Skocz do zawartości
Krembul

Czy można "bezkarnie" zdjąć pasek klimy?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Mam pytanie jak w temacie. Od jakiegoś czasu spod maski wydobywa mi się na zimnym silniku straszny pisk. Mechanik stwierdził, że to łożysko kompresora klimy. Ponieważ nie mam chwilowo możliwości podjechania do magika od klimy to chciałbym zdjąć pasek aby uciszyć te przeraźliwe piski. Czy można to zrobić i jeździć bez obaw, że coś się stanie?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz zdjąć pasek ze sprężarki, tylko ona jest napędzana tym paskiem ;)

na czas jazdy bez sprężarki,przewody podwieś i zakotwicz, nie zapomnij ich porządnie zaślepić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprężarki zdejmował nie będę. Za jakieś dwa tygodnie będę mógł podjechać do kogoś, kto mi zdiagnozuje to łożysko a do tej pory szlag mnie trafi z tym piszczeniem. poza tym będę miał pewność, że to właśnie od tego ten dźwięk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jamwas

co trzeba poluzowac zeby zdjac pasek od klimy

Edytowane przez Majcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli dobrze pamietam to ona ma napinacz rolke napinajaca wiec musisz ja pdciagnac do zrzucenia paska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie musi piszczeć łożysko sprężarki równie dobrzze może piszcześ zużyta rolka napinająca pasek owej sprężarki warto zdjąć pasek i pokręcić jednym lub drugim. Oczywiście piski nie muszą się ujawnić bo inaczej rolka/lożysko pracuje jak jest luźne a inaczej pod obciążeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobny problem rozwiązałem w golfie III, czyli WD40 i dobry śrubokręt, klima działa i nic nie piszczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wcale nie musi piszczeć łożysko sprężarki równie dobrzze może piszcześ zużyta rolka napinająca pasek owej sprężarki warto zdjąć pasek i pokręcić jednym lub drugim. Oczywiście piski nie muszą się ujawnić bo inaczej rolka/lożysko pracuje jak jest luźne a inaczej pod obciążeniem.

 

Nie koniecznie musi piszczeć pasek klimy, łożysko sprężarki czy napinacz paska. Równie dobrze może dawać o sobie znać sprzęgło kompresora. Gdzieś na forum nawet to opisywałem bo miałem taki przypadek.

 

Tu jest. Ostatni post. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=83954

Edytowane przez latinoo_80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koleżanki i kolegów, w moim pasku spod maski też wydobywa się pisk, temat już wałkowałem na forum tylko że w innym wątku ponieważ obstawiałem koło pasowe alternatora bądź równie popularną wiskozę, jednak ani na altku i wisko żadnych luzów nie wyczułem wszytko sztywne ale mówię pomimo że brak luzów to wraz może piszczeć ale to by trochę było dziwne, jednak wczoraj miałem dobrą okazję aby posprawdzać rolki i napinacze gdyż zmieniałem olej w swoim pasku, natrafiłem na napinacz paska od klimy i okazuję się iż to on skubaniec ma spore luzy jak się porusza nim do przodu i do tyłu natomiast pozostałe rolki są ok.

I teraz oto moje pytanie do Was:

1. Czy ten napinacz może być winowajcą tych pisków?

2. Jak jest z jego wymianą? (czy trzeba sporo się nagimnastykować i palcy naomykać)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymieniałem ten napinacz. Fakt - robi sporo hałasu :D

Wymiana banalnie prosta. Dwie śruby - jedna mocującą,druga napinająca (że tak to nazwę). 15 minut roboty :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Czy ten napinacz może być winowajcą tych pisków?

2. Jak jest z jego wymianą? (czy trzeba sporo się nagimnastykować i palcy naomykać

Właśnie wczoraj wymieniałem ten napinacz oraz łożysko na kole pasowym sprężarki klimy. Słychać było głośną pracę tych łożysk. Do wymiany napinacza wystarczy długi imbus nr 6 i odgięta oczkowa 17. Wymiana jest bardzo prosta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, panowie dzięki za odpowiedzi, czyli paska nie będę musiał zdejmować, tylko poluzować obecny napinacz, odkręcić wyjąć, następnie nowy przykręcić i napiąć pasek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, panowie dzięki za odpowiedzi, czyli paska nie będę musiał zdejmować, tylko poluzować obecny napinacz, odkręcić wyjąć, następnie nowy przykręcić i napiąć pasek.

Dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba osłonę silnika od spodu zdjąć. Moim skromnym zdaniem idealnie byłoby mieć kanał, podnośnik serwisowy itp. ;-) Ale to tylko domysły, mnie to szczęście wymiany jeszcze nie dopadło ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znosze klimy juz od wielu lat czy mozna calkowicie zdjac ten pasek bez konsekwencji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności