Skocz do zawartości
misiek_380

za duzo oleju w silniku 2.0 b4

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem dzisiaj sprawdzalem poziom oleju w silniku i okazalo sie za mam za duzo oleju mianowicie dwa stany niedawno robilem uszczelke pod glowica planowanie nowa uczelka olej plyn jest zrobione 1300 km i nie dolalem nic oleju teraz okazalo sie ze jest za dzuo plyn jest co by sie stalo samochod jedzi normalnie nie kopci prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy czasami nie masz w zbiorniku płynu chłodzącego oleju wtedy uszczelka pod głowicą do wymiany :D miałem taki przypadek w escorcie i też jeździł był olej i strasznie śmierdziało spalinami ze zbiornika. Albo spuść olej do stanu i zobacz czy będzie dobrze :) A nie odczuwasz zmiany mocy ? Albo są wycieki spod głowicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stan w zbiorniczku jest taki sam nie mam spalin nie smierdzi moc jest ta sama juz sam niewiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam zalewałeś olej w silniku ? Może zalali Ci ponad stan ?:D I teraz dopiero zobaczyłeś ? Ja bym spuścił olej do stanu górnego, pojeździł trochę i sprawdził znowu. Jeżeli będzie nadal taki sam stan to najprawdopodobniej wszystko bedzie ok. Jeszcze możesz odkręcić wlew oleju i zobaczyć czy jest biały osad na korku lub wokół, może to świadczyć o wodzie w układzie chlodzenia, ale to też trochę mało przejechałeś. W najgorszym wypadku głowica do demontażu i zdiagnozowanie przyczyny.Może źle splanowana głowica lub uszkodzenie uszczelki podczas montażu, a także wada fabryczna uszczelki. Miałem kiedyś przypadek źle zapakowanej i poszła na gwarancję. Pozatym podczas montażu planowanej głowicy radziłbym dać jeszcze sylikon na uszczelkę tak jak to robiliśmy w niejednym fordzie. Ale to temat do dyskusjii, ponieważ nie jeden powie sylikon na uszczelkę ? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do nalotu na korku to nie ma to tez sie na tym troche znam spusce do gornego stanu tez bede czekal na efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie czuć benzyną z silnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie czuc nic byla robiona proba ognia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik do wymiany :D Nie no najlepiej to będzie chyba spuścić mu oleju i zobaczyć co będzie albo głowica do demontażu. Innego rozwiązania nie widzę bynajmniej ja. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spuść, za dużo oleju też nie jest zdrowe dla silniczka. Na moje oko to po prostu było za dużo wlane oleju przy wymianie, a być może wcześniej sprawdzałeś na ledwo co zgaszonym silniku i olej jeszcze nie spłynął. Spuść i po iluś kilometrach sprawdź.

 

ps. tak OT, ile dałeś za wymianę uszczelki i planik + wymiana płynów + co jeszcze ewentualnie robiłeś przy okazji-czeka mnie też taka wymianka i orientacyjnie chciałbym znać cenę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek jezdzi spokojnie z dwoma stanami oleju jak mi brał to wlewałem nieraz ponad dwie litry nad maximum. Pytanie jak wygląda olej i czy nie jest z czymś zmieszany benzynke wykluczam bo wyparuje przy dynamicznej jezdzie to nie ON że sie zmiesza i nie wyparuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

dolałem sobie za duzo oleju ( bierze mi olej i czasami dolewam) i mam tak z 1cm ponad górne max .

czy to moze zaszkodzic silnikowi ? jakie mogą byc konsekwencje jazdy z za duzą iloscia oleju w silniku ?

spuścic czy zostawic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jabym spuścił bo go i tak wypluje albo przepali(nie wiem co gorsze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

weź strzykawkę, podczep rurkę na koniec i odessaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie moge jezdzic z za duzi iloscia oleju ?

zrobie jakies 1500km i bedzie juz normie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.....lub odkręć korek na misce, ciut zleci i przytkaj z powrotem, dokręć i gotowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie moge jezdzic z za duzi iloscia oleju ?

zrobie jakies 1500km i bedzie juz normie :P

po takiej przygodzie bardzo prawdopodobne że będzie ci brać więcej oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik bierze dużo oleju to jeździj i sobie głowy nie zawracaj

 

po takiej przygodzie bardzo prawdopodobne że będzie ci brać więcej oleju

Możesz mi to wytłumaczyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze depniesz może teoretycznie wywalić jakiś uszczelniacz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem taki przypadek że dolałem za dużo oleju ale do golfaI 81r silnik 1,6d i konsekwencje były takie

Siostra po odpaleniu ruszyła jakies 50 m po ty silnik dostał niesamowitych obrotów prawie jak bolid F1 a z tyłu pojawiła sie biała chmura dymu wielkości 3 tirów silnik pracował około minuty nie dało sie go zgasic stacyjką dopiro po zmianie miejsca z kierowca zdołałem do zadusic na 5biegu .Po opadnięciu emocji zaczołem szukac przyczyny. Przy próbie ponownego odpalenia silnik nawet nie obrócił.pomyślałem że pewnie pourywało wał i w silniku została tylko miazga

Okazało sie że silnik złapał olej przez odmę i zaczołna nim pracowac

po odkręceniu wszystkich wtrysków i kilku obrotach wałem wyleciał olej z całkowicie wypełnionych cylindrów który nie pozawalał na obrót silnika

o dziwo po mimo pracy na oleju silnikowym i pracy na tak wysokich obrotach nic sie z silnikiem nie stało pracowal jak dawniej

ale teraz mam nauczke zawsze pilnuje poziomu oleju

 

ps nie chciałbym kolegi straszyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Siostra po odpaleniu ruszyła jakies 50 m po ty silnik dostał niesamowitych obrotów prawie jak bolid F1 a z tyłu pojawiła sie biała chmura dymu wielkości 3 tirów

 

Mechanicy mówią, że silnik się rozbiegał albo dostał wścieklizny :)

Częściej to się zdarza w dieslach z turbiną. Widziałem na własne oczy przypadek w nowej ciężarówce DAFa, nie zdążył wyjechać z salonu na ulicę, poszło uszczelnienie turbo i efekt jak u Ciebie - chmura dymu i ryk. Spróbuj tylko zdusić 450-konny ciągnik bez naczepy :)

 

maarc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności