Jump to content
Kamilek1307

Passat 2003r Xenony, nie dziala samopoziomowanie i spryskiwacze

Recommended Posts

A u mnie prawa lampa po zapaleniu swiatel raz sie podnosi a innym razem nie. Jak sie juz podniesie to całą trasę świeci dobrze ale jak się nie podniesie (tak jak wczoraj) to non stop swieci w asfalt. Co jest najbardziej prawdopodobne:

- padajacy silniczek

- brak kontaktu

- wypadające mocowanie?

 

Kompa jeszcze nie podlaczalem - dzis zobacze czy cos pokaze.

Edited by darek_tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnij jednak kompa na początek.Wątpię żeby powodem był zaczep przy lampie-bo ten jak wypadnie to sam już nie wskoczy na swoje miejsce.Silniczek-być może,ale raczej też niebardzo.Sprawdź nastawnik i wszelakie kontakty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podepnij jednak kompa na początek.Wątpię żeby powodem był zaczep przy lampie-bo ten jak wypadnie to sam już nie wskoczy na swoje miejsce.Silniczek-być może,ale raczej też niebardzo.Sprawdź nastawnik i wszelakie kontakty.

 

Vag nie pokazuje błędów. Słychać że silniczek chodzi ale soczewka sie nie rusza. Może się ślimaczek połamał.

Ma ktoś jakieś foty jak wygląda wewnątrz reflektor w Superbie bo bez rozbierania sie nie obejdzie;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ostatnio miałem taki właśnie problem z lewą lampą prawa się poziomowała a lewa czasem tak a czasem nie ;/ miałem nawet odstawic auto do elektryka ale pobawiłem się ustawieniami lampy tymi na imbus i jak ustawiłem ją max do dołu i włączyłem światła to coś tam w niej wskoczyło bo było słychać więc podregulowałem ja powtórnie lekko do góry i do tej pory się poziomuje bez problemu od zabiegu minęły z dwa miesiące i jest ok pobaw się ustawieniami góra /dół mnie pomogło pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ostatnio miałem taki właśnie problem z lewą lampą prawa się poziomowała a lewa czasem tak a czasem nie ;/ miałem nawet odstawic auto do elektryka ale pobawiłem się ustawieniami lampy tymi na imbus i jak ustawiłem ją max do dołu i włączyłem światła to coś tam w niej wskoczyło bo było słychać więc podregulowałem ja powtórnie lekko do góry i do tej pory się poziomuje bez problemu od zabiegu minęły z dwa miesiące i jest ok pobaw się ustawieniami góra /dół mnie pomogło pozdrawiam

 

Objawy identyczne jak u mnie. Pobawię się, zobaczymy, może tez coś wskoczy:)

 

 

EDIT

No i kicha. Pobawiłem sie regulacją ale nic nie zaskoczyło - dalej jest kicha

Edited by darek_tz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, ugadałem sobie na sobotę garaż żeby pogrzebać z tym poziomowaniem. Akurat pech chciał że w sobotę poziomowanie znów zaczęło działać. Mimo wszystko zdjąłem zderzak, wyciągnąłem lampę. Sprawdziłem wnętrze lampy - wszystko jak nówka. Nic nie popękane, wszystko na miejscu. Wyjąłem silniczek, rozebrałem go i tu też wszystko jak nowe, żadnych wad. Silniczek ładnie pracuje - sprawdziłem poza reflektorem a później także wewnątrz, zanim włożyłem reflektor z powrotem na miejsce. Do dziś nic się nie zmieniło i poziomowanie działa ale obawiam się że znów przestanie, tak jak to było wcześniej.

W takiej sytuacji widzę tylko jedną możliwość - jakaś wada silniczka, która powoduje że czasami nie ma on siły ruszyć soczewką bo kręci się zawsze, nawet jeśli nie działa poziomowanie. Ma ktoś jakąś inną ideę?

 

I jeszcze jedna rzecz. Z tego co czytałem zenony po włączeniu powinny zjechać na dół i za chwilę się podnieść. Otóż u mnie nie do końca tak to działa. Żeby spowodować ten ruch muszę:

1. Włączyć światła przed uruchomieniem silnika

2. Uruchomić silnik - w tym momencie światła na moment gasną i za chwilę się zapalają i w tym momencie zjeżdżają na dół i wracają w położenie bazowe.

Jeśli najpierw odpalę auto i potem włączę zenony to światła nawet nie drgną. Nie ruszają się również jak je odpalam przy zgaszonym silniku.

Czy to tak powinno być?? Pakuje pełny bagażnik, przód idzie trochę do góry, odpalam światła a one sie nie poziomują, chyba że zrobię tak jak opisałem wyżej, czego niestety zenonki nie lubią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I jeszcze jedna rzecz. Z tego co czytałem zenony po włączeniu powinny zjechać na dół i za chwilę się podnieść. Otóż u mnie nie do końca tak to działa. Żeby spowodować ten ruch muszę:

1. Włączyć światła przed uruchomieniem silnika

2. Uruchomić silnik - w tym momencie światła na moment gasną i za chwilę się zapalają i w tym momencie zjeżdżają na dół i wracają w położenie bazowe.

Jeśli najpierw odpalę auto i potem włączę zenony to światła nawet nie drgną. Nie ruszają się również jak je odpalam przy zgaszonym silniku.

Czy to tak powinno być??

U mnie jest tak samo jak u Ciebie (tylko że ja dokładałem xenony i sam robiłem samopoziomowanie). A ruch soczewek widać u mnie jak odpalę auto i szybko włączę światła (ruch w dół a później w górę).

Sterownik poziomowania zaczyna działać jak uruchomisz silnik (sygnał od alternatora uruchamia poziomowanie). Więc jak nie masz uruchomionego silnika - to ruchu soczewek nie będzie. Podobnie jak później włączysz światła (to ten ruch: góra -dół został wykonany tuż po uruchomieniu silnika). Poproś kogoś by uruchomił silnik (bez włączania świateł) a Ty w tym przyjrzyj się soczewce - zobaczysz ten ruch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za odgrzewanie kotleta, ale nie chce zakladac nowego tematu.

U mnie swiatla swieca za wysoko po prostu praktycznie kazdy mi mruga dlugimi swiatlami, ze oslepiam, a posiadam reflektory bi xenon po regeneracji i sa wstawione nowe zarniki philips d2s 6000k. Gdy przed odpaleniem silnika wlacze swiatla i odpale silnik nie widze zadnego zejscia lamp na dolna pozycje i ustawienie do tej prawidlowej, czy jak pojade na stacje diagnostyczna to wyreguluja mi to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gdy przed odpaleniem silnika wlacze swiatla i odpale silnik nie widze zadnego zejscia lamp na dolna pozycje i ustawienie do tej prawidlowej, czy jak pojade na stacje diagnostyczna to wyreguluja mi to?

 

po odpaleniu samochodu musisz włączyć od razu światła, w przeciwnym razie nie zobaczysz zejścia lamp na dolną pozycję. Ale żeby to działało musisz mieć wszytko sprawne - nie możesz mieć żadnych błędów. Najlepiej to sprawdzisz za pomocą vaga (pisali już o tym koledzy), oczywiście możesz również ustawić sobie ręcznie wysokość świateł za pomocą bodajże klucza imbusa (jak otworzysz maskę i spojrzysz na lampę z góry to zauważysz dwa miejsca na ten klucz)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oczywiście możesz również ustawić sobie ręcznie wysokość świateł za pomocą bodajże klucza imbusa (jak otworzysz maskę i spojrzysz na lampę z góry to zauważysz dwa miejsca na ten
tak dokładniej, to ustawianie mechaniczne jest tylko po to by ustawić światła, wtedy, gdy np: jesteś po wymianie lampy, samopoziomowanie działa, ustawiasz z vaga ustawienia fabryczne > regulujesz kąt świecenia (mechanicznie) > zatwierdzasz na vagu.

Pozdrawiam

ps.jak by co to sprzedam za grosze silniczek lampy bixenon z 3bg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,odświeżam temat bo mam problem podobny do tego z postu nr.38

błąd taki :

01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Napisałem pytanie w Dignostyka > Kody błędów ale nikt nic nie podpowiedział ,teraz tu pytam bo czujniki sprawdzone i nie wiem czy rwać zderzak by wymontować lampę ?

Jak załaduję coś ciężkiego do auta łapie ten błąd ,potem go kasuję i normalnie działa poziomowanie do momentu następnego obciążenia bagażnika,nie sprawdzałem tylko czy da się skasować jak jest obciążone auto.

Dzięki za podpowiedzi gdzie szukać usterki,

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie zaistaniała chyba podobna sytuacja jak u kolegi powyzej,załadowałem auto na full jak wracałem z zagranicy i przestało mi działać poziomowanie ale komputer niec nie pokazuje czy możę trzeba podpiąć pod VAG aby pokazało jakiś błąd ew. go skasować ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpiąć sprawdzić błędy i ewentualnie popatrzeć na wartości jakie pokazują czujniki podczas niezaładowanego auta i załadowanego. Przeglądnij od początku do końca tematu dotyczące samopoziomowania a znajdziesz poprawne wartości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpiołem pod komputer i pokazuje błąd przedniego i tylnego regulatora po skasowaniu błędu nie działają dalej. Podczas testu diagnostycznego za pomoca komputera poziomuja sie.

 

Wczoraj załadowałem 4 osoby do tyłu po przejechaniu jakichś 5 km podczas jazdy zaczeły sie poziomować ale jak stanołem i spróbowałem to niestety juz sie nie poziomowały.

 

Czy możliwe aby przedni i tylny czujnik uległ uszkodzeniu czy jak jeden jest uszkodzony to nie bedzie działać poprawnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejdź w bloki mierzone kanał 02 i zobacz czy czujniki mają między 2,3 - 2,8V, na tylnym między 1,9 - 3,3V. Może te metalowe mocowanie masz wygięte i wychodzi poza zakres...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dopiero wracałem z trasy 160 km i po przejachni na skrzyzowaniu dość wyboisty na obwodnicy zaczeły sie poziomować, i ustawiły sie dobrze bo normalnie widać, w poniedziałem mysle że bede z powrotem bede u mechanika i powiem to co kolega podpowiedział.

 

Czy moższ powiedzieć za pomoca jakiego programu sie podłaczesz bo nie znam sie na tym a nie pamietam jakiego on używa czy to jest jeden ?

 

i jeżeli bedzie pokazywać dobre napiecie to czujniki beda dobre i trzeba bedzie szukakć innej usterki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

Mam pytanie, czy silniczek krokowy lampy xenon w B5 FL różni się w zależności od strony montażu (prawa - lewa) czy są takie same?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po stłuczce i wymiany jednej lampy regulacja mi nie działa, próbowałem połączyć się z modułem poprzez vag'a jednak ani polskivag 4.9 ani vcds nie są w stanie zrealizować połączenia, w czym może tkwić przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek jest taki sam L/P

 

Jeżeli Vag sie nie łączy sugeruje sprawdzić bezpiecznik S8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli Vag sie nie łączy sugeruje sprawdzić bezpiecznik S8.

 

bezpiecznik ten znajduje się w skrzynce bezpieczników czy też w innym miejscu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy