Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna wstawiona tulejka-rozwiercony wałek plus tulejka-uważajcie na takie cuda jeśli chcecie kupić samochód np: od kolegi( samochód nie pojeździł tygodnia)

wałek tulejka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszyscy na forum polecają Teoja firmę w przypadku pomp oleju w 2.0tdi

Przeczytalem cały temat  i obejrzałem filmy w tym temacie. 

Opisze po kropce problem - w pt była u nas burza i przejechałem przez dość głęboka wodę, zapaliła mi sie kontrolka oleju i komunikaty jak na zdjęciach. Stało kinsoe to dosłownie 100m od domu (na całe szczescie w nieszczęściu)

Do pn stał nieodpalany. W pn odpaliłem myśląc ze moze poprostu jakiś blad ale nie dalej to samo. Zrobiłem zdjecia napisałem na forum j siebie w temacie. Koledzy najpierw sugerowali czujnik zeby wyjąc wtyczkę przedmuchaj bo moze woda jeszcze zalega. Ale niestety nic to joe dało dalej blad. Wiec zaciągnąłem passata do mechanika. Dzis sprawdził czy w ogole jest cisnienie oleju - niestety brak. 

Wiec za poleceniem kolegów z forum pisze do Ciebie. 

Posiadam passata b6 2.0tdi 140km BMP z 2006r na liczniku 247tys km (ile w rzeczywistości nikt nie wie) choć joe wyglada zeby hylo więcej ale kto to wie.

niestety dla mnie do wymiany napęd pompy oleju. Sugerowali na forum zeby samego ołówka nie wymieniać ale całość. 

Wiec stad moje pytanie o cenę i jak to wyglada z wysyłka itd 

Jesli mam zadzwonić i lepiej bedzie pogadać to spoko zadzwonię tylko na który nr? 

Mnie ukrywam ze chciałbym troche nim pojeździć bo kupiłem go dopiero w marcu

czekam na odpowiedz

pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem to parę lat temu i mam spokój. Po uzgodnieniu, mechanik wymontował pompę a kurier odebrał i dostarczył od/do mechanika. A oni ja zamontowali i po problemie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny uszkodzony moduł od "magika". Krzywo wciśnięta tulejka spowodowała uszkodzenie korpusu-zabierak napierał na pompkę a kołnierz wałka wytarł obudowę.Właściciel 2.0 tdi chciał zaoszczędzić 50 zł.Brak możliwości naprawy..

390826768_WAEK2.thumb.jpg.18dfab537ee66d63cfd56cab6575e1f9.jpg1006781134_WAEK.thumb.jpg.5f0baa55378b0d8c2590e846a9a584ed.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzien dobry. Zakupilem passata b6 2.0tdi bmp. Pompa oleju jest prawdopodobnie na walkach balansujacych. Chcialbym pd razu wziac sie za naped pompy oleju. Czy wystarczy ze zakupię zregenerowany sam jeden walek wraz z imbusem oddajac swój , zamontowac spowrotem i bedzie spokoj? Dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zregenerować gniazdo w wałku i zamontować zabierak 100mm. Warto również sprawdzić czy koła zębate napędzające wałek są w dobrym stanie. W zależności od przebiegu, dobrze by było aby po regeneracji trafił do Ciebie ten sam wałek jeśli to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.06.2018 o 08:24, kuki181993 napisał:

Dzien dobry. Zakupilem passata b6 2.0tdi bmp. Pompa oleju jest prawdopodobnie na walkach balansujacych. Chcialbym pd razu wziac sie za naped pompy oleju. Czy wystarczy ze zakupię zregenerowany sam jeden walek wraz z imbusem oddajac swój , zamontowac spowrotem i bedzie spokoj? Dziekuje za pomoc. 

Możemy wysłać taki wałek na wymianę pod warunkiem że masz sprawdzonego i godnego zaufania mechanika który widział i robił już "takie cudo".Wolimy aby moduł przyszedł do nas w całości(odpięty tylko od bloku)-wtedy jest 100% pewności że nikt nie będzie ingerował w koła zębate itd...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B6 - lipiec 2009r

silnik CBAB,

przebieg: 154k

zużycie proporcjonalne do przejechanych kilometrów, gniazdo nie wyrobione

zabierak krótszy wymieniony na nowy dłuższy (docięty na ok 8,5)

Następna kontrola za 80k

 

 

2018-06-21 17.09.45.jpg

2018-06-21 17.09.51.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ten dłuższy zabierak odcięty jest z innego materiału jak krótszy ?

Edytowane przez sw6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.07.2018 o 14:21, sw6 napisał:

a czy ten dłuższy zabierak odcięty jest z innego materiału jak krótszy ?

dłuższy zabierak został zakupiony w serwisie i docięty na wymiar. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dłuższe zabieraki dostępne są w każdym ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy jak imbus jest w takim stanie to lepiej nie ryzykować wymiany na nowy,tylko wysłać na regenerację  do futurum. Dzisiaj wyciągłem moduł pompy i tak to wygląda

20180811_154859.jpg

20180811_154855.jpg

20180811_154851.jpg

20180811_154846.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem ale raczej wymiana samego imbusu na długo nie pomoże. Jaki masz przebieg i jak jezdzony? Tarasa, miasto, znasz historię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro wysyłam do futurum nie chcę ryzykować wolę spać spokojnie przebieg mam 230tyś a histori nie znam mam go niecały rok.  Nie wiecie czasem czy jest jakiś rabat tak jak na forum audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie wie ktoś jakie są objawy żle ustawionych wałków, składałem wszystko na blokady nawet mam blokadę do tych wałków ale coś mi nie pasuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te wałki odpowiadają za niwelowanie drgań silnika. Jeśli będą ekstremalnie źle ułożone to będziesz miał wibracje. Przestawienie o jeden ząb będzie praktycznie nieodczuwalne. Jeśli pomylisz się znacznie (np. o 180 stopni) to zamiast niwelować wibrację, wałki będą jeszcze dodatkowo je wzmagać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się pomyliłem to bardzo nie dużo  w piątek zdajemę miskę i sprawdzę bo nie da mi to spokoju 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.08.2018 o 17:51, studzien napisał:

Jeszcze jedno pytanie wie ktoś jakie są objawy żle ustawionych wałków, składałem wszystko na blokady nawet mam blokadę do tych wałków ale coś mi nie pasuje

a czy w Cr passat są wałki ?

Dnia 16.07.2018 o 14:40, selles napisał:

dłuższy zabierak został zakupiony w serwisie i docięty na wymiar. 

a to nie lepiej kupić wymiarowy jaki ma być (77mm)

wiec pytam czy ten dłuższy jest z innego materiału jak krótszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem drugie podejście do tych wałków,bachnołem się o dwa zęby za pierwszym razem blokada z wału musiała mi wyskoczyć. Teraz silnik już nie telepie się jak przedtem jest ok. Tak to jest jak sìę człowiek spieszy i po nocach robi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej zadawane pytanie... co to jest ten "klucz imbusowy,trzpień,patyk" który się wyrabia? Tłumaczę krótko-to co stoi w miejscu to ten trzpień a to co się obraca to wałek balansowy. To jest informacja dla osób nieznających tematu...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności