truna Zgłoś #1381 Napisano 10 Grudnia 2017 4 godziny temu, Tomy napisał: B6 2.0 TDI 140 CBAB, końcówka 2008 roku. Oryginalny przebieg 192.102km, wczoraj wymieniany zabierak pompy oleju. Normalne ślady zużycia. Żadna z 6 krawędzi nie straciła kąta. Długość 77mm. Zmartwie Cię. Gniazdo masz wyje... e jak nie wiem co 26 minut temu, kuebk napisał: A sprawdzales stan gniazda w walku? Napewno nie sprawdzał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1382 Napisano 11 Grudnia 2017 22 godziny temu, Tomy napisał: B6 2.0 TDI 140 CBAB, końcówka 2008 roku. Oryginalny przebieg 192.102km, wczoraj wymieniany zabierak pompy oleju. Normalne ślady zużycia. Żadna z 6 krawędzi nie straciła kąta. Długość 77mm. zabierak był nagwintowany czy pełny-mozesz zrobić zdjęcie od czoła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #1383 Napisano 11 Grudnia 2017 (edytowane) 2 godziny temu, FUTURUM serwis pomp napisał: zabierak był nagwintowany czy pełny-mozesz zrobić zdjęcie od czoła? Tak, gwintowany (zabierak od strony wałka) 21 godzin temu, truna napisał: Zmartwie Cię. Gniazdo masz wyje... e jak nie wiem co Napewno nie sprawdzał Wymiana była prewencyjna, sam zabierak bez rozbierania pompy na czynniki pierwsze. Na jakiej podstawie oceniasz, że gniazdo "mam wyje....e jak nie wiem co"? Serio pytam! Może kolega Tomek z FUTURUM coś napisze? Wymieniałem wspólnie z forumowym kolegą (defacto z zawodu mechanikiem), który po wizualnej ocenie stanu zabieraka uznał, że normalne ślady zużycia i po takim przebiegu zabierak jest w dobrym stanie. Edytowane 11 Grudnia 2017 przez Tomy zdjęcie stanu zabieraka od strony wałka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #1384 Napisano 11 Grudnia 2017 Godzinę temu, Tomy napisał: Wymieniałem wspólnie z forumowym kolegą (defacto z zawodu mechanikiem), który po wizualnej ocenie stanu zabieraka uznał, że normalne ślady zużycia i po takim przebiegu zabierak jest w dobrym stanie. Bez wyjęcia wałka nie ma możliwości sprawdzenia luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1385 Napisano 11 Grudnia 2017 A to nie wystarczy pompe wyciagac zeby sprawdzic w jakim stanie jest gniazdo w walku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #1386 Napisano 11 Grudnia 2017 22 minuty temu, kuebk napisał: A to nie wystarczy pompe wyciagac zeby sprawdzic w jakim stanie jest gniazdo w walku? Bez rozbierania pompy nie ma chyba żadnej technicznej możliwości sprawdzenia luzów na wałku prawda? Zresztą - nie byłem przygotowany na tak pracochłonną pracę. Wymiana zabieraka była czynnością typu "dmuchaj na zimne" i zmień przy pierwszym przeglądzie olejowym .. zmieniłem i dzielę się (radzę się Was) z opinią. Wracam do aktualnego pytania: czy zużycie mojego zabieraka daje podstawę do stwierdzenia że gniazdo "mam wyje....e jak nie wiem co"? Tu na forum, w filmach na YT widywałem przypadki, gdzie zabieraki nie przypominały 50% tego co przedstawia mój egzemplarz. Uwierzcie mi, że zabierak wygląda niemalże idealnie (gdyby nie widoczne odbicia w miejscu styku w gnieździe wałka). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #1387 Napisano 11 Grudnia 2017 2 godziny temu, Tomy napisał: Uwierzcie mi, że zabierak wygląda niemalże idealnie (gdyby nie widoczne odbicia w miejscu styku w gnieździe wałka). żyj w takim przekonaniu, ja próbuje cię do czegoś innego przekonać ale oporny jesteś na wiedzę . powiem tyle, obić by nie było gdyby nie było luzu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #1388 Napisano 13 Grudnia 2017 (edytowane) Dnia 11.12.2017 o 20:50, Tomy napisał: Bez rozbierania pompy nie ma chyba żadnej technicznej możliwości sprawdzenia luzów na wałku prawda? Zresztą - nie byłem przygotowany na tak pracochłonną pracę. Wymiana zabieraka była czynnością typu "dmuchaj na zimne" i zmień przy pierwszym przeglądzie olejowym .. zmieniłem i dzielę się (radzę się Was) z opinią. Wracam do aktualnego pytania: czy zużycie mojego zabieraka daje podstawę do stwierdzenia że gniazdo "mam wyje....e jak nie wiem co"? Tu na forum, w filmach na YT widywałem przypadki, gdzie zabieraki nie przypominały 50% tego co przedstawia mój egzemplarz. Uwierzcie mi, że zabierak wygląda niemalże idealnie (gdyby nie widoczne odbicia w miejscu styku w gnieździe wałka). Witaj Zrobiłem kiedyś tak samo jak Ty, przy przebiegu 250 tys km wymieniłem sam zabierak, po wyjęciu wyglądał lepiej niż ten który pokazałeś. Następną kontrolę zaplanowałem za 2 lata , zrobiłem w tym czasie 70 tyś km, czyli miał już 320 tyś km. Po wymontowaniu zabieraka, już nie wyglądał tak ładnie, ale nie było tragedii, wymieniłem na nowy i przy przebiegu 340 tyś km auto sprzedałem przekazując problem kolejnemu właścicielowi. Mój passat jeździł głównie po autostradzie, był garażowany, rzadko odpalany na mrozie wiec idealne warunki dla pracy pompy. Moja opinia jest taka skoro zabierak jest ok , to pojeździj z rok, dwa i ponowna kontrola. Wszystko zależy jak dużo odpalasz auto ile jeździsz po mieście. Powodzenia. Edytowane 13 Grudnia 2017 przez sylwek1972 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #1389 Napisano 13 Grudnia 2017 14 godzin temu, sylwek1972 napisał: Witaj Zrobiłem kiedyś tak samo jak Ty, przy przebiegu 250 tys km wymieniłem sam zabierak, po wyjęciu wyglądał lepiej niż ten który pokazałeś. Następną kontrolę zaplanowałem za 2 lata , zrobiłem w tym czasie 70 tyś km, czyli miał już 320 tyś km. Po wymontowaniu zabieraka, już nie wyglądał tak ładnie, ale nie było tragedii, wymieniłem na nowy i przy przebiegu 340 tyś km auto sprzedałem przekazując problem kolejnemu właścicielowi. Mój passat jeździł głównie po autostradzie, był garażowany, rzadko odpalany na mrozie wiec idealne warunki dla pracy pompy. Moja opinia jest taka skoro zabierak jest ok , to pojeździj z rok, dwa i ponowna kontrola. Wszystko zależy jak dużo odpalasz auto ile jeździsz po mieście. Powodzenia. Tak właśnie zamierzam. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1390 Napisano 18 Grudnia 2017 Wałek balansowy możemy sprawdzić na samochodzie: -wyciągamy zabezpieczenie,wysuwamy zabierak,odkręcamy 2 torxy od pompki olejowej(pompka osadzona jest na tulejkach prowadzących i schodzi w dół,) pokazuje się kołnierz wałka)gniazdo) w którym siedzi zabierak Odnośnie Tomaszu Twojego przypadku sądzę ze zabierak jest w 100% do nalatanych km-czyli gniazdo też będzie ok.Zrób ok 50 -60 tyś i zerknij ponownie. Pamiętajcie-wszystko zależy od tego jak jeździmy czyli ilość odpaleń i gaszeń,pokonywany dystans na jednym odpaleniu no i wymiana oliwy na czas.Jedni robią 150 a inni 350 tyś na zabieraku od nowości 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #1391 Napisano 18 Grudnia 2017 (edytowane) 29 minut temu, FUTURUM serwis pomp napisał: Wałek balansowy możemy sprawdzić na samochodzie: -wyciągamy zabezpieczenie,wysuwamy zabierak,odkręcamy 2 torxy od pompki olejowej(pompka osadzona jest na tulejkach prowadzących i schodzi w dół,) pokazuje się kołnierz wałka)gniazdo) w którym siedzi zabierak Odnośnie Tomaszu Twojego przypadku sądzę ze zabierak jest w 100% do nalatanych km-czyli gniazdo też będzie ok.Zrób ok 50 -60 tyś i zerknij ponownie. Pamiętajcie-wszystko zależy od tego jak jeździmy czyli ilość odpaleń i gaszeń,pokonywany dystans na jednym odpaleniu no i wymiana oliwy na czas.Jedni robią 150 a inni 350 tyś na zabieraku od nowości Dziękuję za rzeczową opinię. Oczywiście za jakiś czas zajrzymy tam ponownie. Edytowane 18 Grudnia 2017 przez Tomy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1392 Napisano 24 Stycznia 2018 Kolejny raz Was proszę.. Jeśli sprawdzacie swoje moduły olejowe razem z mechanikami to przekażcie im aby nie dotykali kół zębatych !!! Błagam.Większość starszy mechaników nie siedzi na forum i nie czyta wskazówek z życia wziętych.Wczoraj dzwoni pan "mechanik" czy nie sprzedam mu 3 kół bo narobił bałaganu-(wymieniał sam zabierak).Odpalił samochód na kilka sekund po czym usłyszał zgrzyt-ściągnął miskę w której ujrzał ścięte zęby z koła na wale oraz z koła mimośrodowego...Chciał tylko wymienić jak to on powiedział"patyczka"...Koszt kół zębatych w serwisie ok 900zł... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1393 Napisano 24 Stycznia 2018 Potwierdzam to co napisane wyżej. Mój mechanik też zabierał się za luz między zębny po regeneracji modulu. Na szczęście w porę zadzwoniłem do Futurum i dowiedziałem się jaki wymagany jest luz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1394 Napisano 21 Lutego 2018 (edytowane) Prośba do Was nr 2. Jeśli zostawiacie auto w zaufanym warsztacie lub w nieznanym (nagły przypadek) to proszę przypilnować mechanika(pomocnika mechanika) aby choć troszkę pomyśleli. Dotyczy pakowania-zabezpieczenia części do wysyłki(naprawy).Większość warsztatów regeneruje części po całym kraju(turbiny,przekładnie,skrzynie itd). Pokazuję zdjęcie jak nie należy tego robić. Tak wygląda moduł który przyszedł do nas firmą kurierską. Edytowane 21 Lutego 2018 przez FUTURUM serwis pomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #1395 Napisano 22 Lutego 2018 Jak mechanik tak pakuje moduł jak na zdjęciu to znaczy, że ma słabą wyobraźnię i strach dawać takiemu auto do naprawy... Masakra... Ciekawe jak tam koła zębate po rozpakowaniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1396 Napisano 22 Lutego 2018 Na całe szczęście koła zębate,korpus jak i pompka olejowa-całe.Zgniecione tuleje prowadzące od spodu modułu-może to i dobrze ponieważ zmniejszyły uderzenie w korpus... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid1069 Zgłoś #1397 Napisano 1 Marca 2018 Witam wszystkich. a jak wygląda sytuacja z pompą oleju w CBAB z 11.2010 r czy po 200tyś trzeba zaglądać do zabieraka? Bo znajomy ma dylemat czy ściągać miskę czy dać sobie spokój? Z góry dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #1398 Napisano 2 Marca 2018 Spokojnie do 400 tyś. śmigać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #1399 Napisano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) CBBB w Pasku B6 z 07.2010. Martwić się tym zabierakiem, czy latać dalej??? Mogę podać VIN na pw celem weryfikacji. Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #1400 Napisano 16 Kwietnia 2018 Dla weryfikacji to lepiej sciagnij miske. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach