Skocz do zawartości
Gość skubi

zapowietrzone sprzęgło b6

Rekomendowane odpowiedzi

Gość skubi

Witam wszystkich na forum.Mam takie pytanie czy ktoś może miał problem z pompką lub siłownikiem sprzęgła? Ostatnio zauważyłem podczas manewrów na parkingu że sprzęgło podczas wrzucania jedynki i wstecznego zapowietrzyło sie nie mogłem wyrzucic wstecznego.Musiałem zgasic samochód wysprzęglic ponownie odpalic.Po powrocie do domu zrobiłem ponownie test kilka razy wrzucając jedynke na pół sprzęgle metr do przodu wsteczny metr do tyłu kilka razy i to samo sprzęgło ciągnie przy samej podłodze brak możliwości zmiany biegu.czy ktoś miał podobne objawy ?Dodam że przy normalnej jeżdzie objawy te nie występują,czy dobrze myśle iż to wina pompki lub siłownika który przepuszcza płyn hydrauliczny?Sprawdziłem płyn w zbiorniczku-ok.prosze oodpowiedż może ktoś już to wymieniał i wie jakie to koszty,z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprobuj jak bedziesz mial ten objaw puscic sprzeglo i wdusic je jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość skubi
sprobuj jak bedziesz mial ten objaw puscic sprzeglo i wdusic je jeszcze raz.

gdy tak zrobie wysprzęgla bez problemu,ale ostatnio na parkingu nie miałem możliwości puszczenia sprzęgła ponieważ byłem 10cm od następnego samochodu miałem właczony wsteczny i nie mogłem wrzucic na luz ponieważ pprzęgło już nie wysprzęgało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie za bardzo rozumiem, jakbys nie mogl wrzucic na luz to bys walnal w tamto auto, jesli stales i nie mogles wyrzucic wstecznego to jest wina skrzyni biegow a nie sprzegla, sprzeglo fizycznie odlaczylo Ci naped bo gdyby tego nie zrobilo dalej bys jechal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość walek6969

Witam

Mam od miesiąca Passaka zresztą już 3 z kolei (B3, B5 i teraz ten), no i własnie to jest największy mój problem z tym samochodem jeśli chodzi o wlączanie jedynki i wstecznego. Po prsotu ciagnie w potocznym jezyku sprzegło i ciężko te biegi wrzucić - niedopuszczalne bo w konsekwecji polecą synchronizatory w skrzyni. I teraz jest kilka opcji co może być (zaznaczam bylem na serwisie i odpowietrzyli układ - dalej to samo) po pierwsze przepuszcza popmpa, po drugie przepuszcza wysprzęglik, po trzecie uszkodzony docisk, po czwarte w co wątpie koło dwumasowe, po pięte - nie wiem co jeszcze. Troszke się na samochodach znam bo sam jestem z wykształcenia mechanikiem samochodowym (już teraz nie bawiącym się w to bo i kasy z tego nie ma) i niech ktoś mi konkretnie odpowie czy już naprawiał tą upierdliwość bez żadnych tam "a może to a może tamto" konkrety.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dawid2147

ja miałem taki problem tylko nie wiem dokładnie co to było bo wymieniali mi to na gwarancji. Było to coś ze sprzęgłem tarcza albo docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się do tego tematu.

u mnie sprzęgło łapie już od niskiego poziomu i czasami pedał "zawiesza się" w w pewnej pozycji. trzeba go albo pociągnąć nogą albo sam odskoczy przy jakiejś nierówności.

skutkuje to problemami przy AUTO HOLDzie i po prostu przy automatycznym spuszczeniu ręcznego (zanim odpuści czuję, że już sprzęgło łapie).

 

i teraz pytanie:

sprzęgło się kończy czy trzeba tylko odpowietrzyć a jeśli odpowietrzyć to jak?

 

przeglądałem pare tematów o sprzęgle ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi (chyba że za słabo szukałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy udało się wyjaśnić problem ciągnącego sprzegła? Problemów z biegami przy manewrowaniu?

Mam podobny problem i wymiana kompletnego sprzęgła tarcza docisk dwumas i wysprzęglik nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze macie to samo co u znajomego jezdzil sobie paskiem jakis rok model 2007 i mial po jakims czasie taki bol ze pedal sprzegla mu zostawal w polowie nie odbijal do konca

wymienili pompke i taka przejsciowke na skrzyni co ma odpowietrznik nie pomoglo

wymienili kpl sprzeglo docisk tarcza dwumasa nie pomoglo

po 3 wizycie wymienili lozysko wyciskowe i ok :kciuki

tylko nie rozumiem czemu nie wymienili lozyska razem ze sprzeglem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety łożysko docisk tarczę i dwumas już wymieniłem. Czyli pozostaje pompka i ewentualnie odpowietrznik i przewody. Ale nic nie cieknie i płynu nie ubywa, więc przewody chyba odpadają. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą płynu i pompki. Czy płyn lub pompka może mieć wpływ na takie objawy? Proszę o wypowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie. Wymieniłem pompkę oraz płyn odpowietrzyłem i niestety nie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pulmar, to sie troche wykosztawales :wsciekly......ja tez juz mialem zmieniac sprzeglo, ale ostudziles moj zapal, no chyba ze mechanior nic Ci nie zmienil, a kase skasowal...

U mnie też sprzeglo czasem ciagnie, lapie dosc nisko, ale chodzi miekko, jak wolno zmieniam biegi to oki, albo jak mam obroty powyzej 3000 to zmiana begow jest plynna....

 

Zaczalem sie zastanawiac, czy to moze nie jest wina poduszki pod skrzynia lub silnikiem, jesli jest ktoras walnieta to silnik i skrzynia nie sa w osi i stad moze problemy z ciagnieciem przy zmianie biegow....moze mechanizm ciegien przy galce zmainy biegow trzeba wyregulowac (o ile to mozliwe...):taksobie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło napewno jest wymienione ponieważ sam je kupiłem potem byłem przy wymianie no i stare części mam w garażu. Pompkę wymieniłem sam. Co do osoiwości silnika i skrzynie nie bardzo rozumiem ponieważ silnik ze skrzynią jest przecież połączony sztywno nie mała ilością śrub.Poduszki wydaje sie że są OK ponieważ nie przenosi mi raczej drgań na kabinę. A ja nie mam problemu z ciągnięciem przy zmianie biegów. Mój problem występuje w momencie manewrów np. na parkingu kiedy to jeździ sie na półsprzęgle. No i jak oststnio załczołem się bawić to np wrzucam 1 bieg i podciągam na półsprzęgle po klika cm aż za którymś razem wciskam sprzęgło do deski i ciągnie i nie mogę wyjąć jedynki. Po zgaszenie autu noga cały czas na sprzęgle i nadal nie mogę wyjąć jedynki. Dopiero po ponownym odpaleniu ( noga cały czas na sprzęgle) mogę bez problemu wyjąć jedynkę. A kolejna sprawa to jak np. wyjeżdżam z parkingu wsteczy następnie sprzęgło i po wyjęciu wstecznego nie mogę włożyć jedynki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pulmar, to ciekawy masz przypadek, a moze taka prozaiczna rzecz jak olej w skrzyni jest do dupy, albo plyn hamulcowy lipny (on chyba dziala z hydraulika sprzegla???) :zeco

Edytowane przez trafyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy wymieniony na ATE dedykowany do ESP. Natomiast olej w skrzyni to z tego co wiem w tych skrzyniach nie wymienia sie oleju a poza tym co może mieć wspólnego olej w skrzyni z wysprzęglaniem?

 

Ale dzisiaj usłyszałem ciekawą opinię pewnego mechanika. Otóż ja wymieniłem kompletne sprzęgło marki SACHS (docisk tarcza dwumasa wysprzęglik oraz pompka). Notomiast zdaniem tego mechanika gdybym wymienił sprzęgło na markę LUK to moje dolegliwości by ustały.

Proszę o wypowiedź na ten temat. Co sądzicie czy Wymiana zestawu SACHS na LUK może mieć znaczenie?

Dodam że fabryczne sprzęgło było SACHS. Na sprzęgle są nabite numery fabryczne VW i napisy SACHS. Aczkowielk na tym fabrycznym sprzęgle też były takie objawy a dodatkowo sprzęgło ślizgało i dwumasa zaczynała stukać.

Dodam jeszcze że po tej wymianie jak np. wjeżdżam na krawężnik i przygazuje na półsprzęgle to śmierdzi to nowe sprzęgło tak jakoś dziwnie. W samochodzie czuć jakby jakieś zbuki albo szambo. Czy to jest dopuszczale?

Proszę o opinię na wiele moich pytań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszesz, że masz tez problemy z wybiciem biegow, a tu zmiana oleju w skrzyni biegow mogla by pomoc.......osobiscie nie popieram teorii o nie wymienianiu oleju w skrzyni, nie mowie zeby go zmieniac po 20tys km, ale kazdy olej, plyn sie starzeje i traci swoje pierwotne wlasciwosci, w B5 zminilem przy 230tys km i bylo ciut lepiepiej ze zmiana biegow, znajomy w golfie nie zmienial, ale za to potem zmienil skrzynie, moze przypadek, ale....

 

Co do marki sprzegla to sie nie wypowiem, w B5 niektorzy montuja zestaw Valeo z jednomasem i smigaja....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówmy o B5 to był fantastyczny samochód. przeleciałem nim 300 tys. Nie było mowy o żednej wymianie sprzęgła czy dwumasy czy oleju w skrzyni. Wszysko chodziło jak w zegarku. A w B6 masakra 145 tys i wszystko sie sypie, nie wiadomo w co włożyć ręce . Strasznie żałuje tej zamiany i raczej przyłączam się do opinii o B6 że to jest porażka.

No a wracając do tematu to nie mogę czasem wyjąc pierwszego biegu lub wstecznego ale nie przez olej tylko przez to że auto jest nie wysprzęglone i lekko ciągnie więc to jest powodem że nie mogę wyszarpać tych biegów ponieważ sprzęgło lekko zabiera.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki sam problem w Golfie IV 1.9 TDI wymieniłem łożysko, docisk, tarcze, wszystko firmy LUK i problem zniknął. Łożysko było już lekko pęknięte i to był główny powód. Golf miał przejechane 200 tyś. Po wymianie, sprzęgło chodziło jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w Golfie IV 1.9 TDI wymieniłem łożysko, docisk, tarcze, wszystko firmy LUK i problem zniknął

no tak powinno byc po wymianie ww, ale kolega pulmar twierdzi ze tez zmienil komplet ...., a dalej sa problemy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że pulmar wymienił te części, ale wyraźnie napisałem że wymieniłem na LUK, bo pulmar ma zestaw z SACHS - ja nie bez przyczyny to zrobiłem, ETKA mówi wyraźnie o firmie LUK, mechanik też kazał kupić zestaw z tej firmy. Może coś w tym jest - przecież nie raz się okazało, że częsci pasują tylko od jednego producenta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności