marekbialek Zgłoś #21 Napisano 1 Marca 2012 Aby sprawdzić poduszki to jednak trochę pracy jest trzeba podnieść maskę w dodatku cały przód jednocześnie w górę ( nie można podnosić tylko z jednej strony bo nic nie sprawdzisz) no i szarpanie tak aby zobaczyć na wierzchołkach kielichów czy są luzy, jeżeli się pojawią to wtedy od dołu widać resztę a to że słyszysz z okolic hamulców to wcale nie wyklucza poduszek, takie są wredne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #22 Napisano 5 Marca 2012 Dzisiaj sprawdzalem te poduchy.Zadarlem mache do gory,zdjelem podszybie i lekko nacisnelem na blotnik-zauwarzylem ze kielich sie rusza w tej gumie czy jest to normalny objaw czy ma byc sztywny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #23 Napisano 6 Marca 2012 i nikt nic nie podpowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #24 Napisano 7 Marca 2012 Delikatny ruch jest wymagany bo poduszki tez muszą trochę pracowac, ale delikatny ruch to mam na myśli max 2-3 mm jeżeli zdecydowanie więcej to jednak poduszka do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #25 Napisano 8 Marca 2012 Czy cos Wam to podpowiada,az sie boje na sama mysl wymiany: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #26 Napisano 8 Marca 2012 U mnie pukanie występowało podczas dodawania gazu lub hamowania.Czasami podczas dużych nierówności.Parę rzeczy wymieniłem nie potrzebnie a powodem tych stuków była tuleja gumowo-metalowa nr:1K0 407 182. Jak mechanik zdemontował ta tuleje był na 100% przekonany że jest w idealnym stanie.Mylił się. Sprawdź na początek to,koszt nie wielki a od czegoś trzeba zacząć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #27 Napisano 8 Marca 2012 U mnie przekładnia, właśnie czekam na termin i będę miał nową wymienioną w ASO Nie są zbyt zadowoleni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #28 Napisano 8 Marca 2012 U mnie przekładnia Dzisiaj sie dowiedzialem ze u mnie tez Gdyby nie te tajemnicze stuki podczas wolnej jazdy nigdy bym sie nie wybral do mechanika,mysle ze narazie chyba tak zostawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #29 Napisano 8 Marca 2012 Witam Ja tez mam stuki jak kierownica na postoju skrece w lewo lub w prawo, to słychać takie pukanie....i tez zauwazyłem usłyszałem jak jade wolno przejezdzam przez wysypke to słysze w zawieszeniu skrzypienie, co to moze byc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #30 Napisano 9 Marca 2012 jak jade wolno przejezdzam przez wysypke to słysze w zawieszeniu skrzypienie, co to moze byc? To moze byc tylko Passat,a tak na powaznie to poszukaj tematu o skrzypiacym zawieszeniu.Niektorzy koledzy wstrzykiwali olej strzykawkami inni wymieniali cale zawieszenia-ten wybryk VW to jedna wielka porazka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko32167 Zgłoś #31 Napisano 9 Marca 2012 Witam. U nie tez stwierdziłem pukanie podczas ruszania i hamowania. Do takiego stanu doszło że nie wiedziałem z której strony samochodu. Diagnostyka i nic Stwierdzenie nie ma luzów 45 tyś km w końcu znalazłem diagnostę i stwierdzenie drążek kierowniczy uff prawie wymieniłem maglownice. Po wymianie drązka koszt drązka 90 złotych ucichło pukanie. Przy okazji dokręciłem wszyskie śruby sanek na czerwony płyn. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #32 Napisano 9 Marca 2012 jak jade wolno przejezdzam przez wysypke to słysze w zawieszeniu skrzypienie Ja też to słyszę i mimo wymiany tulei wahaczy, poduszek i łożysk amortyzatorów dalej skrzypi... Przy okazji prawdopodobnie to samo skrzypi przy powolnym skręcie w lewo, jak się zmienia obciążenie samochodu (lekkie dodanie lub odjęcie gazu). Skrzypienie wyraźnie słyszalne z lewej strony. Teraz stawiam na amortyzatory, bo łączniki stabilizatora podobno mam ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #33 Napisano 10 Marca 2012 Ja też to słyszę i mimo wymiany tulei wahaczy, poduszek i łożysk amortyzatorów dalej skrzypi... Przy okazji prawdopodobnie to samo skrzypi przy powolnym skręcie w lewo, jak się zmienia obciążenie samochodu (lekkie dodanie lub odjęcie gazu).Skrzypienie wyraźnie słyszalne z lewej strony. Teraz stawiam na amortyzatory, bo łączniki stabilizatora podobno mam ok. Ja wymieniłem łączniki stabilizatora...bede musiał podjechać do stacji diagnostycznej i niech sprawdzą co dolega... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejek Zgłoś #34 Napisano 11 Marca 2012 Witam!!! Ja mam problem z kierownica od calkiem nie dawna przy skrecaniu w obojetnie ktora strone podczas parkowania czy jazdy a szczegolnie przy malych predkosciach slychac w kierownicy pisk...Ma ktos jakies sugestje?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
t nowak Zgłoś #35 Napisano 11 Marca 2012 drążek kierowniczy uff prawie wymieniłem maglownice. ta czesc przy kole to koncowka drazka,tak? drazek kierowniczy wychodzi bezposrednio z maglownicy w moim przypadku bardzo mozliwe ze mechanik (niemcy) nie ma ochoty sie bawic w dokladne sprawdzenie przyczyny stukania i typuje na maglownice.musze umuwic termin z innym mechanikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franusss Zgłoś #36 Napisano 11 Marca 2014 Czy cos Wam to podpowiada,az sie boje na sama mysl wymiany: Czy takie objawy to wina maglownicy ? Pytam bo jestem po wymianie praktycznie całego zawieszenia z przodu, przeglądało to trzech mechaników aż w końcu ten trzeci się zlitował i stwierdził, że są chyba luzy na kolumnie kierowniczej .... Czy wiadomo na 100%, że obaj z filmiku to właśnie zepsuta maglownica ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinvw78 Zgłoś #37 Napisano 9 Kwietnia 2014 Czy takie objawy to wina maglownicy ? Pytam bo jestem po wymianie praktycznie całego zawieszenia z przodu, przeglądało to trzech mechaników aż w końcu ten trzeci się zlitował i stwierdził, że są chyba luzy na kolumnie kierowniczej .... Czy wiadomo na 100%, że obaj z filmiku to właśnie zepsuta maglownica ? Z filmiku nigdy na 100 nie wiadomo ale mogę twierdzić,że to magiel ponieważ rozbierałem tak stukającą przekładnię i tak naprawdę nie da się nic zrobić.Stuka łożysko ślimacznicy w bardzo nietypowej obudowie której nie da się kupić nigdzie na świecie,łożyska zresztą też.Jedyne wyjście to inna dobra przekładnia o małym przebiegu,można próbować z nowszych roczników,z biegiem lat były one ulepszane ,modernizowane,ja swoją też wymieniałem bo dostała się do niej woda przez cholerne drążki kierownicze z podróby które są cieńsze od ori i osłony drążków nie uszczelniały dokładnie na opaskach:padaka,jedna zima i było po przekładni...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CargoHS Zgłoś #38 Napisano 17 Kwietnia 2014 a powiedzcie koledzy czy ktoś z Was wymontowywał już maglownice ? jakaś może mała podpowiedź żeby czegoś nie zepsuć ? Dzieki z góry z odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #39 Napisano 18 Kwietnia 2014 No ja wymieniałem ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Młody1989 Zgłoś #40 Napisano 20 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam czytam posty kolegów i chciałbym zapytac dlatego tez zemam passata b6 i cos puka, problem zaczal sie ze stukaniem okolo miesiac temu, przy ruszaniu ale czasem przy samym rozpedzaniu sie aczasem juz np na dwojce ni stad ni z owad bylo sluchac gluchy stuk jakby coszmienilo swoje polozenie, tak samo przy hamowaniu i na zakretach obojetnie czy auto bylo na biegu jalowym czy obojetnie na ktorym, wpoczatku myslalem bo czytam i czytam zeto skrzynia pukala ale od jakiegos czasu zaczyna pukac coraz wiecej, bylem u znajomego i przeglad nicnie pokazal niby wszystko dobrze, pojezdzilemdwa tyg i stuk sie nasilil podjechalem znow i stwierdzil ze sruba na wahaczu od tuleji metalowo gumowej byklaluzna,ok dkrecil i niby ok, ale wsiadlem wieczorem do auta iznow, pojechalem dokolejnego mechanika slyszal ten stuk ale stukalo wybiorczo ... podniesli auto do gory posprawdzali niby amortyzatory wszystkie gumy poduchy od silnika sanki itp i wszystko niby ok, i tak czytam bo stuksie nasilil i zaobserwowalem ze taki stuk wystepuje tez gdy krece na max kierownica wlewo i w prawo, jak mam prosto kola i poltora obrotu w prawo puknie i w lewo do oporu tez puknie a jak dam poltora w prawo i wroce poltora wlewo doprostych kol to jakcofne wprawo to stuku nie ma,na poczatku myslalem ze [przeguby dlatego ze skrecajac i ruszajac powoli potrafi stuknac 2-3 razy ...i juz nie wiem wkoncu co robic cosprawdzac bomechnicy nic nie znalezli, wiec zaczalem szukac sam i troche poczytalem, i jak skrece na ful i rusze zimpetem to stuku nie ma nie slychac aprzeguby powinny za kazdym razem stukac raczej ... wiec po poradzicie zrobic w pierwszej kolejnosci? dodam ze na postolu jak podnioslem podmaska plastik iwloce na sroby od amora palca i krece kierownica to te srobyy ruszaja sie nie wiem moze po 5mm przy skrecaniu wiec myslalem zeby wymienic lozysko plus poduszki amortyzatoow alemechanik niby na podniesionym auciesprawdzil ze amortyzator luzuw nie ma a jadac po dziurach czasem puknie a czesto nie slychac nic zzawieszenia a puka nawet na prostej drodze ... i nie wiem za co sie zabrac najpierw cozaproponowacmechanikowi? przeguby? lozysko amora plus poduszki czy koncowki drazkow tez moga tak wybiorczko puknac i wymienic? Mam nadzieje ze poradzi ktos cos sensownego co pomoze zaoszczedzic troszke pieniazkow tzn nie wydawaj na niepotrzebne rzeczy... a podobno te tuleje metalowo gumowe na wachaczach sa na 100% sprawne, licze na odp i rade dzieki Dodam jeszcze ze zarowno na zapalonym silniku ze wspomaganiem jak i tylko na zaplonie bez wspomagania stuk wystepuje ... bo jesli dobrze zrozumialem wyrzej to jakby nie wystepowal bez wspomagania to mozna typowac maglownice... aha i jeszcze nie wydac zeby maglownica puszczala olej a na kierownicy nie ma nawetminimalnego luzu tzn jak ruszam minimalnie kierownica to i kola tez sie ruszaja ;] prosze orade co w jakiej kolejnosci najlepiej sprawdzac Edytowane 20 Kwietnia 2014 przez Młody1989 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach