Skocz do zawartości
jedrek_masta

Bardzo słabe światła...

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taką nadzieję bo w takim wypadku nie ma co.zakladac żarówek + 50 i więcej bo one korzystają z tego dodatkowego napięcia i mają przez to lepsza luminancje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po ostatniej nocnej wyprawie w deszczu stwierdziłem że dosyć. Przecież tak się nie da jeździć!! Na początek przy pomocy luksomierza postanowiłem zmierzyć ile tak naprawdę dają światła moje lampy. Dodam że pomiar może nie jest precyzyjny bo był mrok i padał deszcz, a czujnikiem światła tak manewrowałem aby uzyskać jak najlepszy wynik. O to wyniki:

 

lampa lewa ok. 750lx

 

lewa_lampa_w.jpg

 

 

 

lampa prawa ok. 845lx

 

prawa_lampa_w.jpg

 

Różnica prawie 100lx !!

Auto, z 2010 roku. Lampy od nowości, standardowe H7.

Jak tylko pogoda pozwoli zamierzam dokonać pomiaru napięć na żarówkach. Ktoś ma może wiedze ile lx-ów powinna dawać fabrycznie nowa lampa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem u siebie reflektory Hella na h7 i ładowanie przy aku 14,40V a napięcie na żarówki 11,50V muszę sprawdzić w sterowniku te %

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie również lampy soczewkowe świecą słabo i zastanawiam się nad regeneracją odbłyśników i kloszy. Czy warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam magika który wymienua soczewki i odblysniki u mnie w Hella powiedział 300zl a za valeo 400 ja mam do niego 15km wiec pojadę ale najpierw chce wszystko sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana czy tam nowe soczewki to nie jest problem, nie potrzeba do tego utalentowanego mechanika. Generalnie chodzi o to, że otwierasz lampy i później nie wiadomo czy to już ni będzie parować. Soczewki kupisz bez problemu, lampy powyciągasz ale już gorzej z ich otwarciem bo można połamać...

 

U mnie gorzej świeci prawa lampa. Uwidoczniło się to po przesiadce na HIDy. Tragedii nie ma ale przy poboczy mam lekko martwe pole jeśli chodzi o światło. Założyłem też DRLe więc mam nadzieję, że jeszcze trochę to pociągnie.

 

BTW, jeśli są dostępne nowe soczewki (a na 99% jestem pewny, że tak) to nie ma sensu regenerować starych.

Edytowane przez tommek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ten chłopak wymienia soczewki na nowe i daje gwarancję ze lampy będą szczelne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałem u siebie reflektory Hella na h7 i ładowanie przy aku 14,40V a napięcie na żarówki 11,50V muszę sprawdzić w sterowniku te %

Kolego, nic nie sprawdzisz bo światła mijania świecą się zawsze na "pełny gwizdek".

 

Jak się ociepli (teraz zimno i jeszcze sie coś połamie przy rozbieraniu) to również wykonam pomiar napięć na żarówkach.

Jeśli okaże się, że na żarówkach będzie duży spadek napięć - to chyba pokuszę się o wymianę całej wiązki elek. od Bordnetza do lamp.

Następnie planuje zrobić polerkę lamp (bo dają nie równy strumień -lx)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampy trzeba zaprogramować jaką mocą mają świecić, są na 85% zeby sie nie przepalaly znajomy mówił i mam do niego jechać to przekoduje. Lampy mam po polerce i zabezpieczone kwarcem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakbyś mógł się zapytać kolegi o kodowanie lamp to byłbym wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lampy trzeba zaprogramować jaką mocą mają świecić, są na 85% zeby sie nie przepalaly znajomy mówił i mam do niego jechać to przekoduje. Lampy mam po polerce i zabezpieczone kwarcem

 

Pierwsze słysze...

 

edit

kolega może pomylił światła drogowe z DRL (światła do jazdy dziennej)

bo faktycznie DRL można regulować jasność - w module bordnetz bajt 8

(domyślnie ustawione jest 85%)

Edytowane przez maystero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Po ostatniej nocnej wyprawie w deszczu stwierdziłem że dosyć. Przecież tak się nie da jeździć!! Na początek przy pomocy luksomierza postanowiłem zmierzyć ile tak naprawdę dają światła moje lampy. Dodam że pomiar może nie jest precyzyjny bo był mrok i padał deszcz, a czujnikiem światła tak manewrowałem aby uzyskać jak najlepszy wynik. O to wyniki:

 

lampa lewa ok. 750lx

 

[ATTACH=CONFIG]141643[/ATTACH]

 

 

 

lampa prawa ok. 845lx

 

[ATTACH=CONFIG]141644[/ATTACH]

 

Różnica prawie 100lx !!

Auto, z 2010 roku. Lampy od nowości, standardowe H7.

Jak tylko pogoda pozwoli zamierzam dokonać pomiaru napięć na żarówkach. Ktoś ma może wiedze ile lx-ów powinna dawać fabrycznie nowa lampa?

 

ile lx mają nowe lampy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dowiem sie tylko musze do niego jechac, a bede rraczej w przyszlym tygodniu chyba ze znajde kogos kto ma vag coma w okolicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow,w dalszym ciagu nie dowiedzielismy sie czy mozna podniesc napiecie na zaciskach zarowek h7 swiatel mijania mam passata 140 dsg rocznik 2006 i po pomiarze okazuje sie ze jest tylko 11,7 V a na aku 14,5V przy wlaczonym silniku.Przepraszam za brak polskich trzcionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegow,w dalszym ciagu nie dowiedzielismy sie czy mozna podniesc napiecie na zaciskach zarowek h7 swiatel mijania mam passata 140 dsg rocznik 2006 i po pomiarze okazuje sie ze jest tylko 11,7 V a na aku 14,5V przy wlaczonym silniku.Przepraszam za brak polskich trzcionek

 

Kolego, ja bardzo chciałbym ci pomóc. Nawet kilka razy już podchodziłem do auta z zamiarem dokonania pomiarów. Ale jak nie ciemno, to zimno, lub pada deszcz.

Mam podobny problem jak Ty więc, również zależy mi na jego rozwiązaniu.

Przyszła mi do głowy pewna myśl. Jak wiadomo w naszych autach większość układów elektrycznych kontroluje Bordnetz. Ten sterownik mierzy prąd jaki płynie przez żarówki i stąd wie czy żarówka jest sprawna czy nie. Pomiar prądu odbywa się zapewne na rezystorze (spadek napięcia) - a co jeśli ten układ jest uszkodzony? Przegrzany?Jakiś zimny lut?

Podobne przypadłości miał element grzejny Z35 o którym pisałem w dziale warsztat.

 

Jednak układ Bordnetz, zostawił bym na sam koniec.

 

Zasilanie lamp mijania wg tej strony

http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat/bezpieczniki-passat-b6/

brane jest przez bezpieczniki, które są w komorze silnika - trzeba na bezpiecznikach F47 i F48 sprawdzić jakie tu panuje napięcie.

 

Na tej stronie zaś

znalazłem taki kalkulator:

https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwojowa/programy-obliczeniowe/spadek-napiecia-prad-staly.html

 

trochę go przerobiłem i (stwierdzam, że myliłem się parę postów temu) obliczyłem jaki powinien być spadek napięcia na żarówkach w lampach.

zakładając że:

- przekrój kabla zasilającego to 0,75mm2

- długość kabla (w przybliżeniu) 3m

- moc żarówki - 55W

- napięcie na akumulatorze przy odpalonym silniku 13,80V

 

spadek.jpg

 

wychodzi że spadek wynosi 4% - czyli ok. 13,2V

Edytowane przez maystero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem już jakiś czas na zregenerowanych lampach Helli ze zwykłymi H7 i soczewką. Jest różnica po regeneracji.

Druga sprawa to każda żarówka ma oddzielną regulację. Przyjrzałem się budowie lampy i są tam następujące regulacje lamp:

- drogowe - pokrętło góra/dół, pokrętło lewo/prawo

- mijania - pokrętło lewo/prawo, pokrętło góra/dół (podnosimy również drogowe, więc je należy regulować oddzielnie).

Przez 2 lata jeździłem z prawym drogowym świecącym po koronach drzew, bo jak ustawiałem drogowe to mijania było za nisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Po ostatniej nocnej wyprawie w deszczu stwierdziłem że dosyć. Przecież tak się nie da jeździć!! Na początek przy pomocy luksomierza postanowiłem zmierzyć ile tak naprawdę dają światła moje lampy. Dodam że pomiar może nie jest precyzyjny bo był mrok i padał deszcz, a czujnikiem światła tak manewrowałem aby uzyskać jak najlepszy wynik. O to wyniki:

 

lampa lewa ok. 750lx

 

[ATTACH=CONFIG]141643[/ATTACH]

 

 

 

lampa prawa ok. 845lx

 

[ATTACH=CONFIG]141644[/ATTACH]

 

Różnica prawie 100lx !!

Auto, z 2010 roku. Lampy od nowości, standardowe H7.

Jak tylko pogoda pozwoli zamierzam dokonać pomiaru napięć na żarówkach. Ktoś ma może wiedze ile lx-ów powinna dawać fabrycznie nowa lampa?

 

Korzystając z pięknego dzionka i chwili wolnego czasu wykonałem pomiary napięć na żarówkach. Wyniki są chu....we, zresztą sami oceńcie:

 

Lampa lewa: napięcie 11,65V (ok. 750lx)

 

lewa_lampa_11_56.jpg

 

Lampa prawa: 11,80V (ok. 845lx)

 

prawa_lampa_11_80.jpg

 

Napięcie na akumulatorze (przy obrotach 2tyś): 14,18V

 

ladowanie.jpg

 

Zauważyłem też, że przy obrotach biegu jałowego napięcie na żarówkach było wyższe o ok. 0,6V (przekraczało 12V). Jak dodawałem gazu to napięcie na żarówkach malało!! Pomiary wykonane są przy obrotach silnika ok. 2tyś.

Widać też zależność, że lampa lewa, która ma najniższe napięcie zasilania daje też odpowiednio mniej światła - ok. 750lx. Przypuszczam, że gdyby żarówka dostawała ok. 13,80V to jej strumień światła przekroczył by ok 1000lx.

 

Panowie co dalej? Ktoś ma jakiś pomysł? Chciałbym zmierzyć napięcie na bordnetz, tylko nie wiem na której wtyczce.

 

 

edit:

 

nie wytrzymałem, i poszedłem jeszcze zmierzyć napięcia na bezpiecznikach:

 

Lampa prawa: 14,04V

 

bezpiecznik_prawa_lampa.jpg

 

Lampa lewa: 14,04V

 

bezpiecznik_lewa_lampa.jpg

Edytowane przez maystero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja rowniez pomierzylem napiecia na bezpiecznikach zabezpieczajacych lampy mijania (40A kazdy) i sa identyczne z napieciem na akumulatorze 14.07 co jest zrozumiale bo polaczone sa z akumulatorem za pomoca bardzo grubych przewodow stad mniemam ze caly ten spadek napiecia wystepuje dalej i to nie na przewodach ale na sterowniku ktory pewnie pelni role regulatora i przekaznika ale nie mechanicznego tylko polprzewodnikowego.Najlepiej ta sprawe wyjasnil by nam ktos kto mial okazje rozebrac sterownik i przyjrzec sie mu z bliska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja byłem na stacji kontroli pojazdow i sprawdzalem swiatła to diagnosta powiedział że soczewki z odblysnikami sa problemem bo sa juz wypalone. napiecie na żarowkach mam 11,50V przy odpalonym samochodzie a napiecie na aku 14,40V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając forum natknąłem się na temat Padają żarówki i napisał tam tofil mam nadzieję że się nie obrazi jak zamieszczę jego screen a mianowicie w bajcie 19 centralnym zespole elektryki jest wydłużenie życia żarówek. Może warto sprawdzić.

 

28876737096c372d60324a23160e1881.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez hubcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności