Jump to content
robbo_73

Co kupić - VR6 czy 1.8 z LPG?

Recommended Posts

nie boje sie :) Powiem tylko tyle ze Vra to tylko PB zaden gaz - ja swojego gazem zamordowalem. Wiecej - kiedys napewno jeszcze kupie b4 z tym motorem ale jako drugie autko. A slowo dobrze utrzymana to dla mnie subiektywne podjescie - mialem troche Vra - siana wlozylem w niego sporo i wiem ze ten silnik wymaga dobrego podejscia. Moge powiedziec ze lalem do niego tylko paliwo, gaz i olej - tak nie oszukujmy sie - olej niektorzy musza lac - jesli od wymiany do wymiany dolejesz z litra to masz zdrowa sztuke... pod warunkiem ze bedziesz jezdzil tak jak na ten motor przystalo ;) Jedyna zdrowa Vrke ktora widzialem i jezdzilem ma adams i tu szacun dla niego za posiadanie zdrowego egzemplarza oraz za to ze nie wklada gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jedyna zdrowa Vrke ktora widzialem i jezdzilem ma adams i tu szacun dla niego za posiadanie zdrowego egzemplarza oraz za to ze nie wklada gazu.

 

dzięki ziom :D wlaka a VR-ką wciąż trwa ;) co nie zmienia faktu że coraz bardziej kocham to auto ;) wiadomo, nie kupujemy nowego auta, w trakcie eksploatacji mogą różne "kwiatki" wyjść :)

 

a wracając do tematu - wybór prosty - VR6 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doloze swoje trzy grosze. Tez kiedys kupilem vrka (mam go nadal) i jak to ktos okreslil trafilem na padake :(. Poprzedni wlasciciel czesci wymienial na tanie a nie dobre jesli juz musial cos wymienic itp.Przez to autko zrazilem sie do mechanikow-nikt nie chce tego naprawiac :( a jak juz chce to znaczy ze sie na tym nie zna :) Autko bylo juz zagazowane. Dosyc szybko silnik padl- mial juz prawie 300 wykrecone. Tak wiec po niemilych doswiadczeniach z mechanikami i straconych na nich pieniazkach autko zamknalem w garazu i sam zaczalem wymieniac to co znalazlem do wymiany. Silnika nie naprawialem,wstawilem drugi,zrobilem zawieszenie ceny czesci sie nie roznia,wywalilem stara instalacje( mechanik spalil komputer od gazu ) i zalozylem blosa itd. Jeszcze troche do roboty zostalo ale teraz nie zamenilbym strupka na inne. Zalalem motulem i po 9tys nie dolalem jescze oleju, spalanie na benzynie wiadomo :P na gazie 14-15l max a dzwiek na stozku kiedy vr wchodzi na 5000 przyprawia mnie o dreszczyk ;). Wiec jesli wiesz ze to zadbana sztuka kolego to bierz vrka i niech moc bedzie z toba:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie będę się powtarzał jak inni dlatego powiem co innego. Dla mnie to jest kosmos... 1.8 a VR - jak można wogóle to porównywać... Skoro masz wybór to wybieraj ale musisz zdefinować jakiego samochodu chcesz... Ja odkąd mam swojego nie wiem czy kiedykolwiek się przesiądę jeszcze na jakąś 4-cylindrówkę. VR6 + stożek to jest masakra... Przy tym dźwięku można dostać orgazmu... Tak na marginesie to o VR-a trzeba dbać bardziej... Wiadomo, że ten silnik nie jest prosty konstrukcyjnie a co więcej nadal bardzo zaawansowany technicznie jak na swoje lata (dla przykładu różnice mocy w poszczególnych cylindrach dochodzące do 7% co rozwiązano sterowanym elektronicznie systemem wtrysku Bosch Motronic). W razie usterki czegokoliwiek innego niż w zwykłych paskach trzeba się przy niektórych częściach nieźle napocić aby coś znaleźć. Kwestii paliwa to ci chyba nie muszę przedstawiać bo to jest raczej oczywiste... Powiem tak od siebie - VR to nie jest auto do codziennej jazdy... Co prawda maksymalne spalanie jakie mi sie udało osiagnąć to 15/100 w zimie i na klimie co jest dużym zaskoczniem dla mnie bo myślałem że będzie wciągać z 20... Mój oleju narazie po 2000km nie wziął ani trochę więc jest git... Jeśli masz zamiar jeździć często to sobie odpuść z VR-em... To auto nie jest pisane dla Ciebie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już ponad 3 lata jeżdze VR na co dzień. Ostatnio gazu nie leje bo bena tania i lepiej śmiga. To jest dobre auto wbrew wielu opiniom, ale trzeba o nie dbać i być troche hobbystą. Niestety serwisy sobie z wieloma sprawami nie radzą, ale ja sam daje rade. Chodzi tu głównie o elektronike. Mój ma nalatane 311000 i oleju bierze ok. 1-2 litrów na 10000km. a naprawde oszczędnie nie jezdze. Jeśli chodzi o spalanie po wawie ok. 12.5 ltr min, max 17 ltr. ten 1.8 wcale Ci mniej nie spali,. może ciut, ale to muł niestety. A Ci co się jarają dzwiękiem VR, niech wsiądą do np. Audi S4 B6 4.2v8, RS nie wspomne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam witam.Troche czasu minęło od mojego pytania,ale tak jak już wcześniej napisałem,żona jest za vr i trzeba się za to wziąć.Kobiece pomysły nie znają granic i dopiero teraz mogę się na spokojnie zająć realizacją planu "vr6".Całe szczęście, że autko na mnie czeka mimo,iż miało już kilku potencjalnych adoratorów.Starsza pani jest OK i dotrzymała słowa ,że nikomu innemu nie sprzeda.Już niedługo.....już niedługo... Koledzy,ktoś kiedyś wrzucił link (Kuczlaw?)blue.coś tam.dez wyposażeniem seryjnym b3.Nie moge tego odnależć w szukajce.Temat był:Jakie wyposażenie CL,GL czy GT?Przynajmniej jakoś tak mi się kojarzy.Jeżeli ktoś z was może podrzucić ten link jeszcze raz to będę bardzo dźwięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dzięki Kuczlaw dzięki.Widocznie do szukajki jestem za cienki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeżdżę zarówno B3 1.8 jak i B4 VR6, dużo stoję w warszawskich korkach. Ale przy normalnej jeździe VR spali może 1-2 litry gazu więcej na 100 km niż 1.8. Dla mnie to żadna różnica, a komfort jazdy jest nieporównywalny. Problemy zaczynają się przy wymianie części, raz że są znacznie droższe niż do 1.8 to jeszcze nie każdy mechanik chce się podejmować grzebania przy VRce. Często jest tak, że mechanicy widzą i chwalą ten silnik ale od razu mówią, że nie będą nic przy aucie robić - poza oczywiście zwykłym serwisem eksploatacyjnym. Ale od tego masz forum, żeby Ci ktoś powiedział co z daną usterką zrobić a Ty już powiesz jakiemuś specowi co i jak. Nie ukrywajmy o VRke trzeba dbać i nie ma zmiłuj, uprzedź o tym swoją połowicę, że zamiast nowego tuszu do rzęs czy jakiejś kiecki trzeba będzie dołożyć do jakiejś części w VRku. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż.Do wydatków na samochody moja małżowina już się przyzwyczaiła.Nie raz już słyszłem,że "co zarobiłeś to na złoma wydałeś a tak w ogóle to się przeprowadz do garażu".I za to ją cenię,najpierw ziapie a poźniej daje mi do zrozumienia że jest ok.Chociaż,gdybym miał swój garaż to może bym się do niego przeprowadził.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A Ci co się jarają dzwiękiem VR, niech wsiądą do np. Audi S4 B6 4.2v8, RS nie wspomne.

 

Eeee tam, V8 nie brzmi tak samo a już na pewno nie na bezpośrednim wtrysku... Mi tam się bardziej podoba głos VR-a na stożku. On jest po prostu tak specyficzny, że wszędzie go rozpoznam... Żadne R6 ani V6 nie brzmi tak doskonale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

passatb5 podleć kiedyś do Wawy na spocik to posłuchasz mojego rs-a. Myślę że zmienisz zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja wiem jak to chodzi, bo jeździ u nas kilka w mieście. Jedna nawet z MILTEK-iem no i chodzi ładnie jak to V8 ale to nie jest to czego bym oczekiwał. Każdy może mieć swoje własne zdanie. VR przy pełnym bucie gdy jest maksymalnie przepustnica otwarta jest po prostu dla mnie bogiem. Szczególnie z zewnątrz słychać go świetnie... Jedynie na co zwracam jeszcze większa uwagę to ew. jakieś 328 albo 325 z dobrym wydechem... Ale koniec tego offtopu. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy