Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Podłączyłem tempomat wg. tego opisu:

PODPIĘCIE KABLI DLA PASSATA B5 przed 1998.

Auta posiadające 10 pinową białą kostkę oraz posiada 68- pinową wtyczkę komputera i drugą mniejszą.

Kable należy podpiąć w skrzynce na podszybiu.

 

z manetki ----->do kostki

PIN nr 6 -----> do czerwono- biały w kostce żółtej - PIN nr 8 (+12 po zapłonie)

PIN nr 2 -----> do niebieski w kostce żółtej PIN nr 1

PIN nr 4 i 7 -----> do czarno- żółty w kostce żółtej PIN nr 9

PIN nr 3 -----> do czerwono - żółty w kostce czarnej PIN nr 8

PIN nr 5 -----> do czerwono - szary w kostce brązowej PIN nr 1

i niestety nie działa. pokazał się za to błąd

00671 Przełącznik Cruise Control – E45 – niezdefiniowana pozycja przełącznika

czyżbym coś źle podłączył, czy raczej szukać innej manetki.

 

Na VAG tempomat dezaktywowany w ostatnim oknie 255.0 czy to jest dobrze??

Po aktywacji 0.0 zaś w drugim bloku po prawej po wciśnięciu sprzęgła, hamulca i przycisków w manetce, nie zmienia się tylko ostatnie zero.

 

Gdzie jest błąd?? co zrobiłem nie tak?? znowu muszę wszystko rozbebeszać?

 

Jeszcze jedno. Komputer ma 48 pinów małych i 4 duże. Czy to oznacza że nie da się podłączyć tempomat?? gdzieś o tym czytałem.

 

EDIT///

markus227, jaka manetke kupiles ?? jaki koszt calosci?

Ja tez mam AFN'a i chcialbym zalozyc tempomat.

Preziu czy złożyłeś tempomat?

 

Preziu, chyba masz identycznego Pasia co mój,więc też możesz zapomnieć

piotrmag1 o czym tu mowa? przybliż temat.

 

EDIT///

Czy po nr sterownika można sprawdzić czy a się podłączyć tempomat?

zdezaktywowany.JPG

aktywowany.JPG

Edytowane przez longboy
Kilka pytań do kolegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak 255 przy dezaktywowanym jest ok.

 

drugi blok po prawej wskazuje czy tempomat jest wlaczony czy wylaczony.

jesli masz 1 to wlaczony.

ty masz 0 czyli czly czas jest wylaczony. moze manetka jest zepsuta.

 

a co masz w drugim bloku od lewej (brake pedal).

masz miec 000 dopiero po wcisnieciu sprzegla lub hamulca powinny sie pojawiac jedynki.

 

jesli masz calyczas 1 gdzies znaczy ze masz problem z czujnikiem sprzegla lub hamulca. i one nie pozwola ci wlaczyc tempomatu

 

sprawdz kable jeszcze raz

pozdro

 

 

a sorry teraz widze te zdjecia dopiero.

pewnie manetka walnieta

Edytowane przez ostrysg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nr sterownika z mojego auta 038 906 018 P. Jutro zapytam w ASO czy ten sterownik obsługuje tempomat.

Ciekawe czy mi powiedzą? Czy po nr można dojść do tego czy obsługuje czy nie?

 

pewnie manetka walnieta

a jak ją sprawdzić??

 

 

EDIT//

Byłem dziś w ASO popytać. Albo pan nie wiedział o czym mówi albo ja byłem w błędzie. Pan w ASO twierdził że tempomat obsługuje moduł komfortu a nie sterownik silnika :-/

Co wy na to??

Edytowane przez longboy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

szybkie pytanie z mojej strony, niestety nie mam czasu na przeczytanie całego tematu. Nie bijcie.:zeco

Na jakiej zasadzie działa ten tempomat? Czy zadaje się ustaloną prędkość i sam przyspiesza, czy podczas jazdy po prostu się go uaktywnia przy określonej prędkości?

Potrzebny jest komputer pokładowy?

 

Pozdrawiam,

Wesołych :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas jazdy po prostu się go uaktywnia przy określonej prędkości?

Tak

Potrzebny jest komputer pokładowy?

Nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Albo pan nie wiedział o czym mówi albo ja byłem w błędzie. Pan w ASO twierdził że tempomat obsługuje moduł komfortu a nie sterownik silnika

Co wy na to??

Czy to prawda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem nowy na forum,PASSAT 1.8 20V T Kombi - '98 ,w posiadaniu od czterech lat,do tej pory sam wszystko w nim naprawiałem i nie miałem problemów.

 

Czytam posty o tempomacie i po mału wariuje , od czterech lat przemierzam raz w miesiącu niemcy i holandie i kląłem że nie mogę na chwilę oderwać nogi od pedału przyśpieszenia.

 

Znalazłem na allegro manetkę,wiązki przeróżnego rodzaju a tu kolega pisze o lince i zgłupiałem.

Więc pytanie czy u siebie mogę zamontować tempomat jak mam pedał na linkę czy nie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc jestem w posadaniu manetki do tempomatu przeznaczonej do kierownicy multi czy bedzie dzialac u mnie choc takiej kierownicy nie posiadam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie bedzie dzialac bo nie masz przycisku set, masz tylko on, off na tej manetce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc pytanie czy u siebie mogę zamontować tempomat jak mam pedał na linkę czy nie???

Jeżeli masz linkę to oczywiście się da, ale jest z tym trochę zachodu. W każdym razie jest o wiele więcej grzebania niż przy zakładaniu tempo do "elektronicznego pedała" :lol

Uprzedzam kolejne Twoje pytanie:

Jak to sprawdzić. Najprościej wciskasz pedał gazu do ok 2000 obr/min i tak trzymasz, następnie naciskasz hamulec lewą nogą (dalej trzymając gaz).

Jeżeli nic się nie dzieje - masz linkę. Jeśli obrony same spadną do ok 1200 obr/min - masz pedał z czujnikiem.

Pozdrawiam :kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to sprawdzić. Najprościej wciskasz pedał gazu do ok 2000 obr/min i tak trzymasz, następnie naciskasz hamulec lewą nogą (dalej trzymając gaz).

YHY ide sprawdzic :P

Sprawdzone mam elektroniczny - ten sposób działa :D

Edytowane przez irift

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinna byc u mnie taka wiązka 3BO 971 425 ? i mam 68 pinowa wtyczke?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przeczytałem cały ten temat i jeszcze jeden na temat tempomatu chyba nawet więcej stron ma i nie znalazłem odpowiedzi napytanie jak podłączyć tempomat do auta.

Passat 1998r. silnik bodajże AFN (nie mój samochód, miałem tylko założyć tempomat)

Po dostaniu się do komputera, są tam takie kostki z kabelkami:

Kostka biała 10 pin

1. Żółty

2. Czerwony

3. Brązowo-czerwony

4. Szaro-żółty

5. Nie obsadzony

6. Brązowo-zielony

7. Połączone 2 brązowe

8. Czerwono-czarny

9. Czerwono-szary

10. Czerwono-żółty

Kostka żółta 10 pin

1. Nie obsadzony

2. Zielony

3. Nie obsadzony

4. Czerwony

5. Brązowy

6. Czerwono-niebieski

7. Nie obsadzony

8. Czerwono-biały

9. Nie obsadzony

10. Nie obsadzony

Kostka czerwona 6 pin

1. Nie obsadzony

2. Nie obsadzony

3. Czerwono-czarny

4. Nie obsadzony

5. Nie obsadzony

6. Czerwono-zielony

Kostka brązowa 9 pin?? Nie wiem czy na pewno…

1. Nie obsadzony

2. Biało-żółty

3. Żółty

4. Niebieski

5. Czarny połączony z czarno-niebieskim

6. Nie obsadzony

7. Nie obsadzony

8. Nie obsadzony

9. Biało-niebieski

Kostka czarna 10 pin

1. Nie obsadzony

2. Zielono-niebieski

3. Biało-szary

4. Niebiesko-biały

5. Niebiesko-czerwony

6. Niebiesko-żółty

7. Niebiesko-brązowy

8. Nie obsadzony

9. Brązowo czerwony

10. Nie obsadzony

 

Byłoby wszystko fajnie pięknie, tylko żaden schemat podłączenia kabli nie pasuje, albo piny które są potrzebne w kostce żółtej są nieobsadzone, albo kolory przewodów nie pasują... Jak to ugryźć??

A kabelki w kostkach opisane od góry czyli od strony komputera, a nie wtyczek nad nogami kierowcy.

Jak coś to da, to numer komputera jest taki: 038 906 018 P BOSH, made in GERMANY data 13.12.1997r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinna byc u mnie taka wiązka 3BO 971 425 ? i mam 68 pinowa wtyczke?

Nie 3BO tylko 3B0 (zero po B) kolego ;)

masz 97r. z tego co widzę więc Twoja wiązka będzie normalnie do 3B (bo u mnie już jest wiązka od 3BG).

 

Z tego co widzę, to chyba jest taka wiązka której potrzebujesz.

Do lifta ma ona chyba oznaczenie "A" na końcu, ale nie dam sobie ręki uciąć - lepiej to jeszcze sprawdzić. ;)

 

i mam 68 pinowa wtyczke?

z której strony? ;)

 

Slaweeek Z tego co tam wyczytałem, to przy zakładaniu tempomatu interesuje nas kostka pomarańczowa i biała w komputerze oczywiście.

Z Twojego opisu wynika, że coś jest nie tak bo ich nie masz :niekumam

Edytowane przez Groszek_6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slaweeek ja równiez mam problem z podłączeniem i mam u siebie AFN. Jak na razie utknąłem, wszystko trochę wyżej w #282.

 

Albo źle poukładałem piny

Albo wpiąłem sie w niewłaściwe kostki (mało prawdopodobne)

Albo walnięta manetka

 

Za dwa tygodnie biorę się na nowo za robotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja równiez mam problem z podłączeniem i mam u siebie AFN. Jak na razie utknąłem, wszystko trochę wyżej w #282.

 

Albo źle poukładałem piny

Albo wpiąłem sie w niewłaściwe kostki (mało prawdopodobne)

Albo walnięta manetka

 

Za dwa tygodnie biorę się na nowo za robotę.

Ale u mnie nie ma najnormalniej pinów w tych kostkach które są potrzebne...

Np: w kostce żółtej pin nr1 w którym powinien być niebieski kabel jest wogóle nie obsadzony, podobnie nie obsadzony jest pin 9 w kostce żółtej, żeby nie było wątpliwości przewodów nie ma od strony komputera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy żeby zamontowac tempomat do pastora B5 FL z 2003 musi byc ten wyświetlacz komputera miedzy zegarami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy żeby zamontowac tempomat do pastora B5 FL z 2003 musi byc ten wyświetlacz komputera miedzy zegarami?

 

nie musi być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie sukces. 6 godzin walki przy drugim podejściu. Problem tkwił w żółtej kostce, piny wyskoczyły przy montażu, dodatkowo jeden mały pin się ułamał przy składaniu kostki (już wcześniej go lutowałem) te małe są bardzo delikatne, a niektóre można włożyć bez rozkładania kostki. Działa rewelacyjnie - nareszcie.

 

Rada dla chcących założyć tempomat.

 

Jeśli chcesz mieć tempomat a nie bardzo wiesz jak się za to zabrać i nie masz do tego smykałki, jedź do kogoś kto już to robił, wie co i jak.

Gdybym wcześniej widział co trzeba rozebrać a później złożyć wolałbym zapłacić za jego montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności