Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

kazio    10

Tego typu przebudowę robi się w dwóch przypadkach: by móc założyć nawigację lub też by zamontować drugie urządzenie DIN. Obejrzyjcie czwarte zdjęcie, na którym zobaczycie zagięty dolot do dwóch środkowych nawiewów. Dlatego też przed jakąkolwiek przebudową sprawdźcie, czy macie zagięty dolot (3B1 816 363 F), czy też ukośny (3B1 816 363 D). Jeśli macie ukośny musicie najpierw sprawdzić, czy ilość miejsca jest wystarczająca do urządzeń, które planujecie tam umieścić. Jeśli nie to są tylko dwie możliwości - tak nagiąć dolot by urządzenie się zmieściło lub też go wymienić na wygięty. Do tego jednak trzeba prawdopodobnie wyjąć całą deskę.

 

Tak to u mnie wyglądało przed modyfikacją

 

podwojny_din.jpg

 

na początek wszystko wyciągamy

 

podwojny_din_2.jpg

 

Teraz będzie trudniej. Jak już użyjemy piłki to nie ma przebacz i powrotu. Możemy wyciąć prawie wszystko. Dolne dwa mocowania nie mogą zostać wycięte pod żadnym pozorem. Za to w górnych rogach możemy zostawić trochę plastiku.

 

podwojny_din_3.jpg

 

Tak wygląda wersja gotowa.

Na tym zdjęciu świetnie widać zagięty dolot do środkowych nawiewów. Gdy dolot jest ukośny Navi się nie zmieści.

 

podwojny_din_4.jpg

 

Wymieniamy uchwyt (3B1 857 056 A) metalowy by móc przykręcić konsole 2DIN.

 

ramka.jpg

 

Teraz możemy montować urządzenia. Niestety nie mam jeszcze navi więc na górę pójdzie schowek.

 

podwojny_din_5.jpg

 

Schowek DIN (1J0 857 058 B 1QA) pozwoliłem sobie podświetlić 45 czerwonymi diodami SMD-LED. Daje to ładne równomierne podświetlenie. Wykorzystałem podświetlenie z urządzeń faksujących. Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma do tego dostęp ale i tak chciałem to wam pokazać.

 

schowek.jpg

 

 

schowek_2.jpg Zazwyczaj jest tam zielone podświetlenie, to jednak nie pasuje do ogółu. Przelutowałem więc wszystkie diody i oporniki.

Płaskie listwy diod przykleiłem na schowek i połączyłem z podświetleniem przycisku świateł awaryjnych.

 

brąz - masa, szare/niebieskie - podświetlenie

 

ledy.jpg

 

 

 

Opis zaczerpnięty i przetłumaczony za zgodą autora ze strony http://www.passatplus.de/umbauten/doppeldin/doppeldin.htm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Thunderx    0

Witam

Czy może ktoś zrobił juz taką modernizację w swoim samochodzie. Ja włąśnie jestem w trakcie i mam kilka pytań, które chętnie zadam.

1.W ramce 2 din na górze znajdują siędwa otwory, których za nic nie mogę przypasować A chyba przydałoby się je wykorzystać i przykręcić jakieś wkręty przez te otwory.

2. kupiłem w serwisie VW ten blaszany uchwyt. Czy stary uscwyt można wywalić czy one dwa muszą ze sobą współpracować?

3. Rozumiem, że po wycięciu gniazd pod wyłączniki piłką same wyłączniki trzymają się na ramcezewnętrznej

4 Climatronic, który przełożyłem z góry nadół nie jest w tej samej płąszczyźnie co ramka tylko jest delikatnie pochylony tak, że dołem jest wypchnięty a górą bardziej schowany. Czy może ktoś przesłać jakieś zdjęcia jakt to wygląda w orginalnym rozwiązaniu>

 

To narazie wszystko co przychodzi mi do głowy

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką okazaną pomoc

Wojtek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pogromca    10

1. Montujesz blaszane mocowanie i już masz dodatkowe dwa uchwyty na te śruby.

2. Stary wykręcasz, wkręcasz nowy.

3. No tak, one i tak się na tej ramce trzymają chyba, w każdym razie trzymają się mocno.

4. Ponieważ na climatronic umieszczony na dole jest inna rameczka, po założeniu której wszystko jest w jednej płaszczyźnie.

 

1.W ramce 2 din na górze znajdują siędwa otwory, których za nic nie mogę przypasować A chyba przydałoby się je wykorzystać i przykręcić jakieś wkręty przez te otwory.

2. kupiłem w serwisie VW ten blaszany uchwyt. Czy stary uscwyt można wywalić czy one dwa muszą ze sobą współpracować?

3. Rozumiem, że po wycięciu gniazd pod wyłączniki piłką same wyłączniki trzymają się na ramcezewnętrznej

4 Climatronic, który przełożyłem z góry nadół nie jest w tej samej płąszczyźnie co ramka tylko jest delikatnie pochylony tak, że dołem jest wypchnięty a górą bardziej schowany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hiszpan1    10

Mam kilka pytań.

1. Podobno radyjko RCD 200 za cholerę nie podejdzie do passka http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=45547&highlight=rcd+200

jeżeli to prawda to dlaczego Delta 6 podejdzie po przeróbkach, a RCD 200 nie.

Różnią się jakoś wymiarami?

 

U mnie to wygląda tak

5b5c7313770900f9med.jpg

 

A chcę wstawić albo Rcd 200, albo Delte6, ale raczej chciałbym pójść w stronę rcd 200.

2. Czy po podłączeniu tych grajków będzie działało sciemnienie podświetlenia, gala itp.

3. Co dokładnie trzeba zrobić z tym wejściem(zlączem) CAN. Jaki koszt, takiego złącza, jak wygląda i gdzie jest do dostania oprócz alledrogo.

4.Czy ta ramka jest potrzebna do tych grajków?

c888c59fe300284dmed.jpg

 

 

 

Dzięki za wszelkie info.

Edytowane przez hiszpan1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maslok    0

Również mnie ciekawi co pisze " hiszpan1 " bo tez mam dylemat. Ja posiadam bete V, ale chciałbym coś na cd.

pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
hiszpan1    10

Czy nie zna nikt odpowiedzi na moje pytania, szczegolnie na pytanie pierwsze ponieważ przymieżam się do zakupu radyjka z mp3.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Andrii    0

Ta ramka, której zdjęcie zamieściłeś to przejściówka umożliwiająca wstawienie 2din w miejsce RCD 300 itp, montowanych w Golfach 5, Passatach 3C itd. RCD200 wymiarami powinno podejść, bo o ile się nie mylę to ono jest 2DIN. Potrzebowałbyś całą ramkę umożliwiającą montaż radia 2din.Wygląda ona tak,że od góry pierwsze miejsce i środkowe to jest 2xDin a na dole masz panel od climatronica. Pozostaje tylko kwestia podciągnięcia tych linii CAN

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
maslok    0

To czyli ramka taka co mi kolega podpowiedział w innym temacie ( http://allegro.pl/item686514164_ramk...passat_b5.html ). Właśnie a co jest z tym CAN? jest przejściówka jakaś na allegro warta około 250zł. czy to o nią chodzi ( http://allegro.pl/item705375317_vw_can_bus_adapter_do_rns2_mfd2_rcd200.html ) gdy to zakupie, będzie grało i te podświetlenie i to, że nie będzie mi się wyłączał co 1h ? a co z tym pochyleniem co jest w 1 poście.. nie wiem jak sprawdzić...

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yad    0

Witam.

Mam mały problem.

Czy ktoś wie jak zdemontować ramkę nawiewów i radia?

Chce dostać sie do sensora air bag.

Nie wiem jak zdemontować.

Czekam na wiadomość.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thunderx    0
1. Montujesz blaszane mocowanie i już masz dodatkowe dwa uchwyty na te śruby.

2. Stary wykręcasz, wkręcasz nowy.

3. No tak, one i tak się na tej ramce trzymają chyba, w każdym razie trzymają się mocno.

4. Ponieważ na climatronic umieszczony na dole jest inna rameczka, po założeniu której wszystko jest w jednej płaszczyźnie.

Witam

Właśnie wróciłem z dalekiej podrozy i mogę się podzielić tym co jest napisane.Plaszany uchwyt nie wystarcza trzeba dorobic mocowania ja zrobiłem dodatkowe płaskowniki o dokręciłem je z jednej strony do nowego, wyminenionego blaszanego wspornika a z drugiej do ramki od góry. Dzięki za infodmację odnośnie wymiany ramki Climatronic odrazu pomogłowszystko pasowało jak najlepiej. Przyznam że kosztowało mnie to trochę nerwów ale pewnie zrobiłbym to jeszcze raz

Jeszze raz dziękuję pogromcy za podpowiedź i pomoc

Pozdrawiam

THX

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Areczek...   
Gość Areczek...

powie mi ktos jak wyjąć orginalne radio gamma z Vw Passata B5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
symeks    0
Jeśli macie ukośny musicie najpierw sprawdzić, czy ilość miejsca jest wystarczająca do urządzeń, które planujecie tam umieścić. Jeśli nie to są tylko dwie możliwości - tak nagiąć dolot by urządzenie się zmieściło lub też go wymienić na wygięty. Do tego jednak trzeba prawdopodobnie wyjąć całą deskę.

 

Mam pytanie odnosnie tego zdania. U mnie nie moge w zwiazku z ukosnym dolotem zmiescic samego kosza 2din, a w poscie kazia pisze ze urzadzenie moze sie nie zmiescic. mam cos nie tak z konsola czy jak?? podpowie mi ktos??

 

pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ziewal    10

zmień dolot bo sa dwa rodzaje jeden pod konsole właśnie 2 din

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
symeks    0

wiem, ale pytam o niescislosc. mam cos nie tak z deska ze sie kosz nie miesci czy tak ma byc. z opisu wynika ze powinien sie zmiescic kosz a jak bede mial za dlugie radio to nie wejdzie. dobrze kombinuje ?? wiem ze jak wymienie dolot to powinno byc ok albo nawet na pewno bedzie ok, dreczy mnie to ze w opisie jest inaczej a zycie inaczej.

 

pzdr

Edytowane przez symeks

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
matadorRS    0

Mam ciekawe pytanie. Czy do auta z manulana klima da rady zalozyc ramke pod radio 2-din? Widzialem takiego paska na allegro i niewiem czy tak wychodzily seryjnie czy moze ktos cos namodzil?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
symeks    0
bez wiekszego problemu zamontujesz. to jest fabryczne. panel jest na linkach i da sie przeniesc nizej. bylo o tym na forum.

 

pzdr

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
matadorRS    0

No wlasnie jakos nie moglem sie dokopac. Czyli linki spokojnie starcza? Chyba jeszcze raz przekopie forum.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
symeks    0

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=56520

 

 

...Do tego jednak trzeba prawdopodobnie wyjąć całą deskę.

Moge to zdementowac. wymiana ukosnego dolotu na zagiety zajela doslownie z 7 minut, tylko trzeba poogladac nowy i zobaczyc gdzie ma mocowania. zadnych otartych palcow czy czegos w tym stylu.

Edytowane przez symeks

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
scaraab    0

Witam. Odświeżę temat... Otóż tak jak na zdjęciu Passka Moderatora też mam podobne ułożenie klimy i radia. Radio gamma ale jaki typ nie powiem bo nie wiem gdzie to odczytać. Otóż prawdopodobnie mam doloty które uniemożliwiają montaż radia wyżej. Pytanie: czy są ramki gdzie klima zostaje wyżej tak jak u kolegi a radio na dole, zmieniarka na środku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zima18    10
Pytanie: czy są ramki gdzie klima zostaje wyżej tak jak u kolegi a radio na dole, zmieniarka na środku?

Nie ma takich konsoli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzyś    10
Pytanie: czy są ramki gdzie klima zostaje wyżej tak jak u kolegi a radio na dole, zmieniarka na środku?
Nie ma takich konsoli.
Ale,że Polak jest pomysłowy to wymyślił na to sposób i troche porzeżbił :D Przykładowe zdjecie pochodzi z tej aukcji:http://moto.allegro.pl/item869262433...ki_tuning.html

Rze?ba konsoli 2-DIN.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zima18    10

Widać od razu z zewnątrz, że Polak potrafi...

I po co kasę wydawać na konsolę 2 DIN, skoro można 1 DIN "ładnie" zaadoptować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
symeks    0

Mozna byloby zaadaptowac ramke od nawigacji, jezeli daloby sie zrobic mocowanie dla panelu klimatronika u góry jak w oryginalnej ramce. A na dole wyciac te mocowania. w praktyce nie probowalem bo to akurat nic by mi nie dalo. pozniej dolacze fotke to wyjasni sprawe.

 

pzdr.

 

U mnie wyszlo to tak:

 

5742e23b6dafbea5.jpg

 

 

a3c1a504b9ed023am.jpg 767ddc9bc2182e43m.jpg 9b00fb209498e89em.jpg 094b4902db732c92m.jpg afa937ef056f0594m.jpg 3ef7795797e6f565m.jpg f53c7cc0955f6300m.jpg 8f2c63e4918255e6m.jpg c702d3b0c262fa91m.jpg a2967c64887a1208m.jpg d31a5f4857c1ee79m.jpg b5694815af876dbdm.jpg 93024c1db9277e0dm.jpg a89f13f4625ce69em.jpg 1f1a7b58a32c925fm.jpg 4d68fba548467ec8m.jpg 330f963b7d0a0186m.jpg 810c1b0718ec7c74m.jpg 5b813abd209f5afem.jpg 035cce2d1d36afabm.jpg 7e63c284456547c7m.jpg a0cae5addba2671em.jpg 52d5be330cbece04m.jpg 77fa94d3f79848c4m.jpg 3a80e08a27396eb8m.jpg 5073003dede6c050m.jpg 419eb41d2be02d63m.jpg

 

pojawily sie tez pewne niedoróbki, jeszcze nie myslalem jak to naprawic:

 

c2a74a4abf16382dm.jpg e245b435294e988bm.jpg f6f89221558fc47bm.jpg

 

a nad tym jeszcze pracuję:

48b9df06a8015994m.jpg 4860b4744009882dm.jpg fb31095ee9d2aacam.jpg f0bde072e4119f5em.jpg

 

a tu widok mocowan klimatronika:

035cce2d1d36afabm.jpg d11e9c2c856e9728m.jpg

 

 

 

 

mnie zagiety dolot kosztowal z przesylka okolo 85 zl, serwis vw Stalowa Wola

 

ps: to ESP to tylko guzik

Edytowane przez symeks

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
scaraab    0
zagięty dolot (3B1 816 363 F),

 

Nie warto szukać na allegro. W ASO auto-special kupiłem go za 68zł... Na allegro chcieli od 50 do 100zł...

 

Taka uwaga warto pytać w ASO czasem...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×