Jump to content
Omni81

Jak zamontować tempomat.

Recommended Posts

mnie wiązka kosztowała 20 zł. zrobiłem sam. kupiłem tylko piny do kompa (10 szt za 10 zł) i kawałek przewodu 7 żyłowego. na spokojnie polutowałem, opisałem sobie i owinąłem taśmą izolacyjną szmacianą.... jak kupiłem manetki, to miała wszystkie wtyczki z uciętymi kablami. A ponieważ robiłem tempomat z kierownicy, to z manetki tylko 2 kabelki szły.

Jazda zacznie ci się jak wymontujesz komputer przy podszybiu. Proponuję ci wciągnąć kostki do środka i tam powpinać gdzie trzeba. w sumie robota na 2 - 3 godzinki.

Oryginalna wiązka w serwisie VW w Pile to koszt 320 zł. :oszit Moim zdaniem podurnieli.

 

Przy okazji - nie musisz podpinać się pod pomarańczową wtyczkę. Weż plus po zapłonie z złącza x75

Edited by cypber

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak mam walczyć z tym i sie nadenerwować to już wole się wpiąć tylko w kable :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zebym wiedział, że całość nie jest taka skąplikowana to bym kupił orginalną wiązkę, dołozył 50zł i zrobił jak fabryka nakazuje :)

A tak, teraz będę musiał ciąć kabelki łączyć i lutować, całość mi zajmie zapewne więcej niż powpinać piny w kostki ;/

Ale za błędy trzeba płacić.

Z tego co już zauważyłem to nie polecam nikomu kto miałby zakładać tempomat, wiązki kabli z allegro za 30zł, lepiej dołożyć i kupić oryginał, większa pewność, że autko się nie spali :)

 

---------- Dodano o 15:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:40 ----------

 

A czym najlepiej to oizolować teraz? Mogę zwykłą izolacją czy lepiej jakąś lepsiejszą? Tylko jaką? Bo mam w domu tylko zwykłą taką co ma rózne kolory

 

A nie mówiłem? Pisałem wyraźnie, ale się uparłeś.

Co prawda ASO zwęszyło biznes i wiązki ze 100zł skoczyły na ponad 300, ale na ebay de spokojnie za 15 euro można kupić taką jak ori, z pinami i wtyczką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam problem. Po zamontowaniu tempomatu kontrolka się świeci ale tempomat nie działa;/

Na vagu pokazuje takie coś

 

grupa 22 rubryka2

 

Tempomat wyłączony : 000000

tempomat włączony : 000011

wciśnięty reset : 001011

wciśnięte sprzęgło : 100011

wciśnięty hamulec : 010011

 

Proszę o pomoc bo już nie mam siły i niewiem co jest nie tak ;/ Przepatrzyłem wszystko parę juz razy i niewiem co jest grane??? Robiłem według opisu z 3 posta dla Passata FL. Może manetka uszkodzona??? Niewiem kupiłem nowy zamiennik;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aktywowałeś go w adaptacji? Jest napisane jak w pierwszym poście o ile mnie pamięć nie myli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wszystko jest aktywowane, tak jak koledzy piszą tyle że nie działa;/, przełożę jeszcze manetkę na 100% sprawną i ori, wtedy zobaczę co się będzie działo ;)

 

 

Edit:

 

Okazało się że winna była nowa manetka "zamiennik" którą normalnie kupiłem w sklepie motoryzacyjnym albo ja miałem pecha albo po prostu te zamienniki takie lipne są, teraz założyłem originalną manetkę i działa jak trzeba. Zraziłem się już do zamienników i dlatego radzę Wam że gdy ktoś będzie zakładał sobie tempomat to niech sobie poszuka używanej originalnej manetki i niech nie kupuje tego zamiennikowego shit-u ;)

Edited by piotrg1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mam pytanko bo kupiłem 2 manetki lewa z tempomatem i prawa od kompa, ale ta prawa ma przełącznik przód tył, czyli to jest od kombi o ile się nie myle tak?

I teraz najlepiej przełożyć swoją bo żeby cyrki nie wyszły przy kostkach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtyczki raczej są takie same. Jeśli tak to już od Ciebie zależy czy chcesz mieć jak ori czy nie. I tak musisz je ściągnąć a wtedy żeby je rozdzielić to tylko jest jedna śrubka i zatrzaski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie

Mam problem własnie po montażu Tempomatu, ściągałem kierownicę, żeby manetkę włożyć, ustwiłem czujnik położenia kierownicy na środku idealnie, czyli jesli przekręciłem nim w lewą strone to więcej niż 2 razy nie mogłem obkręcić plus 2 razy w prawo.

Po złożeniu wszystkiego tempomat działa, ale pali się ciągle kontrolka od ESP i brak jego, jak skanowałem Vagiem błędy to na silniku nic niemam, Jak wszedłem w ABS i tam przeskanowałem to wyskoczył mi błąd 00778

Zacząłem odrazu szukać w sieci co jest!!!

znalazłem coś na podobie o skręcaniu i hamowaniu żeby to wyłączyć, ale nie działa ;/

Wie ktoś może co mam teraz zrobić?

Edited by buri2604

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wejdź w grupę z kątem skrętu kierownicy prawdopodobnie przekręciłeś w którąś stronę taśmę albo ją uszkodziłeś ;)

Nie pamiętam która to grupa ale będzie to w Abs-ie, wartości podane w stopniach. Wyprostuj koła do jazdy idealnie na wprost, później zdemontuj kierownicę, kręć taśmą i patrz żeby wartość na vagu weszła na 0 stopni, później poskładaj wszystko z powrotem patrząc by na kompie było cały czas 0 stopni, jeżeli nie uszkodziłeś sobie taśmy to powinno wszystko śmigać jak dawniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam sorki za odswiezenie tematu mam passata 1.9tdi z 2000r AJM i chcialbym zalozyc i tu pytanie czy ktos wie ile kosztuje wiazka w ASo i ktora wybrac do mojego passka 3BO 971 425 czy 3BO 971 425A ?? i czy tym Vagiem http://allegro.pl/chip-tuning-galletto-1260-pl-flash-mapy-diag-vag-i3904612313.html zrobie adaptacje tegoz tempomatu ?? ewentualnie jakie wtyki bym potrzebowal aby zrobic samemu taka wiazke ??

Edited by kloku13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jakbys zerknal pod komputerem czy masz wtyczki okragle czy plaskie. Bo w teorii to od 99r bodajze wiazka powinna byc 3B0971425A na plaskie piny, ale jak zerkniesz to bedzie 100% pewnosci co tam masz:) Dorobić taka wiązke na plaskie piny, jak pol roku temu, ponad pol roku sie pytalem to wychodzi 126zl, a w aso kosztuje 324,17zł.

Chyba ze chcesz to na plaskie piny tzn tą 3B0971425A moge zrobic, bo mam potrzebne oryginalne podzespoly do tego i to za polowe ceny co bys sam czesci kupowal w aso, o ile sie ceny czesci im nie podniosly na nowy rok:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

daruje sobie ASO poniewaz wyczytalem w poscie #113 tegoz tematu ze w wiazce w drzwiach jest taka sama wtyczka a ze wymienialem drzwi (po wypadku ) i kupilem drzwi od anglika to mi sie wiazka zostala . przeszukalem graty ktore mam w garazu i znalazlem owa wiazke z owa wtyczka i pasuje wedlug opsu w tym poscie i do postu podajze nr 2. a czy ktos moze mi powiedziec cos na temat tego Vaga z poprzedniego mojego postu http://allegro.pl/chip-tuning-galletto-1260-pl-flash-mapy-diag-vag-i3904612313.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest witos

panowie mam problem z tempomatem kupilem manetke na szrocie okablowanie na allegro podłączył mechanik sprawdziłem wedłuk instrukcji zainstalowałem w salonie dałem 210zł i nie działa niewiem czy manetka niejest zła coś mi się ta taśma od kostki niepodobała czy to może być ta przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale nie działa, tzn nie trzyma prędkości czy nie wyświetla się kontrolka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie

Czy ta manetka

http://www.ebay.co.uk/itm/CRUISE-CONTROL-STALK-SWITCH-HARNESS-FOR-VW-GOLF-4-JETTA-MK4-BORA-18G-953-513A-/181323060621?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a37b2558d

 

To oryginalna część czy tania podróbka chińska?

Cena kusząca, tylko nie wiem czy warto, brat po tym jak ja założyłem tempomat też by chciał i szukamy czegoś korzystnego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginał ma inną taśmę łączącą manetkę z korpusem ( widać, że miejscami jest podzielona na nitki, ori w tych miejscach jest lita), ori nie ma chyba tej srebrnej śrubki klapki korpusu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy