Skocz do zawartości
lazym

Jak zamontować tempomat.

Rekomendowane odpowiedzi

Ale moze miec i tak, bo juz mi sie trafil jeden ze tej dziurki nie bylo. Podszybie bylo wymieniane i moze jakis zamiennik mial, to przedluzka i lamany klucz i po centymatrze do bolu :/ Ale sie odkrecilo:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mozesz jakies foto tych wiazek dac? Normalnie sa 4 piny do wtyczki 15to pinowej i zasilanie. Nic wiecej nie trzeba to dziwi mnie te 7 pinow. Chyba ze chodzi Ci o 'rozgalezienie zasilania'

 

DSCN5265.jpg

 

Fakt faktem w manetce jest 6 pinów, to po co ten 7?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziękuję bardzo, nie zwróciłem uwagi, dziś sprawdzę.

Nie ma za co.

Musisz się dobrze przypatrzeć bo jest tak spasowana z podszybiem, że praktycznie się nie odznacza.

 

---------- Dodano o 20:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:23 ----------

 

Ale moze miec i tak, bo juz mi sie trafil jeden ze tej dziurki nie bylo. Podszybie bylo wymieniane i moze jakis zamiennik mial, to przedluzka i lamany klucz i po centymatrze do bolu :/ Ale sie odkrecilo:/

 

No być może-mniemam, że sprawdziłeś dobrze czy tam jest-bo jak pisałem wyżej, dobrze jest wkomponowana w podszybie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]97040[/ATTACH]

 

Fakt faktem w manetce jest 6 pinów, to po co ten 7?

 

Sory, ale nie dam rady bo te kolory do niczego mi nie pasuja:( Musisz wziasc rozebrac wtyczke i sprawdzic jaki kolor w ktory pin wchodzi. Na forum jest rozpiska wtyczki manetki i dojdziesz po tym gdze co wpiac. Bo mi to wyglada na wiazke wycieta z instalacji, ale nie od tempomatu i teraz jest zadumka co z czym podlaczyc. No i jeszcze lutownie Cie czeka, to wtyczki nie upal pod szyba :P

Nie wiem czy patrzyles w dzial sprzedam, bo mam do 3bg wiazki z ori pinami, tylko wpinasz w kostke i wsio opisane :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oki jako ze w startym pasku mialem tempomat, to do nowego trzeba bylo dolozyc

zaczne moze o opisu straego pasek 98' na lince wiec tempomat mial swoja pompke, zaraz pod przepustnica gumowa membrane ktora sterowala akceleracja. Jako ze byl to 3B to na pulpice nie bylo zadnej ikonki ktora by sygnalizowala wlaczenie tego dziadostwa. W 3BG jest ikonka w okolicach obrotosciomierza.

 

w 3BG silnik TDi AVB 2004

 

zaczalem od kupna przelacznika na szrocie (od kolegow Z Coventry http://sanburn.co.uk/)

 

oto zdj

poprawione0001.jpg

 

dnia nastepnego pojechalem do servisu VW i nabylem wiazke do tempomatu czekalem 10 dni bo z niemcow szla

oto zdj nr czesci to (3BO 971 425)

poprawione0002.jpg

co sie pozniej okazalo to czesc ktora nabylem byla zla, koncowki pinow bylo zaokraglone wiec nie pasowaly do mojego schematu instalacji pojechalem do serwisu i powiedzieli mi ze zaokraglone sa do 3B, natomiast do modelu 3BG powinny byc takie jak na zdjeciu ponizej:

IMG_3169.jpg

nr czesci VW to 3BO 971 425A

 

ok to mianem malego wstepu wiec wezmy sie do roboty

 

najpierw odkrecic mase od akumulatora !!!!!!!!!!!

po zalozeniu przelacznika i podlaczeniu do niego wiazki tak u mnie to wygladalo:

poprawione0007.jpg

pozniej sciaglalem plastyki po kierka, i wykrecilem kostki z:

bezpiecznikami

i te zataz pod kierrownica po prawej stronie(werja europejska po lewej)

nastepnie musimy odkrecic pokrywe od kompa i dostac sie do kostek pod nim

oto zdj

poprawione0009.jpg

odkrecamy sruby ktore je trzymaja, na zdjeciu juz ich nie ma

kolejna przeszkoda na mojej drodze okazal sie zielono czarny kabel, ktory uniemozliwial mi wciagniecie kostek do srodka auta oto zdjecie:

poprawione0010.jpg

poradzilem sobie z tym nastepujaco, wyjalem bezpiecznik, i wkladajac po bokach gwodzie odbiespieczylem zapadki na pinie oto zdj:

poprawione0011.jpg

po wykonaniu tego kroku calosc idealnie wchodzi to srodka auta oto zdj:

poprawione0012.jpg

ucinajac gorna opaske samozaciskowa (czarna na zdjeciu w srodku na gorze,trzyma kable do ramki)

poprawione0013.jpg

mozemy sie zabierac do wiciagniecia kostek (bialej i pomaranczowej)

zacznijmy od pomaranczowej jak juz jest wyjeta,po bokach ma zaciski trzeba je odbezpieczyc i wyciagnac kabel czerwono-bialy, jak popatrzymy od srodka kostki tam gdzie wystaje pin po jego bokach sa dwie prostokatne dziurki do ktorych nalezy wlozyc metalowe preciki aby odbiespieczyc pin ja uzylem duzych igiel do szycia wkladaje ich lebki w te otwory oto zdj:

poprawione0015.jpg

pin wyskoczyl teraz robimy mostek czyli isteniejacy pin ktory byl w kosce pomaranczowej wkladamy do kostki kabelka od tempomatu na zdjeciu centralny srodek czrna:

poprawione0004.jpg

a kabelek z zwiazki(nadal mowimy o czerwono-bialym) spowrotem do kostki pomaranczowej oto zdj:

poprawione0016.jpg

ok teraz zostaly nam tylko kable komunikacji kostka biala rozczepiamy ja na pol oto zdj:

poprawione0017.jpg

sciagamy zabiezpieczenie:

poprawione0019.jpg

i powoli wciskamy kabelki:

srebno-czerwony:

poprawione0020.jpg

niebieski:

poprawione0021.jpg

pomaranczowo-zolty:

poprawione0022.jpg

i czarno-bialy:

poprawione0023.jpg

a tak to wszystko wygladalo po zalozeniu:

poprawione0024.jpg

 

teraz wpinamy kostki do rakmi nie zapominajac o opasce samozaciskowej, ktora przypinamy wszystkie kable do ramki, ramke wkladamy na miejsce i przykrecamy ja do ramy auta, nastepnie podpiecie kosek pod kompem kabel zielono-czrny tez i skladnie wszystkiego w srodku, podpiecie masy przekrecenie kluczyka i oto :

poprawione0025.jpg

it's alive..

jutro jade na kompa

mam nadzieje ze sie przydalem wszelkie pyt prosze kierowac tutaj..

enjoy

instruckja pobrana od kolegi z fora oto linki (dzieki wielkie nie dal bym rady bez tego)

http://krzysztof-zaremba.fm.interia.pl/tempomat/

ps. sory za moj poliski ale nie pisze w jezyku ojczystym za czesto, pozdrowa :)

 

 

 

a to mala pomoc od kolegi dj st ktora dostalem na maila

 

 

Witam wszystkich.

To moje pierwsze zapytanie na tym forum i z góry dziękuję za odp.

Zrobiłem wszystko jak w waszej instrukcji.Zastosowałem manetkę OLD.

Moje pytanie to czy u wszystkich cały czas się świeci ta kontrolka od tempomatu czy ja coś schrzaniłem.

U mnie nie da się jej wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moje pytanie to czy u wszystkich cały czas się świeci ta kontrolka od tempomatu czy ja coś schrzaniłem.

U mnie nie da się jej wyłączyć.

Powinna się świecić jeśli włączysz tempomat.Jak przesuniesz włącznik tempomatu na OFF,w prawe skrajne położenie powinna zgasnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że sie nie chce wyłączyć. nie wiem czemu. manetka jako tako nie ma pozycji on off. Jak przesuwam do kierownicy przelacznik to wylacza tempomat i predkosc spada po czym wraca do pozycji wyjsciowej. znowu jak biore go od kierownicy do drzwi i trzymam to predkosc rosnie a jak puszcze to znowu wraca do pozycji wyjsciowej.moze poprostu to taka manetka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesuń ją do końca to musi się wyłączyć. A jak nie to uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdzę na innej manetce jak jest.Brat będzie robił to samo tyle ze on ma new style. Podepnę jego i zobaczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem manetkę i wszystko jest tak jak powinno być.

W tej co miałem albo nie było opcji OFF albo była uszkodzona.

THX za rady.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinna się świecić jeśli włączysz tempomat.Jak przesuniesz włącznik tempomatu na OFF,w prawe skrajne położenie powinna zgasnąć.

Witam. Mam pytanko czy po wymianie zegarów z 3B na 3BG w aucie z seryjnym tempomatem powinna się świecić ta zielona kontrolka tempomatu. Bo u mnie się nie świeci a tempomat działa jak należy, jeżeli powinna to co może być nie tak,lub co trzeba zrobic żeby zadziałała.Może aktywować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie sie świecić, musisz wymienić sterownik silnika na nowszy z inna wtyczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie będzie sie świecić, musisz wymienić sterownik silnika na nowszy z inna wtyczka
Ok a na jaki muszę wymienić ten sterownik jakiś konkretny.Przy wymianie zegarów wymieniłem swój na 038 906 018 FQ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy widze, ze wiekszosc montuje tutaj tempomaty do B5 FL. Ja natomiast przymiezam sie do starszej wersji z 99r. Czy oprocz samych pinow wiazki tempomatu, ktore sa inne, beda jakies roznice dotyczace montazu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy widze, ze wiekszosc montuje tutaj tempomaty do B5 FL. Ja natomiast przymiezam sie do starszej wersji z 99r. Czy oprocz samych pinow wiazki tempomatu, ktore sa inne, beda jakies roznice dotyczace montazu ?

 

Trzeci post tego tematu, tj. na pierwszej stronie jest opis co i jak

http://forum.vw-passat.pl/threads/40076-Jak-zamontowac-tempomat?highlight=maryo

 

W polifcie wtyka sie piny w jedna wtyczke, a przedlift w pare wtyczek, ale znajduja sie wszystkie w podszybiu. A wiec troche inaczej jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam paska B5 FL 1.9 TDI 130 KM 2002 rok i jest po przekładce z automatu na manual i tempomat nie działa i chciałbym go zrobić,może ktoś posiada schemacik jak podłączyć, wiem że musi być czujnik na pedale od sprzęgła ale jaki i do czego go podłączyć to nie mam pojęcia wiec jeżeli ktoś posiada taką wiedzę fajnie było by jak by się podzielił :) Czy tylko to trzeba podłączyć czy coś jeszcze??

 

Pozdrawiam Zuchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napewno bylo o tym, sam czytalem:) Musisz poszukac na forum. Bodajze musisz z tym czujnikiem od sprzegla wpiac sie w wtyczke kompa silnika, nawet chyba bylo opisane w ktory pin..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź i poczytaj temat o przekładce z auto na manual - tam to było opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieram dalsze materiały do projektu tempomat :D Czy ktoś z obcykanych z tematem może mi powiedzieć czy będzie problem gdy zamontuje tempomat z wersji od kierownicy multifunkcyjnej do mojej klasycznej? Kolega na naszym forum ma taki o oznaczeniu 8L0 953 513 S a ja potrzebuję 8L0 953 513J. Nie wiem gdzie może leżeć różnica bo chyba w samej manetce w multifunkcji nie ma żadnych dodadkowych opcji ale może się mylę.

Druga sprawa to czy po założeniu manetki trzeba przepychać wiązkę tempomatu spod kierownicy do komputera przy podszybiu ? Przyjemnie by było gdyby dało się tego uniknąć i puścić sterowanie na już istniejących przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy będzie problem gdy zamontuje tempomat z wersji od kierownicy multifunkcyjnej do mojej klasycznej? Kolega na naszym forum ma taki o oznaczeniu 8L0 953 513 S a ja potrzebuję 8L0 953 513J.

A czym będziesz sterował tym tempomatem?W multifunkcji przyciski są na kierownicy,a manetka ma tylko włącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności