Skocz do zawartości
Gość piotr79rr

Niepokojące ruchy,drgania kierownicy??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotr79rr

Witam mam taki problem z moim passatem b5 1.9tdi 2003r a mianowicie strasznie lata ,drga kierownica (trudno mi okreslic co dokładnie się dzieje) gdy puszczam kierownice to wtedy ona minimalnie skręca w tom i spowrotem nie zależnie czy to jest rowna droga czy nierówna ale największe ruchy to są na nierównej (i zbytnio nieczuc zeby sciagało samochód na bok praktycznie nie sciąga )Przy hamowaniu i gdy dodaje gazu także są te ruchy.Teraz nie ale jak było jeszcze ciepło to czasami gdy pomału jechalem to piszczały hamulce gdy przyspieszyłem to ustawało.jaka to moze byc przyczyna dodam jeszcze ze niedawno wymienilem przeguby (ale przed wymianą tez kierownica latała)Dodam równiez ze jak przemieniłem koła z tylu na przod to zaczeło gorzej szarpac tą kierownicą,ale zbytnio nie jestem przekonany ze az takie drganie kierownicy moze byc spowodowane zle wyważonymi kołami.Co to moze byc czy to moga byc np wahacze czy przeguby wewnętrzne czy jednak coś z tymi kołami lub tarczami dodam ze to się dzieje na nie zależnie od prędkości nawet powiem ze tak do 100km/h to są największe drgania.Proszę o pomoc z góry serdeczne dzięki za odp!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość iro1967

To jest chyba wina opon.Albo nie wyważone albo może jest jakiś guz na oponie.Sprawdż stan opon!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr79rr

No opony nie są w idealnym stanie a jak przełożyłem z tyłu to bardziej zaczeło szarpac kierownicą zacznę od tych opon dodam ze to są alu r16 205.Mam takie pytanko bo bym sprawdził na innych kołach od skody octavi I tylko tam są r15 i czy bedą pasowac moze ktos wie ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś stan gałek w drążkach kierowniczych ( bo jeśli mają luzy to może być jedna z przyczyn ) pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr79rr

Mnie niepokoją te wahacze bo jak kiedys je podważałem łyżka to zbytno sztywne nie były na gumach ,co by się dzialo gdyby były wybite wahacze,takto nie słychac zeby cos stukało.Cos stuka ale to tak jagby cos pod deska wewnątrz auta tak jakby jakis plastik,a co by sie dzialo gdyby byly te wahacze wybite, takto nic nie słychac w czasie jazdy tylko to szarpanie kierownicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam taki problem z moim passatem b5 1.9tdi 2003r a mianowicie strasznie lata ,drga kierownica (trudno mi okreslic co dokładnie się dzieje) gdy puszczam kierownice to wtedy ona minimalnie skręca w tom i spowrotem nie zależnie czy to jest rowna droga czy nierówna ale największe ruchy to są na nierównej (i zbytnio nieczuc zeby sciagało samochód na bok praktycznie nie sciąga )Przy hamowaniu i gdy dodaje gazu także są te ruchy.Teraz nie ale jak było jeszcze ciepło to czasami gdy pomału jechalem to piszczały hamulce gdy przyspieszyłem to ustawało.jaka to moze byc przyczyna dodam jeszcze ze niedawno wymienilem przeguby (ale przed wymianą tez kierownica latała)Dodam równiez ze jak przemieniłem koła z tylu na przod to zaczeło gorzej szarpac tą kierownicą,ale zbytnio nie jestem przekonany ze az takie drganie kierownicy moze byc spowodowane zle wyważonymi kołami.Co to moze byc czy to moga byc np wahacze czy przeguby wewnętrzne czy jednak coś z tymi kołami lub tarczami dodam ze to się dzieje na nie zależnie od prędkości nawet powiem ze tak do 100km/h to są największe drgania.Proszę o pomoc z góry serdeczne dzięki za odp!!!

 

Wahacze możesz wykluczyć, tarcze rónież.

Twój problem tkwi w kołach według nie - felgi lub opony(coś się z nimi dzieje) - a na początek sugeruję wyważyć pożądnie koła - i przy okazji sprawdzić na maszynie u wulkanizotora opony(test drogowy) i felgi(jezeli chodzi o bicie wdłużne i poprzeczne).

Od kiedy Ci się to zaczeło dziać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się podłączę. Wymieniłem oponki razem z felgami (16") na letnie z zimowych 15". Przy zimówkach nic się nie działo wszystko było git. Gorzej przy tych letnich, zacząłem wyczuwać drgania przy delikatnych skrętach kierownicą w obie strony (np. przy omijaniu dziur). Drgania są wyczuwalne wtedy gdy kierownica wraca do pozycji wyprostowanych kół. Radość z założenia alu szybko prysła, bo szlag mnie trafia przy tych drganiach. Oponki letnie właśnie zakupiłem, są to używki ale w przyzwoitym stanie. Koła były oczywiście wyważane. Przy jeżdzie prosto jest cisza. Ktoś przerabiał może coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wasz problem tkwi w złych oponach lub ich nie wyważeniu i z tad takie bicia kierownicy się pojawiają.. Ewentualnie sprawdźić jeszcze możecie końcówki drążków reakcyjnych.. I to nie jest wina, żadnych wahaczy, ani tarcz. Jak by to niby były tarcze to te drgania by się pojawiały tylko przy hamowaniu bo tarcza by był krzywa i wtedy taki efekt by występował.

 

No opony nie są w idealnym stanie a jak przełożyłem z tyłu to bardziej zaczeło szarpac kierownicą

I masz odpowiedź na swoje pytanie. Może masz wybuloną gdzieś oponę, krzywą. Źle mogły być również wyważone, albo odpadły odważniki i na tylnej osi nie było nic czuć, a na przedniej juz jest odczuwalne na kierownicy.

 

pierwsze co to podjedź sobie na wulkanizacje i posprawdzaj koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was panowie podepnę sie tutaj ponewaz jeszcze nie moge tworzyc nowych postow,do rzeczy

Gdy jest slisko snieg czy muldy lub lod passat starsznie sie zle zachowuje poprostu go nosi w lewo w prawo i musze lekko korygowac kierownica jego ruchy poprostu jezdzu sie starasznie,na postoju czuc wyrazne luzy i takie stuki przy delikatnym szarpaniu kierą,koncówki drażkow wymienione,czy to prawda ze moze to byc magiel do wymiany?prosze o jakies wskazowki bo teraz juz nawet na normalnym asfalcie czuc te luzy i nie milo jezdzi ;/

aha i sciaga po puszczeniu kery ;/ ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze zle wywazyli opony, pojedz z reklamacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświezam co to moze byc>?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy po wymianie końcówek robiłeś geometrię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robiłem zbieżność lecz przed wymiana zawiasu to samo sie dzialo;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź opony i felgi na początek, jak nie to stawiałbym na tarcze ewentualnie półośki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gumy i nic więcej, sprawdzić ciśnienie czy wszędzie tyle samo, dobrze wyważyć i powinno być ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie lecz ja mam na postoju luzy i je czuc,i jak poruszam kiera to slychac taki stuk jak krece w lewo a inny odglos gdy krece w prawo,i czy magiel moze miec luzy? patrzylem na kzyzak ten co sie znajduje kolo pedałow i niby tam jest ok chyba ze jest cos przy samym maglu jeszcze? czy ten krzyzak to ostatnia rzecz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co dodałeś wynika że masz luz na listwie ale czy można go usunąc ?

w maglu ślimak (wałek od krzyżaka) pracuje po listwie która przenosi sterowanie na drążki i między tymi zębami mógł wystąpic luz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 czyli to jest w srodku magla?waszym zdaniem oplaca sie brac magle po regereracji?prosze o wasze sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie cieknie to skasowac luz na listwie sroba do regulacji i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauwazulem ze jesli jade kiera jest dosc znacznie zwrocona ku lewej stronie przy jedzie na wprost gdzies wzgledem ramion o jakies 3cm ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności