Skocz do zawartości
laki

Pompa oleju - zawodny mechanizm napędu

Rekomendowane odpowiedzi

czesc wiecie gdzie moze mogl bym sprawdzic anglika ?

 

Jest odpowiedni temat do sprawdzania vin poszukaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt BGW nie miał ale BHW miał i też był w B5.

 

 

 

 

 

 

 

Mam na myśli wszystkie 2.0TDI. i 16V i 8V.

Hm coś źle szukam albo jednak w BMNmie ich niema przynajmniej w ETKa tego nie znalazłem , możesz jakoś dokładniej mnie przekonać ? Ale zgadza się że wyjątkiem 2,0 tdi montowanym w Passatach B5 i B6 jest BGW w Golfach jest więcej 2,0 tdi 16v i 8v bez wałków. Przynajmniej takie info znalazłem . Edytowane przez unseen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

na dniach będę wymieniał olej silnikowy i zamierzam zwalić miskę olejową. Wobec tego mam pytanko, czy miska olejowa schodzi bez problemu z auta?

VW Passat B6 2005

silnik BKP

skrzynia DSG.

najechane 290tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawie,jest problem z kilkoma śrubkami,kwestia dobrych narzędzi i doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
możesz jakoś dokładniej mnie przekonać

 

Czytasz nie dokładnie. Napisałem że:

 

wszystkie poprzeczniaki 2.0TDI w Passat B6 i Sharan, Alhambra mają wałki wyrównoważające

 

Tu nie ma wzmianki o Golfie, Octavi, Leonie czy A3. Powinieneś wywnioskować że poprzeczniaki inne niż wymienione nie mają wałków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pisałeś też o wzdłużnych ,a jednak jeden się znalazł w passkach B5 i octavi co do reszty poprawiłem się w poprzednim swoim poście. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym się podzielić ze wszystkimi własnym doświadczeniem wymiany zabieraka w bmp o przebiegu 296tkm. Wiedziałem przed kupnem o problemach z napędem ale mimo tego zdecydowałem się na zakup. Samochód mimo przebiegu naprawdę zadbany, robił raczej długie trasy no i co dla mnie najważniejsze nie miał unfala. Jechałem nim 250km do domu i pare dni w mieście i puki co jestem zadowolony. W aucie cisza, nic nie stuka, nie puka, DSG i dwumas miękko chodzą (mimo przebiegu??), olej w skrzyni zmieniany 2 razy a ASO. No ale do meritum. Nie chciałem się zabierać do wymiany samemu więc obdzwoniłem znanych mi mechaników w Świdnicy. Ku mojemu zaskoczeniu mechanicy g...o wiedzą o tej częstej dolegliwości. Jeden coś tam wiedział ale nie chciał się podjąć wymiany samego zabieraka tylko w komplecie z nowym modułem. Generalnie sama wymiana nie nastarcza dużych problemów ale i tak pracę rozłożyłem na 2 dni. Dzisiaj skręcam po robocie. Mogę zasugerować tylko aby auto na kanale ustawić możliwie blisko prawymi kołami do kanału. Umożliwi to nam o wiele lepszy dostęp do demontażu segera. Zabierak po wyjęciu tak jak przypuszczałem okazał się mocno zużyty. Montaż nowego odbył się z małym problemem. O ile wszedł na pewną głębokość bez problemu to już wprowadzenie do wałka odbyło się z użyciem małego młoteczka.

Pewnie powodem było przekoszone gniazdo i tu konsternacja czy zrzucać moduł i regenerować czy zostawić. Uznałem że zostawię, bo jeżeli nie obrócił się jeszcze na starym zabieraku to na nowym przez najbliższy czas też nie powinien. Niemniej zdaję sobie sprawę z ryzyka.

Póki co za te pieniądze wolę zmienić rozrząd bo wg książki czas na niego. Autem nie będę wybierał się w dłuższe trasy a nawet jeżeli napęd pompy ulegnie awarii to automatycznie zgaszę silnik mając nadzieję że nie narobię sobie dużego kłopotu i oddam moduł do regeneracji. Będę informował na bieżąco jeżeli coś się wydarzy aby ostrzec innych przed eksperymentem wymiany samego zabieraka tak jak ja to wykonałem. Jeżeli zdecyduję że auto zatrzymam dłużej jak rok to zrobię to za rok kompleksowo. Jeżeli zdecyduję że za rok sprzedaję to nie robię.

Przepraszam za tak długi wywód. Chciałem się podzielić własnymi doświadczeniami.

I bardzo proszę nie pisać "o chłopie zrobisz na tym góra 2000km" bo zdaję sobie sprawę z ryzyka i równie dobrze mogę zrobić 50.000km

Na zdjęciu zabierak z nalotem prawie 300tkm. Dodam jeszcze że koła zębate były w idealnym stanie.zabierak.jpg

zabierak.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej w skrzyni zmieniany 2 razy a ASO

 

To słabo, bo olej w dsg przy takim nalocie powinien być wymieniony co najmniej 5 razy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zdjęciu zabierak z nalotem prawie 300tkm

 

Skąd pewność że nie był już wymieniany ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To słabo, bo olej w dsg przy takim nalocie powinien być wymieniony co najmniej 5 razy.

 

Pewnie masz rację ale auto do końca serwisowane w ASO. Widocznie uznają że nie trzeba częściej z czym większość się nie zgadza.

 

---------- Dodano o 12:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:20 ----------

 

Skąd pewność że nie był już wymieniany ??

 

Nie mam pewności ale myślę że nie był wymieniany.

Właściciel tylko 1, serwis do końca a samochód nie podlegał żadnym akcjom serwisowym / i na dzisiaj też nie podlega/.

Nawet wymiana i przechowywanie kół była wbijana do książki więc raczej auto nie serwisowane poza VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież nawet w książce serwisowej i planie serwisowym jest że olej w DSG wymienia się co 60 tys. km, to jest tak oczywista wiedza, jak wymiana oleju w silniku co 15/30 tys. km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zabierak jeszcze nie taki tragiczny...mógł być już wymieniany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze że koła zębate były w idealnym stanie

Jeśli nikt przy tym nie grzebał(nie odkręcał koła pośredniego)to muszą być w idealnym stanie - nawet do "końca" silnika..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale włożyłeś spowrotem ten wytarty zabierak czy kupiłeś nowy w ASO?

Jak ten wytarty to gratuluje pomysłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale włożyłeś spowrotem ten wytarty zabierak czy kupiłeś nowy w ASO?

 

Zabierak po wyjęciu tak jak przypuszczałem okazał się mocno zużyty. Montaż nowego odbył się z małym problemem. O ile wszedł na pewną głębokość bez problemu to już wprowadzenie do wałka odbyło się z użyciem małego młoteczka.

 

....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadam też Passata b6 silnik BKP i wszystko wskazuje na to ze mam nieszczęsny napęd łańcuszkowy :(

przelot prawie 150 tyś więc nogi mi się ugięły jak przeczytałem ten cały wątek :sciana

w moim przypadku korzystniejsze chyba będzie zamontowanie pompy z 1.9 tdi i całej reszty z tym związanej...

 

i teraz pytanie jaka cena całej usługi i czy ktoś w okolicach Radomia bądz Warszawy podjął by się tej roboty?

możecie kogoś polecić ?

Edytowane przez Kucyk83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2000zł na nowych gratach z ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem zabierak w pompie oleju "trochę profilaktycznie "po wymianie po odpaleniu ok do momentu kiedy silnik osiągnie obroty powyżej 1500 z silnika dochodzą odgłosy typowe "tyrkotanie" kiedy puszczę gaz obroty schodzą to odgłosy zanikają .Panowie proszę o podpowiedz może ktoś miał już cos takiego auto to passat 2.0 ale na CR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość buffy1987

Witam,

posiadam Audi A4 B7 z roku 2007, oczywiście silnik 2.0 TDI, oznaczenie BPW jaki mam napęd pompy łańcuszek czy koła zębate? numer VIN: WAUZZZ8E67A201989.

 

P.S Wybaczcie że pytam o to na forum Passata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wymieniłem zabierak w pompie oleju "trochę profilaktycznie "po wymianie po odpaleniu ok do momentu kiedy silnik osiągnie obroty powyżej 1500 z silnika dochodzą odgłosy typowe "tyrkotanie" kiedy puszczę gaz obroty schodzą to odgłosy zanikają .Panowie proszę o podpowiedz może ktoś miał już cos takiego auto to passat 2.0 ale na CR

 

Jeżeli masz auto z 2006 r. to nie jest to CR, sama wymiana zabieraka nie spowoduje usterki, chyba że mechanik zostawił klucz w misce :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności