Skocz do zawartości
two_pac

G81 - czujnik temperatury paliwa - usterka

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    W VAG-u mi wyskoczył błąd czujnika g81 (czujnik temperatury paliwa). Najdziwniejsze jest to, że pali dobrze na zimnym i ciepłym silniku i nie mam żadnych zastrzeżen do pracy silnika :/

     

    Może mi ktoś pomóc jak się mogę do niego dostać i jeszcze jak go sprawdzić ? Znalazłem jakiś czas temu opis tu na forum ze shcematem pinów wtyczki, na których trzeba zrobić pomiar, ale drugi raz już nie udało mi się znaleźć tego postu :/ Czy powinienem zrobić jeszcze jakieś poamiary ? I czemu silniczek zawsze ładnie pracuje ?

     

    P.S. Autko jak w podpisie - Pasek B4 '96 1.9 TDI (AFN)

     

     

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Chassis Type: 35 - VW Passat B4

    Scan: 01,02,03,08,15,25

     

    Address 01 -------------------------------------------------------

    Controller: 028 906 021 CK

    Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0802

    Coding: 00002

    Shop #: WSC 05311

    1 Fault Found:

    00539 - Fuel Temperature Sensor (G81)

    30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

    Readiness: N/A

     

    Address 03 -------------------------------------------------------

    Controller: 3A0 907 379

    Component: ABS ITTAE 20 GI V00

    Coding: 04505

    Shop #: WSC 00000

    1 Fault Found:

    00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

    35-00 - -

     

    Skipping Address 15-Airbags

     

    Address 25 -------------------------------------------------------

    Controller: 1H0 953 257 B

    Component: IMMO VWXXXXXXXXXXX V00

    Coding: 09600

    Shop #: WSC 00000

    No fault code found.

     

    End -------------------------------------------------------

     

     

    //wykasował częściowo numer Immo - kuczlaw

    Edytowane przez Kuczi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1996

    Kup czujnik wymiana to 30 minut przy odrobinie zdolnosci. Ja robiłem 3 tyg temu. Rozwine temat jak bede w domu, czyli dzis wieczrem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    OK, w takim razie czekam :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1996

    Okej wiec zdejmujesz górną pokrywę pompy wtryskowej, ostrożnie bo uszczelka lubi sie przykleić. Dodatkowo jest tam jedna śruba na nietypowy klucz.:P Da rade to odkrecić "zmodyfikowaną" nasadkową "6"-tką. ;)

    Jak już sie dostaniesz do środka (wycieknie troche ropy- to normalne) zobaczysz taki widokvp37pq9.th.jpg

    Elelment który nas interesi to ten zaznaczony na żółto trzymają go dwie sróbki na "torx-a" (zaznaczone na niebiesko). Odkręcasz delikatnie wyciągasz, wkładasz nowy skręcasz.

    Teraz UWAGA!!!

    Ostrożnie podejdz do tematu tak żeby nie namieszać w nastawniku, jego elementy to te "wskazówki" po prawej str G81. Już minimalne ich przestawienie ma duży wpływ na działanie pompy więc lepiej tego nie tykać :kijemgo:

    Jeszcze jedna sprawa, dla bezpieczeństwa przed całą operacją zdejm kleme z akku.:D

    Pozdrawiam zycze powodzenia:D

    :rotfl:

    Dodam że fotka zapożyczona z innego forum.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Że się tak zapytam jeszcze, zauważyłeś jakąś zmianę po wymianie ? np. przy zapalaniu na ciepłym i zimnym silniku >:? Cokolwiek?

     

    P.S. damcio151 skopij swój post i forum golfa i wrzuć go jak możesz dosowjego postu powyżej, żeby i na naszym forum był ;]

     

    Dręczy mnie tylko jeszcze pytanie czy ten czujnik ma tylko wpływ na dawkę paliwa przy rozruchu czy jak ?

    Edytowane przez two_pac

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1994
    Że się tak zapytam jeszcze, zauważyłeś jakąś zmianę po wymianie ? np. przy zapalaniu na ciepłym i zimnym silniku >:? Cokolwiek?

    zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU

    jaką temp. pokazało w 007 ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1996
    zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU

    Dokładnie u mnie było przy 10* na zewnątrz paliwo na -5* w vag-u do tego nie dało sie kata wtrysku ustawić. Kąt wtrysku zależny jest od temp ropy (chodzi o jej gestość).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1994
    zmiana będzie na pewno jakaś ... informacje o temp. paliwa są potrzebne między innymi do późniejszej regulacji kąta wtrysku przez ECU

    jaką temp. pokazało w 007 ?

     

    troche tu mieszasz, z tego co mi wiadomo, to ecu nie bierze informcji o temp. paliwa do ustawiania kata wtrysku, ta jest potrzebna natomiast do poprawnego ustawienia statycznego kata czyli jak kolega inny napisal do zobaczenia jaki jest dany kat wtrysku przy danej temp. paliwa - lepkosci.

    Kiedy przelaczamy vaga w bs000, to wtedy ecu juz przestaje regulowac kat wtrysku, a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1996
    a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze).

    To jak sie to dzieje w 1Z ?

    U mnie z uszkodzonym G81 w tdi timing wychodziły bzdury, ale to jest na zablokowanych ustawieniach...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
    Rok prod: 1994
    troche tu mieszasz, z tego co mi wiadomo, to ecu nie bierze informcji o temp. paliwa do ustawiania kata wtrysku, ta jest potrzebna natomiast do poprawnego ustawienia statycznego kata czyli jak kolega inny napisal do zobaczenia jaki jest dany kat wtrysku przy danej temp. paliwa - lepkosci.

    Kiedy przelaczamy vaga w bs000, to wtedy ecu juz przestaje regulowac kat wtrysku, a ustawia sobie jeden - staly PWM na zawor n108 (dla testu) - stale wysterowanie zawora i wtedy sie patrzy na wykres, jak brak jest info o temp. paliwa to i brak jest oceny tego jak kat statyczny jest ustawiony (zle/ dobrze).

    i co w związku z tym ? wartości temp. paliwa są potrzebne , tak czy inaczej

    Edytowane przez damcio151

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności