Skocz do zawartości
Gość koliber37

Dmuchawa B6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość koliber37

Witam-mam problem z dmuchawa w pasku-2006-otoz zdarza sie ze czasem nie dmucha-a czasem jest ok-zalezy,jak jest zimno to nie chce grzac:)taka zlosliwosc losu-i na paneli klimatronika nie moge wlaczyc przycisku do wenttylacji wenatrz-chyba zawiesza sie przelacznik termiczny-tak sadze-ale gdzie on jest i jak sie do niego dobrac -to nie mam pojecia-oczywisie -potem wraca wszystko do normy-prosze o pomoc-mam rowienez problem z klapa bagaznika -sama sie otwiera i pokazuje mi na wyswietlaczu ze jest otwarta-czy ktos sie z tym spotkal??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ddejmiesz oslone tak jak do wymiany filtra przeciwpylkowegpo jest bezpiecznik termiczny.on zawsze umiera i dziala tylko na 4.jesli w ogole nie dziala to zobacz za polka (schowek) jest wtyczka.sprawdz ją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koliber37

:)postaram sie po niedzieli podac kody bledy-dziekuje za pomoc mi okazana:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się dostać do dmuchawy celem wymontowania dmuchawy, czy po wyjęciu schowka pasażera będzie to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
następny co to z 2005 CR-a posiada???

 

Panowie również mam problem z załączeniem dmuchawy w B6 . wg vcds uszkodzony bezpiecznik termiczny dmuchawy.

Pytanie czy można go wymienić bez jej demontażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie bezpieczniki są w skrzynkach po prawej i lewej stronie deski oraz w komorze silnika.

http://forum.vw-passat.pl/threads/143476-Opis-bezpiecznik%C3%B3w-VW-Passat-B6

 

Przecież są jeszcze bezpieczniki dodatkowe pod deską rozdzielczą obok przekaźników za tym małym schowkiem. Tam jest miejsce rzeczywiście na bezpieczniki termiczne i kilka dodatkowych zwykłych. Ale do dmuchawy u mnie jest normalny SC39 po lewej stronie od kierowcy. Nie widzę innego.

To raczej musi być jakiś wewnętrzny bezpiecznik w sterowniku dmuchawy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie trzeba zdjąć schowek pasażera. Wyjąć sam wentylator i wymienić bezpiecznik, który jest przy silniczku. Nagrzewnicy nie trzeba do tego demontować.

Nie chcę namieszać, ale z tego co pamiętam to trzeba go szukać w okolicy regulatora dmuchawy i część ta ma numer 1K0959263A

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze rozumie to tobie chyba chodzi bo róznie to ludzie nazywają , bezpiecznik termiczny, regulator obr wentylatora, opornik wentylatora i szlak wie jak jeszcze ale ogólnie chodzi ci o takie coś co jest montowane przy samym wentylatorzo a raczej jego silniku

reguluje on zakres obrotów wentylatora, przykładowe zdjęcie 1111.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie bezpieczniki są w skrzynkach po prawej i lewej stronie deski oraz w komorze silnika.

http://forum.vw-passat.pl/threads/143476-Opis-bezpiecznik%C3%B3w-VW-Passat-B6

 

Dziękuję za informację

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dziękuję za podpowiedź.

Wszystkie bezpieczniki zewnętrzne są dobre. Pozostaje ta t. z opornica wewnętrzna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dziękuję za podpowiedź.

 

był wymieniany m. komfortu i po tym montażu przestała działać dmuchawa.

zakupiłem na allegro tą część

powiadomię co było tego przyczyną

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dziękuję za foto. tak taką kupiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuję za informację

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dziękuję za podpowiedź.

Wszystkie bezpieczniki zewnętrzne są dobre. Pozostaje ta t. z opornica wewnętrzna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dziękuję za podpowiedź.

 

był wymieniany m. komfortu i po tym montażu przestała działać dmuchawa.

zakupiłem na allegro tą część

powiadomię co było tego przyczyną

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

dziękuję za foto. tak taką kupiłem

 

Wymieniłem opornicę i dmuchawa działa. Problem prawdopodobnie wynikał z tego ,ze odpaliłem samochód w ponad -20 C st. Była ustawiona na Max i to mogło być powodem przegrzania tego opornika.

 

dziękuję wszystkim Panom za cenne podpowiedzi praktyczne.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Założyłem nowy opornik w silniku dmuchawy. Dmuchawa działa o.K.

Przyczyną mogło być jego przegrzania ,gdyż przy uruchomieniu w -20 st. C ona pracowała na max.

 

Dziękuję wszystkim za praktyczną pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

A więc zawsze sprawdzić bez. Nr 39 w sk.bez. a później ten opornik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopadł mnie dziwny problem, dmuchawa nawiewu przestała mi działać, stało się to krótko po wymianie wszystkich silników nawiewów, wymieniłem wszystkie v107, v158, v159, v71 i v113 prócz V70 i v213 (o ile te za schowkiem po demontażu są ok, ten 159 po nawierceniu otworu w profilu ok, te 107 i 158 to istny dramat...) To wymiana tych 70 i 213 bez urywania mocowań jest nie możliwa... Ale do rzeczy, wszystkie nawiewy działają cicho i w pełnym zakresie, testowałem to przed złożeniem wielokrotnie, klapy od początku do końca pracują w pełnym zakresie... Vcds wyrzuca cały czas błędy silniczka 113, pomimo iż pracuje dobrze. Nie wiem czy ma to związek z przestawionym o jeden ząbek mechanizmem (gdzieś wyczytałem że to może mieć znaczenie, choć klapy ładnie się podnoszą i opuszczają do końca... ) Opisałem to wszystko gdyż może mieć to jakiś wpływ...

Teraz do sedna:

Dmuchawę rozebrałem, nasmarowałem, wyczyściłem, sam rezystor wyglądał ładnie, czysto, szczotki ok... Na krótko działa jak szalona.

Złożyłem wszystko do auta, nawiew działa, steruje się z panelu, siła nadmuchu itp... do momentu aż nie włączę obiegu wewnętrznego, on sam się nie chce uruchomić a wtedy dmuchawa się wyłącza... Później nie chce już załączyć do momentu ponownego uruchomienia silnika. Czyli raz kliknę na przycisk nawiewu wewnętrznego, on się podświetla i wtedy natychmiast dmuchawa się wyłącza, nie reaguje na zmianę siły, wyłączenie panelu nic nie daje... Zmieniam ustawienia na nogi, góra, przód przyciski się podświetlają, silniczki pracują ale nawiew nie działa... Nie wiem jaki ma związek obieg wewnętrzny do dmuchawy, ale jakaś zależność musi być...

Proszę o pomoc o jakieś sugestie, bez wewnętrznego da się żyć, ale jednak czasami się przydaje jak jedzie jakiś śmierdziucha z przodu, ale bez dmuchawy już nie, a wymieniać w ciemno rezystor to słaby temat...

 

 

IMG_20180125_113416.jpg

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie ile rodzajów tych dmuchaw było?? Bo padł mi wentylator nawiewu (połamany) a na aledrogo jest duży rozrzut cenowy i nie wiem która do mnie pasuje.

33824437_1979889185355777_6137834013483597824_.jpg

33785684_1979889172022445_3535991809668808704_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla Climatic (Denso):
- 1K1819015 > zastąpiony: 1K1819015C > zastąpiony: 1K1819015E > zastąpiony: 1K1819015F
Dla Climatronic (Denso):
- 3C1820015M > zastąpiony: 3C1820015P > zastąpiony: 3C1820015R + sterownik 3C0907521E (dla szyberdachu) lub 3C0907521G (bez szyberdachu)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Podłączę się, bo dopadło i mnie. Jechałem w sobotę nad morze i było git. Auto stało do dziś nieruszane. Dziś pojechaliśmy do sąsiedniej miejscowości i nie chciał się włączyć wentylator. Klima działała, jak się rozpędziłem to dmuchało trochę zimnym powietrzem (tyle, co pęd powietrza wtłoczył go do nawiewu).

Z kolei wracając - nawiew działał normalnie.

W klimatyzacji jest błąd 9486831 Air Blower - B10E 07 Mechanical Failure.

Idę rozbierać wentylator. Myślicie, że mogło go coś zablokować czy szykować się na robienie szczotek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może komuś się przyda: pomierzyłem napięcia na kostce wpinanej w rezystor wentylatora dmuchawy (sharan 7n, ale to pewnie to samo co passat):

Para grubych kabli:

- cały czas 12V

Para kabli cienkich:

- kluczyk wyjęty 10V

- kluczyk przekręceony:

klima na OFF 10V

bieg 1 - 7,75V

bieg 2 - 7,00V

bieg 3 - 6,00V

bieg 4 - 4,84V

bieg 5 - 3,43V

bieg 6 - 2,10V

bieg 7 - 1,77V

UWAGA! Wyjmując schowek odpinamy przełącznik poduszki. Jeśli przekręcimy kluczyk w stacyjce bez przełącznika, to złapiemy błąd poduszki. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko że u mnie nawet podczas jazdy potrafi nieraz nadmuch paść. Podmieniana dmuchawa podmieniany bezpiecznik termiczny przy dmuchawie. Jeszcze nie wymieniałem tylko przekaźnika. i tu pytanie czy pod kierownica jest jakiś przekaźnik od wentylatora dmuchawy czy znajduje się pod maska ? Jak tak to jaki ma numerek. Autko to Passat B6 1.6 rok 2006   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności