Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

Dr google mówi że różnicy nie ma-można mówić woreczek jak i pęcherzyk żółciowy.

Prawidłowe określenie to pęcherzyk żółciowy-dr google mówi wiele bzdur ;-) Miłego odpoczynku ;-)

17 minut temu, radekrp90 napisał:

To nie jest przytyk do konkretnych osób (@Krawcol82 :564:). Zwyczajnie już w kilku tematach zauważyłem, że są stosowane dwa określenia, a nie którzy sądzą że pisze się o tym samym. Dlatego może lepiej pisać (i uprościć), koło zębate lub napęd łańcuchowy - wtedy nie będzie wątpliwości ;)

Ale ja tego tak nie odbieram ? Użyłem nieświadomie złego określenia, dzięki za sprostowanie, od tego w końcu jest pomoc ? To było dokładnie na zasadzie masło/masełko.

Człowiek myśli o jednym, mówi co innego i w efekcie wychodzi fatalne przejęzyczenie:

 

Edytowane przez Krawcol82
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dniach miałem wymieniać ten zabierak a dzisiaj rano podczas jazdy zaświeciła się kontrolka oleju i dwa sygnały dźwiękowe, odpuściłem obroty to kontrolka zgasła i tak praktycznie na luzie zjechałem z wiaduktu jakiś 200m i auto zgasiłem a potem na sznurek i pod warsztat.

Ciekawe jakie będą efekty. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.10.2018 o 18:57, tino2003 napisał:

odpuściłem obroty to kontrolka zgasła

A ciśnienia dalej nie było. Na wolnych obrotach lampka alladyna nie świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, truna napisał:

A ciśnienia dalej nie było. Na wolnych obrotach lampka alladyna nie świeci

A tak dla ścisłości i uświadomienia czytającym wątek, "lampka alladyna" w vw nie zaświeci się poniżej 1500 obr/min,   o ile dobrze pamiętam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysłane do FUTURUM serwis, czekam na powrót i montaż. O efektach powiadomię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! 

Jestem nowym członkiem tego forum i od pół roku posiadaczem Passata 2.0 TDI 140 km BKP, rok 2005, pierwsza rejestracja grudzień. Przeczytałem cały wątek odnośnie pompy oleju oraz jej napędu i wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują ze mam napęd łańcuszkowy. Auto kupione z pewnych rąk a wiec wiem ze nie było nic robione pod miską olejową. Myślę nad zmiana pompy oraz jej napędu na tą z 1.9 TDI. Czy ktoś z was może polecić mechanika z okolic Warszawy (mieszkam w Mińsku Mazowieckim), który robi takie rzeczy i bez obaw będę mógł mu powierzyć mojego Passata na taką przeróbkę ....?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ale czy jest sens regenerować gniazdo gdy pompa jest napędzana wadliwym napędem łańcuchowym ( zębatki, napinacz , łańcuch )???  Gdybym miał napęd na kołach zębatych to oczywiście ze bym wysłał moduł do FUTURUM żeby mieć pewność dobrej regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up 

Ty masz napęd na łańcuch i moduł tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.
 

Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałbym się was poradzić w sprawie pompy olejowej. Posiadam passata b6 z 2006 2.0 tdi 170km pierwsza rejestracja 06.07.2006 oznaczenie silnika jak dobrze odczytałem to BMR. Na liczniku aktualnie jest 171 tyś. przebieg   więc wypadało by już zaglądnąć do napędu pompy. Teraz mam pytanie do was doświadczeni forumowicze czy oddawać pompę na regeneracje bo z tego co oczytałem się wszystkim postów to wychodzi na to że mam napęd na kołach czy zakładać pompę z silnika BKD? która opcja będzie najlepsza?  

20181006_181457.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam na forum, że ten model silnika (ogólnie 2.0 170km a nie konkretnie MBR) miał spore problemy z zacieraniem się turbo i silnika przez tą wadliwą pompę.

Czy orientuje się ktoś, czy wymienili ją już w 2008 roku czy nie? Silnik prawdopodobnie zwykły PD, a nie na Common Railu, bo widzę że ma DSG 6 biegowe a nie 7.

By nTomek,

Twoje pytanie pasuje do tego tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest opisane na forum. Proponuję poczytać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używałem wyszukiwarki. Czytałem kilka różnych wątków, ale niektóre z nich mają po 40 stron i gdzie nie spojrzę to offtop.

Dlatego zrezygnowałem z przeczytania 200 i pomyślałem, że zadam proste pytanie i dostanę prostą odpowiedź (tak albo nie) a nie zjebę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zabierak pompy oleju wymieniono na dłuższy(chyba 100mm) i osadzony głębiej dopiero w trzecim kwartale 2009r. już w silnikach CR.

Z przeczytanych przeze mnie wątków w internecie mogę jednak wysnuć teorię, iż modele od 2007r. rzadziej dotykał ten problem niż >2007

Wymiana zabieraka po zakupie auta to podstawa, cena częsci 20zł, cena roboty u mechanika koło 200zł, zazwyczaj sama wymiana wybieraka wystarcza, rzadko gniazdo jest wyrobione

Edytowane przez PKocot
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, PKocot napisał:

rzadko gniazdo jest wyrobione

Napewno:haha:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, PKocot napisał:

iż modele od 2007r. rzadziej dotykał ten problem niż >2007

No to jak go powinno być??? Bo dwa razy tutaj wymieniłeś model po 2007r.

Tak na marginesie-czy potrzebujemy tutaj nowy temat o tych pompach olejowych? Jest już jeden duży temat i tam można zadać pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mój błąd, miało być <2007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.10.2018 o 20:41, PKocot napisał:

Z przeczytanych przeze mnie wątków w internecie mogę jednak wysnuć teorię, iż modele od 2007r. rzadziej dotykał ten problem niż >2007

Jeszcze raz:

Każdy jeden od 2004 do 2009(listopad) ma zabierak 7,7 cm więc czy to pd czy cr nie ma znaczenia. 150-300 tyś awaria nastąpi.

Listopad 2009 do 2016 zabierak 10cm-awaria po 500 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎2018‎-‎10‎-‎19 o 09:32, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeszcze raz:

Każdy jeden od 2004 do 2009(listopad) ma zabierak 7,7 cm więc czy to pd czy cr nie ma znaczenia. 150-300 tyś awaria nastąpi.

Listopad 2009 do 2016 zabierak 10cm-awaria po 500 tyś.

Tomek, jeszcze raz grubym drukiem! :-) miejmy nadzieję, że ten Twój wpis wystarczy na długo i więcej pytań nie będzie. Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności