Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

czy vw cc rocznik 2013 / 2014 silnik 177ps  tez ma taki problem z wycierającym sie zbierakiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też ale jest to lekko odłożone w czasie. Tak czy inaczej warto zajrzeć, bo koszt praktycznie żaden.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, falla_x napisał:

czy vw cc rocznik 2013 / 2014 silnik 177ps  tez ma taki problem z wycierającym sie zbierakiem ?

Spokojnie jeszcze nie bylo przypadku (bynajmniej na tym  forum), by komuś w 2.0 tdi po 2010 padł ten zabierak.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja widziałem ostatnio z Audi po przelocie około 350k km - lekko zużyty ale bez luzu. Więc czysto profilaktycznie można wymienić ale nie jest to coś czego należy się obawiać. Pytanie ile realnego przebiegu ma dany pojazd i jak był wykorzystywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek z FUTURUM na poprzedniej stronie pisał "Spokojnie do 400 tyś. śmigać."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda smok z "dobrego zakupu samochodu".Poprzedni właściciel przytarł motor,wymienił zabierak i tak udało się sprzedać samochód.Teraz płacz i lament kolejnego właściciela który pokusił się na obniżenie ceny 1000 zł.

IMG_20180920_161240.jpg

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie patrzeć, siatka spełniła swoje zadanie i zatrzymała "większe zanieczyszczenia" :haha:

Ale tak na poważnie, nic zabawnego, bo w zasadzie nie do sprawdzenia przy zakupie niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomku od czego tyle tych zanieczyszczeń?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam silnik BKP 2.0 140KM 2005r przejechane 246tys, za kilka dni będę zmieniał olej i chciałbym aby mechanik wymienił mi tego imbusa. Napisze mi tak ktoś w skrócie co trzeba tam zrobić oprócz ściągnięcia miski aby sam imbus wymienić.

Nie mogę tego znaleźć w tym temacie a chcę mechanikowi ewentualnie podpowiedzieć aby nie było jakiejś wtopy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli posiadasz moduł napędzany łańcuszkiem musisz odkręcić zębatkę na 4 torxy i odpiąć moduł od bloku,kładziesz go na stole,wypinasz pierścień segera,wysuwasz zabierak,wsuwasz nowy,wpinasz segera.( w tej opcji przeszkadza napinacz aby wymienić zabierak na samochodzie)

Jeśli posiadasz moduł na kołach zębatych to wymieniasz zabierak na samochodzie jak pisałem wyżej.

Przy napędzie łańcuszkowym sprawdź pompkę olejową(ślimak w środku),ślizgi napinacza,łańcuszek(ogniwka od środka czy nie są wytarte) oraz zębatki( na wale jak i na jednym z dłuższych wałków balansowych)-ostre zęby mówią nam że długo już nie pojeździmy :)

22 godziny temu, radekrp90 napisał:

Jakby nie patrzeć, siatka spełniła swoje zadanie i zatrzymała "większe zanieczyszczenia" :haha:

większe tak małe nie...

IMG_20180920_161454.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

Jeśli posiadasz moduł na kołach zębatych to wymieniasz zabierak na samochodzie jak pisałem wyżej.

W CBBB był na zębatkach? Jakiej długości powinien być zabierak do wymiany profilaktycznej? Taki sam, jak orygnalnie, czy dłuższy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wyjaśnienia. Mechanik dostanie foto Twojego opisu. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

(...)

większe tak małe nie...

IMG_20180920_161454.jpg

Małe przez siatkę przelecą ale to jeden z powodów dla których po takiej akcji powinno się niestety wymieniać pompę oleju na nową. Gdyby był tam normalny filtr to opory zasysania byłyby ogromne i czas budowania ciśnienia zbyt długi - wtedy to już raczej pompka elektryczna uruchamiana przed odpaleniem jedynie dawałaby jakieś szanse na zbudowanie filmu olejowego w krótkim czasie. Tak przynajmniej mi się wydaje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Krawcol82 napisał:

W CBBB był na zębatkach? Jakiej długości powinien być zabierak do wymiany profilaktycznej? Taki sam, jak orygnalnie, czy dłuższy?

Na kołach zębatych(zębatki są do listopada 2005r), zabierak 100mm jeśli 2010r.,2 sa oryginalne 77mm i 100mm

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

zabierak 100mm jeśli 2010r

Tak, połowa 2010, lipiec.

Rozumiem, żeby wsadzić taki, jak jest w oryginale.

Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, FUTURUM serwis pomp napisał:

Na kołach zębatych(zębatki są do listopada 2005r), zabierak 100mm jeśli 2010r.,2 sa oryginalne 77mm i 100mm

Piszesz koła zębate i zębatki, a zapewne 90% forumowiczów sądzi, że piszesz "masło" i "masełko" :) Oczywiście to nie przytyk do Ciebie tylko widzę, że nie którzy nie rozumieją fachowych określeń w należyty sposób.

Zębatki są jeśli jest łańcuch, koła zębate jeśli jest przekładnia zębata (jak np.: klasyczna, manualna skrzynia przekładniowa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, radekrp90 napisał:

że nie którzy nie rozumieją fachowych określeń w należyty sposób.

Tak jak jest napisane wyżej-nie rozumieją...Dlatego delikatnie można poprawić aby się drodzy forumowicze nie obrazili:)

zębatka-łańcuch rowerowy a koła zębate to skośne lub proste tryby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, radekrp90 napisał:

Piszesz koła zębate i zębatki, a zapewne 90% forumowiczów sądzi, że piszesz "masło" i "masełko" :) Oczywiście to nie przytyk do Ciebie tylko widzę, że nie którzy nie rozumieją fachowych określeń w należyty sposób.

A jaka jest różnica pomiędzy pęcherzykiem żółciowym a woreczkiem żółciowym? ;-) W tym przypadku też ponad 90% społeczeństwa używa złego określenia :-)

Ale dzięki za zwrócenie uwagi, użyłem mało fachowego określenia na koła zębate :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Krawcol82 napisał:

A jaka jest różnica pomiędzy pęcherzykiem żółciowym a woreczkiem żółciowym? ;-)

Dr google mówi że różnicy nie ma-można mówić woreczek jak i pęcherzyk żółciowy.

Chwila relaksu i troszkę śmiechu..pozdrowienia znad morza Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest przytyk do konkretnych osób (@Krawcol82 :564:). Zwyczajnie już w kilku tematach zauważyłem, że są stosowane dwa określenia, a nie którzy sądzą że pisze się o tym samym. Dlatego może lepiej pisać (i uprościć), koło zębate lub napęd łańcuchowy - wtedy nie będzie wątpliwości ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności