Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

No tak... Tylko że ja w razie czego będę chciał załatwić temat na miejscu "od ręki"...

 

Jak się uprzesz to w 1 dzień idzie SWAPA na pompę 1,9 zrobić , ale to od rana trzeba by tyrać , na spokojnie to półtorej- dwa dni

 

To tylko tak dla informacji .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak... Tylko że ja w razie czego będę chciał załatwić temat na miejscu "od ręki"...

 

Mój mechanik w Warszawie załatwił temat w 3-4h razem ze schnięciem silikonu od miski olejowej (rano odstawiłem, po pracy odebrałem). Wałek regenerowany u Tomka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy , moglibyście krok po kroku opisać wymiane zbieraka pompy w BMR jakaś fotorelacja czy coś bo nie moge nic znaleźć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drodzy koledzy , moglibyście krok po kroku opisać wymiane zbieraka pompy w BMR jakaś fotorelacja czy coś bo nie moge nic znaleźć .

Udajesz sie do serwisu kupujesz zabierak 7,7mm+zabezpieczenie(seger),następnie do sklepu motoryzacyjnego po uszczelniacz do miski olejowej ( ja używam DIRKO), potrzebny jest klucz imbusowy bodajże 5 lub 10 rurkowa są tam trzy lub 4 śruby miedzy miską a skrzynią które ciężko podejść.

Autko na kanał, podnośnik,windę co kto ma

20140426_142000.jpg

odkręcasz osłonę silnika, spuszczasz olej, odpinasz wtyczkę z czujnika odkręcasz miskę.

Pacząc od strony pasażera na cały moduł zobaczysz mały segerek zabezpieczenie zdejmujesz go wyciągasz zabierak(imbusik) i wkładasz nowy. nic nie odkręcasz więcej.(jedne zabieraki miały mały otworek w środku jest go łatwo wyciągnąć ale na wszelki wypadek zabezpiecz sie w magnes ale naprawdę mocny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przy wymianie oleju chciałem wymienić zabierak odkręciłem misę i szukałem naprawdę długo i nie znalazłem miejsca w którym on się znajduje dodam że pompa jest na łańcuch. Chyba że jest on u mnie pod deklem wałków równoważących jakieś wskazówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W module na łańcuch musisz zdemontować napinacz który Ci przeszkadza(wiąże się to z rozpięciem rozrządu).Moja podpowiedź dla wszystkich aby poszli na skróty i zaoszczędzili czasu-ODKRĘCASZ ZĘBATKĘ I ODKRĘCASZ MODUŁ-zabierak masz jak na dłoni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, w moim Pasku B6 Common Rail 2.0 140tys przebiegu - zaczał głośno chodzić silnik.

Serwis chce rozbierać silnik i twierdzi, że są opiłki w misce i że coś trze.

Pytanie czy to nie jest jakas urwana część pompy olejowej itp ?

Czy ktoś miał coś z tym doczynienia - ponoć w tych silnikach odpada jakiś klimek itp.

 

Czy możecie drodzy koledzy doradzić co robić ? Bo serwis może mi zaśpiewać 15klocków za naprawy itp,

a może ktoś miał podobny problem w B6 ?

 

pozdrawiam

T

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie w Passacie na wyświetlaczu MFD sporadycznie wyskakuje niskie ciśnienie oleju, wyłącz silnik lecz po kilku sekundach to znika czy są to pierwsze objawy problemów z pompą czy jakaś inna przyczyna, dodam iż sam czujnik wymieniałem lecz to nie pomogło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos z was w silnikach z CR z krotszym zabierakiem probowal wymienic wszystkie elementy tak aby podszedl dluzszy zabierak? Po analizie w ETCE dla CBBB wychodzi ze koszt czesci to okolo 1k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić ten 1k? Bo wg mnie to jest ok. 5K zł. Jeżeli myślisz że wystarczy wymienić pompę oleju i zabierak, to niestety nie da rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porownaj numery czesci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem wałki tutaj http://allegro.pl/walki-pompa-oleju-vw-passat-b6-bkp-bmp-bmm-2-0-tdi-i4999680416.html plus zabierak na 10 cm w serwisie koszt 20 zł uszczelniacz do miski olejowej skrzynka piwa i chęci do pracy, całość ok 650 zł nie jest tak tragicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kol. kuebk pisał o etce, czyli nowych częściach, a wg etki aby założyć do CBBB dłuższy zabierak trzeba wymienić moduł wałków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam modul jest ten sam, w sensie obudowa: 03G-103-295-AK. Roznice sa nastepujace (wersja robocza):

03G-115-169-E  03G-115-169-L - kanal ssacy
N-105-599-01  N-106-131-01, sruba, zmiana lba sruby? chyba nie ma koniecznosci wymiany
03G-103-488-F / WHT-002-430 / 03G-103-580  03L-198-488 - kolo posrednie, zmiana z zestawu czesci na komplet pod jednym numerem
03G-103-526-E  03G-103-526-C - rurka prowadzaca
N-910-512-01  N-911-046-01 - sruba, zmiana z M8x40 na M8x35
03G-115-105-H  03G-115-105-G - pompa oleju
03G-115-281-F  03G-115-281-E - zabierak, zmiana z 77mm na 100mm

 

Chociaz w sumie jak tak teraz sobie mysle to sie zastanawiam czemu numer czesci modulu jest ten sam, skoro walek w ktory wchodzi imbusik musi byc inny bo glebszy - tego do konca jeszcze nie rozumiem.

Edytowane przez kuebk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to moduł jest ten sam zmiana z 03G 103 295K na 03G 103 295 AK - zabierak 100mm stosowany tylko z tym modułem. Kolego znasz budowę pompy olejowej i wałków? Zabierak przechodzi przelotowo przez pompę olejową i jest osadzony w wałku wyrównoważającym i właśnie w nim się wyrabia. Żeby zastosować dłuższy zabierak musisz mieć wałek z dłuższym gniazdem. A w serwisie jest on dostępny jako całość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ETKA pokazuje takie same numery modulu:

TWU9NPH.png

juKhcN3.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa. Wg mnie ewidentna pomyłka w Etce dla audi A3. Otwórz dla passata, a zobaczysz 2 różne moduły- przed i po 10.2009r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie dla A3 jest inaczej niz dla wszystkich innych aut - dziwna sprawa. W takim razie moja teoria jest calkowicie z dupy, nie bylo tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tekst z aukcji z linka powyżej:

 

NIE PRZERABIAMY NA WIĘKSZE GNIAZDO WAŁKA PONIEWAŻ WAŁEK JEST POWIERZCHOWNIE HARTOWANY szerszy zabierak pęka!!!

 

To w końcu jak lepiej, regeneracja pod poszerzony zabierak czy pod ori 10 cm? :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności