Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie wywaliłem wałki i została zamontowana pompa z 1.9 Nie widzę żadnych skutków ubocznych. Nie występują drgania w żadnym zakresie obrotów. Koszt to 430 kompletny zestaw pompy i 300 robocizna. Osobiście jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytuję mechanika z Krakowa-forum a4klub

"Po kastracji wałków w 2.0 drgania są większe i tyle.

Może nie zrobiłem dużo swapów na napęd pompy z 1.9 bo aż 3 ale po tych 3 wiem że nikomu tego nie doradzę i nie zrobię chyba że będzie chciał na siłę."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchać ciebie to jakby słuchać wiadomości na TVP. Za wszelką cenę starasz się negować wymianę na pompę od 1.9 i cytujesz tu jakiś marginalne opinię  bo więcej jest zadowolonych użytkowników na forum Audi. Fakt jest taki, że może Twoje rozwiązania nie jest złe  i będzie sprawdzać się  ale tak  naprawdę nie wiadomo ile wytrzyma. Wymiana na pompę od 1.9 jest tańszą opcją i jest to sprawdzone rozwiązanie od wielu lat i milionów kilometrów. Nie ma kompletnie żadnych skutków ubocznych po takiej wymianie i nie siej fermentu tylko po to żeby zarobić. Każdy sam zadecyduje co zrobić.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2018 o 09:32, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeszcze raz:

Każdy jeden od 2004 do 2009(listopad) ma zabierak 7,7 cm więc czy to pd czy cr nie ma znaczenia. 150-300 tyś awaria nastąpi.

Listopad 2009 do 2016 zabierak 10cm-awaria po 500 tyś.

Ja mam auto z 2008r silnik 2.0 PD 140 KM i zaraz po kupnie przy 270tys km już widać był trochę podtarty. 

Teraz jestem w szoku jak to przeczytałem że 2.0 CR też mają taki sam napęd bo szwagier ma właśnie taki silnik, auto z 2008 i jestem ciekaw czy wogule wogule go kiedyś wymieniał ?

 

Edytowane przez Matiz4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.02.2019 o 21:50, coolin napisał:

Słuchać ciebie to jakby słuchać wiadomości na TVP. Za wszelką cenę starasz się negować wymianę na pompę od 1.9 i cytujesz tu jakiś marginalne opinię  bo więcej jest zadowolonych użytkowników na forum Audi. Fakt jest taki, że może Twoje rozwiązania nie jest złe  i będzie sprawdzać się  ale tak  naprawdę nie wiadomo ile wytrzyma. Wymiana na pompę od 1.9 jest tańszą opcją i jest to sprawdzone rozwiązanie od wielu lat i milionów kilometrów. Nie ma kompletnie żadnych skutków ubocznych po takiej wymianie i nie siej fermentu tylko po to żeby zarobić. Każdy sam zadecyduje co zrobić.

 

Kwestia czepialstwa i potrzeb. Sprawne 1.9 TDI drży wyraźnie mocniej jak sprawne 2.0 TDI i o czym tu więcej dyskutować ;) Natomiast to, że nie każdemu to przeszkadza to inna i w zasadzie to każdego indywidualna sprawa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.02.2019 o 21:50, coolin napisał:

Słuchać ciebie to jakby słuchać wiadomości na TVP. Za wszelką cenę starasz się negować wymianę na pompę od 1.9 i cytujesz tu jakiś marginalne opinię  bo więcej jest zadowolonych użytkowników na forum Audi. Fakt jest taki, że może Twoje rozwiązania nie jest złe  i będzie sprawdzać się  ale tak  naprawdę nie wiadomo ile wytrzyma. Wymiana na pompę od 1.9 jest tańszą opcją i jest to sprawdzone rozwiązanie od wielu lat i milionów kilometrów. Nie ma kompletnie żadnych skutków ubocznych po takiej wymianie i nie siej fermentu tylko po to żeby zarobić. Każdy sam zadecyduje co zrobić.

 

Jeśli czytałbyś ze zrozumieniem to napisałem co twierdzi o tym mechanik z Krakowa.

W passacie wywalenie wałków i zamontowanie pompki od 1.9 tdi to czysta przyjemność.(demontujesz moduł,ściągasz koło z wału,na gorąco montujesz mniejszą,zaślepiasz kanał olejowy podpinasz graty i w 3 godziny ogarnięty jest samochód)-wiem coś o tym bo upartym klientom to robiliśmy.

ŻYCZĘ miłej jady i oby wał nie pękł-bo pewnie go nie wymieniałeś:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2018 o 15:33, FUTURUM serwis pomp napisał:

"Auto centrum widok"

Ja jeszcze wrócę do tematu.

Czy po zdjęciu miski da się jakoś stwierdzić czy było już coś robione czy nie?

Pytam dlatego że polecony przez Ciebie warsztat stwierdził że oni nic nie robią tylko zdejmują i bez zaglądania wysyłają do Ciebie. Chodzi mi o to, że nie chcę zostać bez samochodu na tydzień i płacić ekstra kasę za wysyłki jeżeli ma się okazać że wałek już był robiony i nie ma potrzeby nic z nim robić.

Czy jest w Krakowie lub okolicach warsztat, który będzie w stanie określić czy jest potrzeba naprawy czy też jej nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.11.2018 o 20:10, gzres napisał:

Czy w Krakowie lub okolicach jest jakiś warsztat, który ogarnie temat nieszczęsnej pompy w BMR?

Zawsze możesz samemu w pasacie zobaczyć czy było coś robione.Godzinka roboty plus chęci:)

Masz pewność że nikt Cie nie oszuka..

Jeśli ostatnie pytanie zadałbyś na początku to zadzwoniłbym do nich i powiedział aby tylko sprawdzili moduł...

 

Edytowane przez FUTURUM serwis pomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeśli ostatnie pytanie zadałbyś na początku to zadzwoniłbym do nich i powiedział aby tylko sprawdzili moduł...

 

I guzik by to dało bo dokładnie o to samo ich zapytałem i powiedzieli mi że nie są w stanie tego zrobić i nie zajmują się takimi rzeczami. Cytując pracownika zakładu: "Nigdy takich rzeczy nie robiliśmy. dopiero jak komuś padła to wtedy się pompami zajmowaliśmy wysyłając je do zakładu". W moim mniemaniu nie jest to "ogarnięcie tematu" pompy tylko wymontowanie części i przesłanie problemu dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź i porozmawiaj z panem Darkiem-wszystko już wie i Ci pomoże...sprawdzi Ci moduł czy był robiony ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

Podjedź i porozmawiaj z panem Darkiem-wszystko już wie i Ci pomoże...sprawdzi Ci moduł czy był robiony ...

Dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeśli czytałbyś ze zrozumieniem to napisałem co twierdzi o tym mechanik z Krakowa.

W passacie wywalenie wałków i zamontowanie pompki od 1.9 tdi to czysta przyjemność.(demontujesz moduł,ściągasz koło z wału,na gorąco montujesz mniejszą,zaślepiasz kanał olejowy podpinasz graty i w 3 godziny ogarnięty jest samochód)-wiem coś o tym bo upartym klientom to robiliśmy.

ŻYCZĘ miłej jady i oby wał nie pękł-bo pewnie go nie wymieniałeś:)

Czytam ze zrozumieniem i napisałem, że zacytowałeś bo tylko takie opinię cytujesz. 

Ja znam 3 osoby, które wymieniły pompy od 1.9 i są zadowolone.  Zacytuj czasem moją wypowiedź. A wału nie wymieniałem. Ile znasz przypadków pęknięcia wału po takiej wymianie?

Dyskusja o sposobie naprawy to jak dyskusja wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi. Póki co oba sposoby się sprawdzają i tyle. Ja wskazałem tańszy i absolutnie nie gorszy od fabrycznego tym bardziej, że niektóre silniki 2.0 w B6 nie miały wałków i jeżdżą do dzisiaj.

Edytowane przez coolin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana samej pompy na 1,9 bez zmiany wału korbowego wiąże się z wibracją i pękaniem wału wcześniej czy później.

Porównaj sobie wał chociażby od silnika BMM a BMP to będziesz wiedział o czym mowa.

Przecież są silniki comona bez wałków na pompie od 1,6 ale też mają inny wał korbowy.

Edytowane przez grabotg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że wymieniający zestawy wałków na pompy z 1.9 TDI nie informują Klientów (lub może sami nie wiedzą), że to nie jedyna różnica, a przecież wału nikt wymieniał nie będzie, bo to nie opłacalne (przynajmniej do czasu aż się urwie).

Z drugiej strony nawet 2.0-TDI-CR mające fabryczne wałki wyrównoważające, a tym samym mające niższe drgania potrafiły wał urwać ale bardziej kwestia oszczędzania na DKZ niż samej wytrzymałości wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, radekrp90 napisał:

Z drugiej strony nawet 2.0-TDI-CR mające fabryczne wałki wyrównoważające, a tym samym mające niższe drgania potrafiły wał urwać ale bardziej kwestia oszczędzania na DKZ niż samej wytrzymałości wału.

Z tymi niższymi drganiami możemy popolemizować, jeździłeś autem 2,0 TDI fabrycznie beż wałków, na pompie takiej jak w 1,6 TDI, dla przykładu silnik CFHC.

Kultura pracy 2,0 TDI jest o niebo lepsza niż 1,6 TDI

 

Edytowane przez grabotg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie są różnice w tych wałach (BMM vs BMP)? Zerknąłem na kilka zdjęć na allegro i trudno mi zobaczyć różnicę. Dodatkowo trochę trudno mi sobie wyobrazić jak te wałki mają zwiększyć wytrzymałość wału, skoro one są mocowane do bloku silnika i niwelują drgania bloku. Sam wał dalej pracuje w podobnych warunkach i przenosząc drgania korbowodów na blok jest dalej obciążony drganiami. Jakiś wpływ pewnie jest, ale same wałki nie zapobiegają drganiom , a jedynie je kompensują na bloku. Jeśli jest inaczej niech mi to ktoś wyjaśni. Nie twierdzę że nie ma to wpływy ta trwałość wału i silnika, ale nie do końca umiałbym to wyjaśnić.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na powyższym zdjęciu widzę dwa wały, są nieco różne. Ale który z nich ma być bardziej wytrzymały? Czy można to napisać jak dla laika co jest w nich innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A myślałem, że to widać który jest do silnika bez wałków, ma więcej przeciwwag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności