Skocz do zawartości
blade13

Coś hałasuje w silniku gdy trzymam sprzęgło... Kolo dwumasowe czy łożysko oporowe?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nastepujacy problem. Przeszukalem forum i nic na ten temat nie znalazlem. Mianowicie jest tak, ze gdy jade autem to jest cichutno, przyspieszam - jest ok, wciskam sprzeglo zeby zmienic bieg i slysze taki hałas jakby cos ciezko chodziło, mialo opór czy jakby jakis dzwiek ze skrzyni. Dzwiek ten zmienia sie razem z obrotami silnika! Jak puszcze sprzeglo znow jest cicho.

 

Kiedy jade i lekko tylko wcisne sprzeglo i puszcze tez slychac ten dziek przez chwile. Co to moze byc?

Edytowane przez blade13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc może łożysko oporowe na sprzęgle. U mnie było odwrotnie jak stał na luzie to stukało a jak wysprzęgliłem to przestawało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To bedzie to samo jak u mnie slychac tylko przy wcisnietym sprzegle?

 

U mnie nie stuka tylko poprostu cos glosniej chodzi, jakby jakies lozysko wlasnie. Ogolnie to jedzie sie normalnie ale drażni ten dzwięk!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pociesze ze u mnie tez tak było i juz zabierałem sie żeby to zrobic no ale przestało i wszystko jest ok!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czeka Cię demontaż skrzyni biegów. Łożysko kosztuje niewiele, ale sama naprawa trochę Cię szarpnie po kieszeni. Sporo pracy jest przy wyjęciu skrzyni. A jak się łożysko rozpadnie stracisz możliwość zmiany biegów - nie wciśniesz sprzęgła, albo będziesz to robił przy orkiestrze dźwięków, które zagłuszą silnik. W innych wątkach o łożysku oporowym ktoś straszył nawet możliwością rozwalenia sprzęgła.

A tak poza tym:

Przeszukalem forum i nic na ten temat nie znalazlem.

http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=1570453 - tu masz kilka wątków o tym.

Pozdrawiam Dominek

Edytowane przez dominek_f

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam nastepujacy problem. Przeszukalem forum i nic na ten temat nie znalazlem. Mianowicie jest tak, ze gdy jade autem to jest cichutno, przyspieszam - jest ok, wciskam sprzeglo zeby zmienic bieg i slysze taki hałas jakby cos ciezko chodziło, mialo opór czy jakby jakis dzwiek ze skrzyni. Dzwiek ten zmienia sie razem z obrotami silnika! Jak puszcze sprzeglo znow jest cicho.

 

Kiedy jade i lekko tylko wcisne sprzeglo i puszcze tez slychac ten dziek przez chwile. Co to moze byc?

 

Jak na mój gust łożysko oporowe to raczej nie bedzie - łożysko hałasuje na biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła zanika lub prawie zanika hałasowanie.

To co opisujesz moze okazać się uszkodzeniem "dwumasy" - z doświadczenia wiem,że objawy są różne, a Twój mi pasuje i to bardzo - choć nie mam zamiaru Cię martwić.Koło dwumasowe hałuje(jeżeli jest uszkodzone) po wciśnięciu sprzęgła.

Chyba będziesz miał wydatek :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak dowiesz się wszystkiego po wyjęciu skrzyni biegów.:633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, 12 stycznia bede wyjmowal skrzynie. Czy po tym kole dwumasowym bedzie widac, ze jest uszkodzone?

 

Narazie mam nadzieje, ze bedzie do wymiany tylko lozysko a nie dwumasa. Bo halasuje jakby łożysko, autem nie trzesie, nic nie drga przy tym. Do tego halas sie rozpoczyna jak tylko poloze minimalnie noge na sprzegle...

Edytowane przez blade13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znajomy ma podoby problem w Octawi, na dniach tez bedzie rozbierał i dowie sie pewnie ile kosztuje przesławny dwumas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie sa dokladne objawy padniecia kola dwumasowego? Moze ktos to opisac bo ja nie wiem teraz czy rozbierac to wszystko. Dzwiek jest delikatny, slychac go tylko troszeczke jak sie radio wylaczy, ale drazni to. No i co by sie stało jakbym narazie tak z tym jezdził. Moze ktos dokladnie opisac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie sa dokladne objawy padniecia kola dwumasowego? Moze ktos to opisac bo ja nie wiem teraz czy rozbierac to wszystko. Dzwiek jest delikatny, slychac go tylko troszeczke jak sie radio wylaczy, ale drazni to. No i co by sie stało jakbym narazie tak z tym jezdził. Moze ktos dokladnie opisac?

 

A ja podpowiem trochę:

- po lekkim naciśnięciu pedału sprzęgła odczuwalne lekkie lub mocniejsze drżenie na pedale

- przy uruchamianiu silnika dżwięk typu metalicznego - również podczas gaszenia silnika(czasami, bo nie zawsze telepanie silnikiem dosyć mocno)

- kiedy sprzęgło jest rozgrzane podczas ruszania odczuwalne jakby poszarpywanie - pomimo płynnego operowania sprzęgłem

- po wciśnięciu pedału sprzęgła słyszalne (tu różne dźwięki usłyszeć można)np. grzechotanie lub terkotanie

Jazda z uszkodzonym dwumasem nie jest wskazana chociażby na resztę zespołu napędoweo(np. skrzynia).Spotkałem się kiedyś z przypadkiem obcięcia się masy jednej w drugiej(nowy samochód!?)-objaw-całkowity brak sprzegła - bieg zapięty,gaz w podłogę, a samochód......stoi:D

Jeżeli objawy są delikatne można pojeździć (bez szaleństw), ale jeżeli zacznie się robić nieciekawie - wymienić - a co do koła dwumasowego - można kupić LUKA-kosztów dokładnie nie pamiętam, ale przedział 700-900pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jark007

SORRKI że wtrącę swoje trzy grosze,to masz jeszcze chociaż sprzęgło i biegi. u mnie też tak było jak pracował na luzie to cisza tylko pomruk ,jak to w diaselkach tej marki. jak wcisnąłem sprzęgło to coś szumiało ,jakby tarło,ale bieg wchodził.trochę opornie jedynka i wsteczny ,ale wchodził.teraz wracałem z świąt i zonk biegi nie działają , wchodzą tylko na pół sprzęgła i to z delikatnym wyczuciem .nie wiem co robić może ktoś z was podpowie ? i ile może to kosztować ,mówimy o częściach oryginalnych i nowych.teraz jak silnik wyłączony biegi wchodzą na sucho,jak zapalę silnik żaden nie wchodzi. jak zapale go na biegu ze sprzęgłem,to czuć że nie jest wysprzęglony do końca,ciągnie chociaż sprzęgło wciśnięte,jak zwolnię prawie do końca to przestaje i potem normalnie rusza,ale dwójka nie wchodzi dopiero na końcówce wskoczy normalnie i tak dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, ale czytalem wszystkie te tematy... Chcialbym zeby bylo to tylko lozysko oporowe, objawy przy lozysku sa takie ze slychac je jak sie pusci sprzeglo - na wolnych obrotach np. a u mnie jest odwrotnie. Slychac dopiero jak wcisne sprzeglo... I dzwiek zmienia sie równo ze zmianą obrotów.

 

Co do podpowiedzi kolegi AArti to nie odczuwam żadnych z opisanych objawów. Ani z żadnych opisanych w innych tematach objawów zepsutej dwumaski. Jest moze jakies łozysko na tym kole dwumasowym. No juz nie mam pomysłów na to...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grzes30

hej u mnie jest podobnie jak jade jest ok cichutko nawet gdy zmieniam biegi podczas jazdy nic nie słychać tylko jak stoje i wcisne sprzegło to coś stuka co strasznie drażni i wszystko wskazuje niestety że to koło dwumasowe !! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie slychac ten dzwiek "jakby łożysko" nawet gdy jade i zmieniam bieg, gdy trzymam akurat sprzegło. Ale w kazdym zakresie obrotów równo, a nie jak pisali w tematach ze tylko w pewnym zakresie. No juz nie wiem co to moze byc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie slychac ten dzwiek "jakby łożysko" nawet gdy jade i zmieniam bieg, gdy trzymam akurat sprzegło. Ale w kazdym zakresie obrotów równo, a nie jak pisali w tematach ze tylko w pewnym zakresie. No juz nie wiem co to moze byc...

 

Zrzucaj skrzynię i po sprawie - będziesz wiedział co się rozsypuje - zamiast domiemywać "a c oto może być?".

Czego byś się tu nie dowiedział - niczego nie zmienisz.

Lepiej bierz się za robotę:635:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jark007

:621:to się dużo nie dowiedziałem co z tymi moimi biegami .OK dzięki i za tyle .POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko kosztuje faktycznie kilkadziesiąt zł... jak się rozpadnie, to trzeba zdjąć skrzynię. Jest to o tyle kłopotliwe, że jeśli widać już jakiekolwiek objawy padniętego koła dwumasowego, to nie wypada wręcz go nie wymienić :(

 

Moje łożysko oporowe zostało zmasakrowane przez docisk z ciężką sprężyną (kto jeździł, ten wie jak to u mnie chodzi). Objaw jest taki, jak opisuje autor - rzężenie po depnięciu pedału sprzęgła do podłogi. U mnie dodatkowo w ciągu kilkunastu km dźwięk przerodził się w zgrzyt i dym... o ile zmiana biegów postępowała w miarę kulturalnie, to wrzucenie "jedynki" to była dopiero orkiestra jazgotu... narobiłem dymu pod domem, gdzie miałem problem z zaparkowaniem. Po dojechaniu do mechanika (kolejne 10km) sprzęgło totalnie uniemożliwiało wbicia biegu (jazgot). Wjechałem na podnośnik już na samym rozruszniku...

 

...po trzech godzinach zabawy:

rgh1229618386p.jpg cqs1229618379d.jpg

 

Przy okazji należy oczyścić docis sprzęgła, bo jest totalnie upalony od zmian biegu bez łożyska... :| Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności