Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Ale sprawdzić smok i stan zębatek i łańcucha z napinaczem nie zaszkodzi.

udało mi się dokopać w etce ze rzeczywiście pompa ta jest taka sama jak w 1.9 tdi i koło łańcuchowe jest montowane bez imbusa. Jedyne co to do sprawdzenia samo koło, łańcuch i napinacz. Wszystko w oryginale można kupić za małe pieniądze. 

Koło łańcuchowe - 038115121A -  ok 135 zł

Łańcuch - 038115230A - ok 130 zł

Napinacz - 038115130 - ok 35 zł

Cała pompa - 038115105C - ok 300 zł ( bez łańcucha i napinacza )

Sylikon do misy - ok 80 zł

Edytowane przez Karol027

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CBDB a CRBC to silniki całkiem innej generacji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.01.2021 o 22:17, Karol027 napisał:

Ale sprawdzić smok i stan zębatek i łańcucha z napinaczem nie zaszkodzi.

udało mi się dokopać w etce ze rzeczywiście pompa ta jest taka sama jak w 1.9 tdi i koło łańcuchowe jest montowane bez imbusa. Jedyne co to do sprawdzenia samo koło, łańcuch i napinacz. Wszystko w oryginale można kupić za małe pieniądze. 

Koło łańcuchowe - 038115121A -  ok 135 zł

Łańcuch - 038115230A - ok 130 zł

Napinacz - 038115130 - ok 35 zł

Cała pompa - 038115105C - ok 300 zł ( bez łańcucha i napinacza )

Sylikon do misy - ok 80 zł

 Oczywiście ,że lepiej jest przeciwdziałać jak potem mieć grubszy problem.Ja mam nalatane 135 tys więc na razie nie zaglądam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jakim momentem i w jakiej kolejności powinna zostać dokręcona obudowa wałków wyrównoważających ? Są  tam panewki więc nie wierze że dokręcane to jest na czuja.

Passat b6 2.0 TDI kod silnika to BMP 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałeś cały temat pewnie nie strona 11 post216 jest odpowiedź na Twoje pytanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, przyznaje nie czytałem całości, użyłem wyszukiwarki, bo auto muszę poskładać szybko, teraz wiem szybko można składać.

 

Edit:

To jest schemat przykręcenia całego modułu do bloku ? Jeśli tak to instrukcje już wcześniej znalazłem. 
Mi konkretnie chodzi o przykręcenie obudowy w która trzyma oba wałki.

Edytowane przez wrabit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powodzenia lepiej składaj po woli i dokładnie na szybko to się błędy popełnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam Passata B6 2007 rok 2.0 TDI i myślałem że ten zabierak powinien być 77mm, ale dzwoniłem ostatnio do dwóch ASO i po vin sprawdzili że 100mm, czy to jest możliwe? 

VIN WVWZZZ3CZ8P062846

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy w świętokrzyskim jest jakaś firma specjalizująca się w wymianie tego wadliwego walka z gniazdem,żeby mieć spokój na dobre.bo widzę tylko warsztaty znad morza, jechac z Kielc do Gdańska na wymianę to troszkę daleko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontuj i wyślij. Ja tak zrobiłem, a jestem antytalentem technicznym i mam tylko podstawowe narzędzia, które jednak w tym wypadku zupełnie wystarczyły.
Jak doświadczona firma Ci to zrobi, to masz spokój na lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jestem przed wymiana tego "imbusa" w pompie. mechanik mowi że można wsadzic ten dłuższy ok 10 cm ( moj ma ok 77mm) i będzie lepiej wtedy bo będzie inne obciążenie tego imbusa i na trochę dłużej to wystarczy,bo mniej/wolniej się będzie wycierać.czy to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze dłuższy będzie lepszy, ale bez przerobienia gniazda na dłuższe nie da rady go zainstalować bo jest za długi. Poza tym, nie wiadomo jaki zabierak masz, bo trudno wierzyć aby było tam oryginalne rozwiązanie od 2007 roku. Zapewne ktoś musiał tam już grzebać skoro Twoje auto jeszcze żyje.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt tam nie grzebał bo auto jest od nowosci w domu i tylko ja się nim zajmuje.nalatane mam 167,500

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to musisz w to zerknąć koniecznie, u mnie przy 170 tyś było już mocno zjechane... miałem problemy ze znalezieniem kogoś, kto przerobi na trwalszy zabierak i zamieniłem krótki na krótki (gniazdo zregenerowane na 77mm). Z perspektywy czasu jest to zupełnie bez sensu, bo muszę tam zaglądać co około 3-4 lata. Dzisiaj masz sporo zakładów i zrobisz bez problemu jak chcesz. Jeśli masz zabierak 77mm to w tej chwili możesz założyć 77mm. Jeśli decydujesz się na regeneracje gniazda to odpowiedni zabierak może być w zestawie. Będzie to wydłużony albo o powiększonej średnicy, zależy jaki zakład. Przy małych przebiegach możesz nawet ryzykować wymianę samego zabierka, ale tylko jeśli gniazdo jest w dobrym stanie i nie będzie miało luzów. W takim wypadku kontrole będziesz musiał robić dosyć często, bo nie będziesz wiedział co się z tym dzieje. Jak dostanie nieco luzu, to dalsza destrukcja gniazda będzie szybsza.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam paska 2.0 tdi bmr z grudnia 2007, WVWZZZ3CZ8E134564, czy w moim przypadku też występuje ten problem? Najechane mam obecnie 327 tys i narazie nic się nie dzieje. Czy ktos może podrzucić jakiś warsztat który może sprawdzić stan pompy i ewentualnie usunąć wadę (wymiana imbusa lub całego napędu z 1.9) najlepiej w Krakowie lub okolicy. Jak wygląda cena za taki zabieg?

Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Kielcach w bosch car servis koszt 300zl robota,plus nowy olej 150,filtr oleju 25zl,imbus 30zl.czyli calosc można powiedzieć że 500 no i auto uziemione na na cały dzień bo silikon w misce olejowej musi dobrze wyschnąć 

Edytowane przez magicman
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.11.2021 o 12:55, irek3001 napisał:

Witam,

Mam paska 2.0 tdi bmr z grudnia 2007, WVWZZZ3CZ8E134564, czy w moim przypadku też występuje ten problem? Najechane mam obecnie 327 tys i narazie nic się nie dzieje. Czy ktos może podrzucić jakiś warsztat który może sprawdzić stan pompy i ewentualnie usunąć wadę (wymiana imbusa lub całego napędu z 1.9) najlepiej w Krakowie lub okolicy. Jak wygląda cena za taki zabieg?

Dzieki

Tak, występuje, jak i we wszystkich 2004-2009 listopad.Znajduje się tam krótki zabierak 7,7 cm

DSCN3755.JPG

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności