Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Piotrku za wyjaśnienie wszystkiego :hurra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomyśl też, czy nie lepiej kupić wtyczkę od wiązki i samemu nie zrobić kabelków, bo ta wiązka na aukcji troszkę kiszkowata.

no i oczywiście będziesz potrzebował pinów do wtyczki sterownika komputera. Ja kupiłem te: http://allegro.pl/konektor-pin-meski-f063-0-2-0-5mm2-vw-audi-mer-mqs-i3822423063.html Właśnie niedawno skończyłem montaż.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oczywiście będziesz potrzebował pinów do wtyczki sterownika komputera.

Do montażu tempomatu?Ciekawe.piotrg1991 nic nie pisze o zmianie licznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do montażu tempomatu?Ciekawe.piotrg1991 nic nie pisze o zmianie licznika.

 

Ja też nie piszę o zmianie licznika... Ale przecież gdzieś będziesz musiał te kabelki od wiązki tempomatu podłączyć.... a robi się to jak na stronie 1 tego posta, czyli w białą wtyczkę pod komputerem (sterownikiem) silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie może numer ori manetki nowego typu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo. Nr manetki nieststy nie mam bo mam stary typ założony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
macie może numer ori manetki nowego typu???

 

1j0 953 513

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też nie piszę o zmianie licznika... Ale przecież gdzieś będziesz musiał te kabelki od wiązki tempomatu podłączyć.... a robi się to jak na stronie 1 tego posta, czyli w białą wtyczkę pod komputerem (sterownikiem) silnika.

:sorry rzeczywiście moje niedopatrzenie,ale tak to jest jak się czyta i nie myśli o czym :sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to chłopaki jest z tymi kabelkami bo u mnie z kostki wychodzi 9 kabelków a na pierwszej stronie widzę, że podłączyć mam ich tylko 6 tak? A te 3 nastepne to od czego są w takim bądz razie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może manetka od benzyniaka, a tam może być więcej kabelków... Albo inne barachło....

U siebie masz podłączyć tylko te 6 i koniec kropka. :D

A taka ciekawostka... zasilanie do manetki wziąłem z zacisku x75 pod przekaźnikami i nie musiałem mordować się z kostką pomarańczową. Zwłaszcza, że wiązkę robiłem sobie sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może manetka od benzyniaka, a tam może być więcej kabelków...

są takie same :), więc to raczej nie tędy droga. Może wiązka nie od tej manetki? Może (ale nie wiem) czy nie ma różnicy jak jest wiązka gdzie sterowanie jest z multi kiery (ale wiem, że zwykłej wiązace też da się to podłączyć).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są takie same :), więc to raczej nie tędy droga. Może wiązka nie od tej manetki? Może (ale nie wiem) czy nie ma różnicy jak jest wiązka gdzie sterowanie jest z multi kiery (ale wiem, że zwykłej wiązace też da się to podłączyć).

 

Jak jest multikiera, to manetka jest tylko z przełącznikiem on-off i w zasadzie tylko 2 kabelki tam wchodzą (4 i 7 są zrównoleglone). Wiem, bo w sobotę to instalowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja posiadam wiązke z allegro, nie jest ona oryginalna bo ma inne kolory, jedynie ma kostkę oryginalną ale może ktoś to tak zrobił, żeby wszystkie funkcje powłączać o których nie wiemy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie to funkcje mogły by być.... Może napęd hiper-piper.... ;)

Podejrzewam, że ktoś robiąc kostkę wpiął tyle kabelków ile się dało....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i proszę odrazu jak to zawsze ja już mam :)

/COLOR]Posiadam 9 kabelków w 10 pinowej kostce, ale pinu 5 brak, który jest niezbędny do podłączenia tempomatu, wie może ktoś jak mógłbym skorzystać z tych pinów ktore posiadam w tej kostce? ;/

 

Efekt końcowy wyszedł taki, że powypinałem wszystkie piny i wpiąłem tylko 6, a że pin nr4 z pinem nr 7 mają być razem podłączene do pinu nr 10 juz w kostce przy kompie, to mam je takiego samego koloru. Dobrze Panowie kąbinuje? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zebym wiedział, że całość nie jest taka skąplikowana to bym kupił orginalną wiązkę, dołozył 50zł i zrobił jak fabryka nakazuje :)

A tak, teraz będę musiał ciąć kabelki łączyć i lutować, całość mi zajmie zapewne więcej niż powpinać piny w kostki ;/

Ale za błędy trzeba płacić.

Z tego co już zauważyłem to nie polecam nikomu kto miałby zakładać tempomat, wiązki kabli z allegro za 30zł, lepiej dołożyć i kupić oryginał, większa pewność, że autko się nie spali :)

 

---------- Dodano o 15:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:40 ----------

 

A czym najlepiej to oizolować teraz? Mogę zwykłą izolacją czy lepiej jakąś lepsiejszą? Tylko jaką? Bo mam w domu tylko zwykłą taką co ma rózne kolory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie wiązka kosztowała 20 zł. zrobiłem sam. kupiłem tylko piny do kompa (10 szt za 10 zł) i kawałek przewodu 7 żyłowego. na spokojnie polutowałem, opisałem sobie i owinąłem taśmą izolacyjną szmacianą.... jak kupiłem manetki, to miała wszystkie wtyczki z uciętymi kablami. A ponieważ robiłem tempomat z kierownicy, to z manetki tylko 2 kabelki szły.

Jazda zacznie ci się jak wymontujesz komputer przy podszybiu. Proponuję ci wciągnąć kostki do środka i tam powpinać gdzie trzeba. w sumie robota na 2 - 3 godzinki.

Oryginalna wiązka w serwisie VW w Pile to koszt 320 zł. :oszit Moim zdaniem podurnieli.

 

Przy okazji - nie musisz podpinać się pod pomarańczową wtyczkę. Weż plus po zapłonie z złącza x75

Edytowane przez cypber

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak mam walczyć z tym i sie nadenerwować to już wole się wpiąć tylko w kable :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zebym wiedział, że całość nie jest taka skąplikowana to bym kupił orginalną wiązkę, dołozył 50zł i zrobił jak fabryka nakazuje :)

A tak, teraz będę musiał ciąć kabelki łączyć i lutować, całość mi zajmie zapewne więcej niż powpinać piny w kostki ;/

Ale za błędy trzeba płacić.

Z tego co już zauważyłem to nie polecam nikomu kto miałby zakładać tempomat, wiązki kabli z allegro za 30zł, lepiej dołożyć i kupić oryginał, większa pewność, że autko się nie spali :)

 

---------- Dodano o 15:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:40 ----------

 

A czym najlepiej to oizolować teraz? Mogę zwykłą izolacją czy lepiej jakąś lepsiejszą? Tylko jaką? Bo mam w domu tylko zwykłą taką co ma rózne kolory

 

A nie mówiłem? Pisałem wyraźnie, ale się uparłeś.

Co prawda ASO zwęszyło biznes i wiązki ze 100zł skoczyły na ponad 300, ale na ebay de spokojnie za 15 euro można kupić taką jak ori, z pinami i wtyczką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności