Skocz do zawartości
Gość piotr79rr

Niepokojące ruchy,drgania kierownicy??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kornik1

Jakieś pół roku temu wymieniłem tarcze hamulcowe na nowe . Nadmieniam że głównie jeżdżę po mieście więc dużych prędkości nie używam ale niedawno jechałem autostradą i przy 140 km lekko dotknalem hamulca i jakie było moje zdziwienie jak kierownica mi zaczęła strasznie drgac a miałem wrażenie że koła po prostu zaczęły mi podskakiwac . Po zwolnieniu hamulca jak ręką odjąć. Po zwolnieniu do około 100 km / h ponowne hamowanie i brak jakichkolwiek objawów auto normalnie hamuje . O co tu chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jakiej firmy tarcze kupiłeś. Ja przerabiałem już wiele różnych i z doświadczenia powiem że na przykład TRW bardzo łatwo zajechać. Dobre są ATE i Ferodo. Nie żebym Cię straszył ale znajomy w audi a6 3.0Q buja się z podobnym problemem już rok. Auto wpada w rezonans przy hamowaniu pomiędzy 140 a 120km/h. Dla niego jest to uciążliwe bo jeździ po niemczech więc predkości 150km/h + na autostradach. Przerabiał już wszystko, łącznie wydał na naprawy 10 tyś zł problem nadal występuje. Napraw podejmowało się szwajcarskie ASO, niemieckie dwa razy, do polskiego nie jechał, w polsce kombinował po niezależnych serwisach. Zmieniane tarcze 2 razy klocki, nowe koła, piasty, co więcej nie wiem. Oczywiście ine ma co zakładać najgorszego bo jego przypadek jest pewnie jeden na milion, dlatego w twoim przypadku do sprawdzenia głównie tarcze. Obecnie w passacie mam zamontowane też jakieś badziewie bo pare porządnych przychamowań ze 100, 120 do 60 i kierownica wpada w rezonans. Tak że za jakiś czas będę musiał się tym zainteresować. Kończąc moj essej... Tarcze kupujemy z wyższej półki żeby nie mieć problemów z biciem w przyszłości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam model auta to Passat b5 fl 2.0 20V 2003 rok. Zaznacze na początku że jest po wyważaniu kół, a nawet po wymianie na nówki dębicy letnie i też po wyważaniu i cały czas jest tak samo jade na autostradzie 120km/h i przy zmianie pasa np. wyprzedzanie czuje na kierownicy drgania ^^^^^^^ takie regularne przeskoki (jak jade prosto to tego nie ma, pojawia sie przy ruszanie skręcaniu kierownicą). Autem już byłem na 2 stacjach diagnostycznych wyszarpali go i nic, znowu gadka żeby jeszcze raz koła wyważyć... Nie wiem bo szkoda mi już kasy tak wywalać w innym pasku b5 starszy model wszystko było płynnie nawet jak już wahacze siedziały a tu wszystko sie trzyma kupy a kiera skacze. Czy luzy na maglownicy wyjdą na stacji diagnostycznej?

By marcin_pesel,

Temat połaczony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności