Alpha9 Zgłoś #1421 Napisano 21 Czerwca 2015 Poszukaj sobie w miejscu podłaczenia wiązki tempomatu mostka. Są dwie metody przy zakładaniu wiązki do tempomatu. Albo przecinasz i lutujesz ją przy kostce w komputerze pod podszybiem albo wpinasz się w nią z nowymi pinami. Na jednym kablu (z tego co pamiętam najgrubszy czerwony) robi się mostek. Jeśli tego mostka nie zrobisz (albo w Twoim wypadku połączenie się pogorszyło/ rozłączyło) wywali błąd tempomatu, błąd świec żarowych i stopu. Klasyczny przypadek. Jeśli tempomat nie był oryginalny tylko dokładany to sprawdź to miejsce. Z bardzo dużym prawdopodobieństwem tam będzie przyczyna usterki. Skoro wypinałeś czujnik stopu pod pedałem to pewnie naciągnąłeś kable i połączenie gdzieś zaskoczyło. Szukaj tego mostka pod komputerem. Dzięki kolego ale winny był czujnik hamulca na 100% bo był dobry ale go wypinałem i źle wpiąłem ponownie więc go rozebrałem przejrzałem jak działa i wpiąłem żeby zazębił (tylko wtedy działa poprawnie) i wszystko ok, stop jest, kontrolka się nie świeci, ale przy tym przypadkowo urwałem/wyrwałem ten jeden szary kabelek wychodzący z wiązki (kilku szarych kabli ok.10) lecącej spod tunelu nw dokąd leci jutro popatrzę i sprawdzę czy wszystko działa. Wydaje mi się że kabel ten szedł gdzieś do bezpiecznika bądź przekaźnika ale gdzie obracam wszystkie skrzynki ale w żadnym gnieździe nie ma brakującego kabla/pinu bez kabla/rr może ktoś wie gdzie jest ten bezp, czy przekaźnik 55 nigdzie go na schematach nie ma...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łoluś Zgłoś #1422 Napisano 21 Czerwca 2015 Mam pytanie . Mam tempomat ,załączam kontrolka zapala się na tablicy lecz przy puszczeniu pedału gazu nie utrzymuje danej prędkości podłączyłem VAG-COM wpisałem kod i nic dodam że mój pasek jest po zmianie skrzyni z automatu na manual i nie mam czujnika sprzęgła czy to może być powód że nie działa tempomat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chim Zgłoś #1423 Napisano 21 Czerwca 2015 Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alpha9 Zgłoś #1424 Napisano 22 Czerwca 2015 Dzięki kolego ale winny był czujnik hamulca na 100% bo był dobry ale go wypinałem i źle wpiąłem ponownie więc go rozebrałem przejrzałem jak działa i wpiąłem żeby zazębił (tylko wtedy działa poprawnie) i wszystko ok, stop jest, kontrolka się nie świeci, ale przy tym przypadkowo urwałem/wyrwałem ten jeden szary kabelek wychodzący z wiązki (kilku szarych kabli ok.10) lecącej spod tunelu nw dokąd leci jutro popatrzę i sprawdzę czy wszystko działa.Wydaje mi się że kabel ten szedł gdzieś do bezpiecznika bądź przekaźnika ale gdzie obracam wszystkie skrzynki ale w żadnym gnieździe nie ma brakującego kabla/pinu bez kabla/rr może ktoś wie gdzie jest ten bezp, czy przekaźnik 55 nigdzie go na schematach nie ma...? Trochę się rozjaśniło bo szara wiązka to wiązka od podgrzewanych foteli, widać że były dokładane, ale przez ori przełączniki Jest podobnie jak koledzy piszą w tym temacie czyli 1 kabel na bezp 44 (stały +) 1 kabel na mase (pisze na nim masse) to wiem 1 kabel idzie do podświetlania przełącznika świateł stąd chyba bierze do podświetlania przełączników do grzania 1 kabel który urwałem tam podają bezp 5 (plus po stacyjce) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=503326 link tylko w celu informacji żadna reklama. Orientuje się ktoś w tym czy dobrze kombinuję Kolorów nie mam bo to chyba dokładane grzanie więc wszystko szare z napisami ale idzie jak piszą w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #1425 Napisano 3 Lipca 2015 Witam, czy jest ktoś kumaty, odważny kto by się podjął montażu tempomatu i go uruchomienie w komputerze żeby to śmigało jak powinno mam paska 2003 rok 2.5 TDI w highline ale jednak tempomatu nie ma i mi go szczerze brakuje. Będę w Krakowie od 13 więc jak ktoś by się odważył podpięcia mi tego w okolicach Krakowa ewentualnie w niedalekiej odległości od Krakowa był bym zainteresowany a co do ceny usługi na pewno się dogadamy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stinger Zgłoś #1426 Napisano 9 Lipca 2015 Witam, czy jest ktoś kumaty, odważny kto by się podjął montażu tempomatu i go uruchomienie w komputerze żeby to śmigało jak powinno mam paska 2003 rok 2.5 TDI w highline ale jednak tempomatu nie ma i mi go szczerze brakuje. Będę w Krakowie od 13 więc jak ktoś by się odważył podpięcia mi tego w okolicach Krakowa ewentualnie w niedalekiej odległości od Krakowa był bym zainteresowany a co do ceny usługi na pewno się dogadamy Ja Ci moge dołożyc ale kabelek mi padł i dopiero jak kupie nowy to możemy sie zgadać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek320 Zgłoś #1427 Napisano 9 Lipca 2015 witam jestem nowy kupilem paska bez tempomatu pytanko czy b5 fl kombi 1,9 tdi mozna dolozyc tempomat dodam ze jest uboga wersja bez klimtronika 2002r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #1428 Napisano 9 Lipca 2015 witam jestem nowy kupilem paska bez tempomatu pytanko czy b5 fl kombi 1,9 tdi mozna dolozyc tempomat dodam ze jest uboga wersja bez klimtronika 2002r Można. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek320 Zgłoś #1429 Napisano 9 Lipca 2015 trzeba cos dokladac czy wystarczy wymiana manetki i podlaczenie pod komputer w aucie - - - - - aktualizacja - - - - - skrzynia automat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fiszu Zgłoś #1430 Napisano 2 Sierpnia 2015 Witajcie ! Mój fabryczny tempomat w końcu zaczął działać. Mam passka z dość nietypowym silnikiem AGZ czyli VR5 i przepustnicę elektryczno manualną czyli sterowaną i silniczkiem i linką. Tempomat mam w blokach pomiarowych w grupie 066 z tym, że wartości są odwrotnie - na on jest 00 a na off jest 11. Dziwnie ale tak ma być. Razem z kolegą waski1 wymienialiśmy manetki, sprawdziliśmy dokładnie wiązkę i przepustnicę i nic. Po kilku spotkaniach i wielu godzinach spędzonych w warsztacie Monster u kolegi waski1 w Krakowie, doszliśmy do tego ze mam wyzerowany sterownik silnika. A dokładniej jego kodowanie. U mnie nie ma czegoś takiego jak logowanie tempomatu jakimiś kodami. Po prostu wystarczy poprawnie zakodować sterownik silnika. U mnie jest to kod 00010 (skrzynia manualna, sedan, napęd na przód). Polecam Monster Serwis w Krakowie. Chłopaki sie nigdy nie poddają ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #1431 Napisano 4 Sierpnia 2015 Jestem po zakupie manetki do tempomatu, pozostaje mi kwestia wiązki, a widziałem informacje odnośnie konektorów do wtyczki białej, że powinny być MQS 063 0.2-0.5 mm żeńskie ,a czy męskie MQS063 do wtyczki przy tempomacie będą pasować i pozwolą wszystko zamontować czy są tam inne konektory ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RobertG7 Zgłoś #1432 Napisano 11 Sierpnia 2015 Cześć, ja poszedłem na łatwiznę i kupiłem na allegro gotową wiązke do tempomatu z wtyczką do manetki. Ale mam inny problem na samym początku tematu są zdjęcia z demontażu komputera i dobraniu sie do białej kostki, i tu właśnie zaczęły się schody Dziś rozebrałem odłączyłem kompa, rozłączyłem kostki, ale nie dam rady wyciągnąć listwy z gniazdami kostek do środka auta, jest tam po prostu za mało miejsca, samego białego i pomarańczowego gniazda również nie byłem w stanie wypiąć i wyciągnąć do wnętrza (w okolice pedału sprzęgła). Ma Ktos z Kolegów jakiś sprytny sposób na ten manewr? Dodam, że zdjęcia z pierwszej strony przedstawiają wersję angielską i jest po prostu otwór od strony podszybia duuużo szerszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #1433 Napisano 11 Sierpnia 2015 Dziś rozebrałem odłączyłem kompa, rozłączyłem kostki, ale nie dam rady wyciągnąć listwy z gniazdami kostek do środka auta, jest tam po prostu za mało miejsca, samego białego i pomarańczowego gniazda również nie byłem w stanie wypiąć i wyciągnąć do wnętrza (w okolice pedału sprzęgła). Ma Ktos z Kolegów jakiś sprytny sposób na ten manewr? Dodam, że zdjęcia z pierwszej strony przedstawiają wersję angielską i jest po prostu otwór od strony podszybia duuużo szerszy a to od środka przepychałem wiązkę pod komputer, pomogłem sobie drutem, który wcisnąłem od strony komputera i do jego końca przywiązałem wiązkę kabli i tym sposobem udało mi się kable przeciągnąć ze środka do podszybia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #1434 Napisano 2 Września 2015 Dodam, że zdjęcia z pierwszej strony przedstawiają wersję angielską i jest po prostu otwór od strony podszybia duuużo szerszy A ja się zawsze zastanawiałem dlaczego mu tak to fajnie wyszło a ja mam zawsze z tym problem. Ma Ktos z Kolegów jakiś sprytny sposób na ten manewr? Radzę sobie tak, że odkręcam oba wkręty mocujące ramkę. Unoszę ją do góry i wypinam wtyczkę białą wpychając ją jednocześnie do środka. Z boku odcinam trytytkę, która spina kabelki. Dzięki temu białą wtyczkę mogę bardziej wciągnąć do wnętrza auta. Pomarańczowej nie ruszam bo zasilanie biorę albo ze skrzynki bezpieczników (bezpiecznik nr.5) albo z wtyczki czujnika STOP na pedale hamulca (pin nr. 2) Tak jest podpinany tempomat w Skodach i Seatach. W Passacie w tych samych miejscach jest zasilanie po zapłonie więc nie trzeba się męczyć z pomarańczową. Jutro będę znów robił w B5 i na białą mam nowy patent. Postaram się zrobić foty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #1435 Napisano 4 Września 2015 Jutro będę znów robił w B5 i na białą mam nowy patent. Postaram się zrobić foty. A robiłeś kiedyś w B5, w której wtyczki na podszybiu przy kompie mają okrągłe piny? Skąd je brałeś wtedy? Czy może lutowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #1436 Napisano 5 Września 2015 No właśnie taki przyjechał do mnie. Miałem wiązkę przygotowaną z okrągłymi pinami. Nie grzebałem jednak pod deską próbując je włożyć. Odpowiednie piny wyjąłem z górnych wtyczek i połączyłem z tymi z mojej wiązki za pomocą dodatkowych wtyczek. Do passata po '98, gdzie była już zmiana pinów zrobiłem tak samo. Wiązkę zakończyłem wtyczkami jak na zdjęciu. Jak się trafi klient to z białej wyjmę piny i włożę do niebieskiej, mniejszej wtyczki. W ten sposób mam pewne, oryginalne połączenie bez uciążliwego podłączania się pod deską. Zrobiłem zdjęcie jak się dostać do tylnej śruby pokrywy puszki komputera. Pewnie wszyscy o tym wiecie, że służy do tego zaślepka obok wycieraczki. Ja w ten sposób robiłem to pierwszy raz. Wcześniej zdejmowałem wycieraczki i podszybie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #1437 Napisano 13 Września 2015 No i dziś trafiła się okazja zamontować tempomat u kolegi danyo1. Tak to zrobiłem z białą wtyczką: A tak z pomarańczową: Montaż około 1h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #1438 Napisano 17 Września 2015 Koszt montażu u Ciebie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #1439 Napisano 19 Września 2015 To zależy co byś chciał. Czy masz części. Zadzwoń to pogadamy. 510 150 407 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #1440 Napisano 27 Września 2015 (edytowane) Dziś podpiąłem u siebie w Passacie AFN 98rok (czyli wtyczki z okrągłymi pinami jeszcze) tempomat wg schematu z poprzednich stron tzn: Manetka -------->Podszybie (wtyczki) Pin 2 - żółta wtyczka pin 1 (niebieski przewód) Pin 3 - zarna wtyczka pin 8 (czerwono żółty przewód) Pin 4 - żółta wtyczka pin 9 (czarno żółty przewód) Pin 5 - brązowa wtyczka pin 1 (czerwono szary przewód) Pin 6 - żółta wtyczka pin 8 (czerwono biały przewód) Pin 7 - żółta wtyczka pin 9 (czarno żółty przewód) Brązowa wtyczka - T10d Czarna wtyczka - T10b Żółta wtyczka - T10e Wtyczka przy manetce - T10 Pozostałe piny (oprócz 6) połączyłem przy wykorzystaniu takiego kompletu wtyczek: http://www.allegromat.pl/aukcja176923 Dzięki temu, mogę wiązkę tempomatu swobodnie odpiąć w obudowie komputera. Cała zabawa polegała na tym, że przewody przy wtyczkach od strony komputera obciąłem i założyłem wtedy kupioną wtyczkę. Wiązkę tempomatu zaś z jednej strony zakończyłem kupionym gniazdem a z drugiej wtyczką przy manetce. Przy manetce zastosowałem dedykowaną (oryginalną) wtyczkę. Jakby ktoś miał problem to chętnie odpowiem - najlepiej na PW, gdyż temat rzadko przeglądam Edytowane 14 Listopada 2015 przez Magoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach