Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wie ktoś może gdzie w Poznaniu sprawdzą mi pompę oleju (silnik BMP). W tej chwili jest chyba wszystko ok ale pewnie warto było by zdjąć miskę i sprawdzić. Jest w Poznaniu warsztat co regeneruje te pompy? z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale co chcesz sprawdzać ? Po zdjęciu miski w BMP to dowiesz się 2 rzeczy najwyżej - czy masz na łańcuchu czy kołach zębatych.

Nie musisz też szukać lokalnie regenracji, zamawiasz moduł albo wałek w sprawdzonych na forum miejscach i jedyne co musisz mieć to solidnego mechanika.

Ja swego czasu wymiane zleciłem mojemu mechanikowi, moduł brałem od Tomka z Futurum. Jak mechanik miał jakieś pytania to telefon do Tomka i wszystkie nastawy, ustawienia itd. objaśnił. Jeden dzień roboty i po temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ale co chcesz sprawdzać ? Po zdjęciu miski w BMP to dowiesz się 2 rzeczy najwyżej - czy masz na łańcuchu czy kołach zębatych.

Nie musisz też szukać lokalnie regenracji, zamawiasz moduł albo wałek w sprawdzonych na forum miejscach i jedyne co musisz mieć to solidnego mechanika.

Ja swego czasu wymiane zleciłem mojemu mechanikowi, moduł brałem od Tomka z Futurum. Jak mechanik miał jakieś pytania to telefon do Tomka i wszystkie nastawy, ustawienia itd. objaśnił. Jeden dzień roboty i po temacie.

 

No tak ale dobrze żeby takiego kumatego mechanika znaleźć, póki co rozglądam się kto takimi rzeczami się zajmuje bo być może mój pasek miał już to robione albo może już cxas najwyższy to zrobić. Ile taka usługa może kosztować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie jeszcze odnosnie momentu dokrecenia srub w module, jak wymieniamy sam walek balansowy z gniazdem, moze ktos zdradzic tajemnice. Radek moze ty wiesz cos na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takich informacji raczej nie ma. Albo "na oko" albo pisz do zakładów regenerujących - może podzielą się taką informacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, przymierzam się do przesiadki z B5 na B6, silnik jaki mnie interesuje to 2.0 TDI PD.

 

Jakich kosztów musiałbym się spodziewać, żeby "poprawić" fabrykę i w większym stopniu wyeliminować podatność na awarię?

Chciałbym to zrobić już na samym początku, przy okazji rozrządu i całej reszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, przymierzam się do przesiadki z B5 na B6, silnik jaki mnie interesuje to 2.0 TDI PD.

 

Jakich kosztów musiałbym się spodziewać, żeby "poprawić" fabrykę i w większym stopniu wyeliminować podatność na awarię?

Chciałbym to zrobić już na samym początku, przy okazji rozrządu i całej reszty.IMAG0095.jpg

Ja ostatnio to robiłem i płaciłem w aso nie cale 23zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem przed wymianą pompy oleju w moim bmp, na pompę od 1.9 tdi, i pytanie brzmi czy podejdzie pompa od passata b5 Fl awx. Albo jeżeli nie to od jakiego auta szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć, przymierzam się do przesiadki z B5 na B6, silnik jaki mnie interesuje to 2.0 TDI PD.

 

Jakich kosztów musiałbym się spodziewać, żeby "poprawić" fabrykę i w większym stopniu wyeliminować podatność na awarię?

Chciałbym to zrobić już na samym początku, przy okazji rozrządu i całej reszty.

 

Ok. 500 zł za wymianę wałka na przerobiony. 23 zł to tylko wymiana zabieraka, która nie zmienia problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ostatnio to robiłem i płaciłem w aso nie cale 23zl

 

Wytrzyma ci parę tysięcy i znowu padnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja się pochwalę, ok. 4 lata temu profilaktycznie wymieniłem wałek i imbus (posty są do odszukania wraz ze zdjęciami), upłynęło dokładnie 100 tys. km i dziś dostałem gong i czerwoną ikonkę oleju... hehe, Wałek był wzmocniony (szerszy imbus w gnieździe wałka, zamawiany u Tomka z Rumii).

 

Ktoś to w Warszawie kompleksowo już ogarniał (mój meches co to wtedy robił jest obecnie za daleko) i jest w stanie polecić serwis?

 

Aha, jakby ktoś pytał to silnik częściej przez ten okres widział czerwone pole obrotów niż bieg jałowy - auto nie ma ze mną lekko..., może to dlatego :)

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to lipton Panie. Teraz musisz chyba cały moduł wymienić skoro wałek był wymieniany na mocniejszy.

Ja to swego czasu robiłem u mechanika mojego teścia, który serwisuje mu auta prywatne, firmowe i ma pojęcie o TDI.

Ale to jest 30 km pod Warszawą, pod Nowym Dworem Maz.

Generalnie to nie jest trudny temat wymiana całej pompy, doświadczony, ogarnięty i solidny mechanik to zrobi.

Niestety koszta są, pytanie też, kiedy robiłeś rozrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to ciekaw jestem co się stało. Raczej szerszy imbus nie miał prawa się wyrobić. Chyba tylko mógł pęknąć w miejscu zwężenia. A może to po prostu pompa zdechła, filtr zapchany, smok zapchany albo nie ma oleju...

 

To jak z tym serwisem w Warszawie? Ktoś coś poleci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

 

Moduł wałków zdjęty i rozebrany - po 100 tys. km regenerowany wałek i imbus nie nosi oznak zużycia, wszystko jest tak jak trzeba. Pompa oleju podaje olej, na manometrze ciśnienie jest ok. Głowica - broki są na miejscu i nie gubi ciśnienia. Został czujnik ciśnienia oleju - choć sprawdzałem go VCDSem i nic nie zgłaszał. Czekam na wymianę czujnika i zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blop miał podobny objaw - przyczyną była przetarta wiązka, ale o szczegółach niech sam napisze, bo dość dawno temu mi o tym opowiadał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moduł wałków zdjęty i rozebrany - po 100 tys. km regenerowany wałek i imbus nie nosi oznak zużycia, wszystko jest tak jak trzeba. Pompa oleju podaje olej, na manometrze ciśnienie jest ok. Głowica - broki są na miejscu i nie gubi ciśnienia. Został czujnik ciśnienia oleju - choć sprawdzałem go VCDSem i nic nie zgłaszał. Czekam na wymianę czujnika i zobaczymy.

 

Blop miał podobny objaw - przyczyną była przetarta wiązka, ale o szczegółach niech sam napisze, bo dość dawno temu mi o tym opowiadał.

 

U mnie kabel z wiązki do czujnika uszkodzony przy styku z czujnikiem (pompa rozebrana 2x i profilaktycznie wymieniony imbus po 200km na autostradzie gong/brak ciśnienia oleju).Na temat wiązki dostałem info od Bimbasza - idzie prawym nadkolem i On miał przetartą wiązkę w tym miejscu,też usterka na autostradzie oraz szukanie przyczyny. Po dokładniejsze info. Pisz do Bimbasza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wczoraj odebrałem auto z wymienionym czujnikiem. Wygląda na to ze wszystko ok, dzis zrobię autostradowe 400km wiec zobaczę dalej.

 

edit:

 

jest ok, zatem czujnik.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasat 2.0 TDI silnik CBMR 07 rok 125 kw. Przebieg 323.000 km - realny!!! auto w firmie od nowości. Jestem dziś po zmianie pompy oleju. Robił mi to zaprzyjaźniony mechanik znający się doskonale na tych silnikach. Pompa zregenerowana 300 zł zaś robocizna koło 200 zł. Po wyciągnięciu imbusa okazało się, ze wcale nie jest mocno zrezany. Oczywiście dokonałem wymiany całego modułu ponieważ wyrobione było też gniazdo i imbus umieszczony w nim miał duży luz. Wydaje mi się, że większość pasków z Niemiec ma kręcone liczniki bo słyszałem że przed 100 000 są już problemy z imbusem. Dodam, ze miska była ściągana 1 raz od nowości - w środku czyściutka i błyszcząca. Silnik cały czas jeździł na Castrolu 5w30 - teraz potraktowałem go przy wymianie pompy płukanką, wymieniłem na Motul 5W40 (mam wycięty DPF) i zalałem Ceratec - spodziewam się cudów ;) bo silnik ma przedmuchy - na nagrzanym oleju po wyciągnięciu bagnetu dymi :( Jakieś rady???

Edytowane przez irekbr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

posiadam Paska 2.0 tdi 170 BMR, 166700 km od nowości z polskiego salonu. wczoraj wróciliśmy z rodziną z wakacji, przejechaliśmy 700 km autostradą i wszystko było w porządku (żadnych migających kontrolek, żadnych stuków, hałasów, szarpań, etc.) dzisiaj rano podczas odpalania, samochód zaczął kręcić i po jakiś około 5 sekundach wyskoczyła kontrolka (żółt napis) "Oil pressure engine off owner's manual", a za drugim razem razem odpalił bez problemu. przejechałem około 15 kilometrów, kilkakrotnie gasząc i zapalając samochód (BEZ PROBLEMU). wieczorem kiedy chciałem wjechać do garażu pojawiła się ten sam problem. Samochód kręci - nie chce odpalić, ten sam napis "Oil pressure...." Nie pojawiła mi się żadna CZERWONA kontrolka ostrzegawcza, żaden dźwięk, nic... Co to może być pompa oleju? jakieś konsekwencje (dodatkowe naprawy) w związku z tym, że przejechałem kilka kilometrów? laweta i mechanik, nie próbować go na siłę kręcić i odpalać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności