kazio Zgłoś #1 Napisano 2 Grudnia 2008 Filtr przeciwpyłkowy zakupiony w InterCars. Numer katalogowy Filtrom K-1006, koszt około 30,00 PLN. Filtr znajduje się pod plastikową osłoną przegrody akumulatora. Aby wymienić filtr przeciwpyłowy musimy delikatnie ściągamy uszczelkę komory silnika. Następnie wysuwamy osłonę z rynienki podszybia lekko unosząc ją do góry i odkładamy na bok. Filtr przeciwpyłowy przykryty jest do połowy rynienką podszybia. Aby wyjąć filtr najpierw musimy zdjąć zatrzask z obudowy filtra - zatrzask należy lekko odchylić w kierunku rynienki i wyjąć do góry. Filtr podważamy i delikatnie wysuwamy do siebie, Na górnej części filtra często są uschnięte liście, dlatego filtr należy wysuwać delikatnie, tak aby zanieczyszczenia nie przedostały się do komory wentylatora. Przed założeniem nowego filtra należy przeczyścić kurz i ewentualne nieczystości z komory wentylatora, najlepiej lekko wilgotną ściereczką. W przegrodzie akumulatora, należy również usunąć zaschnięte liście i ewentualne nieczystości. Następnie wkładamy nowy filtr zwracając uwagę na oznaczenia kierunku wlotu powietrza i zakładamy zatrzask. Filtr powinien luźno wchodzić w ramkę obudowy - jeśli nie chce ułożyć się, nie wolno wpychać na siłę - należy upewnić się czy stary filtr ma takie same wymiary. Wkładamy plastikową osłonę do przegrody akumulatora wsuwając ją w rowek rynienki podszybia, zwracając uwagę na zaokrąglone wycięcia wchodzące w mechanizm wycieraczek. Zakładamy uszczelkę komory silnika - lekko dopychając ją do kształtów osłony i przegrody. Autor artykułu: Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2010 Pozwoliłem sobie zilustrować powyższy opis. Bo niestety zdjęcia po przenosinach forum zaginęły a czasami ludzie pytają gdzie jest filtr przeciwpyłkowy. Filtr znajduje się pod plastikową osłoną przegrody akumulatora. Aby wymienić filtr przeciwpyłowy musimy delikatnie ściągamy uszczelkę komory silnika. Następnie wysuwamy osłonę z rynienki podszybia lekko unosząc ją do góry i odkładamy na bok. Filtr przeciwpyłowy przykryty jest do połowy rynienką podszybia. Aby wyjąć filtr najpierw musimy zdjąć zatrzask z obudowy filtra - zatrzask należy lekko odchylić w kierunku rynienki i wyjąć do góry. Filtr podważamy i delikatnie wysuwamy do siebie, Na górnej części filtra często są uschnięte liście, dlatego filtr należy wysuwać delikatnie, tak aby zanieczyszczenia nie przedostały się do komory wentylatora. Przed założeniem nowego filtra należy przeczyścić kurz i ewentualne nieczystości z komory wentylatora, najlepiej lekko wilgotną ściereczką. W przegrodzie akumulatora, należy również usunąć zaschnięte liście i ewentualne nieczystości. To co można znaleźć w filtrze. Następnie wkładamy nowy filtr zwracając uwagę na oznaczenia kierunku wlotu powietrza i zakładamy zatrzask. Filtr powinien luźno wchodzić w ramkę obudowy - jeśli nie chce ułożyć się, nie wolno wpychać na siłę - należy upewnić się czy stary filtr ma takie same wymiary. Do reszty opisu nie robiłem fotek ale jak znajdę podobne, wkleję. Wkładamy plastikową osłonę do przegrody akumulatora wsuwając ją w rowek rynienki podszybia, zwracając uwagę na zaokrąglone wycięcia wchodzące w mechanizm wycieraczek. Zakładamy uszczelkę komory silnika - lekko dopychając ją do kształtów osłony i przegrody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1 Zgłoś #3 Napisano 22 Stycznia 2011 czy mógłbyś podać jaki ma nr. ten zatrzask?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2011 czy mógłbyś podać jaki ma nr. ten zatrzask?? Wg,Etki jest to część o nazwie dociskacz 3B0 819 817 cena chyba ok.2zł w ASO:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Abe's Zgłoś #5 Napisano 16 Maja 2011 Witam. Patrząc na zdjęcia powyżej nie widzę rynienki nad wkładem filtra. Czegoś tutaj nie rozumiem, albo nie widzę. Ja też nie mam tej rynienki, a wygląda ona tak. Najprawdopodobniej dzięki niej woda (zwłaszcza w zimie) nie spływa na wkład filtra i nie gnije nam wtedy syf zgromadzony w filtrze. Może ktoś wstawić zdjęcia z zamontowaną rynienką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2013 Może ktoś wstawić zdjęcia z zamontowaną rynienką. Odkopie trochę , ale też bym bardzo chciał zobaczyć foto z taką rynienką bo jakoś dziwnie filtr na końcach zrobił się mokrawy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2013 Odkopie trochę , ale też bym bardzo chciał zobaczyć foto z taką rynienkąmoże nie na aucie ale "zamontowana" ta rynienka tzn tylko to mi się udało znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rico Zgłoś #8 Napisano 15 Stycznia 2013 a ten filtr który kolega pokazał na zdjęciu nie powinien być strzałką do dołu!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #9 Napisano 15 Stycznia 2013 jak nie? strzałka pokazuje kierunek przepływu powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lares Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2013 może nie na aucie ale "zamontowana" ta rynienka tzn tylko to mi się udało znaleźć Pogooglałem trochę i znalazłem jeszcze takie rzeczy: http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=bjKv_u14v9qSbM&tbnid=uKYfNQw58AxapM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.briskoda.net%2Fforums%2Ftopic%2F157594-pollen-filter%2F&ei=lN5FUbD1KIPYPPqggZAM&bvm=bv.43828540,d.Yms&psig=AFQjCNFTMx5KXacLKrcFJOyLZSC5v8Cz4w&ust=1363619770006179 Znów nie na aucie... I jeszcze coś takiego u naszych wschodnich sąsiadów (trzeba zjechać w dół strony): http://passat-b5.ru/showthread.php?t=160627&page=7 Tu już jest fotka na aucie. Podaję linki do całych wątków, bo nie wiem jak tam u nich z prawami autorskimi Mat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
novvy91 Zgłoś #11 Napisano 13 Lipca 2013 (edytowane) Post się przydał dzięki! Edytowane 5 Sierpnia 2013 przez novvy91 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rofesja Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2014 (edytowane) Wszystkie instrukcje są do paska 3BG, bo nie wiem jak ściągnąć osłonę podszybia w 3B z 99'. Może ktoś jakieś zdjęcie wrzucić, bo tu nie można bez tego nic zrobić... Edytowane 5 Września 2014 przez rofesja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach