Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 25.07.2019 o 11:44, Albercik napisał:
Dnia 25.07.2019 o 10:28, sylwek1972 napisał:

Wytarty ołówek nie daje żadnych objawów

Daje. Słychać brzęczenie z niego (obija się o gniazdo jak jest wytarty trochę). No chyba, że od razu się zetnie, ale to nie wiem co by musiało się stać.

Jakie brzęczenie? Ręce opadają..Coś co jest zanurzone w oleju nie " brzęczy".

W silnikach 2004-2009 ciśnienie jest albo go nie ma.

W rocznikach 2010-2016 zdarzają się wytarte panewki lub blokowanie jednego z zaworków na pompie-ciśnienie może posiadać niższe wartości..

Dźwięki wydobywające się spod miski mogą występować tylko w napędzie łańcuszkowym 2004-2005 blb,bna,kkp-kody silników. Wyciągnięty łańcuszek szumi...

passat b6 (1).jpg

passat b6 (4).jpg

passat b6 (6).jpg

passat b6 (7).jpg

passat b6 (9).jpg

passat b6 (11).jpg

passat b6 (13).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznaję, że pierwszy raz coś takiego widzę. Ciekawi mnie jaki przebieg miał ten napęd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to ponad 300 tyś. Coraz więcej audi czy vw z napędem łańcuszkowym ma problemy(2004-2005r)-ciśnienie jest ale kończy się żywotność łańcuszka i napinacza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o wersji bez wałków czyli jak w 1.9 TDI czy z napędem łańcuchowym wałków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety dopadł i mnie zabierak. Niestety nie od razu decyzja o lawecie - trochę za dużo przejechałem jeszcze po tym.

Jutro kurier o 15-tej ode mnie odbierze do Was paczkę - dotrze przesyłka najpewniej w piątek - czyli regeneracja wałka.

Do tego panewki zmieniły kolor - nie wszystkie - na korbowodach są nietknięte.

Zamierzam panewki wymienić.

Zobaczymy co będzie dalej...

Dodam, że teraz jest 250 tyś. na liczniku - nie kręcone - i że raz już zabierak poprzedni właściciel wymienił (ok. 160 tyś.) - włożył skróconą 10-tkę.

 

Zastanawiam się czy jakoś należy zalać pompę podczas montażu, żeby szybciej zassała olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież ta pompa jest zanurzona w oleju silnikowym

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak wymieniać co chwilę zabierak-więcej pieniędzy wydane na demontaż i montaż niż raz solidnie zrobić.3 razy wymiana imbusa na nowy...Całkowity brak gniazda(nowy nie miał czego sie trzymać)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie potrzebuje pilnie porady. Mam silnik BMR ,w którym zatarł się wał .Moje pytanie jest takie czy mogę założyć wał z silnika bez wałków wyrównoważających ( z 8 przeciwwagami) i zostając wałki?

 

W dniu 5.02.2019 o 09:16, grabotg napisał:

FB_IMG_1542614244044.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka zdjęć jak wyglądają podzespoły w module olejowym z samochodu od pana taksówkarza z Warszawy( 3 razy jazda bez ciśnienia oleju)

IMG_20191010_134749.jpg

IMG_20191010_134811.jpg

IMG_20191010_134828.jpg

IMG_20191010_134902.jpg

IMG_20191010_134932.jpg

IMG_20191010_134948.jpg

IMG_20191017_174850.jpg

Pan taksówkarz doskonale wiedział co sie dzieje gdy miga kontrolka oleju ale wolał to olać niż poprawić wadę fabryczną, teraz remont silnika a o nerwach nie wspomnę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z życia wzięte..Przedstawiam zdjęcia do czego doprowadza jazda na czerwonej kontrolce oleju...(wtopione panewki w wałek balansowy)

IMG_20200130_174128.jpg

IMG_20200130_174146.jpg

IMG_20200130_174215.jpg

IMG_20200130_174253.jpg

IMG_20200130_174329.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 19.10.2018 o 09:32, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeszcze raz:

Każdy jeden od 2004 do 2009(listopad) ma zabierak 7,7 cm więc czy to pd czy cr nie ma znaczenia. 150-300 tyś awaria nastąpi.

Listopad 2009 do 2016 zabierak 10cm-awaria po 500 tyś.

Jeżeli dobrze rozumiem to odnosi się to do wszystkich silników 2.0 TDI CR które VAG montował w samochodach?

Pytam o  przypadek  Seata Exeo ST , 2011 , CAHA.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia ku przestrodze, jeśli ktoś chciałby samemu grzebać (wymieniać zabierak) przy module olejowym...Miało być szybko i tanio a wyszło inaczej.Tłumaczymy wszystkim, że pośpiech w tej dziedzinie trzeba wyeliminować-ale "Kowalski" jest mądrzejszy od całego systemu...

IMG_20200423_165525.jpg

IMG_20200423_175952.jpg

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo i zabierak profilaktycznie sprawdzić przy przebiegu około 500 tyś. W autach od 2010r prawdopodobnie zrobili panewki w korpusie modułu olejowego z innego materiału(nasza obserwacja). Końcówki panewek zaczynają się wyszczerbiać lub wycierać( amarok,caravella,q5 itd)

IMG_20200605_095733.jpg

IMG_20200615_134444.jpg

IMG_20200622_163256.jpg

IMG_20200622_164644.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A słuchajcie w silniku CBDC jaka jest pompa oleju? Przy przebiegu 270tys/km powinienem sie do niej dokopać przy następnej wymianie oleju? jeśli tak to na co zwrócić uwagę i co ewentualnie wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem osób znających ten silnik  2.0 TDI-CR CBDC 110KM i twierdzili ,że napęd pompy oleju jest bez imbusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności