adamq Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2008 Witam! Podczas pracy silnika (zimnego) słychać stuki spod maski mojego Passata. Gdy delikatnie nacisnę na sprzęgło, to odczuwam wtedy szarpnięcia sprzęgła. Stukanie ustępuje po dodaniu gazu, wciśnięciu sprzęgła do końca, lub też po dogrzaniu silnika. Podejrzewam, że to koło dwumasowe daje oznaki zużycia. Samochód ma aktualnie przejechane ok 83000km, więc nie dużo (autko krajowe, przebieg zgadza się z książką serwisową i jest potwierdzony w ASO). Czy to normalne, że przy takim przebiegu pada dwumas? Autko ma silnik o oznaczeniu BKP, mocy 140KM z napędem 4motion. Passat został wyprodukowany w lutym 2006r. Czy były jakieś akcje serwisowe polegające na wymianie koła dwumasowego? Podobno w ASO wymieniano wadliwe dwumasy firmy Valeo. Jeżeli nie załapię się na akcję serwisową, to zapewne na 99% nie zrobią mi tego na swój koszt w ASO. Teraz nasuwa się mi pytanie, czy dwumasy Sachs i Luk będą dobre (podobno te firmy ściśle współpracują ze sobą)? Jaką mam gwarancję, że przy spokojnej jeździe nowy dwumas nie zużyje się po kilkunastu tys. km? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Adam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzycho_gd Zgłoś #2 Napisano 29 Grudnia 2008 Ja mam co prawda auto sprowadzane, 120 kkm jedyny niepokojący objaw to po zatrzymaniu samochodu przez kilka sekund czuć jakieś" bujanie - młócenie "w silniku które zaraz ustaje, w trakcie jazdy oraz po lekkim wduszeniu sprzęgła nie czuć żadnych drgań. coś mi podpowiada że jeszcze na tym sprzęcie trochę pojeżdżę ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #3 Napisano 29 Grudnia 2008 Ogólnie nie odczuwam tego podczas jazdy. Jazda jest płynna, nic nie szarpie, silnik chodzi w miarę równo. Objawia się to tylko tym stukaniem gdy silnik jest zimny, ustępującym po naciśnięciu pedału sprzęgła lub po rozgrzaniu silnika oraz tym drganiem sprzęgła przy lekkim przyciśnięciu pedału. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #4 Napisano 29 Grudnia 2008 Miałem podobne objawy w swoim pasku. W serwisie stwierdzono zużycie mechanizmu napędu pompy oleju. To samo oznaczenie i rocznik silnika. Zapraszam do poczytania wątku: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40909 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #5 Napisano 29 Grudnia 2008 Witaj Laki! Zapoznałem się z twoim wątkiem. Wynika z niego, że u mnie pompa napędzana jest kołami zębatymi. Podjadę jeszcze do ASO i zobaczę co oni powiedzą... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mano Zgłoś #6 Napisano 30 Grudnia 2008 w odpowoedzi na pytanie dot zywotnosci kol dwumasowych. w moim samochodzie wymieniono dwumas w ramach akcji fabrycznej jeszce na gwarancji przy przbiego ok 25tys km. dzis ma 60tys i musialem wymienic dwumas juz na wlasny koszt..niestety. pamietaj ze kola dwmasowe sachs i luk posiadaja wlasne sprzegla a wiec sprawdz jakie masz kolo w aucie (po nrze VIN) i na takie wymieniaj a jesli chcesz inaczej to musisz niestety nabyc komplet (dwumas + sprzeglo). ja za taki komplet sachsa wyplacilem 1700 pln. dwumas niestety w bkp nie nalezy do specjalnie udanych podzespolow. u mnie zuzycie objawialo sie m.in stukami przy zmianie obciazenia i glosniejsza praca. powodzenia, //M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #7 Napisano 30 Grudnia 2008 U mnie nie jest to jeszcze aż tak odczuwalne (tylko te stuki podczas pracy zimnego silnika). Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i powiedział, że to albo dwumas, albo łożysko przy dwumasie. Jeżeli chodzi o zakup nowego kompletu to mogę mieć koło dwumasowe + sprzęgło (komplet) Sachsa za ok 1350zł, a do tego trzeba dokupić łożysko (ok 150-200zł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2008 Przed Passatem mialem Seata Altea 2.0 TDI,samochod to jedna wielka jezdzaca usterka.Oprocz takich awarii jak peknieta glowica,awaria el. wspomagania,wymiana skrzyni biegow bylo oczywiscie padniete kolo dwumasowe.Oryginalne kolo bylo firmy Sachs,zaczelo dawac znac o sobie po ok 85.000km,zostalo wymienione na nowe,rowniez Sachs i jak z zegarkiem w reku rozsypalo sie po kolejnych 85.000km:mad: Tak wiec z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze kolo dwumasowe w silnikach 2.0 TDI srednio wytrzymuje max 80-90tyskm niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2008 U mnie dwumas był wymieniony na gwarancji podczas akcji serwisowej przy 22 tys. km. Aktualnie mam 62 tys. i jak na razie nic się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #10 Napisano 31 Grudnia 2008 Przed Passatem mialem Seata Altea 2.0 TDI,samochod to jedna wielka jezdzaca usterka.Oprocz takich awarii jak peknieta glowica,awaria el. wspomagania,wymiana skrzyni biegow bylo oczywiscie padniete kolo dwumasowe.Oryginalne kolo bylo firmy Sachs,zaczelo dawac znac o sobie po ok 85.000km,zostalo wymienione na nowe,rowniez Sachs i jak z zegarkiem w reku rozsypalo sie po kolejnych 85.000km:mad:Tak wiec z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze kolo dwumasowe w silnikach 2.0 TDI srednio wytrzymuje max 80-90tyskm niestety. Co do Altei to masz racje brat ma najechane 50tys i szykuje się wymiana koła dwu masowego, elektrykę ma straszna potrafi sam otwierać szyby o każdej porze dnia i nocy. Na szczęści nie jest w automacie, bo jeszcze by się nauczył odpalać i odjeżdżać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilk0 Zgłoś #11 Napisano 31 Grudnia 2008 A może mi ktoś podpowie jak wygląda wymiana dwumasy w aucie ze skrzynią DSG czy wymienia się samą dwumase czy razem ze sprzęgłem i może ktoś wie jakie są koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lucek1142 Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2009 Przed Passatem mialem Seata Altea 2.0 TDI,samochod to jedna wielka jezdzaca usterka.Oprocz takich awarii jak peknieta glowica,awaria el. wspomagania,wymiana skrzyni biegow bylo oczywiscie padniete kolo dwumasowe.Oryginalne kolo bylo firmy Sachs,zaczelo dawac znac o sobie po ok 85.000km,zostalo wymienione na nowe,rowniez Sachs i jak z zegarkiem w reku rozsypalo sie po kolejnych 85.000km:mad:Tak wiec z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze kolo dwumasowe w silnikach 2.0 TDI srednio wytrzymuje max 80-90tyskm niestety. a mnie sie kiedys wydawalo ze moje b5 1.9tdi 130km bylo awaryjne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2009 a mnie sie kiedys wydawalo ze moje b5 1.9tdi 130km bylo awaryjne... Taaaa, ja z tym silnikiem zrobiłem passatem 140 tys. km i jeździłbym dalej gdyby się kierowca TIRa się nie zagapił, przez 3 lata jakie go miałem nic się nie wydarzyło, tylko wymiana oleju i dolewanie płynów. A w B6 już przy 22 tys. zdziwienie - głowica i dwumas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mirras13 Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2009 A może mi ktoś podpowie jak wygląda wymiana dwumasy w aucie ze skrzynią DSG czy wymienia się samą dwumase czy razem ze sprzęgłem i może ktoś wie jakie są koszty? przerabialem temat, dwumasa tylko w ASO!! nikt tego nie ma, chyba odgorne zarzadzenie VW!, przy DSG sprzeglo jest dopiero wewnatrz skrzyni, sa to dwa sprzegla lepkosciowe i nie maja one bezposredniej stycznosci z koelm dwumasowym, tak wiec wymieniasz tylko kolo, niestety koszt ok 3 tys zl!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilk0 Zgłoś #15 Napisano 8 Stycznia 2009 przerabialem temat, dwumasa tylko w ASO!! nikt tego nie ma, chyba odgorne zarzadzenie VW!, przy DSG sprzeglo jest dopiero wewnatrz skrzyni, sa to dwa sprzegla lepkosciowe i nie maja one bezposredniej stycznosci z koelm dwumasowym, tak wiec wymieniasz tylko kolo, niestety koszt ok 3 tys zl!! Dzięki bo każdy mówi że dwumase wymienia się razem ze sprzęgłem nawet w DSG i ze tylko serwis potrafi wymienić sprzęgło bez zadnych później problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #16 Napisano 8 Stycznia 2009 przerabialem temat, dwumasa tylko w ASO!! nikt tego nie ma, chyba odgorne zarzadzenie VW!, przy DSG sprzeglo jest dopiero wewnatrz skrzyni, sa to dwa sprzegla lepkosciowe i nie maja one bezposredniej stycznosci z koelm dwumasowym, tak wiec wymieniasz tylko kolo, niestety koszt ok 3 tys zl!! A przy jakim przebiegu padło ??? Pozdrawiam Mariusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #17 Napisano 9 Stycznia 2009 Dzięki bo każdy mówi że dwumase wymienia się razem ze sprzęgłem nawet w DSG i ze tylko serwis potrafi wymienić sprzęgło bez zadnych później problemów. Ja w Altei 2.0 TDI z manualna skrzynia wymienialem tylko kolo dwumasowe bez sprzegla bo nie bylo takiej potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #18 Napisano 25 Stycznia 2009 U mnie nie jest to jeszcze aż tak odczuwalne (tylko te stuki podczas pracy zimnego silnika). Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i powiedział, że to albo dwumas, albo łożysko przy dwumasie. Jeżeli chodzi o zakup nowego kompletu to mogę mieć koło dwumasowe + sprzęgło (komplet) Sachsa za ok 1350zł, a do tego trzeba dokupić łożysko (ok 150-200zł). Czy już wiesz co było przyczyną tych stuków podczas pracy zimnego silnika. Ja mam dokładnie te same objawy co u Ciebie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #19 Napisano 25 Stycznia 2009 Przyczyną było koło dwumasowe. Po wymianie jest lepiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #20 Napisano 25 Stycznia 2009 Tak wiec z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec ze kolo dwumasowe w silnikach 2.0 TDI srednio wytrzymuje max 80-90tyskm niestety. to samo jest w fordach, toyotach itd. po prostu taka jest konstrukcja koła dwumasowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach