Skocz do zawartości
kazio

Wymiana tunelu środkowego z 3BG do 3B

Rekomendowane odpowiedzi

Zakup nowego tunelu środkowego może nas drogo kosztować. Najlepiej doposażyć się w części używane, dostępne czasem np. na allegro. Potrzebujecie w każdym razie wszystkie części z modelu 3BG gdyż od 3B nic poza gałką zmiany biegów nie będzie pasować. Nawet popielniczka minimalnie się różni. Fakt, że hamulec ręczny również się różni doskonale widać na drugim zdjęciu

 

konsola_3b.jpg

 

hamulec.jpg

 

Na początek wymontowujemy stare rzeczy. Gałka zmiany biegów jest przykręcona, mieszek na zatrzaskach. W miejscu, gdzie łączy się przednia i tylna konsola znajdziemy z lewej i prawej strony śruby ukryte pod zaślepkami. W pojemniku koło hamulca ręcznego, pod gumowym dywanikiem znajdziemy nakrętkę a pod tylną popielniczką znajdują się dwie nakrętki które trzeba odkręcić, by wyjąć cały tunel. Po odkręceniu dźwigni hamulca ręcznego trzeba wypiąć linki stalowe zaznaczone zielonym kółkiem na zdjęciu.

 

hamulec_2.jpg

popielniczka.jpg

 

Jeśli ma się ochotę można od razu zdecydować się na chromowaną pokrywę (3B0 864 249 B 2ZZ). Montaż nowych elementów odbywa się w odwrotnej kolejności. Pod nowym podłokietnikiem jest pełnowartościowy DIN, w którym możemy np. zabudować zmieniarkę. Z tyłu konsoli mamy miejsce na dodatkowe przyciski, gdzie zazwyczaj mieszczą się guziki od podgrzewania foteli. Do podłączenia kontaktu będziemy jeszcze potrzebować wtyczki (1J0 972 753) i pasujące do niej kontakty.

- 1x Kontakt z przewodem 1mm (000 979 135) do podświetlenia

- 1x kontakt z przewodem 4mm (000 979 306) do prądu.

 

zmieniarka.jpg

 

konsola_tyl.jpg

 

podl_komp.jpg

 

W konsoli z modelu 3B złącze diagnostyczne jest ukryte pod gumą w przedziale na drobniaki. Konsola z 3BG nie ma już czegoś takiego, takie złącze mieści się pod obudową kierownicy. Jeśli komuś zależy na dokładnej przeróbce powinien wymienić również tą obudowę. Guzik od otwierania wlewu paliwa zabudowałem tutaj.

 

guzik_1.jpg guzik_2.jpg

 

 

Opis zaczerpnięty i przetłumaczony za zgodą autora ze strony http://www.passatplus.de/umbauten/mitteltunnelkonsole/mitteltunnelkonsole.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy tunel z podłokietnikiem od B5 po liftingu będzie pasował do B5 2000rok przed liftingiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos juz wykonal taka przerobke???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktos juz wykonal taka przerobke???

Zapraszam na luknięcie do mnie :) ( link w podpisie ).

PozdraVWiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hamulec od 3BG już mam. Ale nie wiem co zrobić z przyciskiem otwierania wlewu paliwa no i gniazdem diagnostycznym VAG? Wiadomo, że w modelach z tym podłokietnikiem złącze znajduje się pod kierownicą a przycisk otwierania wlewu w drzwiach kierowcy.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie tez nad tym myslalem gdzie by tu zamontowac jeszcze nic nie mam ale mniejwiecej wymyslilem no to moze pomoge i powiem gdzie bym to ja zamontowal. przycisk otwierania wlewu napewno probowal bym orginalny wmontowac kolo recznego a gniazdo diagnostyczne umiejscowilbym z boku kolo siedzenia kierowcy w takim miejscu ze jezeli jest ustawiony folel pod siebie to go nie widac a po odsunieciu jest widoczne:) to tak jak ja bym zrobil, moze cos pomoglem:)) a wlasnie a jak ten tunel z 3bg pasuje z tylu czy sa przerwy czy pasuje idealnie do tapicerki podlogowej na wybrzyszeniu tunelu???

Edytowane przez hotdriver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten tunel pasuje do tapicerki idealnie. Zresztą popatrz na samochody z allegro tzn. zdjęcia przedstawiające środek. Odnośnie złącza diagnostycznego to można je jeszcze luzem położyć w okolicy drążka zmiany biegów. Dokładniej mówiąc pod nim. W razie potrzeby wystarczyło by go tylko zdjąć i podpiąć złącze. No ale co z tym wlewem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie złącza diagnostycznego

to już własna inwencja twórcza , gdzie ono będzie :)

No ale co z tym wlewem?

są dwie opcje :

1/ przycisk wlewu paliwa robisz w tunelu z rzeźbą jak fotki 1 post :)

2/ druga opcja dokładasz boczek z 3bg ( strona kierownika ) i przycisk klapki wlewu paliwa masz w drzwiach , foto :) :

962014932c375118m.jpg

Na koniec dodam żę wymieniłem u siebie tunel z podłokietnikiem od 3bg , nie wymieniając krótkiego tunelu ( ten z popielniczką ) gdyż pasował stary :).

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli może pozostać ten tunel z popielniczką od 3B? Z tego co wyczytałem to trzeba wymieniać całość tak napisał kazio w pierwszym poście. Ale skoro u Ciebie pasuje to na pewno u mnie też będzie pasowało. Dzięki za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli może pozostać ten tunel z popielniczką od 3B

tak :)

Z tego co wyczytałem to trzeba wymieniać całość tak napisał kazio w pierwszym poście.

też tak myślałem że coś nie będzie pasowało , ale wsadziłem na próbe nowy duży tunel z podłokietnikiem i na moje zdziwienie pasowało ze starym krótkim tunelem tym z popielniczką, więc pare $$$ zostało w kieszeni :D.

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko mały problem z dostaniem podłokietnika w kolorze tapicerki. No ale szukam nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu wymieniałem podłokietnik u kumpla, sam podłokietnik pasuje idealnie, natomiast jest mała przerwa na łaczeniu podłokietnika z tunelem przednim (tzw tunel srodkowy z popielnicą), (tzn nie ma prześwitu, ale widać że nie zgrywa się to idealnie), jesli komus nie przeszkadza to może zostawić tunel przedni. Tunele więc nie są identycznie takie same na łączeniu (nie wspominając już o zakończeniu tunelu, w 3B tunel konczy się przykręcanymi do budy dwoma plastykami, 3BG tunel ma już te plastyki "w sobie" i nie są przykręcane), popielnice takze są inne i nie założymy popielnicy z 3BG do 3B (ewentualnie rzeźba), jeśli ktoś potrzebuje to mam dokładne foto z różnicami.

W tygodniu mam zamiar wymienić podłokietnik u siebie (mam komplet, czyli podłokietnik + ręczny + tunel)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alvares proszę załącz te zdjęcia.

Posiadam podłokietnik od B5, ale nie wiem czy będzie pasował do B5 lift

 

Z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alvares proszę załącz te zdjęcia.

Posiadam podłokietnik od B5, ale nie wiem czy będzie pasował do B5 lift

200909121488.th.jpg 200909121486.th.jpg 200909121489.th.jpg 200909121492.th.jpg

Jak widac na zdjęciach "obudowy popielniczek" są różne. Same wkłady popielniczki też się różnią, ta z 3BG ma specjalnie wydzielone miejsce do zgaszenia papierosa, w 3B nie ma tego. Wkład z 3BG po zamontowaniu do "obudowy popielnicy" z 3B wyskakuje, kwestia umocowania kulki przytrzymującej.

 

Linia łączenia podłokietnika z tunelem przednim różni sie miedzy 3B a 3BG, (chyba) w 3BG linia ta jest bardziej zaokrąglona, stąd szczeliny. Jeśli ktoś potrzebuje to mogę zrobić dokładniejsze foto (bo te średnio wyszly). Na pierwszym zdjęciu podłokietnik 3BG + tunel przedni 3BG, na zdjęciu drugim podłokietnik 3BG + tunel przedni 3B:

200912091706.th.jpg 200912091707.th.jpg

 

Różnica jest także w mocowaniu dźwigni hamulca ręcznego, w 3BG przednia podstawa mocowania ma dwa miejsca na śruby, w 3B jest tylko jedna śruba z przodu, przez co podstawa mocowania jest szersza i nie jest zamocowana tak nisko jak w 3B, (na focie poniżej zamontowany ręczny 3BG w budzie 3B, na czerwono zaznaczone miejsca dlaczego dźwignia ręcznego jest wyżej) niby żaden problem bo i tak dźwignia będzie mocno przykręcona na śrubach, ale wg mnie po zmianie podlokietnika ręczny "łapie" nieco wyżej.

hamulec2duzy.th.jpg

 

Dlaczego chcesz zakładać podłokietnik z 3B do 3BG...?

Edytowane przez Alvares

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za ten opisik ja tez chce na odwrot niz wy :) bardziej mi pasuje stary.

Podsumowujac trzeba bedzie cos zmieniac przy tunelu 3b w samochodzie 3bg czy raczej powinno sie obyc bez przerobek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a od jakiego modelu są guziki TSC i ESP ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a od jakiego modelu są guziki TSC i ESP ?

 

To znaczy?? Może troszkę jaśniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może tak gdzie można kupić te przełączniki i czy one są od VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://allegro.pl/item1044657433_tun...l_stan_bd.html

 

takie cos mi bedzie pasowac to b przed liftem? a co z podlokietnikiem? teraz mam to moze da sie go przelozyc?

Będzie pasować tak jak wyżej napisane, czyli średnio.

Po co w ogóle chcesz zakładac tunel bez podłokietnika i "dokładać" podłokietnik? Nie lepiej kupić ori podłokietnik z 3BG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności