Skocz do zawartości
Gość mage132

Nastawnik pompy wtryskowej

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym się skłaniał ku "podaniu iskry przez aparat zapłonowy" dlaczego? bo wtrysk oleju napędowego następuje w optymalnym położeniu tłoka kiedy cisnienie przez ktore rozgrzewa sie powietrze zapala praktycznie natychmiast wtrysnięte paliwo. A po za tym rozpylenie ropy daje zapłon...

 

W benzynie mozna podac paliwo ciut szybciej jeszcze przed iskrą do cylindra przez co ulegnie ono lepszemu odparowaniu i odbierze ciepło z otoczenia schładzając mieszanke jak i sam cylinder.;)

 

Jak widac róznica jest widoczna, kąt wtrysku odpowiada kątowi zapłonu w benzynie w momencie podania iskry...

 

No ale życie jest nowelą i mogę się mylic...:D pozwoliłem sobie troszke też po polemizować :634: pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mage132

Nastawniki w Białymstoku czyszczą w Hydrodiesel na ul. Elewatorska 11

W grudniu naprawa wynosiła 200zł więc cena nie jest wysoka, a passek od razu odżyje.

Edytowane przez mage132

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,dołączę się do tematu ,mam zamiar wyczyścić nastawnik ale mam pewne wątpliwości czy to pomorze bo przekopałem większość tematów o nastawniku i natrafiłem na temat w którym ktoś pisał że jeśli wypnie się wtyczkę czujnika prędkości w skrzyni biegów i objawy ustaną to na 100% nastawnik ,ale u mnie po odpięciu bez zmian czyli: pali na dotyk ,nie kopci podczas przyśpieszania i jak jest zimny to pracuje równo ale jak się rozgrzeje to już zaczyna się dziać :annoyed: , falują wolne obroty 880~902 dawka paliwa skacze 3,2~3,6 nawet momentami 4,0 oraz kąt wtrysku 48~51 , korekty na cylindrach tez skaczą ale oscylują w normie 0,30 do 0,89 rożnie. Problem w tym że im dłużej jadę i silnik bardziej nagrzany tym gorzej i do tego dochodzi uciążliwe buczenie w kabinie podczas jazdy około 1600 ~2000 obrotów na zimnym tego prawie nie ma  .Dodam że czujnik temp.paliwa w nastawniku wskazuje prawidłowo sprawdziłem po nocy podpinając Vaga temp w dolocie 2,2 c na zewnątrz 2.0 c paliwo pokazywało 3,1c , dolot szczelny sprawdzony . Pytanie czy winą tego jest nastawnik ? czy to coś da jak go rozbiorę i wyczyszczę ,pytam ponieważ tego jeszcze nie robiłem a widzę ze trochę z tym jest precyzyjnej roboty . Będę wdzięczny za jakakolwiek poradę ;-))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem.

W czasie jazdy silnik przestał "ciągnąć", kilka razy spadły obroty i ogólnie tyle.

Od tamtej pory ciężko pali, trzeba kręcić rozrusznikiem około 10-15 sekund na zimnym i 2-3 sekundy na ciepłym. Wcześniej palił praktycznie od strzała.

Jak się spokojnie jeździ to prawie nie widać różnicy, a jak się przyciśnie mocniej pedał gazu to na dwójce szarpie, na wyższych biegach trochę mniej ale dalej szarpanie jest wyczuwalne. Moc też jakby spadła, ledwo przyspiesza do 150 km/h, wcześniej do 170 spokojnie się rozpędzał.

Kąt wtrysku w normie, dawka paliwa w normie, świece żarowe grzeją, filtr paliwa wymieniony, z butelki zachowuję dokładnie tak samo jak ze zbiornika.

Po podpięciu komputera był błąd 01268 - Quantity Adjuster (N146) 18-10 - Upper Limit - Intermittent

Po wyczyszczeniu błąd nie wrócił.

 

Czy to objaw uszkodzonego/zabrudzonego nastawnika?

Warto bawić się w czyszczenie czy lepiej kupić nowy?

Ewentualnie czy ktoś poleci zakład w Warszawie lub okolicach gdzie czyszczą nastawniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności