Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

a czy większe przeciwwagi sprawią że ten wał będzie mocniejszy?

Nie piszę tego aby się kłócić albo złościć, bo sam nie jestem zwolennikiem wywalania wałków i w swoim aucie je mam. Moim zdaniem trudno tutaj tak łatwo wywnioskować że po wywaleniu wałków wał pęknie. Silnik drgać będzie mocniej (prawdopodobnie), bardziej będą obciążone niektóre elementy, ale jaka będzie tego żywotność to trudno chyba powiedzieć. Chyba że, są znane przypadki uszkodzenia korbowodów po usunięciu wałków, a brak jest przypadków uszkodzenia korbowodu gdy wałki były zainstalowane. To by był dowód na to że tych wałków ruszać nie można.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie cel stosowania wałków wyrównoważających jest taki, że mają dać więcej komfortu. Jednak przy tej okazji, dostosowano (czy raczej zmodyfikowano) konstrukcję wału, gdzie przeciwwagi mogą mieć mniejszą masę przez co wał jest niejako bardziej "wiotki" i póki cała jednostka napędowa ma zachowaną jakąś tam ustaloną równowagę momentów wszystko jest w porządku. Pozbywając się wałków zaburzamy tą równowagę czego objawem jest drżenie karoserii samochodu, a to wpływa na sztywność całej jednostki napędowej (są wprowadzone na wał dodatkowe naprężenia), które w przypadku gdy np.: koło dwumasowe jest już zużyte z większym prawdopodobieństwem może doprowadzić do uszkodzenia...

W praktyce mało kto się tym przejmuje, a wały pękają i z wałkami, i bez nich. Nie wiem jak to wygląda z wyważeniem samego układu tłok-korbowód-wał w przypadku silnika z i bez wałków (tzn. czy są inne), bo tego nie sprawdzałem.

Co do 1.6 TDI - 1.4 i 1.6 TSI/FSI też nie mają wałków, a już 1.8/2.0 mają, bo przyjmuje się, że do 1.6 wałki nie wiele dają.

I tak - jeździlem zarówno 1.6 jak i 2.0 i jak dla mnie pracują one zupełnie inaczej ale jaki na to wpływ ma oszczędność masy w 1.6, a jaki inny układ wtryskowy ciężko stwierdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten temat i się zastanawiam, co wy byście zrobili kupując auto z silnikiem 2.0 na pd ? Rozmyślam nad kupnem passata 2.0 tdi pd i od razu wymianę pompy plus ściąganie głowicy w ciemno, lecz nie wiem czy to rozwiąże wady konstrukcyjne tego silnika  i będę miał pewne auto na trasy ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia czy ktoś już tego nie robił. A głowice po co chcesz ściągać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głowicę, żeby ją sprawdzić czy nie ma pęknięć to od razu wymienić uszczelniacze zaworowe, wytulejować gniazda pompowtrysków (chyba, że 2.0 problem wyrabiających się gniazd nie dotyczy) i ogólnie cały pakiet dla głowicy, myślę że nie są to duże koszta a silnik by pracował lepiej. 

Edytowane przez boroskym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wszystkie 2.0 tdi miały problem z pękającą głowica lub tulejami... same gniazda się zużywają, u mnie musiałem wymieniać uszczelniacze przy przebiegu ledwo 140 tyś. Sama głowica też się zużywa ale tam trzeba coś robić przy naprawdę dużych przebiegach, więc nie zawracałbym sobie tym głowy jeśli silnik działałby prawidłowo.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie miałeś objawy, że zajrzałeś do głowicy ? Pewnie olej brał ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakis patent na wyciagniecie zabieraka ktory jest bez gwintu? Wczesniej wyciagalem na magnes - teraz nie chce wyjsc. :(

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kuebk napisał:

teraz nie chce wyjsc.

Bo już gniazdo jest prawie okrągłe i ołówek się blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to chce sprawdzic, ale nie za bardzo jest mozliwosc zdemontowania pompy oleju bez wyciagniecia zabieraka. Jakies pomysly jak to rozwiazac?

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, boroskym napisał:

A jakie miałeś objawy, że zajrzałeś do głowicy ? Pewnie olej brał ? 

odwrotnie, oleju przybywało. "Ropa" przelatywała do kanałów smarujących pompo-wtryski i podnosił się stan oleju. Na około 15 tyś. km oleju przybywało o około litr, więc była wielka lipa. Auto zostało zakupione z Niemiec i już w chwili zakupu miało tę usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, kuebk napisał:

Wlasnie to chce sprawdzic, ale nie za bardzo jest mozliwosc zdemontowania pompy oleju bez wyciagniecia zabieraka. Jakies pomysly jak to rozwiazac?

Odepnij moduł od bloku i zadzwoń-powiem Ci co trzeba zrobić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalem rade, trzeba sciagnac caly modul, imbus sie zablokowal bo gniazdo obrobilo sie na dwunastokat. Zrobilem tak ze reka przytrzymalem walek, na zabierak wrzucilem plaski klucz 6 i delkatnie szarpnalem i sie odblokowal imbus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imbus oryginał, 350tys przebiegu.

Nareszcie doczekał się wymiany, plus gniazdo.

 

 

 

20190303_141201.jpg

20190303_141219.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już ten dłuższy 10 cm, czy ten 7 cm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciekawy temat muszę go przeczytać w całości ale się zapytam czy ten problem z pompą dotyczy wszystkich silników 2.0 tdi czy może do jakiśch konkretnych lat produkcji

jeszcze jedno czy jak zdemontuję miskę olejową to sam dam radę odkręcić tą pompę olejową czy trzeba też do tego zabiegu ściągnąć rozrząd

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj, bedziesz wiedzial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek mam do ciebie pytanko czy jak zdemontuję cały napęd pompy z wałkami i wyślę to do ciebie na regenerację to ty zamontujesz taki zestaw co na aukcji https://allegro.pl/oferta/audi-a4-b7-walek-pompy-pompa-oleju-2-0-tdi-brd-bpw-7706591984?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare

Jaki okres gwarancji jest na tą regenerację

Edytowane przez pawelvw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności