Skocz do zawartości
remlus

Przerywacz kierunkowskazów w B5

Rekomendowane odpowiedzi

40 minut temu, motomoto napisał:

różne rezystancje próbowałem aż doszedłem do 18W/ 20ohm i nic to nie zmieniło

Jak to policzyłeś?

Korzystając z wzoru na moc: P = (U*U)/R rezystancja na której wydzieli się moc 18W to 8ohm, a nie 20ohm - przy standardowym-teoretycznym napięciu 12V.

Podłączając rezystor 20ohm (7.2W) + żarówka LED (~1..3W) miałeś wypadkową moc ~8..10W co jest poniżej 50% nominalnej mocy żarówki, czyli 21W.

Spróbuj z rezystorem 8..10ohm. Oczywiście rezystor należy podłączyć równolegle do LED'a. Musisz też liczyć się z mocnym grzaniem się tego rezystora i z brakiem homologacji na takie światła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, motomoto napisał:

Witam wszystkich.

nie chciałem zakładać osobnego tematu więc podpinam się tutaj ..
Czy jest wśród nas jakiś ogarnięty elektryk ?
potrzebuję schemat budowy przerywacza kierunkowskazów..
albo może ktoś wie co i jak zrobić żeby po zamontowaniu żarówek led w kierunkach z tyłu działały normalnie ? bo migają szybko (efekt przepalonej żarówki) .. co ciekawe awaryjne mrugają dobrze prawidłowo. problem jest tylko z kierunkami. Próbowałem dokładać rezystory mocy żeby obciążyć układ ale nic to nie dało .. różne rezystancje próbowałem aż doszedłem do 18W/ 20ohm i nic to nie zmieniło .. Może ktoś montował LEDowe żarówki w kierunkach i ma jakieś doświadczenie z tym ? gdzieś czytałem ze można wymienić przerywacz na elektroniczny .. tylko jak ? bo w passacie jest on zintegrowany z włącznikiem awaryjnych.. można dołożyć taki przerywacz do tego co jest? czy trzeba rzeźbić bardzo żeby to zrobić ?

z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Co prawda mam b6, ale moc żarówek kierunkowskazów jest taka sama. Na dniach będę montował zamiast żarówki pływający kierunek. Z tego co przeczytałem w internecie aby zapewnić taki samą częstotliwość mrugania kierunkowskazów, należy zastosować rezystor 6,8 ohma o mocy co najmniej 20W(zapewni taki sam pobór prądu co żarówka o mocy 21W). Czekam już na paczkę, gdy będę po testach napiszę w temacie czy działa prawidłowo i do jakiej temperatury się nagrzewa po jakim czasie działania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, nTomek napisał:

Jak to policzyłeś?

Korzystając z wzoru na moc: P = (U*U)/R rezystancja na której wydzieli się moc 18W to 8ohm, a nie 20ohm - przy standardowym-teoretycznym napięciu 12V.

Podłączając rezystor 20ohm (7.2W) + żarówka LED (~1..3W) miałeś wypadkową moc ~8..10W co jest poniżej 50% nominalnej mocy żarówki, czyli 21W.

Spróbuj z rezystorem 8..10ohm. Oczywiście rezystor należy podłączyć równolegle do LED'a. Musisz też liczyć się z mocnym grzaniem się tego rezystora i z brakiem homologacji na takie światła.

mam wszystkie rezystory 2W. dałem rownolegle:  3x 330ohm + 3x 180ohm + 3x 100ohm. mierzylem miernikiem i wyszło ok 20ohm a 9x2 daje 18W wiec juz prawie tyle co zarowka a i tak nie mryga jak trzeba..
A wiesz moze czy sie da ew. jak podlaczyc elektroniczny przerywacz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, prezesik18 napisał:

Co prawda mam b6, ale moc żarówek kierunkowskazów jest taka sama. Na dniach będę montował zamiast żarówki pływający kierunek. Z tego co przeczytałem w internecie aby zapewnić taki samą częstotliwość mrugania kierunkowskazów, należy zastosować rezystor 6,8 ohma o mocy co najmniej 20W(zapewni taki sam pobór prądu co żarówka o mocy 21W). Czekam już na paczkę, gdy będę po testach napiszę w temacie czy działa prawidłowo i do jakiej temperatury się nagrzewa po jakim czasie działania.

a w b6 nie jest elektroniczny przerywacz?
troche to głupie ze zeby swiecilo jak trzeba , trzeba dac obciazenie zwyklej zarowki .. wiadomo ze w LEDach chodzi o efekt ale tez o mniejszy pobór prądu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, motomoto napisał:

a w b6 nie jest elektroniczny przerywacz?
troche to głupie ze zeby swiecilo jak trzeba , trzeba dac obciazenie zwyklej zarowki .. wiadomo ze w LEDach chodzi o efekt ale tez o mniejszy pobór prądu..

nie wiem czy jest elektroniczny czy nie, ale po dwóch mrugnięciach wywala mi błąd na fisie i jest brak zasilania na tym kierunkowskazie. Jeśli nie chcesz stosować rezystorów to musisz zmienić zmienić przerywacz, ale co i jak to szukaj w google.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, motomoto napisał:

mam wszystkie rezystory 2W

Napis 2W na rezystorze oznacza, że tyle może wytrzymać i się nie spalić, a nie to ile mocy pobierze! Moc wydzielona na oporniku zależy od napięcia i rezystancji.

Napisałem ci jakie rezystory musisz założyć, żeby mieć te 18W.

Ten przerywacz, który masz w B5 też jest elektronicznie sterowany i dlatego masz zamierzony efekt "kołatania" przy zbyt małym obciążeniu czyli informację o przepalonej żarówce. Stosowanie LED'a to rozwiązanie, którego producent nie przewidział (nie musiał i/albo nie chciał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, nTomek napisał:

Napis 2W na rezystorze oznacza, że tyle może wytrzymać i się nie spalić, a nie to ile mocy pobierze! Moc wydzielona na oporniku zależy od napięcia i rezystancji.

Napisałem ci jakie rezystory musisz założyć, żeby mieć te 18W.

Ten przerywacz, który masz w B5 też jest elektronicznie sterowany i dlatego masz zamierzony efekt "kołatania" przy zbyt małym obciążeniu czyli informację o przepalonej żarówce. Stosowanie LED'a to rozwiązanie, którego producent nie przewidział (nie musiał i/albo nie chciał).

nie napisałeś ;) napisałeś tylko żeby dać 8-10ohm , ale jakiej mocy ten rezystor ?
co ciekawe w ogóle się nie grzeją te rezystory... jakby w ogóle nie docierał do nich prąd :| a dalem rownolegle .. wlutowałem się w ścieżki we wkladzie lampy zaraz przy żarówce..
a nie masz moze pomysłu jak to ogarnąć inaczej? zmienić przerywacz na jakiś inny czy cos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@motomoto wysyłałem Ci linka rezystorów na których będzie działać, nie kombinuj na siłę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem z moim passatem  b5 2001 awt . Kupiłem już 4 włącznik awaryjny ponieważ myślałem że każdy z nich był uszkodzony 2 pierwsze strasznie trzeszczaly i czasem nIe uruchamialy się kierunkowskazy A czasem paliły Cię stałym światłem... chciałbym się dowiedzieć o co tu chodzi podejrzewam że dochodzi do zwarcia obwodów i za co powinienem się wziąć najpierw ? Proszę was o pomoc . Zastanawiałem się czy może wymienić manetke kierunkowskazu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz hak? To co opisujesz to typowe niesprawności przerywacza, ale problemy z kierunkowskazami często generują też sterowniki haka. Powinien być w lewym boczku bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, jihad napisał:

Masz hak? To co opisujesz to typowe niesprawności przerywacza, ale problemy z kierunkowskazami często generują też sterowniki haka. Powinien być w lewym boczku bagażnika.

Wiesz co sprawdziłem i wiem że był hak ktoś to odczepil Ale reszta od haku instalacja itd dalej jest . Więc za co się zabrać żeby to naprawić dzięki za pomoc z góry ? czy chodzi Ci o boczek który się otwiera od żarówek tylnich? Dodam że to sedan

Edytowane przez Patryk1923

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w sedanie to wygląda, ale w octavii I FL liftback znalazłem po lewej z boku. W passacie też powinieneś mieć tam schowek na zmieniarkę na przykład.

Te moduły często występują w obudowie typowej dla przekaźników.W octavii zaśniedziały styki i pomogło wyciągnięcie modułu z gniazda, czyszczenie izopropanolem. Objaw tam akurat był inny, kierunkowskazy migały szybko, jakby żarówka była jedna spalona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jihad napisał:

Nie wiem jak w sedanie to wygląda, ale w octavii I FL liftback znalazłem po lewej z boku. W passacie też powinieneś mieć tam schowek na zmieniarkę na przykład.

Te moduły często występują w obudowie typowej dla przekaźników.W octavii zaśniedziały styki i pomogło wyciągnięcie modułu z gniazda, czyszczenie izopropanolem. Objaw tam akurat był inny, kierunkowskazy migały szybko, jakby żarówka była jedna spalona.

Niestety nie ma w bagażniku Ale wiem że jest jakiś moduł z przekaznikami pod fotelem kierowcy tylko czy może być to ? Czy to może moduł komfortu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod fotelem kierowcy (w zasadzie pod nogami) masz moduł komfortu, w takiej czarnej, szczelnej skrzyneczce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności