Skocz do zawartości
kazio

Zmiana podświetlenia zegarów

Rekomendowane odpowiedzi

LED to takie źródło światła, które nie przepala się nagle jak żarówka tylko najpierw stopniowo zmniejsza się intensywność świecenia, a dopiero później pada albo i nie. Dlatego zielone ledy mogły być sprawne, ale gdyby je porównać z fabrycznie nowymi, to byłoby widać wyraźną różnicę. Dlatego po jakimś czasie będziesz miał optymalną jasność w środkowym położeniu pokrętła. Moje niebieskie ohydztwa :annoyed: świecą już tak słabo, że cały czas mam pokrętło na maxa. Ale na szczęście przez większość czasu jeżdżę na dziennych więc nie muszę oglądać tej odpustowej niebieskiej poświaty :-PP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, jerzalke napisał:

Ja stosowałem diody SMD 3528. Rezystorów nie zmieniałem, a powinno się bo po wlutowaniu jasnych diodek to na maksimum razi, a na minimum jest bardzo dobrze.

A jakie mcd tych diod dawałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SX-3528-Warm White CCT:2800-3300k CAT:1800-220mcd REF:3.0-3.6v

 

A teraz zamówiłem zimną biel żeby FIS i wyświetlacze wyglądały nieco nowocześniej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz przerobić tak aby nie raziło, miało odpowiednią jasność i nie trzeba było żadnych oporników, to weź białe diody z licznika od Superba I po lifcie, jeden licznik wystarcza na zegary i climatronik.

Temat na forum już wielokrotnie przerobiony, między innymi u mnie.

Edytowane przez Aleiz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jerzalke napisał:

SX-3528-Warm White CCT:2800-3300k CAT:1800-220mcd REF:3.0-3.6v

To jest oczywiście 180-220? A te zimne jakie brałeś?

1 godzinę temu, Aleiz napisał:

Jeżeli chcesz przerobić tak aby nie raziło, miało odpowiednią jasność i nie trzeba było żadnych oporników, to weź białe diody z licznika od Superba I po lifcie, jeden licznik wystarcza na zegary i climatronik.

Tam są białe? Trzeba cały licznik na części kupić?

Edytowane przez DzieX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, w poliftowym superb 1 były białe. Kupujesz cały licznik, jako że w skodzie wskazówki też są na biało, to masz ekstra kilka diód, które użyjesz w climatronicu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale cenią, 1000sztuk z chin zimnej bieli 12,50 ;)

@DzieX, pamiętaj o wlutowaniu zgodnie z kierunkiem przewodzenia, czyli tak jak idzie wcięcie w rogu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz rzucić linkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale jakie jest mcd tej diody, bo nie podają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo nie kupisz w ogólnej dystrybucji takich diód  teraz żeby nie raziły. Wszystko co dostępne na rynku będzie za jasne i będzie wymagać dodatkowych oporników. Uwierz mi, długo szukałem. Stąd najprostszym rozwiązaniem jest właśnie tak jak pisałem zakup licznika z Superba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Passat B5, 98r, 1.9 TDI 90KM. 

Po wymianie diod w liczniku nie odpala. Nie świeci się kontrolka immo. Kontrolka świec żarowych, poduszek, abs gaśnie po chwili. Po podłączeniu komputera brak komunikacji ze wszystkimi sterownikami. Ktoś ma jakiś pomysł gdzie leży problem?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez karolp1993

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są osobne diody. Na pewno można je przelutowac, ale nie wiem czy wystarczy zmienić diody czy coś jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są po dwie osobne diody na kierunkowskaz, można przelutować.

 

Jeszcze komuś udało się uwalić zegary przy przelutowywaniu diod czy tylko ja miałem takiego pecha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to zrobiłeś? 

czym lutujesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2017 o 19:02, karolp1993 napisał:

Są po dwie osobne diody na kierunkowskaz, można przelutować.

 

Jeszcze komuś udało się uwalić zegary przy przelutowywaniu diod czy tylko ja miałem takiego pecha?

Nie słyszałem o podobnych przypadkach... musiałeś coś źle przylutować, może jakąś zworę zrobiłeś? Przejżyj luty pod lupą, albo gdzieś Ci kapnęło cyną? No i najważniejsze czym lutowałeś..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2017 o 19:02, karolp1993 napisał:

Jeszcze komuś udało się uwalić zegary przy przelutowywaniu diod czy tylko ja miałem takiego pecha?

Nawet jak źle przelutowałem to zegar dalej chodził. Poprawiłem - pracował dalej. Ważną kwestią jest dbałość o to, aby nie uszkodzić elementów SMD. Jeden drobny rezystorek i już mogą być zmiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy jest ktos w stanie mi powiedziec co potrzebuje do podswietlenia wskazowek w passacie b5 z 1998r? Wymienilem na biale podswietlenie i mysle o wskazowkach. Czego potrzebuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności