, tylko nie wiem czemu tak koła boksują jak teraz na sliskiej powierzchni lub mokrej chce sie szybciej ruszyć, nie czuje tego przychamowywania koła, do tego jak miałem asr to widizałem migająca kontrolke i czułem system przeciw boksowaniu kół i to było to. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie odkopie trochę temat. Mam polifta z esp, czy w każdym z esp jest też system edl? Zauważyłem, ze mi nie działa a bardzo by mi się przydał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do samego ESP to jeszcze ECU trza od 3BG. W pyte roboty jest i troche gratów trza. Jak fabryka nie dała to trza się obejść i śmigać spokojniej.

Ja bym nie ingerował akurat w ten system.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącze się pod pytanie, czy passaty z ESP od 3BG w górę maja EDL.

 W B5 przed liftem z ESP, czuć jego działanie na śliskiej nawierzchni, w

Dnia 18.01.2017 o 00:03, dartroom napisał:

Panowie odkopie trochę temat. Mam polifta z esp, czy w każdym z esp jest też system edl? Zauważyłem, ze mi nie działa a bardzo by mi się przydał.

żadnym z późniejszych modeli - włącznie z B6 i B7 działa tylko ASR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.01.2018 o 19:52, snajper napisał:

Podłącze się pod pytanie, czy passaty z ESP od 3BG w górę maja EDL.

 W B5 przed liftem z ESP, czuć jego działanie na śliskiej nawierzchni, w

żadnym z późniejszych modeli - włącznie z B6 i B7 działa tylko ASR.

Minął rok, ja dalej nie znalazłem odpowiedzi jak to jest z tym edl w polifcie. Niby ma byc a na bank nie dziala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, dartroom napisał:

Minął rok, ja dalej nie znalazłem odpowiedzi jak to jest z tym edl w polifcie. Niby ma byc a na bank nie dziala. 

Masz ESP, a on potrafi to samo co ABS, EDL, ASR i jeszcze sporo więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, jihad napisał:

Masz ESP, a on potrafi to samo co ABS, EDL, ASR i jeszcze sporo więcej.

Wszystko to wiem, wszystko sprawne 0 bledow, esp działa jak trzeba, edlu brak...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dartroom napisał:

esp działa jak trzeba, edlu brak...

Po czym to wnioskujesz? Kiedy prawe koło stoi na lodzie, a lewe na suchym asfalcie to nie można ruszyć z miejsca i system nie reaguje? EDL ma w takiej sytuacji przyhamować koło prawe, aby zwiększyć opór, którego nie daje powierzchnia pod nim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, jihad napisał:

Po czym to wnioskujesz? Kiedy prawe koło stoi na lodzie, a lewe na suchym asfalcie to nie można ruszyć z miejsca i system nie reaguje? EDL ma w takiej sytuacji przyhamować koło prawe, aby zwiększyć opór, którego nie daje powierzchnia pod nim. 

Dokładnie tak ma być jak piszesz a nie jest. Mieszkam w górach, takie sytuacje to norma.

I teraz szukam, czy ja mam cos nie tak, czy ten edl w 3bg to pic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko powiedzieć, ale ewolucja wygląda tak: ABS -> EDL -> ASR -> ESP.

Przy czym ESP to nie zlepek wszystkich poprzednich plus coś tam, tylko nowy system, który potrafi dokładnie to co poprzednie i wiele więcej. Inaczej mówiąc to nierealne wg mnie, żeby nie działał moduł EDL, a działał ABS, ASR, ESP, bo takich modułów tam nie ma. ESP realizuje te funkcje i tak jak potrafi przyhamować którekolwiek koło podczas poślizgu, aby wyrównać tor jazdy, tak samo powinien zrobić to przy ruszaniu z miejsca.

Innymi słowy system może nie być sprawny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, jihad napisał:

Ciężko powiedzieć, ale ewolucja wygląda tak: ABS -> EDL -> ASR -> ESP.

Przy czym ESP to nie zlepek wszystkich poprzednich plus coś tam, tylko nowy system, który potrafi dokładnie to co poprzednie i wiele więcej. Inaczej mówiąc to nierealne wg mnie, żeby nie działał moduł EDL, a działał ABS, ASR, ESP, bo takich modułów tam nie ma. ESP realizuje te funkcje i tak jak potrafi przyhamować którekolwiek koło podczas poślizgu, aby wyrównać tor jazdy, tak samo powinien zrobić to przy ruszaniu z miejsca.

Innymi słowy system może nie być sprawny.

Tez dla mnie to jest dziwne. Czujniki pokazują prawidłowo prędkości kół, system spi jakby w ogóle w oprogramowaniu pompy abs nie bylo zaimplementowanego edl. 

Czekam na kogokolwiek kto ma polifta z esp i wyraźnie mu to dziala. 

Wertowalem zagraniczne fora i nie jest to dalej jasne z tym edl w polifcie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy