Skocz do zawartości
Hohe

Stuki przy ruszaniu kierownicą.

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

 

Mam następujący problem, kiedy ruszam szybko kierownicą na postoju, slychać mocne stuki. Znajomy mechanik sprawdził drążki i wszystko z nimi ok. Macie jakieś pomysły. Czy w b6 można skasować luzy na przekładni jak to podobno było w b5?

 

Edit.

A może jest ktoś kto to rozbierał?

Edytowane przez Hohe
Kolejne pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny przypadek.Stuki z przekladni w 10-miesiecznym Passacie:eek: serwis wymienil na nowa na gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Choć jest to mało pocieszające. Żenada. Trzeba było kupić Punto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i panowie. Byłem dzisiaj u dilera u którego kupiłem auto, ponieważ znalazłem umowę, z której z kolej winika, że mam jeszcze miesiąc gwarancji. Samochód został dogłębnie sprawdzony i nie stwierdzono żadnych typowych luzów. Pan mechanik (szef szefów) powiedział, że jest to prawdopodobnie luz na zębach przekładni (listwie chyba?) i że to jest normalny objaw eksploatacji. Nie wiem co o tym myśleć. Czasami przyznaję im w myślach rację, ale kiedy szarpnę znowu kierownicą, to szlag mnie trafia i sam już nie wiem. Szczerze mówiąc, to gdybym przez przypadek tego nie "wykrył", to pewnie jeszcze długo nie wiedziałbym, że mam jakiś luz. Jest to niezauważalne w czasie jazdy. Tak czy inaczej jestem w poniedziałek umówiony w ASO na powtórne sprawdzenie. Jest tylko mały problem, mieszkam w Irlandii a tutaj są fachowcy przez duże FY. Proszę właścicieli podobnych Pasków (mój ma 40kkm) o sprawdzenie czy w ich autach występuje coś takiego. Dzięki z góry!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie sam bylem zdziwiony bo ASO Palmowski w Olsztynie cieszy sie kiepska opinnia a mimo to uprzejmie mnie poinformowano,ze przekladnia ma luzy (przy przebiegu 40.000km wlasnie) i zamowiono nowa w ramach gwarancji,wiec u Ciebie mysle,ze jest cos nie tak z tym serwisem.Radze walczyc o swoje bo koszt nowej w ASO to ok 5000zl.Akcja miala miejsce w sierpniu.

Edytowane przez raver32

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieszkasz w Irlandii widze. Ja mieszkam w Anglii i gdy ja zglosilem problem do ASO trzymali moje auto przez 2 dni i stwierdzili ze oczywiscie wszystko jest ok. Ostatnio robilem pierwsze MOT i specjalnie powiedzialem gosciowi czy moze mi powiedziec o co chodzi. Stwierdzil ze to nie pierwszy pasek ktory tak ma i to normalne.To w koncu jak to jest z tymi przekladniami ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mniemam MOT to przegląd okresowy? Czyli zaliczyłeś test mimo tych luzów? Za tydzień jadę na święta do Polski autem i chciałbym być pewien, ze dojade. Powiedz mi jeszcze, jak możesz, czy wpływa to jakoś na jazdę. Czy tylko "czuć" jak auto stoi i szarpniesz kierownicą?

--- scalone ---

Powiem jeszcze tyle, że mnie to w zasadzie nie przeszkadza, tylko boję się, że może się nasilić kiedy minie gwarancja i będę musiał sam pokryć koszty naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokladnie identycznie jak Ty. Jak auto jest wylaczone to tego nie slychac. DOpiero jak wlaczysz zaplon i chodzi wspomaganie i to tylko na postoju badz przy manewrowaniu na parkingu. Mot przeszlo bez problemu. Pan ze stacji robiacej przeglady powiedzial ze juz mial passaty z takimi objawami i ze to normalne ( jak dla mnie to nie bardzo ). Ja zrobilem swoiim juz 10 000 mil i powiem ze u mnie jak jest tak bylo w sensie nic sie nie nasila. Moze minimalnie. Ja do polski jechalem z tym bez zadnych problemow. Nie wplywa to na jazde w zaden sposob. Nawet przy wiekszej predkosci jak poruszasz gwaltowniej kierownica to tego nie slychac, przynajmniej u mnie. Ja radze powalczyc jesli masz gwarancje to warto. Albo poszukaj na allegro, sa do anglikow przekladnie bo ja kupilem jedna za 100 zl. Na lato wymiana jak bede w kraju. POzdrawiam

 

Ps. Sprobuj zadzwonic moze tutaj :

http://allegro.pl/item501628060_licznik_passat_3co_2007r_anglik.html

Na aukcji jest licznik ale ma duzo czesci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi wymieniono przekladnie kierownicza kiedy zglosilem stuki w zawieszeniu tylnym ( 20kkm ). Przyznaje sie, ze nie zrozumialem co beda wymieniac, dopiero pozniej sprawdzilem w slowniku, bylem przekonany, ze chodzi o te stuki w zawieszeniu. Oczywiscie zawieszenia nie zrobili. Nie wiem czy to byla jakas akcja serwisowa, czy awaria. Zostawilem auto na ogledziny zawieszenia a kiedy wrocilem do domu zadzwonili do mnie czy moga potrzymac auto dluzej zeby zmienic przekladnie. Bardzo sie zdziwilem bo dostalem auto zastepcze gratis, sciagneli jakies z komisu bo w bagazniku jeszcze lezala cena. No ale co z tego jak z tylu dalej stuka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. Byłem a ASO. Diagnoza, steering rack do wymiany. Nie wiem dokładnie jak to się po polsku nazywa, może to być maglownica, tak czy inaczej jest to pozioma część, do której przychodzi kolumna kierownicza. Koszt około 1,5 - 1,8 kołasia. Teraz diler próbuje naciągnąć VW na naprawę gwarancyjną, a auto po gwarancji (producenta) jakieś trzy miesiące. Nie sądzę, że mu się uda. Zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jest to jakaś myśl. Co prawda liczę na gwarancję dilera, ale jeśli by coś nie wyszło, to jest fajna, tania opcja. Tylko jaką mogę mieć pewność, że tamta jest ok?

 

A jeszcze przypomniało mi się, że mechanik w ASO powiedział, że owszem to z czasem może się pogarszać, ale tak naprawde to mogę z tym jeździć "latami". Hmm...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancji na to ze tamta jest sprawna w 100% nie masz oczywiscie. Ale ja uwazam ze 100zl to nie jest wielki pieniadz a zawsze moze sie okazac ze jednak jest. Tak czy siak nie tracisz wiele. Jesli oczywiscie z dilerem nie wypali. Pozdawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Maly update. Serwis wymienil przekladnie kierownicza i jest ok. Koszt okolo 1500 euro, zaplacil dealer, od ktorego kupilem auto.

Teraz jedno pytanko. Z gory zaznaczam, iz wiem ze nie jest to forum Audi.

Powiedzcie mi prosze, czy zamienilibyscie takiego paska jak moj (2006, 50kkm, Highline, czarny, 1.6 silnik, bez specjalnych dodatkow) na takiego http://www.carzone.ie/search/Audi/A6/2.4-V6-A/200822189001697/advert badz takiego http://www.carzone.ie/search/Audi/A6/2.4-Auto/200828189323895/advert Audika. Moze byc zwykle "tak" lub "nie", ale oczywiscie bede wdzieczny za rozwiniecie.

 

Dzieki z gory!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym co przecierpialem i dalej cierpie z paskiem to raczej bym sie nie zastanawial. Po pierwsze lepsza jakosc wykonania ( lepsze materialy wykonczeniowe), mocniejszy silnik, bogatsze wyposazenie. Jedyny minus to pewnie drozsze ubezpieczenie, no i podatek jesli tak takowy placicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ze względu ma awaryjność chcę się pozbyć Passata. Boję sie, że następne półtora koła będzie z mojej kielni i to pewnie nie długo. Podatek wzrośnie około pięciu stówek, ale przeżyje to jakoś. Martwi mnie jedynie rocznik tego Audi, jakby nie patrzeć jest dwa lata starszy od Paska. Myślicie, że jest to jakiś problem? Przebiegi niby nie są zbyt wielkie. A może miał ktoś styczność z silnikiem 2.4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję tego kotlecika.

Auto już po gwarancji i strasznie stuka na nierównościach, jak również w pewnych zakresach prędkości (EDIT: to dziś akurat wyeliminowałem wyważając koła). Wszystko inne w zawieszeniu sprawdzone i zostaje tylko maglownica, z której słychać bardzo wyraźnie dziwne odgłosy. Jest tam niby jakaś śruba - można nią pokręcić? Tak jak to miało miejsce w b5? Może ktoś coś wie na ten temat? Czy tylko zostaje tylko regeneracja? O kupnie nowej nawet nie myślę ;)

Edytowane przez maluch69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i dalej jak lece wolna po wybojach - cos puka

 

Nie mam szumow szmerow itp.podnioslem wczoraj przod do gory probujac zlokalizowac winowajce nic ,zero luzow a pomnimo tego gdzies stuka.Stuki dochodza z prawaj jak i z lewej strony (tuz rzy kole) tylko podczas jazdy po wybojach.Koledzy zanim oddam samochod do warsztatu i polece z kasy moze wy macie jakis pomysl jak i co mozna jeczcze samemu sprawdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduszki macphersona

jak podnosisz auto to ich nie sprawdzisz, bo nei mają jak pukać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poduszki macphersona

 

Tak,to dobry trop tylko ze slysze te stuki na wysokosci hamulcow poduszki sa troche wyzej.Ale warto sprawdzic,najprosciej jest to ustrojstwo odczepic od nadwozia,tak?Dzisiaj zauwazylem (i uslyszalem :) ) ze podczas gwaltownego hamowania czuc delikatne gluche pukniecie.W jezdzie jest to nie odczuwalne nic sie nie dzieje,robie radio glosniej i nic nie slysze ale mimo tego nie daje mi to spokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności