Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

Ja brałem od nich wałek wyrównoważający i zabierak 100mm do kompletu, robiłem przy 170 tys przejechałem do teraz 15tys i spokój. Rozmawiałem z właścicielem i twierdził że współpracują z kilkoma serwisami VW w Niemczech i że dla nich też robią regenerację itd. Za komplet dałem 550zł z gwarancją.

Zadzwoń i zapytaj się czy nie rozwalili audi a6(wciśnięta przez nich tulejka obróciła się-wałki wirowały a zabierak z tulejką stał w miejscu i nie napędzał pompki olejowej)Wejdź na forum audi a6 i poczytaj...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i kur...a mi sie czerwona lampka zapalila.cale szczescie ze 2 km pod domem.nie wiem czy dobrze zrobilem jadac powoli te 2 km(motor chodzi normalnie).jutro jestem umowiony na scigniecie samochodu laweta do firmy Futurum.jestem drugim wlascicielem,przebieg 236 tysiecy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i kur...a mi sie czerwona lampka zapalila.cale szczescie ze 2 km pod domem.nie wiem czy dobrze zrobilem jadac powoli te 2 km(motor chodzi normalnie).jutro jestem umowiony na scigniecie samochodu laweta do firmy Futurum.jestem drugim wlascicielem,przebieg 236 tysiecy.

 

Źle zrobiłeś jak pojawia się lampka gasimy natychmiast , teraz się módl o turbo i motor bo to ,że teraz nic nie słyszałeś wcale nie znaczy ,że jest OK choć może i jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i kur...a mi sie czerwona lampka zapalila.cale szczescie ze 2 km pod domem.nie wiem czy dobrze zrobilem jadac powoli te 2 km(motor chodzi normalnie).jutro jestem umowiony na scigniecie samochodu laweta do firmy Futurum.jestem drugim wlascicielem,przebieg 236 tysiecy.

 

Bardzo źle zrobiłeś, że jechałeś przez te dwa km z palącą się kontrolką. Turbina i cały silnik to odczują. Napisz co mechanik stwierdził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z kolegów mógłby podać momenty dokręcania śrub (w Nm):

 

a) śruba na wale korbowym dokręcająca koło zębate rozrządu - 120 Nm + 90stopni

b) śruby dokręcające koło wieloklinowe (dokręcane do koła zębatego rozrządu na wale korbowym)

c) śruby dokręcające miskę olejową

d) śruba do spuszczania oleju (w misce olejowej)

 

Właśnie jestem po swapie - wywaliłem z mojego BMP cały moduł pompa+wałki wyrównoważające i wstawiłem (używany) zestaw od 1.9tdi.

Różnic w pracy silnika na tą chwilę nie widzę.

 

Po kilku dniach jeżdżenia stwierdzam, że faktycznie są większe wibracje przy 2tys. obrotów (odczuwam mrowienie na fotelu), natomiast sam silnik bardziej 'narowisty' - lepiej się wkręca na obroty.

Edytowane przez wemb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jestem nowy na Forum. Po przestudiwaniu całego wątku mam pytanie do Tomka..

 

Tomku.

Do której firmy mam wysłać wałek do regeneracji, żeby trafił w Twoje ręce? Do Futurum czy TMA Serwis?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanie, otóż w moim passacie ta awaria dopadła poprzedniego właściciela przy przebiegu 198 tyś. km , wszystko było robione na częściach serwisowych w serwisie łącznie z turbo, koszt ok 12 tyś. Na nowej pompie jest zrobione 80 tyś.km i moje pytanie jest takie, czy już trzeba się niepokoić i sprawdzać wałek( wymieniać)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy już trzeba się niepokoić i sprawdzać wałek( wymieniać)?

 

Profilaktycznie możesz sprawdzić stan zabieraka przy najbliższej wymianie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam takie pytanie, otóż w moim passacie ta awaria dopadła poprzedniego właściciela przy przebiegu 198 tyś. km , wszystko było robione na częściach serwisowych w serwisie łącznie z turbo, koszt ok 12 tyś. Na nowej pompie jest zrobione 80 tyś.km i moje pytanie jest takie, czy już trzeba się niepokoić i sprawdzać wałek( wymieniać)?

 

Kilka dni temu rozmawiałem z ASO VW w Gdańsku i tam powiedziano mi, że oni zalecają wymianę zabieraka co 60 tys. km.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od częstotliwości uruchamiania i gaszenia silnika, wtedy najbardziej w dupę dostaje ten zabierak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kilka dni temu rozmawiałem z ASO VW w Gdańsku i tam powiedziano mi, że oni zalecają wymianę zabieraka co 60 tys. km.

 

Pozdrawiam

W jakim silniku? PD czy CR czy w każdym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

W każdym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam passata B6 z 10.2008r .. przebieg 215 tyś 2,0 TDI CR CBAB

 

Z waszego doświadczenia lepiej regenerować wałek czy wystarczy poprostu sam zabierak wymienić ??

 

Jeśli tak to gdzie polecacie taką regeneracje jeżeli jest konieczna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Posiadam passata B6 z 10.2008r .. przebieg 215 tyś 2,0 TDI CR CBAB

 

Z waszego doświadczenia lepiej regenerować wałek czy wystarczy poprostu sam zabierak wymienić ??

 

Jeśli tak to gdzie polecacie taką regeneracje jeżeli jest konieczna?

 

Futurum w Rumii :) w Poniedzialek własnia czeka mnie wymiana wałeczka ;) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z waszego doświadczenia lepiej regenerować wałek czy wystarczy poprostu sam zabierak wymienić ??

 

Dokupić sam wybierak, czy też regenerować GNIAZDO, w które wchodzi wybierak/wałek, to indywidualnie każdy musi sam ocenić na swoim przypadku. Jeżeli będzie luz w gnieździe po włożeniu wybieraka, to regeneracja gniazda, jeżeli wpasowane na sztywno - wystarczy zakupić sam wybierak. Przy sprawdzaniu wkładać mniej wyrobioną stroną wybieraka rzecz jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Posiadam passata B6 z 10.2008r .. przebieg 215 tyś 2,0 TDI CR CBAB

 

Z waszego doświadczenia lepiej regenerować wałek czy wystarczy poprostu sam zabierak wymienić ??

 

Jeśli tak to gdzie polecacie taką regeneracje jeżeli jest konieczna?

 

 

Też mam CBAB z 2008 roku, przebieg 179 tyś. W czwartek wymieniam zabierak - nic się nie dzieje, ale robię to profilaktycznie. Mechanik mi powiedział, że w silnikach CR wygląda sprawa dużo lepiej i jeszcze mu się nie zdarzyło, żeby wyjechało cały zabierak, a o gnieździe nie ma w ogóle mowy. W większości przypadków widać delikatne zużycie kantów zabieraka...

 

Koszt zabieraka ~20zł + wymiana (bez oleju) ~200zł. Tak to wygląda, jeżeli chodzi o koszty.

 

Co do samych zabieraków:

 

Do 03.11.2009 stosowano zabierak o wymiarach 6x6x77mm i numerze 03G115281D, który wycofano z oferty i zastąpiono go zabierakiem o numerze 03G115281F i wymiarach 7x7x80mm: do zastosowania z pompą 03G103295K.

 

Od 04.11.2009 stosowano zabierak o wymiarach 7x7x100 i numerze 03G115281E: do zastosowania z pompami 03G103295AG i 03G103295AK.

 

Także widać, że zabierak 77mm też uległ delikatnej modyfikacji z 6x6x77 na 7x7x80... Tak wynika z ETKI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś namiary na sprawdzony serwis w Warszawie , gdzie ktoś na miejscu regeneruje/wymienia wadliwe elementy ?

Mam pompę z napędem łańcuchowym.

Edytowane przez przemekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Gorąca prośba o podpowiedź, a mianowicie nabyłem żonie audi a3 o nr vin WAUZZZ8P77A225908 silnik BMM - czy jest się o co martwić i zaglądać tam i cóż tam dokładnie siedzi??? Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie wszystko z tym zabierakiem dzieje się w Rumi chodzi mi o regeneracje ? Czy jest jakiś warsztat który to robi w okolicach warszawy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako ze nie jestem posiadaczem B6 a mam starego ukochanego B5 ale znajomy własnie kupił B6 2008 przeturlane 247kkm i po wyciagnieciu modułu z pompa okazało sie ze to ostatni dzwonek na wychełtany ołowek a ignazdo w wałku wywazajacym masakra. Jako ze całe zycie zajmuje sie obrobka skrawaniem wiec zajalem sie tematem. Po pierwsze jak ma sie tak nie robic skoro odkówka wałka wywazajacego ma twardość 24HRC a ołówek 55HRC, dla mnie to normalne ze tak sie dzieje chyba ze ktos trafi na serie twardszych odkówek. Regeneracja zadna filozofia, choc jeden fachowiec mu powiedział 400pln za rozwiercenie gniazda i wprasowanie koncowki z klucza nasadowego''o matko i corko''ale tak robi i ludzie sa zadowoleni. Ja po ustawieniu walka na czujnik roztoczylem gniazdo na fi12,50, dorobilem tulejke i zahartowałem ja do twardosci 45HRC , nastepnie zostało wypalone gniazdo na elektrodrażarce z posowaniem pod orginalny ołówek z serwisu, tolerancja 0,05mm, wprasowana na kleju odpornym na temp.600*C i zakołkowana dwoma kolkami fi4mm i cała filozofia . A tu widze ze ludzie-fachowcy rozne cuda wymyslaja, nawet ołówki dwustopniowe.Poza tym mechanik kumaty wymienił mu panewki na korbach bo miały juz luz, na ale kumatych i konkretnych fachmanów naprawe ze swiecą szukać. Pozdrawiam i życze miliona km wszystkim zakreconym Passatami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności