Skocz do zawartości
Hohe

Stuki przy ruszaniu kierownicą.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czytam posty kolegów i chciałbym zapytac dlatego tez zemam passata b6 i cos puka, problem zaczal sie ze stukaniem okolo miesiac temu, przy ruszaniu ale czasem przy samym rozpedzaniu sie aczasem juz np na dwojce ni stad ni z owad bylo sluchac gluchy stuk jakby coszmienilo swoje polozenie, tak samo przy hamowaniu i na zakretach obojetnie czy auto bylo na biegu jalowym czy obojetnie na ktorym, wpoczatku myslalem bo czytam i czytam zeto skrzynia pukala ale od jakiegos czasu zaczyna pukac coraz wiecej, bylem u znajomego i przeglad nicnie pokazal niby wszystko dobrze, pojezdzilemdwa tyg i stuk sie nasilil podjechalem znow i stwierdzil ze sruba na wahaczu od tuleji metalowo gumowej byklaluzna,ok dkrecil i niby ok, ale wsiadlem wieczorem do auta iznow, pojechalem dokolejnego mechanika slyszal ten stuk ale stukalo wybiorczo ... podniesli auto do gory posprawdzali niby amortyzatory wszystkie gumy poduchy od silnika sanki itp i wszystko niby ok, i tak czytam bo stuksie nasilil i zaobserwowalem ze taki stuk wystepuje tez gdy krece na max kierownica wlewo i w prawo, jak mam prosto kola i poltora obrotu w prawo puknie i w lewo do oporu tez puknie a jak dam poltora w prawo i wroce poltora wlewo doprostych kol to jakcofne wprawo to stuku nie ma,na poczatku myslalem ze [przeguby dlatego ze skrecajac i ruszajac powoli potrafi stuknac 2-3 razy ...i juz nie wiem wkoncu co robic cosprawdzac bomechnicy nic nie znalezli, wiec zaczalem szukac sam i troche poczytalem, i jak skrece na ful i rusze zimpetem to stuku nie ma nie slychac aprzeguby powinny za kazdym razem stukac raczej ... wiec po poradzicie zrobic w pierwszej kolejnosci? dodam ze na postolu jak podnioslem podmaska plastik iwloce na sroby od amora palca i krece kierownica to te srobyy ruszaja sie nie wiem moze po 5mm przy skrecaniu wiec myslalem zeby wymienic lozysko plus poduszki amortyzatoow alemechanik niby na podniesionym auciesprawdzil ze amortyzator luzuw nie ma a jadac po dziurach czasem puknie a czesto nie slychac nic zzawieszenia a puka nawet na prostej drodze ... i nie wiem za co sie zabrac najpierw cozaproponowacmechanikowi? przeguby? lozysko amora plus poduszki czy koncowki drazkow tez moga tak wybiorczko puknac i wymienic?

 

Mam nadzieje ze poradzi ktos cos sensownego co pomoze zaoszczedzic troszke pieniazkow tzn nie wydawaj na niepotrzebne rzeczy... a podobno te tuleje metalowo gumowe na wachaczach sa na 100% sprawne, licze na odp i rade dzieki

 

 

 

Dodam jeszcze ze zarowno na zapalonym silniku ze wspomaganiem jak i tylko na zaplonie bez wspomagania stuk wystepuje ... bo jesli dobrze zrozumialem wyrzej to jakby nie wystepowal bez wspomagania to mozna typowac maglownice... aha i jeszcze nie wydac zeby maglownica puszczala olej a na kierownicy nie ma nawetminimalnego luzu tzn jak ruszam minimalnie kierownica to i kola tez sie ruszaja ;]

 

prosze orade co w jakiej kolejnosci najlepiej sprawdzac :)

Ciężko poradzić na odległość bez osłuchania,ale przychodzi mi jedno na myśl mianowicie przytarte łożyska przednich amortyzatorów tym bardziej,że kilka pasków z roczników 2005-6 już robiłem z tą bolączką stukających a raczej strzelających sprężyn przy skręcaniu kierownicą i koszty w miarę do przełknięcia nawet jeśli nie trafisz w sedno bolączki:D Proponuję również sprawdzenie połączeń śrubowych sanek z nadwoziem,miałem ze 3 auta z luźną śrubą(rozmiar 18) od sanek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z filmiku nigdy na 100 nie wiadomo ale mogę twierdzić,że to magiel ponieważ rozbierałem tak stukającą przekładnię i tak naprawdę nie da się nic zrobić.Stuka łożysko ślimacznicy w bardzo nietypowej obudowie której nie da się kupić nigdzie na świecie,łożyska zresztą też.Jedyne wyjście to inna dobra przekładnia o małym przebiegu,można próbować z nowszych roczników,z biegiem lat były one ulepszane ,modernizowane,ja swoją też wymieniałem bo dostała się do niej woda przez cholerne drążki kierownicze z podróby które są cieńsze od ori i osłony drążków nie uszczelniały dokładnie na opaskach:padaka,jedna zima i było po przekładni......

 

 

Właśnie u mnie została zregenerowana maglownica i STUKANIE ustało ale został objaw z filmiku (czyli pukanie przy skręcaniu), okazało się, że jakieś sprężyny w przekładni trzeba było dobrać i wymienić (bo się zużyły lub zacięły - nie pamiętam dokładnie), teraz wszystko SUPER przekładnia jak NOWA :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności