Skocz do zawartości
VALDI

Luzy kierownicy ... czy to normalne?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, czoraj zauważyłem że leciutko rusza się kierownica w pionie (góra/dół) czy to jest normalne? dociskałem ten zacisk od położenia kierownicy .. ale dalej jest malutki luz ..

U Was jest podobnie?/tak samo?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia!

0.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam podobnie i u mnie jest to krzyżak łączący kolumne z przekładnią sprawdź u siebie czy nie ma luzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz troszkę jaśniej ... gdzie to jest :D ja ciemny jak tabaka jestem w te klocki ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za pedałem sprzęgła i hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów, mój passat B6 przy jeździe ponad 100 km/h mogę lekko ruszać kierownicą lewo prawo ruchy ok 2 cm... Jeżeli chcę wyprzedzić skręnce te dwa cm czuje delikatny opór, po czym skręnce normalnie. przy jeździe po mieście jest ok tylko przy jeździe na prostych odcinkach przy prędkości, końcówki drążka są jak najbardziej ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez wystepuje luz na kierownicy ale prawo lewo.dzisiaj podjechalem do kolegi na rame autko podniesione drazki wszystkie ok.prosze o jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maglownica? Ja mialem luzy i takie stuki przy energicznym kreceniu lewo, prawo ...

diagnoza - magiel ;(

 

 

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzebałem..

Mateusz224 idealnie opisał i moją przypadłość.Wybitnie denerwujące są wymuszane korekty jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Rzeczywiście, luz obwodowy wynosi ok 2 cm, a efekt jak w starej syrence (seniorzy z forum skojarzą)

A najdziwniejsze jest to,że skoro kierownica ma milion czujników , to skąd takie cuda??

Gdzie szukać przyczyn??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2017 o 22:26, wektor napisał:

Odgrzebałem..

Mateusz224 idealnie opisał i moją przypadłość.Wybitnie denerwujące są wymuszane korekty jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Rzeczywiście, luz obwodowy wynosi ok 2 cm, a efekt jak w starej syrence (seniorzy z forum skojarzą)

A najdziwniejsze jest to,że skoro kierownica ma milion czujników , to skąd takie cuda??

Gdzie szukać przyczyn??

Podłączam się do tematu, udało wam się ustalić co może być przyczyną takiego luzu. U mnie do 100km/h jest ok, mam wrażenie że jak jadę szybciej to luz na maglu staje się większy niż przy mniejszych prędkościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że istnieje potrzeba wyjaśnienia co powoduje luz i stuki na maglownicy ( nie mówimy tutaj o drążkach i końcówkach drążków, muszą zostać wykluczone) oraz ewentualnej regulacji śrubą do kasowania luzu:

1. Luz i stukot może pojawić się w przypadku zużycia zębów wałka lub listwy, ewentualnie w obu jednocześnie (regulacja śrubą kasującą luz tutaj nie pomoże, za mocne dokręcenie spowoduje zablokowanie przesuwu listwy w obudowie maglownicy.

2. Sam stukot może pojawić się w przypadku uderzania listwy z wałkiem w wewnętrzną stronę obudowy maglownicy, luz na kierownicy w tym przypadku nie występuje oprócz stukania. Regulacja śrubą w tym momencie jest zasadna. Dokonujemy regulacji dokręcając śrubę  np. o 90 st. i pamiętając o tym, że kręcimy do momentu ustąpienia stukania. Kierownica po wyjściu z zakrętu ma swobodnie wracać do punktu środkowego. Poniżej zdjęcie z przekrojem maglownicy (wałkiem i listwą). Śruba regulacyjna znajduje się po przeciwnej stronie, w miejscu skrzyżowania wałka i listwy na obudowie magla.Nie widoczna na tym zdjęciu

przekroj-maglownicy.jpg

Edytowane przez firol
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@firol Dzięki za opis działania maglownicy.

Jakiś czas temu byłem z tym problemem u mechanika - sprawdził magiel i stwierdził ze nie ma z nim problemu. Na moją prośbę usztywnił trochę wspomaganie( problemu nie rozwiązuje ale przyjemniej się jeździ).

Sprowadza mnie to do zawieszenia. Rozmawiałem z użytkownikiem passata b6 który przed wymiana zawieszenia miał podobne objawy.

Pytanie czy owe "pływanie" może być skutkiem zużytego zawieszenia ( myślę o wahaczach)?

Oczywiście na szarpakach wszystko sprawne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez "usztywnił wspomaganie"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wektor

w konfiguracji maglownicy poprzez program możesz wybrać stopień wspomagania. Mi „usztywnił” czyli zmniejszył sile wspomagania.

na postoju praktycznie nie ma różnicy ale jadąc szybciej jest sztywniej.

jak to dokładnie się robi nie wiem. Możliwe ze jest tu gdzieś na forum opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jest:-( A to bardzo by mnie interesowało....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności