Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Adam dzięki tak się wczytałem ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem, czy mogę obsługiwać tempomat z poziomu kierownicy i nie potrzebuje do tego montować manetki z tempomatem, czy mimo wszystko manetka musi być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy sterowaniu tempomatu z multi-kiery potrzebna jest jedna funkcja z manetki* - ON / OFF,

 

*ewentualnie może to też zastąpić zwykły przełącznik dwu-położeniowy który był by zamontowany gdzieś pod ręką.

 

ps. Wiązkę do multi-kiery trzeba rzeźbić samemu chyba że ktoś z kolegów się podejmie przygotować na zamówienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps. Wiązkę do multi-kiery trzeba rzeźbić samemu chyba że ktoś z kolegów się podejmie przygotować na zamówienie.

 

nie da się dorwać w serwisie albo na jebaju :/

 

 

*ewentualnie może to też zastąpić zwykły przełącznik dwu-położeniowy który był by zamontowany gdzieś pod ręką.

 

nie lubię takich gadżetów w aucie trzeba będzie pierwsze zmajstrować tempomat

 

jak widać na aukcji to pasuje a po za tym to jest chłopak z forum Michal-LKR

 

ta manetka to dobry zamiennik, czy lepiej szukać używki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta manetka to dobry zamiennik, czy lepiej szukać używki?
powiem to tak samo kupiłem i jestem zadowolony a i jako zamiennik to chyba ma dobre opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem za 40 pln oryginal uzywke w bardzo przyzwoitym stanie. Szukalem na allegro ale nie do passata tylko czesto wystawiaja seat skoda i wtedy cena nizsza;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem po instalacji. Tydzien wszystko działało po czym nagle przestało. Objawy:

Zapala sie kontrolka od tempomatu, reaguje na RES ale nie ustawia predkosci. Błąd w VAGu:

17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal

Na kanale 66 zmieniaja sie liczby po nacisnieciu kazdego przycisku, stopu i sprzegla tez.

Od czego zaczac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy kabel podłączony do komputera samochodu (ten z wiązki z manetki) czasem Ci się obluzował/oderwał/wypadł PIN - nie wiem jak podłączałeś.

Generalnie wychodzi, że masz problem z sygnałem z manetki (a w zasadzie chyba z jego brakiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem ze tempomat czasem dziala. Dzisiaj np bez problemu a wczoraj wieczorem ni cholery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dalej obstawiam problem z komunikacją. Jak będziesz miał chwile to rozbierz co trzeba i sprawdź przewody. Czasem banalna rzecz, typu poluzowana wtyczka w manetce. Skoro czasem działa OK to znaczy, że wsio jest sprawne (poza połączeniem lub uszkodzeniem samej manetki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się dzisiaj udało podłączyć tempomat (oczywiście tylko dzięki wskazówkom z tego tematu). Było kilka problemów ale po przewertowaniu kilkunastu stron udało się je rozwiązać. I u mnie był właśnie problem z komunikacją, okazało się że wtyczka przy manetce była poluzowana. Wystarczyło wyjąć i jeszcze raz mocniej wcisnąć i po tym tadaaam zielona ikonka tempomatu:D:D

 

I wg mnie od tego zacznij, najłatwiejszy dostęp, dwie śrubki od dołu i masz wtyczkę na wierzchu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, więc i ja dziś założyłem.

To co spotkało mnie nieopisanego (przynajmniej nie znalazłem) to:

 

Silnik ALT, passat B5FL, salon Polska

 

- w pomarańczowej tyczce nie miałem przewodu czerwono - białego ("+" po stacyjce w ogóle). Powinien być jako PIN nr 8 a w tym miejscu miałem PIN od pompy wtryskowej.

- "+" po stacyjce znalazłem PIN 4 (przewód czarno - biały.)

 

Może komuś kiedyś to pomoże.

 

- nie trzeba zdejmować "dołu" deski aby przeciągnąć kabelki z manetki. wystarczy 50 cm drut od snopowiązałki. Po zdjęciu zaślepki od bezpieczników można przewód od manetki złapać palcami i wyciągnąć przy drzwiach a potem mocując do tego drucika przepchnąć obok białej kostki.

 

Cały czas montażu itd = 1 godzina i 15 minut ( tym 3 papierosy) :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przeciągnięciem wiązki poradziłem sobie w dokładni taki sposób. Od strony silnika 50 cm drutu i wyciągnąłem go pod kierownicą. Przywiązuję się wiązkę do drutu i wyciąga przy silniku. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, troszkę szybciej.

 

A jeszcze jedna kwestia.

W VCDS (wersja z przed roku) to "logowanie" to tak naprawdę "adaptacja II". Troszkę mi zeszło (z 5 minut) zanim rozkminiłem o co kaman.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w Passacie 1.8 T 98r AEB jest linka gazu czy potencjometr. Bo podobno jak jest linka to trzeba dodatkowo zamontować pompkę tempomatu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest linka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka

Co sądzicie bracia mili :)

Ta maneta, to wszystko co potrzebuje do podłączenia tego tempomatu w wsoim pasku, czy potrzebuje coś innego, jesli tak to mogłby ktoś dać jakieś namiary jakie graty są potrzebne do montażu?

http://allegro.pl/vw-passat-b5-audi-skoda-seat-tempomat-instalacja-i3426995525.html

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak montowałem u siebie to już nic więcej nie było potrzebne (poza dostępem do lapka aby kodować po podłączeniu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kompletna wiazka, więc jeszcze trochę kabelków i piny do wtyczki w podszybiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie dolutowanie i piny na końcu nie są potrzebne (też miałem wiązkę bez pinów tylko dłuższą (ale ta długość powinna wystarczyć :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez tu jest ze 20cm przewodu. Moze do bezpiecznikow ledwo styknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności