VALDI Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2008 Witajcie, czoraj zauważyłem że leciutko rusza się kierownica w pionie (góra/dół) czy to jest normalne? dociskałem ten zacisk od położenia kierownicy .. ale dalej jest malutki luz .. U Was jest podobnie?/tak samo? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam i życzę miłego dnia! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #2 Napisano 17 Grudnia 2008 mam podobnie i u mnie jest to krzyżak łączący kolumne z przekładnią sprawdź u siebie czy nie ma luzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #3 Napisano 17 Grudnia 2008 mozesz troszkę jaśniej ... gdzie to jest ja ciemny jak tabaka jestem w te klocki ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #4 Napisano 17 Grudnia 2008 za pedałem sprzęgła i hamulca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz224 Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2011 Witam Panów, mój passat B6 przy jeździe ponad 100 km/h mogę lekko ruszać kierownicą lewo prawo ruchy ok 2 cm... Jeżeli chcę wyprzedzić skręnce te dwa cm czuje delikatny opór, po czym skręnce normalnie. przy jeździe po mieście jest ok tylko przy jeździe na prostych odcinkach przy prędkości, końcówki drążka są jak najbardziej ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateusz007 Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2012 u mnie tez wystepuje luz na kierownicy ale prawo lewo.dzisiaj podjechalem do kolegi na rame autko podniesione drazki wszystkie ok.prosze o jakies sugestie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VALDI Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2012 Maglownica? Ja mialem luzy i takie stuki przy energicznym kreceniu lewo, prawo ... diagnoza - magiel ;( Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2017 Odgrzebałem.. Mateusz224 idealnie opisał i moją przypadłość.Wybitnie denerwujące są wymuszane korekty jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Rzeczywiście, luz obwodowy wynosi ok 2 cm, a efekt jak w starej syrence (seniorzy z forum skojarzą) A najdziwniejsze jest to,że skoro kierownica ma milion czujników , to skąd takie cuda?? Gdzie szukać przyczyn?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paszlink Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2019 Dnia 17.07.2017 o 22:26, wektor napisał: Odgrzebałem.. Mateusz224 idealnie opisał i moją przypadłość.Wybitnie denerwujące są wymuszane korekty jazdy na wprost przy dużych prędkościach. Rzeczywiście, luz obwodowy wynosi ok 2 cm, a efekt jak w starej syrence (seniorzy z forum skojarzą) A najdziwniejsze jest to,że skoro kierownica ma milion czujników , to skąd takie cuda?? Gdzie szukać przyczyn?? Podłączam się do tematu, udało wam się ustalić co może być przyczyną takiego luzu. U mnie do 100km/h jest ok, mam wrażenie że jak jadę szybciej to luz na maglu staje się większy niż przy mniejszych prędkościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #10 Napisano 7 Sierpnia 2019 (edytowane) Myślę, że istnieje potrzeba wyjaśnienia co powoduje luz i stuki na maglownicy ( nie mówimy tutaj o drążkach i końcówkach drążków, muszą zostać wykluczone) oraz ewentualnej regulacji śrubą do kasowania luzu: 1. Luz i stukot może pojawić się w przypadku zużycia zębów wałka lub listwy, ewentualnie w obu jednocześnie (regulacja śrubą kasującą luz tutaj nie pomoże, za mocne dokręcenie spowoduje zablokowanie przesuwu listwy w obudowie maglownicy. 2. Sam stukot może pojawić się w przypadku uderzania listwy z wałkiem w wewnętrzną stronę obudowy maglownicy, luz na kierownicy w tym przypadku nie występuje oprócz stukania. Regulacja śrubą w tym momencie jest zasadna. Dokonujemy regulacji dokręcając śrubę np. o 90 st. i pamiętając o tym, że kręcimy do momentu ustąpienia stukania. Kierownica po wyjściu z zakrętu ma swobodnie wracać do punktu środkowego. Poniżej zdjęcie z przekrojem maglownicy (wałkiem i listwą). Śruba regulacyjna znajduje się po przeciwnej stronie, w miejscu skrzyżowania wałka i listwy na obudowie magla.Nie widoczna na tym zdjęciu Edytowane 7 Sierpnia 2019 przez firol 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paszlink Zgłoś #11 Napisano 4 Czerwca 2020 @firol Dzięki za opis działania maglownicy. Jakiś czas temu byłem z tym problemem u mechanika - sprawdził magiel i stwierdził ze nie ma z nim problemu. Na moją prośbę usztywnił trochę wspomaganie( problemu nie rozwiązuje ale przyjemniej się jeździ). Sprowadza mnie to do zawieszenia. Rozmawiałem z użytkownikiem passata b6 który przed wymiana zawieszenia miał podobne objawy. Pytanie czy owe "pływanie" może być skutkiem zużytego zawieszenia ( myślę o wahaczach)? Oczywiście na szarpakach wszystko sprawne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #12 Napisano 4 Czerwca 2020 Co rozumiesz przez "usztywnił wspomaganie"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paszlink Zgłoś #13 Napisano 4 Czerwca 2020 @wektor w konfiguracji maglownicy poprzez program możesz wybrać stopień wspomagania. Mi „usztywnił” czyli zmniejszył sile wspomagania. na postoju praktycznie nie ma różnicy ale jadąc szybciej jest sztywniej. jak to dokładnie się robi nie wiem. Możliwe ze jest tu gdzieś na forum opisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #14 Napisano 4 Czerwca 2020 Właśnie nie jest:-( A to bardzo by mnie interesowało.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach