kazio Zgłoś #1 Napisano 24 Grudnia 2008 (edytowane) Wymiana podświetlenia zegarów o numerach: 3B0 919 880 A, Numer: 3B1 919 880 C Licznik Passata 3B kombi z zielonym podświetleniem Nume: 3B0 919 880 A Omawiamy tutaj przebudowę podświetlenia licznika o numerze 3B0 919 880 A z zielonego na czerwono-niebieski. Oglądając płytkę rzuciło mi się w oczy, że podświetlenie zegara cyfrowego i licznika przebiegu dopuszcza dwa warianty zaopatrzenia. Raz 4 LEDami (R2, D5-8, R3, D9-12) lub też 2 LEDami (R10, D29-30, R11, D31-32). Wpadłem na pomysł, by zamontować zmienne podświetlenie. W tym celu zamontowałem z tyłu mały przełącznik. Oporniki wlutowałem między przełącznik a płytkę w kabel i zaizolowałem izolacją termokurczliwą. W ten sposób mogłem usunąć oporniki z płytki i wlutować tam kabel od przełącznika. Do białych LEDów użyłem oporników 220 Ohm, wszystkie inne oporniki zostawiłem takie, jakie były. Konsekwencją tego jest bardzo jasne czerwone podświetlenie, jeśli to komuś przeszkadza to powinien zwiększyć opór. Na miejsce białych możemy również umieścić niebieskie diody. Jeszcze jedna wskazówka, która może być pomocna przy wyliczaniu innych oporników: Napięcie na oporniku i łańcuchu LED sumarycznie daje zawsze 9,9 Volt. dodatkowe LEDy dla zegara, zielone podświetlenie (oryginalne) dodatkowe LEDy dla KM, czerwone/białe Licznik passata kombi 3B z czerwono/niebieskim podświetleniem Numer: 3B1 919 880 C Podświetlenie czerwono/niebieskie Opis zaczerpnięty i przetłumaczony za zgodą autora ze strony http://www.passatplus.de/umbauten/beleuchtung/tacho/3b/index.htm Edytowane 24 Grudnia 2008 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #2 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Chciałem się zająć konkretnie i opisać (najlepiej tutaj) co i jak odnośnie zmiany podswietlenia liczników z zielonego na czerowno niebieski. JAKIE DIODY? Do zmiany potrzebne będa napewno takie diody (LED SMD PLCC-2): CZERWONE x10 - http://www.allegro.pl/item519980016_dioda_led_smd_plcc_2_czerwona_8_mcd_10szt_560.html (Dioda LED SMD PLCC-2 czerwona (8 mcd) [10szt]*560*) NIEBIESKIE x24 - http://www.allegro.pl/item519980065_dioda_led_smd_plcc_2_niebieska_7_9_mcd_604.html (Dioda LED SMD PLCC-2 niebieska (7..9 mcd) *604*) LICZNIK W ŚRODKU 1997 U mnie licznik wygladał tak, dodatkowo zaznaczylem kolor diód na obrazku: JAKIE OPORNIKI WYMIENIĆ? Nie trzeba wymieniac opornikow aby świeciło to tak: CO ZE WSKAZÓWKAMI? Wystarczy pomalować pisakiem transparentnym do wskazówek: http://www.allegro.pl/item520193577_markery_do_wskazowek_skuteczne_i_sprawdzone.html Najpierw odtłuszczamy leciutko, pozniej malujemy pisakiem jednym pociągnięciem. Tu nie ma miejsca na błąd bo łatwo jest rozpuścic białą warstwe farny ma wskazówce! Przed zdjęciem wskazówek należy też zaznaczyc np. taśmą izolacyjną ich połozenie i wcisnąć je spowrotem w to samo miejsce. Edytowane 5 Marca 2010 przez blade13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #3 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41435 - tu masz już taki temat masz jakieś pytania? jeśli tak to postępuj wg punktu 2.2.d edit: dokleiłem do istniejącego wątku, może opis zostanie rozszerzony Edytowane 9 Stycznia 2009 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #4 Napisano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Ok, dzieki, opis czytalem ale jest on niepełny. Brakuje jeszcze wielu odpowiedzi na pytania z mojego postu. Czekamy na nie, mam nadzieje, ze znajdzie sie ktos kto juz przerabial co opisalem... Edytowane 9 Stycznia 2009 przez blade13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bpiotrek Zgłoś #5 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) Witam. Tak krótko jeśli chodzi o wskazówki i tarcze paliwo i temperatura. Należy: -po wymontowaniu zegarów zrobić fotkę pozycji wskazówek co jest niezbędne do prawidłowego ich ustawieniu przy montażu. Oczywiście wskazówki przy montażu(pozycjonowaniu) należy delikatnie cofnąć i wtedy ukarze się faktyczna pozycja.Gdy wskazówkę puścimy palcami to zauważycie,że ona drgnęła do przodu trzeba to olać po podłączeniu wszystko wróci w tył.Jak nie od razu to gdy auto wskaże poziom paliwa,90 stopni temperaturę( z czym się parę dni bawiłem bo albo było 85 albo 95 stopni),prędkość i obroty. -rozkręcić licznik,zdemontować wskazówki,oddzielić płytkę od plastiku na którym są przymocowane tarcze.Ja wlutowałem diody czerwone z niebieskimi szeregowo. 1.Zrobiłem przerwę między diodami D1(czerwona) i D2(czerwona) 2.Z minusa (plus z miejsca jak oryginalnie) diody D1 przeprowadziłem przewodzik do plusa diody niebieskiej 1 z minusa diody niebieskiej 1 przeprowadziłem przewodzik do plusa diody niebieskiej 2 a z minusa diody niebieskiej 2 przeprowadziłem przewodzik do plusa diody czerwonej D2 a jej minus jak w oryginale.Zrobiłem tą część zegarów na wzór tych z oryginalnie niebiesko czerwonym. 3.Po zrobieniu diód złączyłem płytkę z plastikiem trzymającym zegary i zdemontowałem tarcze prędkościomierza,temperatury i paliwa(jedna całość) 4.Po upewnieniu się,że diody są na swoich miejscach widzimy szczelinę między płytką a plastikiem oddzielającym kolory. Poradziłem sobie tak: -dopasowałem paseczek taśmy klejącej -obkleiłem plastik oddzielający kolory tak aby go przedłużyć aż do płytki Oczywiście taśma klejąca łatwo przepuszcza światło i może się odkleić po czasie więc oblałem ją dodatkowo silikonem ciemnym Drugi pomysł który się narodził po zabiegu to doklejenie brakującego plastiku i uszczelnienie dziurek. Po wyschnięciu zakładamy tarczę i podłączamy licznik bez wskazówek w celu sprawdzenia.Jak wsio ok to montujemy wskazówki. Sprawdzamy wskazówki czy wskazują dobrze i składamy wszystko w całość. Jak coś to jest jeszcze licznik o numerach 3B0 919 880 D Niby tylko D się różni ale tam są też niektóre rezystory innych wartości np przy diodach zegarka cyfrowego zamiast opornika 150 ohm mam 320 ohm itd Po całej żmudnej zabawie finał taki że podświetlanie jest k...wsko mocne bo nie dałem nowych oporników ale dam jeden przed cały układ.A na dwa wyświetlacz od przebiegu i tylko to bardzo reaguje na spadki napięcia.Przy nagrzewaniu świec nawet gaśnie(pozostałe diody bez zmian) zaś po odpaleniu silnika działa bez zarzutów,lecz przy używaniu klaksonu wszystkie diody w aucie się rozjaśniają.Co i jak nie wiem bo nie badałem ale ścieżek nie zwarłem.A zatem POMOCY jeśli ktoś miał takie cosik. Edytowane 14 Stycznia 2009 przez kazio Automatyczne z??czenie postów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #6 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) bpiotrek mozesz jeszcze wrzucic zdjecie jak to wyglada juz zlozone, jak swieci. No i co z tymi opornikami zeby mocno nie swiecilo? Gdzie je dac, co myslicie? Edytowane 11 Stycznia 2009 przez blade13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bpiotrek Zgłoś #7 Napisano 11 Stycznia 2009 (edytowane) blade13 Jak rozbiorę zegary jutro lub po jutrze to dam pełne foto.Napisz jaki masz numer zegarów to postaram się pomóc z opornikami bo ich koszt to 0,10zł za szt. a różnica jest. Edytowane 11 Stycznia 2009 przez bpiotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #8 Napisano 14 Stycznia 2009 Robilismy dzisiaj licznik zielony kolegi i wyszlo tak: Po pierwsze nie wiem dlaczego ale mial osobne diody na skale i osobne na wskazówki. Po drugie niebieskie diody i czerwone swiecily po przelutowaniu dobrze, tylko wyswietlacze nie wiem dlaczego swiecily na blekitno. Mozecie mi powiedziec jak wyglada sprawa tych licznikow? Od czego zalezy to ze ktos ma osobne diodyd na wskazowke a ktos ich nie ma? Od miesiaca wyprodukowania auta?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2009 Hah Krystian .. wyglada zajefajnie Normalnie moje autko normalnie zaczelo mi sie jeszcze bardziej podobac ... jak to mowilismy .. mozemy teraz masowo zmieniac podswietlenie ktos chetny ? Dzieki Krystian za pomoc POzdroo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2009 (edytowane) Nooo kacza zeby tylko u mnie tez operacja zakonczyla sie powodzeniem ale naprawde u ciebie super wyszlo... bpiotrek a nie ma u ciebie roznicy w jasnosci swiecenia malych wskazowek od duzych badz skali malych od duzych jak podpiales tam te diody szeregowo? Moze by liepiej je rownolelgle podpial? Ufff... U mnie licznik wyglada tak samo jak u Kaczy, czyli tak... Myslalem tez zeby zrobic sobie ikonke wlaczonych swiatel Potrzebowalbym tylko odpowiednią oprawke... Bo miejsce i ikonka jest... Edytowane 15 Stycznia 2009 przez blade13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość smoczo89 Zgłoś #11 Napisano 16 Stycznia 2009 chciałem sobie zmienić podświetlanie sam ale nie potrafię kompletnie się nie znam na tym a nie wiem gdzie w krk można zrobić coś takiego jeśli ktoś się orientuje to Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2009 My to z kolegą w 28 minut zrobilismy No ale to byl juz nasz drugi raz, udalo sie tez przelutowac diody w sterowniku elektrycznych szyb (w drzwiach kierowcy i trzy male w innych drzwiach) i wlacznik swiatel U mnie tak to wyszlo: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #13 Napisano 16 Stycznia 2009 chciałem sobie zmienić podświetlanie sam ale nie potrafię kompletnie się nie znam na tym a nie wiem gdzie w krk można zrobić coś takiego jeśli ktoś się orientuje to Proszę o pomoc Podeslij licznik do Nas to Ci zmienimy ... na prawde ... praktyka czyni mistrza a efekt polecam kazdemu taka rzezbe ... bo auto na prawde dostaje uroku po przejsciu z brzudkiego zielonego na piekne czerwono niebieskie Krystian mysle ze nastepny zrobili bysm jeszcze szybciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość smoczo89 Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2009 bo ja nie rozumiem tylko tego czy trzeba oprócz diod wymienić coś jeszcze bo prze lutować diody to dam rade ale nie wiem czy trzeba coś jeszcze robić bo te opisy są straszne marne na forum i nie wiem jakie diody tam pasują wysłać licznik to musiałbym poczekać a to potrwa parę dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bpiotrek Zgłoś #15 Napisano 23 Stycznia 2009 Tak wygląda dioda oryginał http://www.inselelektronik.pl/Optoelektronika/diody_smd/plcc2/diody_led_smd_plcc2,p540852601 Ja zamieniłem na takie diody http://www.inselelektronik.pl/Optoelektronika/diody_smd/0805/dioda_led_smd_0805_niebieska,p1374390174 Dlatego,że te drugie świecą słabiej i nie musiałem wymieniać oporników. Finał mojej pracy jak i pozostałych ludzi jest taki,że oporniki trzeba zmienić bo inaczej podświetlanie rozjaśnione na maxa bbbbbbardzo razi a jeszcze bardzie z tymi pierwszymi diodami. Ja zacząłem zmieniać diody w sterownikach od podgrzewania foteli potem wł świateł podnoszenie szyb klima i na końcu liczniki.Po przeróbce klimy i liczników zorientowałem się że jest za jasno bo zmieniłem diody a oporników nie!!!Błąd lecz nie chce mi się rozkręcać na nowo wszystko więc dam opornik przy ściemniaczu podświetlania i będzie ten sam finał(mam nadzieje). Końcowy efekt mam taki,że przyciemnione na maxa świeci jak oryginał rozjaśniony na maxa. Do podświetlenia przełączników od świateł,szyb,lusterek,kratek wentylacyjnych polecam diody o szerokim kącie świecenia bo zwykłe w dzień rzucają tylko kropkę na piktogram a nie podświetlają go w całości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2009 My z Krystianem nie zmienialismy zadnych opornikow i swieci bardzo ladnie ... nie razi ... mozna nawet powiedziec ze jak oryginal wyglada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość smoczo89 Zgłoś #17 Napisano 26 Stycznia 2009 Kacza mam prośbe dasz radę mi napisać ile potrzeba diód czerwonych a ile niebieskich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vivi Zgłoś #18 Napisano 26 Stycznia 2009 Kacza mam prośbe dasz radę mi napisać ile potrzeba diód czerwonych a ile niebieskich. Kolego wszystko zależy od tego jaki masz climatronic i licznik. Ja na razie zrobiłem u siebie tylko panel climatronica. Według opisu z forum, wyświetlacz miał być podświetlany 6 diodami smd, a u mnie było ich 16. Podejrzewam, więc, że również i liczniki mogą się różnić ilością diod w zależności od modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #19 Napisano 26 Stycznia 2009 (edytowane) Świetna robota koledzy widze ze warto było poswiecic pół godziny na zabawe w przeróbke podswietlenia zegarów efekt jak orginał niebiesko czerwony:)super chyba nawet poprawiliscie fabryke ) Edytowane 26 Stycznia 2009 przez Robcyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #20 Napisano 26 Stycznia 2009 U nas wyszlo po 24 diody niebieskie i 10 diod czerwonych ale warto wziasc pare na zapas. Czerwone na przyklad pasuja tez do przelacznikow elektrycznych szyb (ale tylko tych pojedynczych np. w drzwiach pasazera). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach