Skocz do zawartości
Gość arni

Wymiana uszczelki pod głowicą - ceny, koszty

Rekomendowane odpowiedzi

jak mówie skonczyło sie na 3900zł z robocizną.

 

a dokladnie za co? chyba pora na innego mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To za kompletny rozrzząd z pompą wody i paskami, klocki hamulcowe ate, łożyska pisaty kół, wymiana uszczelki pod głowicą kompletne z wymiana zaworów, wszystkie filtry paliwa powietrza itd, wymiana oleju, swieca jakas, i jakies tam duperelki. to tak to wyglądało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie jedno: Czy wymiana śrub od głowicy jest wymagana czy nie ?? Znajomi z warsztatów twierdzą,że składają auta na starych śrubach i wszystko jest w porządku.

 

Przy okazji jak ściągnąłem głowicę i przód auta postanowiłem wyciągnąć wał korbowy,ponieważ na pewno silnik przenosi mi drgania i buczenie.Niestety po zdjęciu głowicy na 1 cylindrze jest rysa w bloku silnika od góry na dół na grubość paznokcia.Mierzyłem kompresje i na wszystkich było po 11,4-11,8bar .Nie wiem czy coś z tym robić czy olać ??

Czy oprócz wymiany :Uszczelki napinacza łańcuszka,kolektora ssącego,zimmerigi wału,uszczelki pod głowicą ,uszczelki od miski olejowej,uszczelniaczy zaworowych i planowania głowicy ze sprawdzenie szczelności i sprawdzenie wału to jeszcze warto coś obejrzeć,zmierzyć ,wymienić ??Na razie koszty ok 300-500zł w zależności czy wszystko będę chciał kupić czy to co potrzebne.

Edytowane przez dlugiiii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana śrub jest konieczna(taka też jest procedura podręcznikowa), śruby te niejako się rozciągają przy dokręcaniu (odpowiednie siły kluczem dynamometrycznym) i ponowny montaż nie jest dobrym pomysłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy powiedzcie jedno: Czy wymiana śrub od głowicy jest wymagana czy nie ?? Znajomi z warsztatów twierdzą,że składają auta na starych śrubach i wszystko jest w porządku.

 

 

Śruby głowicy cylindrów - każdorazowo nowe przy montażu.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A macie może wymiary cylindra w bloku silnika ?? u mnie między ścianką cylindra a tłokiem jest 0,3 na szczeliniomierzu i widać pierścionek.Podejrzewam czy kiedyś nie był robiony szlif bloku silnika :/

 

Myślę kupić nowe pierścionki na tłoki,ale nie chce kupić np std a się okaże że był szlif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlugiiii

 

AEB

 

Średnica cylindra:

nominalna- 81,00mm

 

Średnica tłoka :

nominalna-80,985mm.

1 nadwymiar - 81,235mm

2 nadwymiar - 81,485mm

 

Luz tłoka w cylindrze:

nominalny- 0,03mm

granica zużycia -0,06mm

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym cię przyłączyć z pytaniem odnośnie kosztów uszczelki pod głowicą...

o kosztach uszczelki pisaliście o dieslach...

 

a czy w benzynowym i w dieslu jest tyle samo roboty przy wymianie uszczelki???

mi w bosch servisie (warszawa ul.jugosławiańska) za wymianę uszcz. z planowaniem i częściami zaproponowali 1800zł, więc podziękowałem:) i raczej poszukam gdzie indziej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu wynika,że tło ma prawie pasownie wejść do cylindra.

 

No to widzę w jakiej świetnej kondycji mam auto :( Dobrze ciągnie ,kompresje miał(tylko za mocno drży) a po rozebraniu takie rzeczy wychodzą...U mnie wskazało na boku tłoka z 0,2 a możliwe,że 0,35 weszłoby :( .Jak wyciągnę tłoki dowiem się więcej co jest tam grane.Po prostu nie wiem co robić,bo wszystko mam na wierzchu,ale to kasa,której nie mam :(

 

Kupując np nowe pierścienie rozmiar na starych powinien być nabity ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kupując np nowe pierścienie rozmiar na starych powinien być nabity ??

 

Oznaczenie (nie jest nabijane) na pierścieniach jest na tej powierzchni, która "chowa" się w rowek tłoka- nie wiem tylko,czy po takim czasie będzie jeszcze coś widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie muszę wyciągnąć wał i tłoki ,a wtedy wszystko się dowiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, ale luzu tloka w cylindrze napewno nie mierzy sie szczelinomierzem...

tlok nie jest walcem! mierzy sie go bodaj w plaszczyznie prostopadłej do osi swoznia tlokowego na jego wysokosci mikromierzem, do tego pomiar cylindra srednicówką i wtedy wiadomo cos wiecej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pietrek28g

ja mam pytanko , stukaja mi zawory powiedzieli mi ze to szklanki sie przytarły i stukaja , lepiej wymienic głowice całą czy bawic sie w remont szklanek z zaworami , mam okazje kupić tanio kompletna głowice id 110 tki albo 115stki kompletna z pompowtryskami , muj to 90tka ,i niewiem czy remontować czy kupić całe głowice, komputery tez sa do tych mocniejszych , prosze o porade , i ewentualne cześci remontu tego typu silnika no i sredni koszt takiej naprawy, z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wam powiem tak.Ubywanie plynu chlodzacego i bulgotanie w ukladzie wcale nie swiadczy o uszkodzonej uszczelce pod glowica,czy o uszkodzonej samej glowicy!!U mnie tez byl problem.Zaczelo sie pare miesiecy temu silnik sie grzal,plynu ubywalo nawet do 1,5 litra na 100 km,bulgotalo jak cholera.Pojechalem do zaufanego mechana ktory po oberzeniu auta stwierdzil ze termostat zdechl,ale wowczas wlasnie wyjezdzal na urlop wiec zalecil albo nie jezdzic autem albo pojechac do innego mechana i wymienic termostat.Ja jezdzilem nadal autem a do innego mechana nie mialem zamiaru jechac bo tylko temu ufalem,kiedy mechan wrocil z urlopu ja z kolei nie mialem czasu i dalej jezdzilem,czasem sie grzal czasem nie ale plynu (pozniej dolewalem juz tylko wody) ubywalo w ogromnych ilosciach no i bulgotalo jak cholera,w koncu ostatnio pojechalem do swojego mechana i sam mu zasugerowalem ze moze uszczelka jest padnieta bo wszyscy tu na forum pisza ze jak bulgota to uszczelka,a mechan do mnie ze jak chce wymieniac uszczelke to moge jechac do innego mechanika bo on nie bedzie wymienial czegos co jest ok.Wiec zdecydowalem sie i wymienil mi termostat,przejechalem 1800 km(wycieczka do holandii) i po wymianie termostatu wnioski takie:zero bulgotania,zero ubytku plynu,jak podczas wymiany mechan zalal plyn do maxa to po prawie 2 tys km jest na tym samym poziomie,a przedtem co 100 km 1,5 litra i to bulgotanie.Wiec mechan mial racje problemem byl termostat,koszt to lekko ponad 100 zl a nie jak w przypadku uszczelki 1,5 tys lub wiecej.Pamietajcie mechanik zyje z naprawiania aut nie raz nie dwa jak widzi ze trafil na naiwnego klienta to chetnie wykorzysta sytuacje,lepiej dla niego zarobic pareset zeta niz paredziesiat,nie kazdy mechan jest uczciwy ,nie kazdy mechan jest dobrym fachowcem!!Warto o tym pamietac!Jak ubywa plynu i wyburza lub bulgota to warto sprawdzic korek od zbiorniczka,sam zbiorniczek,krociec od glowicy,chlodnice,termostat i dopiero uszczelke!Jedynym pewnym objawem uszkodzonej uszczelki jest obecnosc plynu chlodzacego w ukladzie smarowania,obecnosc oleju w ukladzie chlodzenia,wtedy to na bank uszczelka,a jak bulgota to nic pewnego!!!Pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anusia257

Mi bulgocze z konsoli srodkowej jakby przy ruszaniu itp. Przy ostrej jezdzie sie grzeje (wychodzi [ponad 90stopni na liczniku) no i ubywa mi plynu. A jakodkrecilam korek i gazowałam go to na bardzo wysokich obrotach plyn az sie przelewal i w cos tam wpadal..Czy to termostat czy co innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedz do mechanika jak masz zaufanego.Zawsze latwiej sprawdzic i wymienic termostat koszt to deczko ponad 100 zl niz od razu leciec robic uszczelke.U mnie byl termostat a objawy dokladnie te same:bulgotanie,grzanie sie silnika,ubytek plynu (nawet do 1,5 litra na 100 km),teraz po wymianie termostatu zero ubytkow plynu,zero bulgotania,zero grzania sie silnika.(po wymianie termostatu przejechalem 1,8 tys km)Oczywiscie uszczelka nie jest wykluczona ale jej wymiana to ostatecznosc lepiej probowac inncyh opcji!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anusia257

A jak grzal Ci sie silnik to tez miales spadek mocy? I kiedy grzal Ci sie silnik.. przy normalnej jezdzie czy takiej mocniejszej...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik grzal sie niezaleznie od stylu jazdy,a spadku mocy jakos nie odczuwalem.Pozdrawiam i zycze diagnozy w stylu korek lub termostat a nie uszczelka.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TU opisałem jak to wyglądało u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog

Witam

 

Poniewaz mnie tez czeka wymiana uszczelki pod głowica chciałem zapytać czy nie lepiej kupić drugi silnik?

Ponieważ koszty wymiany uszczelki są nie małe, a silnik mogę kupić za 1500zł

Co o tym sądzicie?

Swoją drogą to auto już mnie przerasta, i chyba go sprzedam więc nie wiem co zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności