Skocz do zawartości
adams

Zależność działania ABS-u od temperatury?!

Rekomendowane odpowiedzi

179 to ten sam przekaźnik co 79, także chyba ktoś tam grzebał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
179 to ten sam przekaźnik co 79, także chyba ktoś tam grzebał.

 

to w takim razie który przekaźnik mam podmienić? 179? 79? i na jakie?

 

zakładając że w VR-ku z którego będę pożyczał przekaźniki nic nie było modzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień oba. Sprawdź w autku, z którego bedziesz pożyczał przekaźniki siedzą 78 i 79 i w te miejsca wepnij u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio zauważyłem podobny problem u mnie, ABS nie działa, kontorlka się co prawda nie świeci, ale to może byc przepalona żarówka. Dziś wag wykazał uszkodzenie czujnika lewego przgeniego koła. Skasowanie błedu, przejazd kontrolny, ABS nie działa wag mierzy predkośc właściwie w grupie 001. Wykonałem output test i wszytsko ok chodziło. Jakieś sugestie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zacznij od czyszczenia impulsatora na przedniej tarczy oraz czujnika, a gdy to nie da rady rozepnij złącze przy pompie ABSu i zacznij sprawdzać oporności czujników.

Nie dawno było pisane na forum:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=50677

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, niestety musisz wyjąć pompę hamulcową z elektrozaworami i przelutować płytkie do której są wlutowane, vag zgłasza błąd zaworu ponieważ widzi różnice w oporności zaworu ( cewki).Ja przybieram się do naprawy mojego abs-u już trzeci rok,ale za dużo zachodu z wyjęciem pompy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to samo, niestety musisz wyjąć pompę hamulcową z elektrozaworami i przelutować płytkie do której są wlutowane,

Tylko że ja nie mam pompy ABS na pompie hamulcowej. To jest ososbna pompa ABS/EDS, a nie tak jak w starszych konstrukcjach ABS na pompie hamulcowej.

acznij od czyszczenia impulsatora na przedniej tarczy oraz czujnika

Napewno wyczyszczę bo mam łożysko do wymiany. Właśnie czy przyczyną może być luz łożyska??? Właśnie zaczeło mi szumieć na zakrętach i jest lekki wyczowalny luz przy szarpamiu kołem.

 

Dodam że dziś przy ulewnym deszczy musiałem gwałtownie hamować i ABS zaczoł działać. Może wcześnie też zaczoł ale troche szkoda opon na takie testy.

 

----------------------------------------------------------------

01-06-09

Rozebrałem kontrolkę ABS i mam przeploną żarówkę. Najpierw ją wymienie potem poobserwuje co się dzieje. Coś czuje że jesli się przepaliła to często musiała się świecić i rozbieranie pompy do poprawki lutów mnie nie ominie.

3810ee279b392d19m.jpg

 

97d24098564a0cccm.jpg

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą może ktoś z kolegów tego forum już wyjmował pompę wraz z elektroniką i może się podzielić wiedzą na temat tego, czy ciężko to zrobić i na co szczególnie zwracać uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

r1278, szukaj w moich postach. Opisywałem to, a tu wkółko o to pytają. Niech ktoś to gdzieś przyklei na widoku, bo co drugi post to ABS.

 

---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 00:26 ----------

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27476

 

---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 00:29 ----------

 

Jak coś chcesz jeszcze wiedzieć to pytaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega Paweł mówi prawdę:) da się wyjąć elektronikę spod pompy ABSu. Jest trochę kłopotu ale powoli wszystko się zrobi. Jednak najpierw należy wykluczyć czy błąd rzeczywiście nie ma miejsca od czujników. Jeżeli nie to trzeba odkręcić zespół pompy i centralki ABSu i odgiąć na przewodach hydraulicznych. Zwracam uwagę na specjalne kluczyki, bez których nie odkręcimy pudełka z elektroniką od metalowego korpusu pompy. Ciężko jest również rozebrać samo pudełko z elektroniką, jakieś gwałtowne ruchy mogą spowodować uszkodzenie płytki. Ja delikatnie podgrzewałem spoinę i podważałem śrubokrętem. DELIKATNIE! I tak po tym zabiegu krawędzie są uszkodzone ale można je pokleić. Póżniej samo lutowanie, NIE UŻYWAĆ lutownicy transformatorowej! Tylko oporową z malutkim grotem. Układy elektroniczne moga ulec uszkodzeniu pod wpływem pola magnetycznego. Haratanina jest niezła, więc nie należy się śpieszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale Woys z moim opisem dałes rade :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za pomoc,może w końcu się do tego zabiorę, problemów jeśli idzie o lutownice to nie mam bo trzymam ja codziennie w ręku:), skoro vag wyrzuca błędy związane z zaworami wejścia i wyjścia to czujniki w kołach nic do tego nie mają a sterownik ABS rozpoznaje uszkodzony element zarówno czujnik ABS jak i zawory po rezystancji cewki, pewnie prościej będzie wyjąć całą pompę,pomp w paskach B4 też jest kilka rodzai w moim nie ma żadnej elektroniki przy pompie cały sterownik siedzi pod siedzeniem na tylnej kanapie, jutro zrobie fote to wrzuce na forum,na razie piękne dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 95r. już były pompy zespolone wg. mojej wiedzy. Ale mogę się mylić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis znowusz zapaliła się kontrolka ABS, jutro wymieniam łożyska to ogladne tarcze impulsatora, zamienie czujniki stronami i zobaczymy co to da. Jak błąd ciagle się będzie powtarzać to niestety sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze kable od czujników do sterownika. Często pękają w środku przy czujnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale Woys z moim opisem dałes rade :D

 

Oczywiście Pawełku, bez Ciebie to pewnie bym oddał moją fure na złom:D bo nie wiedziałbym że można taki zabieg zrobić. Pozdrawiam.

Do naszego kolegi Krzysia, wstrzymaj się trochę, postaram się zamieścić kilka zdjęć z tej naprawy.

Edytowane przez woys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam kilka zdjęć z naprawy ABSu. Foto 1 pokazuje elementy, z którymi mamy do czynienia, foto 2,pokazuje śruby mocujące zbiornik spryskiwacza i płynu chłodzącego - te elementy należy zdemontować. Foto 3 i 4 pokazuje śruby, które mocują centralkę. Po odgięciu centralki musimy odkręcić 4 torxy widoczne na obrazku nr 5. Na przedostatniej fotografii zaznaczyłem pokierszowaną krawędź pudełka z elektroniką, a na ostatnim miejsce, gdzie najczęściej występują zimne lutowania.

P1000384.jpg

P1000387.jpg

P1000388.jpg

P1000419.jpg

P1000421.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczam kilka zdjęć z naprawy ABSu

Wielkie dzieki, teraz wiem jak to wygląda. Znajde trochę czasu to dla świetego spokoju to poprawie.

Mój probem z ABS może być faktycznie przez uszkodzony czujnik, wymieniałem łożyska i jakos dziwnie mi wyglądał, znaczy innaczej jak ten z prawej strony. Kupie czujnik na allegro po 10pln chodzą siemensa, jak będe wymieniał to sprawdze przewody. Ktoś się orjetuje jaki rozpis pinów w kostce przy pompie jest????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schemat powinien pasować ten:

http://volkswagen.msk.ru/electro/pass97.zip

Jeżeli nie ten to poszukaj sobie tu:

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_b4

- patrz na dół strony.

Wracając do czujnika za 10 zł, to nie licz na to że to oryginał. Spróbuj zrobić pomiary oporności, powinna wynosic ok. 1 kohm, rozepnij złącze przy przy pompie, po kolorach przewodów powinienes dojść, z których czujników pochodzą i tam również zmierz oporności. dopiero później bierz sie za rozkręcanie centralki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkei dzięki, ten czujnik to mi wyglada na zwykla ceweczke której impednacja się zmienia jak trafia raz na dziure raz na blaszke od tarczy impulsatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności