Jetta_GT Zgłoś #61 Napisano 21 Lutego 2010 937-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yaca Zgłoś #62 Napisano 22 Lutego 2010 Mam pytanko odnośnie przeciwmgielnych ustawionych jako światła do jazdy dziennej - czy po zapaleniu ksenonów(świateł mijania) przeciwmgielne gasną, czy świecą się one cały czas? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #63 Napisano 22 Lutego 2010 (edytowane) Mam pytanko odnośnie przeciwmgielnych ustawionych jako światła do jazdy dziennej - czy po zapaleniu ksenonów(świateł mijania) przeciwmgielne gasną, czy świecą się one cały czas? Gasną , przeciwmgielne świecą się tylko jak nie świeci się podświetlenie [pozycja 0 lub Auto] dodatkowo jak ustawisz na tryb amerykański [same przeciwmgielne tylko z przodu , bez pozycji i tyłu] to jak włączysz ręczny to światła gasną [nie Auto Hold] Pozwolę zrobić sobie małe porównanie Tryb Skandynawski [zdjecia z innego wątku ktory jest tutaj [KLIK] ] Tryb Amerykański Pozdrawiam Edytowane 22 Lutego 2010 przez WolF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #64 Napisano 22 Lutego 2010 Ale wciąż takie przeciwmgielne nie mają homologacji RL, więc nie są legalne, mimo prawidłowego działania względem świateł mijania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #65 Napisano 22 Lutego 2010 Ale wciąż takie przeciwmgielne nie mają homologacji RL, więc nie są legalne, mimo prawidłowego działania względem świateł mijania. No nie są ale każdy robi jak uwaza ja teraz planuje włączyć kierunkowskazy jako światła postojowe co też nie jest legalne , jak chcesz bardziej zgodnie z prawem to możesz włączyć światła mijania w trybie amerykańskim wtedy będą się świecić tylko przednie światła Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yaca Zgłoś #66 Napisano 22 Lutego 2010 Ale wciąż takie przeciwmgielne nie mają homologacji RL, więc nie są legalne, mimo prawidłowego działania względem świateł mijania. A orientuje się może ktoś, czy występują halogeny z homologacją RL do B6, które można by podmienić na zasadzie Plug&Play? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #67 Napisano 22 Lutego 2010 Jak już chcą, żeby wszyscy jeździli z włączonymi światłami to mogliby zmienić lekko prawo, żeby można w dzień było jeździć na halogenach. Jak jest jasno nikogo to nie oślepia, a chociażby żarniki ksenonowe zawsze się oszczędza. Kupno świateł do jazdy dziennej z ekonomicznego punktu widzenia jest nieopłacane. Mówię tu o porządnym sprzęcie Helli. 800 zł przez np 10 lat użytkowania auta raczej się nie wyda ani na żarniki, ani dokładając kropelkę do paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #68 Napisano 22 Lutego 2010 (edytowane) A orientuje się może ktoś, czy występują halogeny z homologacją RL do B6, które można by podmienić na zasadzie Plug&Play? Z tego co wiem to raczej nie ma , jak chcesz z homologacją to pozostaje założenie LED'ów Jak już chcą, żeby wszyscy jeździli z włączonymi światłami to mogliby zmienić lekko prawo, żeby można w dzień było jeździć na halogenach. Jak jest jasno nikogo to nie oślepia, a chociażby żarniki ksenonowe zawsze się oszczędza. Masz 100% racje ale zawsze coś jest nie tak w prawie Także pozostaje albo katowanie xenonow/zwyklych żarówek lub włączenie halogenów albo kupno LED'ów Ciekawe miejsce montażu ledów w B6 Pozdrawiam Edytowane 22 Lutego 2010 przez WolF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yaca Zgłoś #69 Napisano 22 Lutego 2010 Z tego co wiem to raczej nie ma , jak chcesz z homologacją to pozostaje założenie LED'ów Dzięki za pomoc - chyba się skuszę na przekodowanie DRL na halogeny - tak mi szkoda żarników w słoneczne dni, których będzie teraz coraz więcej Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertkamyk Zgłoś #70 Napisano 26 Lutego 2010 Cytat:Napisał Yaca A orientuje się może ktoś, czy występują halogeny z homologacją RL do B6, które można by podmienić na zasadzie Plug&Play? Z tego co wiem to raczej nie ma , jak chcesz z homologacją to pozostaje założenie LED'ów Cytat:Napisał genesis Jak już chcą, żeby wszyscy jeździli z włączonymi światłami to mogliby zmienić lekko prawo, żeby można w dzień było jeździć na halogenach. Jak jest jasno nikogo to nie oślepia, a chociażby żarniki ksenonowe zawsze się oszczędza. Masz 100% racje ale zawsze coś jest nie tak w prawie Także pozostaje albo katowanie xenonow/zwyklych żarówek lub włączenie halogenów albo kupno LED'ów Ciekawe miejsce montażu ledów w B6 Pozdrawiam Koledzy orientuje się ktoś co to za ledy w poście kolegi WolF w tym passacie oryginalne czy jakieś dorabiane Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WolF Zgłoś #71 Napisano 26 Lutego 2010 (edytowane) Koledzy orientuje się ktoś co to za ledy w poście kolegi WolF w tym passacie oryginalne czy jakieś dorabiane Dorabiana są oryginalnie jeszcze nie wkładają Pozdrawiam Edytowane 26 Lutego 2010 przez WolF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita_1971 Zgłoś #72 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witam... Chciałbym dołożyć LEDy do jazdy dziennej z wykorzystaniem czujnika zmierzchu. Chciałbym wykonać instalację wykorzystując "+12V" z zapłonu, dołożyć przekaźnik, a sterowanie dla przekaźnika LED wziąć z czujnika zmierzchu. Czy ktoś orientuje się z jakiego miejsca wziąć owe "+12"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Paszko Zgłoś #73 Napisano 1 Kwietnia 2010 Witaj Piotrze Tak naprawdę nie wiem co Ci konkretnie doradzić. Wiele samochodów uzbroiłem w nowe diodowe lampy, najwięcej Audi (Q7 nic nie mruga, a diody w lampach przednich świecą zgodnie z oryginałem jako pozycje lub mocno jako dzienne) było też trochę BMW i MB. W każdym przypadku były to lampy oryginalne. W przypadku Twojego Passata, nie wydaje mi się abyś znalazł takie miejsce w instalacji a raczej w którymś ze sterowników gdzie będzie pojawiał się analogowy sygnał od czujnika nasłonecznienia, a nawet gdybyś go zlokalizował to się okaże że jest to 5V i bez kilku elementów nic z tym się nie da zrobić. Aby przedstawić jakieś rozwiązanie musiałbym poznać kilka szczegółów: 1. ile pozycji posiada przełącznik świateł 2. jakimi światłami led dysponujesz (ile przewodów zasilających, czy mogą pracować jako pozycje i dzienne czy tylko jako dzienne) Gdy poznam odpowiedź na 1 i 2 musiałbym poznać jakie masz oryginalne światła w samochodzie i pewnie zadałbym wiele pytań, aż w końcu ledy zadziałały by jak należy. Oczywiście przydała by się opinia kogoś kto w takim samym autku podłączył ledy. Jedno z rozwiązań które przychodzi mi do głowy to: 1. podłączyć led po zapłonie 2. podłączyć przekaźnik blokujący działanie led tak by po włączeniu świateł pozycyjnych, mijania, czy drogowych lampy led zostaną wyłączone Powyższe rozwiązanie nie uwzględnia włączenia tylnych świateł pozycyjnych, nad czym należałoby się zastanowić, a co ważniejsze nie uwzględnia zadziałania czuj. nasłonecznienia. Opcji jest trochę, ilość pomysłów na podłączenie można zawęzić po poznaniu twojego auta (oświetlenie ) i lamp led. W każdym przypadku warto podłączyć tester i obejrzeć jakie parametry można przekodować (np. czy sterownik bord może wysterować oryginalne światła dzienne) ..... Jeżeli zajeżdżasz w okolice Pruszcza Gdańskiego to zapraszam obejrzę i doradzę co zrobić. Pozdrawiam Paweł Paszko 501 170 886 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita_1971 Zgłoś #74 Napisano 2 Kwietnia 2010 Witam... Dzięki za zainteresowanie tematem. Ad. 1 Przełącznik posiada 4 pozycje: a) 0 - bez świateł b)"symbol tunelu" - czujnik zmierzchowy c) postojowe d) mijania Ad. 2 LED-ów jeszcze nie kupiłem, ale będą to tylko z wymaganymi homologacjami i tylko jako dzienne. Być może w niedługim czasie będę to chętnie skorzystam z pomocy. Temat nie jest na tyle gorący, aby to musiało być na już. Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Paszko Zgłoś #75 Napisano 3 Kwietnia 2010 Witam Piotrze Oto moje propozycje: 1. Przeprogramować bordnez, ustawiając halogeny jako dzienne a w ich miejsce podłączyć ledy, do rozwiązania pozostaje diagnostyka żarówek. 2. W 1 przypadku rezygnujemy z halogenów co może okazać się problemem przy przeglądzie, aby uzyskać działające oba światła mam dwa (narazie) pomysły. Pierwszy (plan ambitny), można napisać prosty program dla mikro kontrolera który w pożądanym momencie załączy ledy i halogeny, trzeba będzie oszukać diagnostykę żarówek. Drugi plan to kombinacja z przekaźnikami (nie mam pewności czy będzie taka możliwość, po świętach rzucę okiem w schematy i ogarnę temat), o ile okaże się to możliwe to będzie dosyć prosta operacja, do rozwiązania pozostaje oczywiście diagnostyka żarówek. O co chodzi z tą diagnostyką, komputer w zależności od ustawień (w bardziej lub mniej skomplikowany sposób) kontroluje stan żarówki (czy nie jest przepalona) i z chwilą gdy wykryje usterkę wyświetla info na zegarach. Gdy w miejsce halogenowej żarówki podłączymy lampę led, która stanowi dużo mniejsze obciążenie, zostanie rozpoznany błąd żarówki. Aby oszukać diagnozę należy podłączyć dopasowujący opornik dużej mocy co jest kosztowną operacją. Można powalczyć z wyjściami statusowymi układów załączających żarówki, w niektórych przypadkach jest to dość pracochłonne. Powyższe propozycje spełniają twoje założenie, mianowicie działający czujnik zmierzchowy. Można wziąć jeszcze pod uwagę włączenie świateł led po zapłonie, ale i w tym przypadku nie unikniemy kombinacji z włączeniem świateł pozycyjnych tylnych, oraz gaszeniem ledów z chwilą włączenia jakichkolwiek innych świateł, no i rzecz jasna nieszczęśliwa diagnoza tylnych pozycji (tu może okazać się dużo prostsze rozwiązanie). Pozdrawiam serdecznie i z okazji ŚWIĄT WIELKANOCNYCH życzę zdrówka i optymizmu na co dzień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pita_1971 Zgłoś #76 Napisano 3 Kwietnia 2010 Wielkie dzięki za życzenia... Również życzę wszystkiego dobrego, spokoju i radości. Wracając do tematu to wg mnie wchodzi w rachubę tylko wersja z dołożeniem LED i podłączeniem ich świecenia na stałe. Muszę jednak zaczerpnąć trochę informacji z serwisów na temat wyciągnięcia sygnału do ich odcięcia po włączeniu świateł mijania z czujnika zmierzchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Paszko Zgłoś #77 Napisano 3 Kwietnia 2010 Piotrze to dość proste. Wystarczy podłączyć przekaźnik pod światła mijania i drogowe, który to rozłączy światła led. Jeżeli przełącznik świateł będzie w pozycji "tunel" to przełączanie nastąpi wraz z zadziałaniem czujnika nasłonecznienia. O ile się nie mylę to zgodnie z przepisami światła dzienne nie mogą być włączone wraz z pozycyjnymi. Nie mniej problem to raczej mały, aczkolwiek należy brać pod uwagę "fochy" policjantów znających się na rzeczy lub przy okazji przeglądu smutną minę pana od pieczątki w dowodzie. Pomysł na schemat podłączenia mam przed oczami, nie mniej jak to z prototypami bywa może nie zadziałać przy pierwszym podejściu. Nie mniej wszystkie moje projekty jak na razie działają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blitz Zgłoś #78 Napisano 8 Kwietnia 2010 Mam prośbę czy któryś z forumowiczów mógłby się podzielić wiedzą na temat tego jak zaprogramować ksenony by zapalały się po uruchomieniu silnika a nie przy włączaniu zapłonu (wg mnie dziwne rozwiązanie), akumulator mniej by się męczył Jeśli można to przydałby się dokładny opis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam75pl Zgłoś #79 Napisano 8 Kwietnia 2010 Uruchom tryb amerykański. Szukajka forumowa pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blitz Zgłoś #80 Napisano 8 Kwietnia 2010 (edytowane) A nie można przeprogramować skandynawskiego tak by zapalały się kilka sekund od uruchomienia silnika? To rozwiązanie trybu amerykańskiego to też nieciekawe, zapalanie po zwolnieniu hamulca ręcznego Edytowane 8 Kwietnia 2010 przez Blitz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach