misiek_380 Zgłoś #1 Napisano 2 Stycznia 2009 witam mam taki problem dzisiaj sprawdzalem poziom oleju w silniku i okazalo sie za mam za duzo oleju mianowicie dwa stany niedawno robilem uszczelke pod glowica planowanie nowa uczelka olej plyn jest zrobione 1300 km i nie dolalem nic oleju teraz okazalo sie ze jest za dzuo plyn jest co by sie stalo samochod jedzi normalnie nie kopci prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #2 Napisano 2 Stycznia 2009 Sprawdź czy czasami nie masz w zbiorniku płynu chłodzącego oleju wtedy uszczelka pod głowicą do wymiany miałem taki przypadek w escorcie i też jeździł był olej i strasznie śmierdziało spalinami ze zbiornika. Albo spuść olej do stanu i zobacz czy będzie dobrze A nie odczuwasz zmiany mocy ? Albo są wycieki spod głowicy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_380 Zgłoś #3 Napisano 2 Stycznia 2009 stan w zbiorniczku jest taki sam nie mam spalin nie smierdzi moc jest ta sama juz sam niewiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #4 Napisano 2 Stycznia 2009 Sam zalewałeś olej w silniku ? Może zalali Ci ponad stan ? I teraz dopiero zobaczyłeś ? Ja bym spuścił olej do stanu górnego, pojeździł trochę i sprawdził znowu. Jeżeli będzie nadal taki sam stan to najprawdopodobniej wszystko bedzie ok. Jeszcze możesz odkręcić wlew oleju i zobaczyć czy jest biały osad na korku lub wokół, może to świadczyć o wodzie w układzie chlodzenia, ale to też trochę mało przejechałeś. W najgorszym wypadku głowica do demontażu i zdiagnozowanie przyczyny.Może źle splanowana głowica lub uszkodzenie uszczelki podczas montażu, a także wada fabryczna uszczelki. Miałem kiedyś przypadek źle zapakowanej i poszła na gwarancję. Pozatym podczas montażu planowanej głowicy radziłbym dać jeszcze sylikon na uszczelkę tak jak to robiliśmy w niejednym fordzie. Ale to temat do dyskusjii, ponieważ nie jeden powie sylikon na uszczelkę ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_380 Zgłoś #5 Napisano 2 Stycznia 2009 co do nalotu na korku to nie ma to tez sie na tym troche znam spusce do gornego stanu tez bede czekal na efekt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2009 A nie czuć benzyną z silnika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_380 Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2009 nie czuc nic byla robiona proba ognia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzechuNl Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2009 Silnik do wymiany Nie no najlepiej to będzie chyba spuścić mu oleju i zobaczyć co będzie albo głowica do demontażu. Innego rozwiązania nie widzę bynajmniej ja. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2009 spuść, za dużo oleju też nie jest zdrowe dla silniczka. Na moje oko to po prostu było za dużo wlane oleju przy wymianie, a być może wcześniej sprawdzałeś na ledwo co zgaszonym silniku i olej jeszcze nie spłynął. Spuść i po iluś kilometrach sprawdź. ps. tak OT, ile dałeś za wymianę uszczelki i planik + wymiana płynów + co jeszcze ewentualnie robiłeś przy okazji-czeka mnie też taka wymianka i orientacyjnie chciałbym znać cenę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2009 Pasek jezdzi spokojnie z dwoma stanami oleju jak mi brał to wlewałem nieraz ponad dwie litry nad maximum. Pytanie jak wygląda olej i czy nie jest z czymś zmieszany benzynke wykluczam bo wyparuje przy dynamicznej jezdzie to nie ON że sie zmiesza i nie wyparuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2009 Witam dolałem sobie za duzo oleju ( bierze mi olej i czasami dolewam) i mam tak z 1cm ponad górne max . czy to moze zaszkodzic silnikowi ? jakie mogą byc konsekwencje jazdy z za duzą iloscia oleju w silniku ? spuścic czy zostawic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2009 jabym spuścił bo go i tak wypluje albo przepali(nie wiem co gorsze) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2009 weź strzykawkę, podczep rurkę na koniec i odessaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-spermik- Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2009 a nie moge jezdzic z za duzi iloscia oleju ? zrobie jakies 1500km i bedzie juz normie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #15 Napisano 31 Stycznia 2009 .....lub odkręć korek na misce, ciut zleci i przytkaj z powrotem, dokręć i gotowe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2009 a nie moge jezdzic z za duzi iloscia oleju ?zrobie jakies 1500km i bedzie juz normie po takiej przygodzie bardzo prawdopodobne że będzie ci brać więcej oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2009 Jak silnik bierze dużo oleju to jeździj i sobie głowy nie zawracaj po takiej przygodzie bardzo prawdopodobne że będzie ci brać więcej oleju Możesz mi to wytłumaczyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DIESEL-TUNING_P Zgłoś #18 Napisano 31 Stycznia 2009 jak dobrze depniesz może teoretycznie wywalić jakiś uszczelniacz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #19 Napisano 31 Stycznia 2009 Tez miałem taki przypadek że dolałem za dużo oleju ale do golfaI 81r silnik 1,6d i konsekwencje były takie Siostra po odpaleniu ruszyła jakies 50 m po ty silnik dostał niesamowitych obrotów prawie jak bolid F1 a z tyłu pojawiła sie biała chmura dymu wielkości 3 tirów silnik pracował około minuty nie dało sie go zgasic stacyjką dopiro po zmianie miejsca z kierowca zdołałem do zadusic na 5biegu .Po opadnięciu emocji zaczołem szukac przyczyny. Przy próbie ponownego odpalenia silnik nawet nie obrócił.pomyślałem że pewnie pourywało wał i w silniku została tylko miazga Okazało sie że silnik złapał olej przez odmę i zaczołna nim pracowac po odkręceniu wszystkich wtrysków i kilku obrotach wałem wyleciał olej z całkowicie wypełnionych cylindrów który nie pozawalał na obrót silnika o dziwo po mimo pracy na oleju silnikowym i pracy na tak wysokich obrotach nic sie z silnikiem nie stało pracowal jak dawniej ale teraz mam nauczke zawsze pilnuje poziomu oleju ps nie chciałbym kolegi straszyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maarc Zgłoś #20 Napisano 31 Stycznia 2009 Siostra po odpaleniu ruszyła jakies 50 m po ty silnik dostał niesamowitych obrotów prawie jak bolid F1 a z tyłu pojawiła sie biała chmura dymu wielkości 3 tirów Mechanicy mówią, że silnik się rozbiegał albo dostał wścieklizny Częściej to się zdarza w dieslach z turbiną. Widziałem na własne oczy przypadek w nowej ciężarówce DAFa, nie zdążył wyjechać z salonu na ulicę, poszło uszczelnienie turbo i efekt jak u Ciebie - chmura dymu i ryk. Spróbuj tylko zdusić 450-konny ciągnik bez naczepy maarc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach