Jump to content
mario_kg

Jakie pompowtryski w AVF

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Od niedawna jestem posiadaczem Passata 3BG 1,9 TDI 2001 AVF, podejrzewam uszkodzenie pompowtrysku pierwszego cylindra, objawia sie to błedami 16685 kopceniem na bialo i wibracjami silnika na niskich obrotach po rozgrzaniu i problemami z odpaleniem po dłóższym postoju, myslałem tez ze walnieta jest też wiązka przewodów zasilajacych pompowtryski, konektory próbowalem poprawic ale problem wraca. Przed sciągnięciem pokrywy zamówiłem pompowtrysk 038 130 073 AL taki pooazywała ETKA ku mojemu zdziwieniu pod pokrywą były pompki 038 130 073 AN Teraz mam dylemat czy moge zastosowac zamówiony AL czy musze szukac AN. Dodam ze mam kablek obd 2 i sprawdzałem polskim wagiem grupe13 na perwszym cylindrze pokazywało 255

    Edited by mario_kg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001
    możesz wkładać AL-ki

     

    A jakies dopasowanie trzeba robic czy pójdzie bez zadnych zmian?

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Witam,

     

    zamontuj AL, ja w swoim miałem wsadzone AM i chodził jak wóz z węglem - bez mocy. Mój mechanior jak się nim przejechał, to powiedział, ze chodzi jak 100KM. Zdjęliśmy pokrywę, a tam AM do silnika 100-105KM.

    Wymieniłem na AL i szafa gra. Mechanik musi przed skręceniem poustawiać te PD jak bozia nakazała wg jakichś VAG'owskich danych, które mój majster miał w ręku.

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2008

    mario,zrób tak jak napisał kolega eMKo ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Mam jeszcze jeden dylemat bo mam tylko 1 szt AL reszta zostanie AN czy to bedzie smigac? wiadome ze jak bym 4 AL-ki wsadził toby było ok wg tego co piszecie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    no właśnie koledze od 1 postu chodzi o 1 szt pompowtrysku,a nie o wszystkie,czy AL można mieszać z innymi,wydaje mi się że nie,kup taki sam jakie masz oznaczenie lub zmien wszystkie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    Witam ja mam maly dylemacik prawie zwiazany z tematem mianowicie autko to avb tdi z hybrydowa turbinka niestety po wirusowaniu tylko 147km :( szkoda bo ta turbina ma potencjał do 190km tak przynajmniej powiedział rob555 ;) (problem to pompki niezbyt wydajne), ale nie o tym chcialem pisac, mianowicie od wczoraj zauwazylem, ze co jakis czas samochod zaczyna szarpac i tak jakby wszystkie cylindry nie pracowaly, tazke moje podejrzenie padlo na pompki, tak sie wlasnie sklada, ze mam na stanie AL, ktore mialy byc montowanie troszke pozniej z fmic, niestety czas ponaglił. Teraz pytanie: jak je podmienie z oryginalnymi to czy odrazu bedzie potrzebna korekta softu czy moze da sie jakos normalnie jezdzic, obecnie przebywam na zielonej wyspie i do kraju dopiero wybieram sie w kwietniu tazke pliss pomocy !!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B4 2.8 VR6 174KM (AAA)
    Rok prod: 1994

    czy w AVF występowały seryjnie AL-ki?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam, odgrzeje starego kotleta, w moim pasku szykuje się wymiana pompek. Oryginalnie siedzą pompki BA, mam możliwość kupna za dobrą cenę 4szt. AL i stąd pytanie czy mogę bez problemu je zamontować?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    stąd pytanie czy mogę bez problemu je zamontować?

    Odpowiedź masz w poście nr 2. ;) a podpowiedź w poście nr 4.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    musiałem się upewnić żeby nadarmo nie wydać kasy, dzięki :)

    Edited by dziadzik

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Rozmawiałem z chłopakami z dynosoftu i twierdzą, że będzie potrzebna korekcja softu pod te pompki, bo mogą być problemy z rozruchem na ciepło i mocą. Życzą sobie za taką usługę 6 stówek.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2004
    Rozmawiałem z chłopakami z dynosoftu i twierdzą, że będzie potrzebna korekcja softu pod te pompki, bo mogą być problemy z rozruchem na ciepło i mocą. Życzą sobie za taką usługę 6 stówek.

     

    Generalnie te pompki były montowane w silniku AVF. A czy wraz ze zmianą na inny numer Zmienił się soft w sterowniku? Wszystko możliwe ze mógł się zmienić. Nawet w B6 są aktualizacje softu sterownika.

    Jeśli masz wątpliwości to zastanów się nad zainwestowaniem w pompki BA bo podejrzewam że jak dołożysz do ceny pompek AL te 600PLN to i BA dostaniesz.

     

    ---------- Post added at 08:38 ---------- Previous post was at 08:36 ----------

     

    A z drugiej strony pompki od innego silnika nie dedykowane do AVF też działają w tym silniku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam ja mam podobne pytanie bo też szykuje mi się wymiana pompek ale u mnie były wsadzone Ar i nie wiem jakie teraz założyć a mój silnik to też 131 km AVF

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Witam!

    Koledzy potrzebuję jednej pompki AL. Jakoś krążą różne opinie o regenerowanych więc może ktoś ma na zbyciu nówkę i odstąpi ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Koledzy odświeże temat w passacie b5fl rok 2000 byliśmy przekonani że siedzą pompki al a tu zonk bo jakieś at nic nie można znaleźć na ich temat w sieci o ich wydajności czy one może mają  taka samą wydajność jak ba

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2001

    nie zawsze były AL ja w swoim miałem AA i zmieniałem  na AL . po zmianie pompek chodził jak traktor(ledwo zapalił). soft był też do poprawy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Ja w swoim AVF-ie mam BA

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy