longboy Zgłoś #281 Napisano 27 Marca 2010 (edytowane) Podłączyłem tempomat wg. tego opisu: PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998.Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą. Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu. z manetki ----->do kostki PIN nr 6 ---- do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie) PIN nr 2 ---- do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1 PIN nr 4 i 7 ---- do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9 PIN nr 3 ---- do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8 PIN nr 5 ---- do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1 i niestety nie działa. pokazał się za to błąd 00671 Przełącznik Cruise Control – E45 – niezdefiniowana pozycja przełącznika czyżbym coś źle podłączył, czy raczej szukać innej manetki. Na VAG tempomat dezaktywowany w ostatnim oknie 255.0 czy to jest dobrze?? Po aktywacji 0.0 zaś w drugim bloku po prawej po wciśnięciu sprzęgła, hamulca i przycisków w manetce, nie zmienia się tylko ostatnie zero. Gdzie jest błąd?? co zrobiłem nie tak?? znowu muszę wszystko rozbebeszać? Jeszcze jedno. Komputer ma 48 pinów małych i 4 duże. Czy to oznacza że nie da się podłączyć tempomat?? gdzieś o tym czytałem. EDIT/// markus227, jaka manetke kupiles ?? jaki koszt calosci?Ja tez mam AFN'a i chcialbym zalozyc tempomat. Preziu czy złożyłeś tempomat? Preziu, chyba masz identycznego Pasia co mój,więc też możesz zapomnieć piotrmag1 o czym tu mowa? przybliż temat. EDIT/// Czy po nr sterownika można sprawdzić czy a się podłączyć tempomat? Edytowane 29 Marca 2010 przez longboy Kilka pytań do kolegów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostrysg Zgłoś #282 Napisano 31 Marca 2010 (edytowane) tak 255 przy dezaktywowanym jest ok. drugi blok po prawej wskazuje czy tempomat jest wlaczony czy wylaczony. jesli masz 1 to wlaczony. ty masz 0 czyli czly czas jest wylaczony. moze manetka jest zepsuta. a co masz w drugim bloku od lewej (brake pedal). masz miec 000 dopiero po wcisnieciu sprzegla lub hamulca powinny sie pojawiac jedynki. jesli masz calyczas 1 gdzies znaczy ze masz problem z czujnikiem sprzegla lub hamulca. i one nie pozwola ci wlaczyc tempomatu sprawdz kable jeszcze raz pozdro a sorry teraz widze te zdjecia dopiero. pewnie manetka walnieta Edytowane 31 Marca 2010 przez ostrysg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #283 Napisano 1 Kwietnia 2010 (edytowane) Nr sterownika z mojego auta 038 906 018 P. Jutro zapytam w ASO czy ten sterownik obsługuje tempomat. Ciekawe czy mi powiedzą? Czy po nr można dojść do tego czy obsługuje czy nie? pewnie manetka walnieta a jak ją sprawdzić?? EDIT// Byłem dziś w ASO popytać. Albo pan nie wiedział o czym mówi albo ja byłem w błędzie. Pan w ASO twierdził że tempomat obsługuje moduł komfortu a nie sterownik silnika Co wy na to?? Edytowane 2 Kwietnia 2010 przez longboy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #284 Napisano 4 Kwietnia 2010 Witam, szybkie pytanie z mojej strony, niestety nie mam czasu na przeczytanie całego tematu. Nie bijcie. Na jakiej zasadzie działa ten tempomat? Czy zadaje się ustaloną prędkość i sam przyspiesza, czy podczas jazdy po prostu się go uaktywnia przy określonej prędkości? Potrzebny jest komputer pokładowy? Pozdrawiam, Wesołych :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #285 Napisano 4 Kwietnia 2010 podczas jazdy po prostu się go uaktywnia przy określonej prędkości? Tak Potrzebny jest komputer pokładowy? Nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #286 Napisano 5 Kwietnia 2010 Albo pan nie wiedział o czym mówi albo ja byłem w błędzie. Pan w ASO twierdził że tempomat obsługuje moduł komfortu a nie sterownik silnikaCo wy na to?? Czy to prawda?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #287 Napisano 5 Kwietnia 2010 Czy to prawda?? Nie prawda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banderasanton Zgłoś #288 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam.Jestem nowy na forum,PASSAT 1.8 20V T Kombi - '98 ,w posiadaniu od czterech lat,do tej pory sam wszystko w nim naprawiałem i nie miałem problemów. Czytam posty o tempomacie i po mału wariuje , od czterech lat przemierzam raz w miesiącu niemcy i holandie i kląłem że nie mogę na chwilę oderwać nogi od pedału przyśpieszenia. Znalazłem na allegro manetkę,wiązki przeróżnego rodzaju a tu kolega pisze o lince i zgłupiałem. Więc pytanie czy u siebie mogę zamontować tempomat jak mam pedał na linkę czy nie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #289 Napisano 6 Kwietnia 2010 czesc jestem w posadaniu manetki do tempomatu przeznaczonej do kierownicy multi czy bedzie dzialac u mnie choc takiej kierownicy nie posiadam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ostrysg Zgłoś #290 Napisano 22 Kwietnia 2010 nie bedzie dzialac bo nie masz przycisku set, masz tylko on, off na tej manetce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #291 Napisano 23 Kwietnia 2010 Więc pytanie czy u siebie mogę zamontować tempomat jak mam pedał na linkę czy nie??? Jeżeli masz linkę to oczywiście się da, ale jest z tym trochę zachodu. W każdym razie jest o wiele więcej grzebania niż przy zakładaniu tempo do "elektronicznego pedała" Uprzedzam kolejne Twoje pytanie: Jak to sprawdzić. Najprościej wciskasz pedał gazu do ok 2000 obr/min i tak trzymasz, następnie naciskasz hamulec lewą nogą (dalej trzymając gaz). Jeżeli nic się nie dzieje - masz linkę. Jeśli obrony same spadną do ok 1200 obr/min - masz pedał z czujnikiem. Pozdrawiam :kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #292 Napisano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) Jak to sprawdzić. Najprościej wciskasz pedał gazu do ok 2000 obr/min i tak trzymasz, następnie naciskasz hamulec lewą nogą (dalej trzymając gaz). YHY ide sprawdzic Sprawdzone mam elektroniczny - ten sposób działa Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez irift Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #293 Napisano 24 Kwietnia 2010 powinna byc u mnie taka wiązka 3BO 971 425 ? i mam 68 pinowa wtyczke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #294 Napisano 25 Kwietnia 2010 Koledzy przeczytałem cały ten temat i jeszcze jeden na temat tempomatu chyba nawet więcej stron ma i nie znalazłem odpowiedzi napytanie jak podłączyć tempomat do auta. Passat 1998r. silnik bodajże AFN (nie mój samochód, miałem tylko założyć tempomat) Po dostaniu się do komputera, są tam takie kostki z kabelkami: Kostka biała 10 pin 1. Żółty 2. Czerwony 3. Brązowo-czerwony 4. Szaro-żółty 5. Nie obsadzony 6. Brązowo-zielony 7. Połączone 2 brązowe 8. Czerwono-czarny 9. Czerwono-szary 10. Czerwono-żółty Kostka żółta 10 pin 1. Nie obsadzony 2. Zielony 3. Nie obsadzony 4. Czerwony 5. Brązowy 6. Czerwono-niebieski 7. Nie obsadzony 8. Czerwono-biały 9. Nie obsadzony 10. Nie obsadzony Kostka czerwona 6 pin 1. Nie obsadzony 2. Nie obsadzony 3. Czerwono-czarny 4. Nie obsadzony 5. Nie obsadzony 6. Czerwono-zielony Kostka brązowa 9 pin?? Nie wiem czy na pewno… 1. Nie obsadzony 2. Biało-żółty 3. Żółty 4. Niebieski 5. Czarny połączony z czarno-niebieskim 6. Nie obsadzony 7. Nie obsadzony 8. Nie obsadzony 9. Biało-niebieski Kostka czarna 10 pin 1. Nie obsadzony 2. Zielono-niebieski 3. Biało-szary 4. Niebiesko-biały 5. Niebiesko-czerwony 6. Niebiesko-żółty 7. Niebiesko-brązowy 8. Nie obsadzony 9. Brązowo czerwony 10. Nie obsadzony Byłoby wszystko fajnie pięknie, tylko żaden schemat podłączenia kabli nie pasuje, albo piny które są potrzebne w kostce żółtej są nieobsadzone, albo kolory przewodów nie pasują... Jak to ugryźć?? A kabelki w kostkach opisane od góry czyli od strony komputera, a nie wtyczek nad nogami kierowcy. Jak coś to da, to numer komputera jest taki: 038 906 018 P BOSH, made in GERMANY data 13.12.1997r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #295 Napisano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) powinna byc u mnie taka wiązka 3BO 971 425 ? i mam 68 pinowa wtyczke? Nie 3BO tylko 3B0 (zero po B) kolego masz 97r. z tego co widzę więc Twoja wiązka będzie normalnie do 3B (bo u mnie już jest wiązka od 3BG). Z tego co widzę, to chyba jest taka wiązka której potrzebujesz. Do lifta ma ona chyba oznaczenie "A" na końcu, ale nie dam sobie ręki uciąć - lepiej to jeszcze sprawdzić. i mam 68 pinowa wtyczke? z której strony? Slaweeek Z tego co tam wyczytałem, to przy zakładaniu tempomatu interesuje nas kostka pomarańczowa i biała w komputerze oczywiście. Z Twojego opisu wynika, że coś jest nie tak bo ich nie masz Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez Groszek_6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #296 Napisano 25 Kwietnia 2010 Slaweeek ja równiez mam problem z podłączeniem i mam u siebie AFN. Jak na razie utknąłem, wszystko trochę wyżej w #282. Albo źle poukładałem piny Albo wpiąłem sie w niewłaściwe kostki (mało prawdopodobne) Albo walnięta manetka Za dwa tygodnie biorę się na nowo za robotę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #297 Napisano 26 Kwietnia 2010 ja równiez mam problem z podłączeniem i mam u siebie AFN. Jak na razie utknąłem, wszystko trochę wyżej w #282. Albo źle poukładałem piny Albo wpiąłem sie w niewłaściwe kostki (mało prawdopodobne) Albo walnięta manetka Za dwa tygodnie biorę się na nowo za robotę. Ale u mnie nie ma najnormalniej pinów w tych kostkach które są potrzebne... Np: w kostce żółtej pin nr1 w którym powinien być niebieski kabel jest wogóle nie obsadzony, podobnie nie obsadzony jest pin 9 w kostce żółtej, żeby nie było wątpliwości przewodów nie ma od strony komputera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicer Zgłoś #298 Napisano 29 Kwietnia 2010 Czy żeby zamontowac tempomat do pastora B5 FL z 2003 musi byc ten wyświetlacz komputera miedzy zegarami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #299 Napisano 29 Kwietnia 2010 Czy żeby zamontowac tempomat do pastora B5 FL z 2003 musi byc ten wyświetlacz komputera miedzy zegarami? nie musi być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
longboy Zgłoś #300 Napisano 29 Kwietnia 2010 Nareszcie sukces. 6 godzin walki przy drugim podejściu. Problem tkwił w żółtej kostce, piny wyskoczyły przy montażu, dodatkowo jeden mały pin się ułamał przy składaniu kostki (już wcześniej go lutowałem) te małe są bardzo delikatne, a niektóre można włożyć bez rozkładania kostki. Działa rewelacyjnie - nareszcie. Rada dla chcących założyć tempomat. Jeśli chcesz mieć tempomat a nie bardzo wiesz jak się za to zabrać i nie masz do tego smykałki, jedź do kogoś kto już to robił, wie co i jak. Gdybym wcześniej widział co trzeba rozebrać a później złożyć wolałbym zapłacić za jego montaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach